Naposledy editováno 24.05.2013 16:41:45
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
milion píše: pri podrazovani uberu silu na predni brzdu (docela dobry kdyz to kopu az na jednicku a blokuje se zadni kolo) a pak hned zase brzdim napecky
Co ma tohle spolecneho s vymacklou spojkou a meziplynem ?
Osobne bych tam dal tri moznosti.
Pac ja taky davam meziplyn, ale pouze kdyz nechci bloknout zadni kolo.
Tudiz hlasoval jsem ze davam, ovsem pouze nekdy.
1 . nedavam nikdy - uplna zbytecnost
2. davam radi se mi lip
3. davam kdy tusim ze by se mi bloklo zadni kolo
kdyz jedu normalne tak to neni potreba, jenom kdyz se podkopava do vyssich otacek tak mi to prijde dobry.
Naposledy editováno 26.05.2013 22:24:43
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
A pojdme ještě resit razeni bez spojky a se spojkou, at to mame kompletni
t_freedom píše: Creck> Víš Kreku, oni to tady už všichni četli a já to nezapírám, tvrdil jsem opak ... než jsem si srovnal jak to v mojí spojce vypadá... nemusíš to tady furt opakovat. Začneš s tím vždy ve chvíli kdy dojdeme k tomu, že bys měl na mojí jasnou otázku jasně odpovědět :
Podivej na tohle ti odpovim asi takhle.
drtiva vetsina dnesnich motorkaru nikdy nevidela jak vypada rozebrana prevodovka, doufam ze neurazim nikoho z me party, ale tam opravdu nikdo, nikdo z nich nevidel ani jak vypada rozebrany motor, snad ani spojka.
Tudiz promin ze tady nekdy zabredu az do extremu a zacnu se smat, pokud ty tady tvrdis jednou tak a podruhe takhle.....
Ja jsem svou prvni prevodku rozebral kdyz mi bylo nejakych 11-12 let. Tehda motorky nevydrzely nic a mel jsi to rozebrane skoro kazdy rok, obzvlast treba moje posledni dobra motorka CZ 380 cros.
Pokud tady chce nekdo kdo jeste pred pul rokem tvrdil ze je meziplyn na hovno udelat ze me vola, tak to promin ze budu oponovat.
Pokud tvrdis ze v momente a ted at vsichni spozorni, v momente kdy kopes rychlost, coz je tak zanedbatelna cast casu, stihnes mezi preskakujicima koleckama zvysit rychlost na hnacim hrideli, tak se fakt nemame o cem bavit a je to tva spojka, tvuj benzin, tva volba.
Me je to vazne jedno , ja si budu dal jezdit svym stylem a jezdim takhle uz od 11 let, bez nejake vaznejsi havarie, zadne poruchy a vzdy po me byla motorka v perfektnim stavu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
meerecheck píše: Assassine, t_freedome a spol., vazne vas obdivuji, ze na Crecka mate silu :) Ale bojujte statecne, pac on není sam, demagogu je vic, nez lidi s rozumem :D
A pojdme ještě resit razeni bez spojky a se spojkou, at to mame kompletni
Zkus mi to rozumne vysvetlit Mas sanci. Popis mi cely proces od zmacknuti spojky co se deje v motoru a v prevodce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
meerecheck píše: Creck> Vysvetlene je to tu několikrát
Od tebe ne, treba od tebe mi to teprve dojde. Tak zacni. Zmacknes spojku ........
2 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
co se tyce mych starsich motorek,typu jawa, CZ atd, tam jsem samozrejme vzdycky pridal a pak zaradil
Promin ze ti odporuju co se tyce synchronizace na motorce, protoze prave kazdy kdo zazil jak sesynchronizovat otacky, tak musi nasi pri povazovat za hloupou.
Nic v prevodovce nesynchronizujes
tomu jevu, co jsi popsal tam nahoře u jawy nebo ČZty říkáš tedy jak ? Ať už konečně najdeme ten pravý termín...
Tedy vypadl ti neutrál a ty si přidáš, abys nevočesal při následným zařazení zuby. Podobným principem pomůže při přestavování kvaltu zbytkový moment od spojky pootočit hřídelí v momentě přesouvání kolečka mezi kvalty ...
