globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
 
17.5.2013 v 20:11
Čáu chlapy. Mám takovej problém. Rád bych se naučil při prudkém brzdění podřazovat s meziplynem. Ikdyž brzdím jen lehce prostě mě to dělá problémy a vždy to odděluju. Na brzdu můžu v pohodě 2 prsty. Moto brzdí dobře. Ikdyž občas tam šáhnu i 3-4 prstama, když potřebuju brzdit fakt jak to prase. Když jsem byl na volných jízdách v brně tak to bylo takový divný no. Když jsem to tam rval. Ale tak tam jsem měl v zatáčkách pořád 3ku a na rovině dal na chvílu 5ku na cílovce a před schancovkou. Rád bych se to naučil. Vím je to o věci zvyku a trénování. Ale urychlit to nějakou fintou asi nejde že? Když držím brzdu na plno a otočím plynem abych přidal a dal kvalt níž tak mě ty prsty jak něma kroutím vždy způsobý to že uberu sílu na brzdovou páčku..


Naposledy editováno 24.05.2013 16:41:45
Anketa: Tak co teda? Řadit s meziplynem nebo ne? Je to k hovnu nebo ne?
Jsem Tupec neznalec a říkám že s meziplynem
78%
50
Jsem Normální a říkám bez meziplynu
22%
14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 01:46 | Nahoru | #91

Creck píše: V tomhle pripade kdy je zarazen neutral , se jedna opravdu o meziplyn !

Tohle jsem nekolikrat klukum rikal a strasne se mi smali, ovsem nemackej spojku, nebo ji na chvili pust. At motor otoci pres spojku hrideli v prevodce.



ten motor tou hrideli toci furt, ta mokra spojka unasi fakt dost... je to kus od kusu.. na husqvarne mi to s vymacklou spojkou po rovine nejspis i pojede :)

hele to je asi marnej boj:) balim to v praci a jdu si ozkouset meziplyny cestou domu, myslim ze v praze budou mit radost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 01:51 | Nahoru | #92
assassin> Nevim co je vam na tomhle fakt nepochopitelne.

To ze spojka oddeli motor od prevodovky chapes.

Tradicni meziplyn, davas stylem ze zmacknes spojku, vyradis na neutral, pustis spojku tim spojis motor s prevodovkou.

Pri neutralu jsou kolecka na hrideli volne otacena, a kdyz ted pridas plyn, tak ty kolecka se zacnou otacet rychleji.

Zmacknes spojku a kolecka co se otaci rychlosti kolecek hnanych, ti pekne spadnou do ozubeni kolecek hnanych.

Kdybys tohle neudelal, tak pocitis vsechny zuby na kolecku od motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 01:57 | Nahoru | #93
assassin> Fakt me udivujes

Predstav si prevodku.

Ty zmacknes spojku a stale mas zarazenou treba ctyrku. Chapem to jo ?

Takze ty mas kolecka zarazene v sobe a pridas plyn ?

Co se v tomhle momente deje ????

Nic, jen se ti spojka protoci a kolecka jsou stale zaklesnuta v sobe.

Ten ,,meziplyn,, ti behem sekundy spadne na 1100 otacek a ty kopnes za tri.

Ja tohle nezpochybnuju v pripade ze chces vyrovnat otacky motoru se zadnim kolem. Kdyz to udelas rychle, tak na motoru budes mit cca treba 2000 a zadni kolo ti nezacne tancovat.

Nebudes brzdit motorem zadni kolo.

Ovsem pridej plyn pri pousteni spojky a efekt je stejny.

Kdyz si pridas na motoru a srovnas otacky se zadnim kolem tak se ti zadni kolo neblokne a nepujde do smyku.

Naposledy editováno 23.05.2013 02:09:47

Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 02:21 | Nahoru | #94
Paneboze jen nezacnete radit bez vrknuti , kdyz radite treba na dvojku tak je to povinnost !

Treba na mokru vam tohle vrknuti muze zachranit zivot. Pokud opravdu pridate na motoru tak vam neklouzne zadni kolo, ale jen proste zvysite otacky motoru a motor nebude brzdit zadni kolo.

Tudiz vrkat ano, ale jen kdyz je to treba, nebo kdyz jdou hezke kocky po ulici

Kdo ma starsi masinu bez antihopu a neumi s tim pracovat vrkat porad ! Nebo pridat plyn kdyz poustite spojku. To uz je na vas.

