globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Karbon a lakování
9.6.2010 v 21:51

řeším jak z karbon-kevlarových a laminátových dílů (nádrž, kapoty,..) dostat pryč starý lak. Potom bych případně díly opět čirým lakem nebo pryskyřicí na karbon-kevlar nastříkal, natřel a přebrousil. Jde mi o způsob, který by byl nejšetrnější a nepoškodil vlákna. Co pískování? Nebo chemicky, ale to by se zase mohla porušit struktura celého dílu...s laminováním ani výrobou karbonových, kevlarových dílů nemám zkušenost.

díky za rady k věci, popř. vysvětlení postupu.

1 reakcí na tento příspěvek Karbon a lakování

9.6.2010 v 21:59 | Nahoru | #1
já sem celkem pohodlně dostal z karbonovýho blatníku barvu acetonem.

(reakce na) Karbon a lakování

10.6.2010 v 06:15 | Nahoru | #2

xy>já sem celkem pohodlně dostal z karbonovýho blatníku barvu acetonem.



tak pokud někdo stříkal sprejíkem nebo nějakou nitroprehistrorií tak ano, ale jinak bych kouil šmirglíky pod vodičku a opatrně brousil a brousil (samože ručně) napřed tak 600 jak to začne malinko prosvítat tak přejít vedle a až to bude prosvítat všude tak dobrousit rovnoměrně tak 1000. Ale základ úspěchu je, že ten povrch pod lakem za něco stojí....

2 reakcí na tento příspěvek Karbon a lakování

10.6.2010 v 06:21 | Nahoru | #3
A pak gelcoat, to je věc, co se nanáší na každý laminát ve výrobě jako poslední vrstva. Obvykle je bílý, ale na carbon je transparentní (průhledný).

(reakce na) Karbon a lakování

10.6.2010 v 06:22 | Nahoru | #4

rrss>A pak gelcoat, to je věc, co se nanáší na každý laminát ve výrobě jako poslední vrstva. Obvykle je bílý, ale na carbon je transparentní (průhledný).



nojo, tak jasan, nějakej slušnej, dvousložkovej, čirej lak a díl bude jak ze žurnálu

(reakce na) Karbon a lakování

10.6.2010 v 06:26 | Nahoru | #5

rrss>A pak gelcoat, to je věc, co se nanáší na každý laminát ve výrobě jako poslední vrstva. Obvykle je bílý, ale na carbon je transparentní (průhledný).



no ale abychom byli přesní gelcoat je naopak první vrstva (po separátoru) co se nanáší do negativní formy a vtip je v tom, že se musí pracovat poměrně svižně aby se ti spojila s pryskyřicí do které už vkládám rohož. Kdybych chtěl být hnidopich tak namítnu, že ten gelcoat co se dává do forem už nemůžeš dát na hotovej vytvrtzenej díl, to by se ti časem oloupalo

nebo víš víc?

Karbon a lakování

10.6.2010 v 10:08 | Nahoru | #6
nemam cas ale napisu vic... trochu to tu motate..

1 reakcí na tento příspěvek Karbon a lakování

10.6.2010 v 11:27 | Nahoru | #7
...jsem si právě myslel, že se tomu šmirglování vyhnu, to bude práce jak na kostele tu barvu s podkladem z těch dílů dostat...

1 reakcí na tento příspěvek Karbon a lakování

10.6.2010 v 11:46 | Nahoru | #8
Lak bych zkusil dostat dolu rozpoustedly od nejslabsiho po silnejsi.
Nejdriv acetonem, nitoredidlem, Toluenem a nakonec perchlorem (je ve spouste odstranovacu nateru).
Kdyz to nepujde (ale ono to pujde) tak teprve pak brousit...

(reakce na) Karbon a lakování

10.6.2010 v 11:49 | Nahoru | #9

WARP>...jsem si právě myslel, že se tomu šmirglování vyhnu, to bude práce jak na kostele tu barvu s podkladem z těch dílů dostat...



no drbačka to bude veliká, dá se to dělat strojně, ale riziko, že to pokurvíš vzrůstá příliš, na můj vkus

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbon a lakování

10.6.2010 v 11:51 | Nahoru | #10

Dawe02>Lak bych zkusil dostat dolu rozpoustedly od nejslabsiho po silnejsi.
Nejdriv acetonem, nitoredidlem, Toluenem a nakonec perchlorem (je ve spouste odstranovacu nateru).
Kdyz to nepujde (ale ono to pujde) tak teprve pak brousit...



tak jo, určitě zkusit než se vydáš to těžší cestou, ale můj názor je, že pokud je to něco dvousložkovýho tak to chemicky nepůjde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbon a lakování

10.6.2010 v 11:53 | Nahoru | #11
Ejs> i dobre zaschly akrylat/polyuretan omyjes. Chvili to trva, ale 1 litr Toluenu a pul hodinky sprchovani to umeje.