To že to čteš poprvé mě nijak moc nepřekbvapuje...psal jsem to jen 3x a pokaždý prosil, aby ses k tomu nějak rozumně vyjádřil. Po osobních invektivách, nadání do blbů a ničitelů úrovně tohoto fóra bych ocenil tvou argumentační schopnost...a né ty bláboly z manuálů a kecy o tom "že si myslíš, že v tom není rozdíl " ...
Kreku, nejsi toho schopen, utíkáš záměrně od tématů a řekl bych, že i snad chápeš co tu nepíšu jen já, ale i Assasssin (jehož si poctil tvou strojařskou důvěrou) a někteří co narozdíl od provolání "kecy v kleci" popisují děje, jež logicky v převodovce probíhají...problém je v tom, že si zašel dál, než je teď tvoje ego ochotno snýst. Přeju ti mnoho úspěchů se sebou samým a doufám, že to zvládneš. Už budu postovat jen smajlíky - kdyby ti něco nebylo jasný - projdi všechny moje posty zpátky ...půlku si jich určitě ani nečetl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
SLEEPER píše: Jezdil jsem na R1 04 (tedy jeste bez antihopu), na dromu jsem bezne podrazoval bez meziplynu a zadny velky tancovani se u 4valu nekona. Ano, zadek ma tendenci te predbehnout, ale vykyvy nejsou nic velkolepeho, co by stalo za velkohube kecani u piva. Jo, kdyz tam clovek cca pri 120 hodi za jedna, tak uz se da rict o jizde bokem, jinak urcite ne...
Na dromu bez meziplynu (neni cas ztracet cas), na vylete urctice s.., jak tu spravne strojirenci ingenyri popsali, sestri to matros.
U dnesni zavodni elektroniky si jezdec muze nastavit meziplyn i intezitu brzdeni motorem...
Jinak venku je mrte zime, ze?
Jenze tady inzenyri tvrdi ze synchronizujes prevodku.
Co se tyce tancovani zadniho kola tak proti tomu nemam ani popel. I tu prevodku setris protoze nedostane samozrejme raz pri spojeni od motoru x otacek VS x otacek od zadniho kola.
To je samozrejme dobre, pouzivat ovsem meziplyn kdyz radim nekde pri kochacce z sest na pet, nebo z pet na ctyri, to je lehce na hlavu.
Bohuzel nikde zadne vysvetleni neni, ja tady hodim jak uzivatelskou prirucku, to jsou inzenyri kokoti , pak zabery z okruhu a to zas jezdci nesetri prevodku a kopou to tam jak se jim zlibi.
Hosi tady nehodi zadny rozumny argument jak dochazi k synchronizaci prevodky pri kopnuti rychlosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Creck píše: Od tebe ne, treba od tebe mi to teprve dojde. Tak zacni. Zmacknes spojku ........
Klapnu jednicku a jezdim a neresim voloviny, který jsou 100x vyreseny, pac jsem rad, ze muzu jezdit, když je cas a vylezu z dilny, kde resim "me to neradi", "me to klepe" atd.
Tak jiste vis ze nebylo az tak lehke z nej vylezt, vetsinou jsi ho dostal mezi 3 - 4 a musel jsi svinsky ubrat rychlost a pak vyrovnavat otacky.
I tak to byla celkem dobra mrda. To je ale to same kdyz si vyradis z kopce na na neutral a dole uberes rychlost a kopnes tam za dve.
Takhle si zkus co to je vyrovnat otacky, poznas opravdovy meziplyn.
meerecheck píše: Klapnu jednicku a jezdim a neresim voloviny, který jsou 100x vyreseny, pac jsem rad, ze muzu jezdit, když je cas a vylezu z dilny, kde resim "me to neradi", "me to klepe" atd.
Takze nepopises co se v te dobe deje.
Je to totalne o hovne, pokud chces tak si meziplyn davej, ja ho pouzivam jen pri ostrejsi jizde ze 3 na 2 a hodne v desti tam i v jinych rezimech.
Jinak pro me nema smysl.
Creck píše: t_freedom> Osobne pokud nekdo s touhle zbytecnosti chce ztracet cas a nicit spojku tak je to jeho vec.
myslíš ztrácet čas s něčím, co je několikrát rychlejší než pomalé pouštění spojky a několikrát k té spojce šetrnější?