Naposledy editováno 23.05.2013 02:27:18

Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 06:46 | Nahoru | #95
A větrník se točí ... a točí...říkal jsem ať si nezahráváte.
Napíšu to ještě jednou Kreku...pokusím se to napsat tak, abys pak nemohl vytrhnout nic z kontextu jo?
Musíme vědět že:
Všechny převody v jsou v motocyklových převodkách(tedy ve většině co jsem viděl) stále záběru. Na drážkovaných hřídelích se točí jak hnaná tak hnací kola ve svým poměru tak jak mají. Nejsou ale s hřídeli spojeny drážkováním na vnitřní straně kol - točí se volně. Zařazuješ je tím, že do nich z boku zapadají do bočního ozubení kola, která jsou s hřídelem spojena drážkováním. A POZOR, VELKÝ POZOR... teď to začíná ...
Když vymačneš spojku - v mém případě ji jen odlehčíš (a těch 7lamel se o sebe stejně furt dost tře)než šlápneš na řadičku má hřídel od motoru furt otáčky zadního kola ve vyšším převodu - vrkneš si a v tu chvíli šlapeš na řadičku - vidlička uvolňuje ono "boční" kolečko a to se v jednu chvíli dostává do polohy "falešného neutrálu". V tuto chvíli je hřídel od motoru "volný" a zbytkový točivý moment na spojce (který snad už nepopíráš) jí urychluje, resp. určitě nezpomaluje jak tomu bude bez vrknutí ...
Takže suma sumáru, mám-li tušení, že si i snad jen hypoteticky mohu pomoci, místo toho, aby mi otáčky spadly ještě níž ... proč to neudělat. A podotýkám, že to nedělám kvůli synchronizaci, ale kvůli výše uvedeným dvěma bodům - synchronizace je vedlejší produkt.

Jestli se tohle budeš snažit nějak zesměšnit a bagatelizovat už fakt nevím ... Mohl by autor vytvořit anketu Krek vs. Frýdom ať mohou přispěvovatelé dávat hlasy svým favoritům ? (dám si aspoň pět)

Naposledy editováno 23.05.2013 06:53:05

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 08:25 | Nahoru | #96

vladaobi píše: Nevým tohle co popisuješ dělám uplně normálně, brzdím a z meziplynem podřazuji



Ja hlavne nechapu vyznam meziplynu u motorky protoze krome 1. a 2. neni mezi kvalty neutral takze jakykoliv meziplyn s vymacklou spojkou nema absolutne smysl. Smysl tkvi v tom, ze se pri razeni rychlosti smerem dolu da neutral, pusti spojka, pak meziplyn ktery roztoci prevodovku a pak se da nizsi kvalt. Tohle vsechno se muzi zvladnout za zhruba za 1 sekundu a dela se to hlavne u starejch nakladaku a traktoru kde nebyly synchrony nebo u osobaku kde ten synchron odesel a kvalt tam jinak nejde dostat popr. pri zavade spojky. Na motorce to ma tak akorat efekt ze se lidi otaci, praktickej zadnej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 08:39 | Nahoru | #97
Salty> zkus si přečíst příspěvěk výše... a efekt to má...
Vždycky mě baví jak o tom, že vrknutí plynem je k ničemu píšou hlavně piloti japonskejch čtyřválců

Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 08:42 | Nahoru | #98
synchronizace je děj, kdy se dvě soukolí před svým záběrem otáčkově vyrovnávají. A je to děj, který platí u KAŽDÉ převodovky s čelními ozubenými koly a více jak jedním rychlostním stupněm....

vyvracet je to do nebe volající....

PS: ad meziplyn v automobilu při podřazování, není nic jiného, než spotřeba energie palivem (podotýkám nezměřitelné množství, a to s tím jezdím ecorally s 1.9JTD za 3.2l nafty, takže pálení paliva je úplně pasé) namísto spojkou. V praxi je to těžko porovnatelné, naštěstí jsou tady FEM nástroje a díky moderním CAE systémům se to dá krásně spočíst a odhadnout... Jenže to by creck vůbec musel vědět co to je

bez urážky, ale ten člověk tady nějak moc používá sprostá slova... Navíc uráží a nadává těm kteří mají pravdu... Nějak se mi to jeho chování nelíbí!

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 08:43 | Nahoru | #99

Creck píše: assassin> Nevim co je vam na tomhle fakt nepochopitelne.

To ze spojka oddeli motor od prevodovky chapes.

Tradicni meziplyn, davas stylem ze zmacknes spojku, vyradis na neutral, pustis spojku tim spojis motor s prevodovkou.