(reakce na) Karbon a lakování

10.6.2010 v 11:56 | Nahoru | #12

Dawe02>Ejs> i dobre zaschly akrylat/polyuretan omyjes. Chvili to trva, ale 1 litr Toluenu a pul hodinky sprchovani to umeje.



a co jsi pak pozorval na obzoru ???

dobře, mně se nedařilo, ale nehádám se, v zásadě se shodneme, vyzkoušet rozpouštědla a když vše selže nakoupit šmirglíky

1 reakcí na tento příspěvek Karbon a lakování

10.6.2010 v 12:25 | Nahoru | #13
Eis: gelcoat ti jako nechytne na jemně obroušený díl? Když to pak normálně zahřeješ? Nezkoušel jsem, to přiznávám.

(reakce na) Karbon a lakování

10.6.2010 v 12:41 | Nahoru | #14

rrss>Eis: gelcoat ti jako nechytne na jemně obroušený díl? Když to pak normálně zahřeješ? Nezkoušel jsem, to přiznávám.



no mně to nedrželo, možná něco dělám blbě
jsem modelář, spoustu věcí si dělám po svým, názvosloví z druhý ruky...
jsem zvědav co napíše "mikro", třeba nám do toho vnese trochu jasna

1 reakcí na tento příspěvek Karbon a lakování

10.6.2010 v 18:33 | Nahoru | #15
Ejs, vyskytuješ se na modelhobby?

Předně, bude to blbá práce. pokud to je dobrý 2K lak tak to pude ztuha...
1-jak je cca starý ten lak ?
potřebuješ sundat jen barvu, nebo aj lak na dílech..? barva, polepy, jsou pod lakem?

Záleží jak jsou díly udělané... pokud nědko děla díly za pomoci gelcoatu, tak se nemusí dávat ještě lak, pokud to není probarvený díl..
pokud někdo dělá jen epox, tak pak lak.. je to podle výrobce., dneska gelcoat s UV ochranou jest k dostání..
já bych asi zkusil aceton toluen, vyzkoušej si to, nejlepoe hadr, zavřit do pytle a nechat chvilu.. ale bude to drbačka.. a riskuješ že budeš sfetovanej )))

broušení , na tom necháš ruce, srojově nedělat... mušíš hezky kopírovat tvar.. jde to ale bude to dřina. riskuješ že pocucháš vlákna,a pak to bude blbě vypadat. pokud to máš carbon-aramid na to sakra pozor. aramid je pekna mrcha, pižla se.. neustřihneš, a blbě nasakává epoxem, i oprava jde blbě..

Gelcoat na to potom navrch, jak bys to chtěl provect? abys měl pěkný povrch.. gelcoat musíš stříkat cca 2mm tryskou... gelcoat slouží jako první nárazopvá vrtstva. po vytvrzení je tvrdý.. když budeš brousit, jak uděláš aby v převazech tkanin nebyly bublinky, a abys celý povrch neměl jak pomeranč?

oborusit jen to nejnutnější.. lak zdrsni cca 800 a víše.. po stříknutí to krásně zprůhlední a slije se....
odmaštění je samozřejmost.. na gelcoat se vyprdni. ten jako první vrstvu na již hotový výrobek, ee... musel bys aktivovat epox a to moc dobře nejde.. uděláš slupičku která bude jen plout na původním laminátu. (při výrobě se nanášejí primární gelcoat a sekundární laminát ve fázi geltime, nelepivý ale reaktivní).

pískování, taky vedle. uděláš mesíční krajinu-samej kráter jak dosáhneš slinutého povrchu. ty musíš docílit před nástřikem rovné plochy-nemáš možnost plniče.. takže se stejně nevyhneš, 2K lak-uschnout-přebruš a takhle třeba 2x.. oni když vyndají z formy, ořežou zabrouší, smejou PVA, tak můžou stříkat.. a maj povrch jak zrcadlo..
to jen ve zkratce.. ještě co je to za laminat epox nebo styren? zjsiti čuchem, kouske nekde sahni smrigklem a podle vune poznas hned

dává ještě 2K lak

Karbon a lakování

10.6.2010 v 19:54 | Nahoru | #16
jsou to výrobky od sebimoto - karbon-kevlar a laminátový kapoty. Ty kapoty budiž obrousím, ale nádrž bych chtěl mít na základ aby byla vidět struktura a barva vláken, tzn. dát pryč všechen lak co na to někdo nastříkal+plnič nebo co to pod tím je. Potom bych chtěl celý povrch opět ošetřit aby byl jak z fabriky, tzn. bezbarvý lak na pletivu a potom možná to stříknu barvou. Když bych to borousil tak bych se mohl dostat akorát na ten krycí lak tkaniny, ale bude to muset bejt opatrně a pomalu abych nešel skrz..proto sonduju jak to udělat lépe, bezpečně a kvalitně...co je na tkanině za lak nevím nebo co to je za průhledný nástřik.