Ad japonsti inženýři co pisi manuály ke kawe v češtině, kdyz oni vi ze meziplyn je k ničemu, proc to nevi ti co delali převodovku v bmw m3, nissanu gtr, porsche 911, golfu r32 ? Tyhle všechny totiz při podrazovani dávají meziplyn sami...
Hele a kolik převodovek moderních motorek si videl kdyz píšeš ze do japonskejch motorek si lil jen benzin a olej?
Jenze tady inzenyri tvrdi ze synchronizujes prevodku
Podobným principem POMŮŽE při přestavování kvaltu zbytkový moment
Spadnu do falešnýho neutrálu a pustím spojku a nic nezabere...opět vymačknu a když tam budu chtít kvalt narvat ozve se zachčení a rána... přidám-li plyn, sesynchronizuji otáčky a kvalt zapadne bez problému.
To samý, ale ve zlomku vteřiny( a nebavíme se o MILIsekundách,to jsou tisícíny, bavíme se o desetinách) se stane, když po přidání plynu je ve spojce akcelerační síla, která se po vyžazení z vyššího stupně projeví pozitivně při urychlování vloženého kola k zapadnutí bočních zubů... nic víc nic míň...
Opět už děláš jako že to tam není...ale je to tam napsaný zřetelně...čti:
Takže suma sumáru, mám-li tušení, že si i snad jen hypoteticky mohu POMOCI, místo toho, aby mi otáčky spadly ještě níž ... proč to neudělat. A podotýkám, že to nedělám kvůli synchronizaci, ale kvůli výše uvedeným dvěma bodům - synchronizace je vedlejší produkt
opět jsme u toho...zase ti nějak vypadlo, že se bavíme o tom, že urychlení POMŮŽE synchonizaci ...nikdo nic netrefuje...jen roztočený motor přes částečně vystavenou spojku urychlí hřídel...místo aby se zastavovala
Naposledy editováno 27.05.2013 06:41:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Creck píše: Jenze tady inzenyri tvrdi ze synchronizujes prevodku.
Co se tyce tancovani zadniho kola tak proti tomu nemam ani popel. I tu prevodku setris protoze nedostane samozrejme raz pri spojeni od motoru x otacek VS x otacek od zadniho kola.
To je samozrejme dobre, pouzivat ovsem meziplyn kdyz radim nekde pri kochacce z sest na pet, nebo z pet na ctyri, to je lehce na hlavu.
Bohuzel nikde zadne vysvetleni neni, ja tady hodim jak uzivatelskou prirucku, to jsou inzenyri kokoti , pak zabery z okruhu a to zas jezdci nesetri prevodku a kopou to tam jak se jim zlibi.
Hosi tady nehodi zadny rozumny argument jak dochazi k synchronizaci prevodky pri kopnuti rychlosti.
Ja nejsem inzenyr a mam pocit ze se v tom akorat rejpes aby jsi mel v necem pravdu a je to samy slovickareni. Proste obecne meziplyn na moto bez antihopingu je ok protoze :
Dolík.... píše: myslíš ztrácet čas s něčím, co je několikrát rychlejší než pomalé pouštění spojky a několikrát k té spojce šetrnější?
Vystizne vysvetleni
A prosimte s tim GP jsem ti to psal ja i ostatni proc je to neadekvatni priklad a kdyz uz tak na tom videu je videt jak tam hrne kval dolu v 15+ tis otackach, takze argument ze radit pod 5tis je taky naprosta ptakovina. Ano muzes radit pod 5tis a vzhledem k tomu ze rozdil otacek nebude nijak zavratnej tak bez mezi plynu zadnej problem, ale jak psal Dolik ... je to zdrzovani "pomalu" poustet spojku a urcite je to vetsi zatez na prevodovku nez s meziplynem. Kolem a kolem, kdyz jedes jako slimak tak neres nakej meziplyn ... kdyz jedes kotel tak tezko bez meziplynu, kdyz bez nej + bez antihopu tak vedlejsi produkt je nestabilita moto a muceni prevodovky.
Trocha selskeho rozumu ... kdyby byl meziplyn k nicemu, proc by se asi vyrabely antihopingovy spojky.