Pri neutralu jsou kolecka na hrideli volne otacena, a kdyz ted pridas plyn, tak ty kolecka se zacnou otacet rychleji.

Zmacknes spojku a kolecka co se otaci rychlosti kolecek hnanych, ti pekne spadnou do ozubeni kolecek hnanych.

Kdybys tohle neudelal, tak pocitis vsechny zuby na kolecku od motoru.



tradiční meziplyn je jen u asynchronní převodovky??? Takže u synchronní převodovky tradiční meziplyn není???? já myslím, že ty jsi tradičně zaspal dobu o čtvr století!!! Ale ve všem!!

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 08:50 | Nahoru | #100
Creck> už v prvním komentáři sem ti psal, co se stane, když z neutrálu zařadíš první rychlostní stupeň při 1000otáček a pak třeba při 2000otáček!!!

a ty si o spojce pořád meleš ty nesmysly že nic nepřenáší, přitom přenáší tak moc, že to s motorkou a celou tvou váhou cukne dopředu!!! To je strojní DYLETANSTVÍ

mokré spojky se u pomaloběžných dvouhřídelových převodovek používají právě proto, aby napomáhaly snižovat mechanickému opotřebení!!!! Ale co ti bude člověk z konstrukce převodovek povídat!!!! TY SI BOREC s pravdou!

PS: být motorka po tvém, tak jak si jí představuješ, tak by ses zabil!!!! Jenže to už věděli konstruktéři v 50tých letech, proč se i na dvojhřídel dávala klouzající spojka aby přenášela stále nějaký moment, to proto abys tu převodovku zaprvé nezničil a aby se na tom takovy dyletant jako ty nezabil!!!

Naposledy editováno 23.05.2013 08:55:13

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 08:52 | Nahoru | #101

Salty: Ja hlavne nechapu vyznam meziplynu u motorky protoze krome 1. a 2. neni mezi kvalty neutral...


Samozřejmě, že mezi každým kvaltem neutrál je, jinak by nešlo přeřadit. Akorát nemá aretaci, aby se vyřazený udržel. Občas se to ale povede i bez aretace - nikdy jsi neslyšel o "falešném neutrálu", kdy se nepovede dořadit, jeden kvalt vyskočí a druhý nezapadne?

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 08:52 | Nahoru | #102

assassin píše: creck: nerikam ze synchronizuju, rikam ze v tomto pripade naopak. prevodovka dostane jak rikas pres picu a to diky tomu ze se precijen tim meziplynem neco deje.

kdybys mel pravdu ty a meziplyn by nemel na razeni zadnej vliv, tak i v tomhle pripade kdy se nesnazis kola "synchronizovat" ale naopak, by nebylo vubec znat na razeni jaky otacky ma motor...

jak muzes na muj prispevek reagovat ze tvrdim ze neco synchronizuje, kdyz celej ten muj blabol zacina vetou, ze v mem pripade nesynchronizuju ale desynchronizuju... bud si to necetl, nebo nerozumis psanemu slovu, nebo mas upito :)



tenhle pocit z nej mam celou dobu ....

Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 08:53 | Nahoru | #103
řadit u automobilový synchronní převodky s meziplynem taky není zbytečný. Prostě nemusíš čekat a narvat tam kvalt na jedno drbnutí. Ale je nutný vyšlapávat spojku dvakrát - jinak to efekt nemá - protože tam je jednotalířovka, která už při minimálním oddálení nepřenáší skoro nic(v autě nahoru řádím klasicky, dolů s meziplynem protože síly, který synchron musí přenýst jsou někde jinde a trvá mu to dýl/Krom toho při řazení nahoru jdeš s otáčkama k sobě a jde docela jednoduše trefit řazení úplně bez spojky)
Pro pochopení toho co se snažím vysvětlit v příspěvku č.95 je nutný chápat, že spojky jsou různé a každá se chová jinak. Nelze porovnávat suchou jednolamelu, mokrou vícelamelu a suchou vícelamelu - prostě nefungujou stejně. Stejně tak myslet si, že vystavením suchý vícelamely máš úplně rozpojen motor a převodku bez zbytku momentu přenášenýho do převodky je bláhovost.