Karbon a lakování

10.6.2010 v 20:23 | Nahoru | #17
Na sundání 2K barvy bych použil tento odstraňovač ( dokáže 2K rozpustit,ale nejde to hned napoprvé,je nutno dát více vrstev). Odstraňovač nerozleptá pryskyřici. Takže já osobně bych použil na lak odstraňovač, dostal co možná nejvíc barvy dolů a pak ještě povrch zbrousil 800 brus. papírem, stříkl 2K čirým lakem, po vytvrdnutí zase lehce zbrousit a potom už konečný čirý lak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbon a lakování

10.6.2010 v 21:09 | Nahoru | #18
mikro> ahoj, já jsem momentálně modelář ve stadiu hybernace , hlavně poslední dva roky modelařím zejména na baráku
jinak kdysi upoutanci, kombaty dokonce v reprezentaci, ale to ještě za komárů, později RCčka, ale klasicky to život vytlačoval čím dál víc... uvidíme jestli se ještě k tomu vrátím

ale koukám, že mimo mísu nejsem s tím laminováním a souvislostma, jen to názvosloví pokulhává

Naposledy editováno 10.06.2010 21:26:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbon a lakování

11.6.2010 v 08:01 | Nahoru | #19

Ejs>mikro> ahoj, já jsem momentálně modelář ve stadiu hybernace , hlavně poslední dva roky modelařím zejména na baráku
jinak kdysi upoutanci, kombaty dokonce v reprezentaci, ale to ještě za komárů, později RCčka, ale klasicky to život vytlačoval čím dál víc... uvidíme jestli se ještě k tomu vrátím

ale koukám, že mimo mísu nejsem s tím laminováním a souvislostma, jen to názvosloví pokulhává


jen se vrať, byť ja sem teď panelákový modelář, ale už nezbývá na létání moc času..
s upoutancem bych si to někdy zkusil, ale furt mam nějakej blok toho kruhu.. že se zamotam do lanek )

jojo měl si to docela správně.... já bych se do toho možná ani nepouštěl.
WARP< zkus to na nějakém malém kousku, jak Ti to pude... zkus udělat nějaké fotky..
myslím že to bude polyester.. ale zkus to očuchat.. jak se pryskiřice trošku zahřeje.. dá o sobě dost vědět..

(reakce na) Karbon a lakování

11.6.2010 v 08:15 | Nahoru | #20

mikro> jen se vrať, byť ja sem teď panelákový modelář, ale už nezbývá na létání moc času..
s upoutancem bych si to někdy zkusil, ale furt mam nějakej blok toho kruhu.. že se zamotam do lanek )

jojo měl si to docela správně.... já bych se do toho možná ani nepouštěl.
WARP< zkus to na nějakém malém kousku, jak Ti to pude... zkus udělat nějaké fotky..
myslím že to bude polyester.. ale zkus to očuchat.. jak se pryskiřice trošku zahřeje.. dá o sobě dost vědět..



jojo, chybí mi to, letecký soboje (byť s modýlkama), to byl slušnej adrenalin. byl jsem párkrát dělat rozhodčího na RC combat, dost slušnej mazec

ale pardon, to už tu odbočuju od tématu

takže WARPovi držím palec a taky se přimlouvám aby průbežně poreferoval jak mu to šlo

Karbon a lakování

19.6.2013 v 14:17 | Nahoru | #21
Čau lidi, karbon díly jsem obrousil a teď co mám říct v krámě že chci? Našel jsem nějaký odkazy na netu ale všechna ta chemie má angl.název a stojí 50 liber. 1. vrstva se natahuje štětcem a 2. je lak(ten problém není sehnat). Potřebuju vědět kde sehnat 1. vrstvu a co to je? Díky

Karbon a lakování

19.6.2013 v 15:36 | Nahoru | #22
...nevím co myslíš, ale na karbon (teda opravu/úpravu) karbonu nepotřebuješ nic speciálního; jestli ti tady zamotali hlavu s gelcoatem, tak ne něj zapomeň, to se týká výroby
...ty po zdrsnění a odmaštění nastříkáš ve dvou vrstvách 2K čirej lak klik
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawa ZXR750 a ZX7R(R) [1 ... 8, 9] Kawasaki ZX7R WARP 255 19.10.2022 v 21:30 godofwar
Sitko palivoveho kohoutu Kawasaki ZX7R sancho66 2 5.10.2022 v 15:21 Bigulin
kůže nebo koženka? [1, 2] Kawasaki ZX7R Thunder 35 28.6.2021 v 11:09 AlešT
VTX 1800 Kawasaki ZX7R, Honda VTX 1800 Cuba_GSXR 16 9.5.2020 v 15:30 Kave666
Kawasaki ZX7R bez sytice nejede Kawasaki ZX7R sancho66 11 27.11.2019 v 09:43 mischa638


TOPlist