Jestli se v necem pletu tak rad prijmu kritiku, ale prosimte ne zase naky otazky typu "kdyz zatahnu spojku tak se deje co ?"
Naposledy editováno 27.05.2013 08:12:48
2 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
při přeřazení bez meziplynu cca 200ms, dojde k úbytku momentu na hnací hřídeli. Ten úbytek se jako setrvačnost přenese do nového soukolí, což vytvoří větší ráz a zvýší opotřebení!!!!
podřadit s meziplynem znamená , že přes spojku, přeneseš (byť jen zbytkový moment asi 10%) z motoru násobený převodem spojky.... o Tento moment bude zařazení plynulejší!!!!
SYNCHRONIZACE je děj, kdy se vyrovnávají otáčky hřidelí.... Čím pomaloběžnější převodovka, tím ten rozdíl může být vyšší protože do sebe kola najedou snáz...
to že je dvojhřídel pomaloběžná převodovka znamená, že se tam ty kolečka točí pomaleji než ve VéTřiEsce, která byla s předlohovkou, která se při každém odpojení zastavovala... Za 200ms dokážeš urychlit hřídel z 500otáček za minutu na 550 jak nic!!! Jenže to je individuální závislé na dané konstrukci... Některé motorky proto mají prokluz spojky silnější některé slabší a to že se někomu řadí hůř či lépe na stejném typu motorky, je z 90% způsobeno spojkou!!!!
Ad rady konstruktéru: Manuály se píší tak, aby uspokojily většinu, aby se minimalizovaly případné škody způsobené lidmi jako ty, kteří tyhle věci neumí.
- vídám běžně v manuálech, nepodřazovat dříve než otáčky nebudou pod 4tisíci.... Hmmm Rozumné rady konstruktérů, závodníci by zajisté plesali Proto Krek bude podřazovat pod 4tisíci, namísto totho aby se naučil ovládat a chápat svůj stroj.
Kreku, konečně už se prober ze sna, OTACKY nejsou jediná věc, ty úplně zapomínáš a ani nechceš řešit, co ty otáčky přenášejí! úplně ignoruješ momenty a síly, které k procesu synchronizace prostě PATŘÍ!!!
Ad MotoGP.... To jsou stroje, které na silnicích nikdy nepotkáš.... To je jako srovnávat Oktávi RS s formulí jedna.... Když už tak, vezmi příklad ze superbike!!! Ale to se ti nehodí do krámu
Naposledy editováno 27.05.2013 08:46:28
Creck už za posledního čtvrt roku pochopil že:
Podřazování s meziplynem slouží k eliminaci blokace zadního kola (ikdyž popravdě, on to přiznal, až si to přečetl v návodu pro svojí motorku a né z diskuzí sahající ke 300příspěvků )
já bych oslavil aspoň tohle... Buďme trpěliví...
Teď je potřeba mu vysvětlit, jak funguje spojka, jak funguje převodovka....
má zkušenosti s rozebíráním převodovek, ví jak vypadají, ví že když to leží na stole a netočí se to, může do sebe zapadnou i více soukolí , ale neví jak fungují (ale to je v klidu, já ve 12ti taky rozebíral co mi přišlo pod ruky, aniž bych věděl jak to funguje)
to že to ale někteří neví, ikdyž žijí strojařinou už tak dlouho mne zaráží!!!
Kreku sorry, ale já být zaměstnavatel a ty být tak natvrdlý, leťěl bys jako nic!!! Být ty můj zaměstnavatel, vytočím se na místě a jdu si hledat práci tam, kde jsou strojaři.... Né rozebírači a mudrlanti.
Naposledy editováno 27.05.2013 08:54:44
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
t_freedom píše: R-a-c-3-r> ten co je napsaný v manuálu ?
jo.. v mým případě skoro 15 let starým ale jasný, přece se nebudeme koukat na pokroky v olejích ale budeme tam slepě dávat co bylo nejlepší před skoro 15 lety
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
To ze je neutral jak tu pisou kluci mezi kazdou rychlosti je proste nesporna pravda. Minimalne jednou za vikend pri min duraznem seradeni mi mezi sestkou a petkou ten falesnej neutral padne. Nejsem zadnej vseveda ale v mych letech uz umim uznat chybu pod tihou dukazu. Zkus to taky. Neni to tak spatne.