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 08:53 | Nahoru | #104

1100Virago píše: Samozřejmě, že mezi každým kvaltem neutrál je, jinak by nešlo přeřadit. Akorát nemá aretaci, aby se vyřazený udržel. Občas se to ale povede i bez aretace - nikdy jsi neslyšel o "falešném neutrálu", kdy se nepovede dořadit, jeden kvalt vyskočí a druhý nezapadne?



výborně - tohle je důležitej fakt, kterej jsem jasně nenapsal (ačkoli o něm tak nějak píšu při přestavování kvaltu) . Díky

Naposledy editováno 23.05.2013 08:55:03

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 09:06 | Nahoru | #105

1100Virago píše: Samozřejmě, že mezi každým kvaltem neutrál je, jinak by nešlo přeřadit. Akorát nemá aretaci, aby se vyřazený udržel. Občas se to ale povede i bez aretace - nikdy jsi neslyšel o "falešném neutrálu", kdy se nepovede dořadit, jeden kvalt vyskočí a druhý nezapadne?



nonoooo, to zase nepřehánějte, to se ti u většiny převodovek na motorce nepovede... u většiny převodovek na to není místo... to se ti stane max u těch, které mají hodně podebrané náběhy soukolí, ale jakmile táhlo trošku potáhne soukolí, stačí mírný dotyk a pokud nedržíš plyn na max i při zařazení, to hnané kolečko si to hnací nacucne na sebe (laicky řečeno), ozubení ho na sebe navleče....

falešný neutrál tedy dostaneš spíše tam, kde jsou veliké vůle a nebo hodně taháš za plyn a málo potáhneš táhlo

něco jiného je, když je převodovka v motorce trojhřídelová zrovna teď si vybavuju konkrétní schéma u motoguzi 1100. To je pak jiná, i v motorkách se vyskytuje mnoho konstrukčních řešení!!!! Bohužel Krek žije jen u V3Sky, tam jeho znalosti končí.

Naposledy editováno 23.05.2013 09:09:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 09:14 | Nahoru | #106
Kamy> to není až tak jisté...jisté je to, že musí existovat mezi vloženým kolem a koly kvaltu VŽDY prostor s vůlí ...nesmí být ani hypotetická možnost, aby si boční zuby kously najednou obě kolečka -to by byla rána jak z děla a protože všechno v převodce je uložený na několik stovek až desetiny musí bejt vůle mezi přestavením relativně velká - opět se bavíme v několika desetinách. Jde spíš o konstrukci náběhů atd, jestli pak za běhu budou ty falešný neutrály skákat nebo ne. Na Duckně a třeba i na BMW se oproti japoncům musí používat docela "hrubá" síla, ale řadí se přesně abez odporu. U japonců si stačí pomyslet na zařazení a většinou už to tam je...ale i tam padaj falešný...stačí nedošlápnout atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 09:24 | Nahoru | #107

Kamy píše: nonoooo, to zase nepřehánějte, to se ti u většiny převodovek na motorce nepovede... u většiny převodovek na to není místo... to se ti stane max u těch, které mají hodně podebrané náběhy soukolí, ale jakmile táhlo trošku potáhne soukolí, stačí mírný dotyk a pokud nedržíš plyn na max i při zařazení, to hnané kolečko si to hnací nacucne na sebe (laicky řečeno), ozubení ho na sebe navleče....

falešný neutrál tedy dostaneš spíše tam, kde jsou veliké vůle a nebo hodně taháš za plyn a málo potáhneš táhlo

něco jiného je, když je převodovka v motorce trojhřídelová zrovna teď si vybavuju konkrétní schéma u motoguzi 1100. To je pak jiná, i v motorkách se vyskytuje mnoho konstrukčních řešení!!!! Bohužel Krek žije jen u V3Sky, tam jeho znalosti končí.



Ale víš co, ona stačí i ta malá chvilka, když se rozpojí jeden převodovej stupeň a než zapadne druhej k tomu, aby se zvýšily otáčky toho danýho hřídele, když ve správnou dobu vrkneš plynem. I rozpojená spojka totiž přenáší nějakej točivej moment, to už jsem tu psal.

... já bych řekl, že Creck ví o čem je řeč, ale a) trolluje nebo b) nechce si přiznat porážku

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 09:32 | Nahoru | #108
t_freedom> no, když už by měla být řeč o tomhle, spíše bych to viděl na vůle v táhlech v převodovce... propruží a pokud se hřídele obě točí velmi rozdílnýma otáčkama tak to tam táhlo nezamáčkne... ale to je jen teorie... ani se mi nad tím teď ale nechce přemýšlet, užívám si maratonu s Krekem co z něj zas vyleze

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 09:34 | Nahoru | #109
FiZzeR> tak samozřejmě že stačí i ta chvilka, ale kde mu to lépe dokázat... Snad už mě napadá jedině, postavit moto na centrální stojan a sledovat zadní kolo se seplou spojkou

Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 09:36 | Nahoru | #110
myslím, že tohle nemá konec...a ikdyby, vytáhne zase někde vlákno o tom, že před dvěma lety jsem tvrdil opak a že už i díky Assassinovi kleslo tohle fórum pod úroveň Fakebůku...nebo cokoli jinýho... a za půlroku se tu zase někdo zeptá jak řadit s meziplynem a větrník se znovu roztočí ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 09:57 | Nahoru | #111

t_freedom píše: Salty> zkus si přečíst příspěvěk výše... a efekt to má...
Vždycky mě baví jak o tom, že vrknutí plynem je k ničemu píšou hlavně piloti japonskejch čtyřválců



Kecy v kleci, proste pokud spojku vymacknes tak se prevodovka pomalu zastavi, a je blbost, ze je porad v zaberu! Roztocit ji a tim usnadnit razeni muzes jen pokud mas zarazeny neutral a das meziplyn. To je pravda kterou tezko bude nekdo vyvracet. Zkus si cvicne rozebrat motor s prevodovkou a uvidis sam. A mimochodem nemam japonsky ctyrvalec ackoliv nic proti, kazdy ma jiny gusto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 10:08 | Nahoru | #112

Salty píše: Kecy v kleci, proste pokud spojku vymacknes tak se prevodovka pomalu zastavi, a je blbost, ze je porad v zaberu! Roztocit ji a tim usnadnit razeni muzes jen pokud mas zarazeny neutral a das meziplyn. To je pravda kterou tezko bude nekdo vyvracet. Zkus si cvicne rozebrat motor s prevodovkou a uvidis sam. A mimochodem nemam japonsky ctyrvalec ackoliv nic proti, kazdy ma jiny gusto.



dej motorku na stojan, nastartuj a se zmacknutou spojkou zarad jednicku, vsadil bych se ze se bude zadni kolo tocit... jestlize ma vystavena spojka dost "sily" na to otocit kolem, proc by neroztocila kolecka v prevodovce?

ono vetsina motocyklovych prevodovek ma tak trosku jinou konstrukci nez ty v autech s predlohovou hrideli... takze o jakem rozebranem motoru a prevodovce tu hovorime?

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 10:09 | Nahoru | #113

assassin píše: dej motorku na stojan, nastartuj a se zmacknutou spojkou zarad jednicku, vsadil bych se ze se bude zadni kolo tocit... jestlize ma vystavena spojka dost "sily" na to otocit kolem, proc by neroztocila kolecka v prevodovce?

ono vetsina motocyklovych prevodovek ma tak trosku jinou konstrukci nez ty v autech s predlohovou hrideli... takze o jakem rozebranem motoru a prevodovce tu hovorime?



A já se dokonce vsadím, že se roztočí i když nebude řadit nic

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 10:19 | Nahoru | #114
Salty: Koukám, že jsi hodně mimo. Nejdřív s tou teorií, že mezi kvalty nejsou neutrály, teď zas že vystavená spojka nepřenáší žádný záběr... Jsem zvědav, s čím vyrukuješ dál

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 11:29 | Nahoru | #115

Domino69 píše: .... Až ve 270Km/h začneš brzdit 150metrů před zatačkou,do který jedeš 80, tak to poznáš )))
....



Kde se takova zatacka nachazi?

A ja se priznam, ze na dromu meziplyn nestiham. Obdivuji Smrzaka, jak dokaze vsi silnou brzdit a do toho tam srat meziplyn. Kdyz to zkousim, jedu pomaleji...

Jenze ono brzdit a brzdit je rozdil.

E: na dromech (hobici + amatersky zavody) pouziva meziplyn naprosto mizive procento...

Naposledy editováno 23.05.2013 11:32:34

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 11:30 | Nahoru | #116
2x

Naposledy editováno 23.05.2013 11:31:08

1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 11:55 | Nahoru | #117
Né že bych se chtěl přidat k jedné ze stran (teprv si tvořím názor), ale myslel sem, že když z neutralu dam za jedna, že to cukne proto, že v tu dobu spojka něco přenaší páč je přilepená (před tim byl neutral a všecko se mohlo točit bezproblemu). Pokud ale mam zařazeny za dva zmačknu spojku a zabrzdim a až pak zařadim za jedna (spojku mam pořad zmačklou) tak žadna rana není. Ja si to vysvětluju tím, že při zmačknuti spojky a poklesu otaček motoru se musí lamela odtrhnout (pořad je zařazena dvojka a převodovka se točí jinak) a pak už nic nepřenaší.
Otázka je, jestli se stihne odtrhnout při normalním řazení.
Nebo je to celý blbě?

E: závorka a par blbin (chyb tam stejně bude :P

Naposledy editováno 23.05.2013 11:57:30

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 11:56 | Nahoru | #118

Domino69 píše: AdosR> Přesně tu kawu jsem taky měl a mastila jako svině, takže tam máš něco blbě Jinak ty rychlosti u 750 a 600 nejsou zas tak velký ;) Ale záleží, jak to podržíš na výjezdu :) Tam asi bude problém No super, tak zkus s nějakou to agenturou, třeba racetrack ;)...
Jinak na okruh nedoporučuji 750 ;)... Jezdíš pak s litrama a ty ti na rovince ujedou.



Tak já bych jezdil na dromu ze srandy ne závody. Že by mě litry ujížděli by mě bylo u zadele. Héj tyjo, tak já byl na dromu poprvé v životě. Takže je možné že jsem mrdal a mám výjezdy na cílovku na piču. Měl jsem tam 230 ale neříkám že by nešla na 240 na tacho. Mám tam ale origo převod, ty si mohl mít jinej a hned ti tacho ukazuje jinak... Na mé moto není nic špatně. Má to 104 koní na zadním kole. Na babiču zx-6r 2002 slušný. A já taky s kombinézou a vším všudy vážím 100 kg.. Na rovince jsem ji rozmotal ale v klidu na 282 na tacho. Ale trvalo to 1,5-2 km. Na okruhu bych ji nerad rozbil. Nebudu tam zkoušet co to dá. Jen pro zábavu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 12:17 | Nahoru | #119
Neuron> když se zastavíš na dvojku a držíš spojku, spojka přes lamely stále snaží motorku hnát dopředu, kdybys v ten moment zvedl zadní kolo do vzduchu, začlo by se točit a věř, že by ses divil jak velkou sílu bys musel vynaložit abys to kolo rukou zastavil, pak je logické, že síla na spojce bude mnohem větší protože má menší poloměr.

když pak skopneš jedničku z dvojky, přeskočíš z jednoho (OPRAVA) těžkého převodového poměru na druhý těžký s tím, že (OPRAVA) první hřídel ani druhá se netočila a při přeřazení nedojde k tak rychlému roztočení na volnoběžné otáčky vlivem setrvačnosti (čistě teoreticky, kdybys měl spojku dlouho zmáčklou, mělo by dojít k silnější ráně, nikoliv tak intenzivní, jako při přechodu 0-1 právě díky již zmíněným rozdílům momentů jednotlivých převodových poměrů). Rozdíl momentů je menší, a relativně snadno tam ta rychlost skočí (jako ověření hypotézy, si zařaď 6tku na prázdno a postupně skopávej dolů. Jak budeš řadit těžší a těžší kvalty, bude převodovka dělat větší a větší rámus.)

pokud máš zařazený neutrál tak jsou hřidele od sebe oddělené úplně, takže jedna se netočí a druhá ano. S tím že z nulového momentu přejdeš do nejtěžšího převodového stupně z volnoběžných otáček. Převodovka dostane razantní pecku. Kdybys tam měl třeba 5tisíc otáček a kopl to tam, mohl bys ozubení klidně i poškodit, ikdyž je převodovka samotná lehkoběžná - přenáší malé momenty.

RE Salty: podle mne je Salty další Creckův multiaccount.

Naposledy editováno 23.05.2013 12:33:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

23.5.2013 v 12:40 | Nahoru | #120
Kamy> S tím kolem do vzduchu to zkusim to su zvědavej :D

S tou dvojkou sem to myslel když stojim (prostě jet na dvojku zmačknout spojku a uplně zabrzdit - pak tam jednička de celkem snadno oproti tomu když je z neutralu) Takže by se měla točit jen jedna hřídel ne? (pokud se roztáči od motoru) a nebo stat obě (což sem si myslel).

Když su rozjetej, tak z te šestky to de na nižší čim dál hůř (jedničku tam ani nedam).
Hmm sem s toho nějakej zmatenej :D

E: Nemá někdo skleněnej motor? Koukli by sme a bylo by po debatě :D
Už se mi to ale trochu vyjasňuje. Dal si mě pár nápadů, tak zkusim a uvidim

Naposledy editováno 23.05.2013 12:53:55
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist