Ráda bych se zeptala, zda mohu řídit motorku, která má původně 57kW a je snížená na 25kW. Podle vyhlášky: "Řidičský průkaz skupiny A2 opravňuje držitele řídit motocykly do 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem." Jedná se o Honda CBF 600 N.
Jo, pamatuji si moc dobře na ten paskvil, kdy člověk platil za to, když zranil sám sebe. Ani nevíš, jak jsem rád, že jsem se tehdy, ani nikdy jindy, dosud během provozu sám nezranil!
Rowdi
Díky za odkaz na článek, který konečně dělá více jasno! Konečně aspoň víme, že papíry zůstávají těm, kdo je měli na své stroje ještě před úpravou.
Nejsem technik, ale pokud není možné s čerstvými papíry A2 řídit Bandita 57/25 kW, tak je snad možné znovu upravit výkon stroje na rozmezí 29-35 kW, ne? Anebo mít někoho, kdo to levněji pouze přepíše v techničáku, co já vím.
prackarr píše: Takže to zase dokurvili. Já se poseru.
To v této zemi není nikdo schopen udělat jasný,logický zákon?
ne! A co nepokurví teoretik prof. Eliáš a jeho tým (autor "nového" občanského zákoníku, který zavádí archaismy podobné rakouskému ABGB), tak dokurví "vzdělanci" v Parlamentu...
1 reakcí na tento příspěvek Řidičské oprávnění A2
Naposledy editováno 03.05.2013 11:15:58
M AM A1 A18 A2 A B
ovšem M a A18 už se nevydávají, ale jejich držitelé je pochopitelně mají v platnosti
edit a když už tak "trojí normy" do 2001, od 2001 do 2013, od 2013
edit2 error, vylastně už nejsou vůbec žádné skupiny řidičských oprávnění - dnes máme řidičské oprávnění pro skupiny vozidel, ale to už je opravdu slovíčkaření
Naposledy editováno 03.05.2013 11:41:10
je to fakt idiotská formulace
Edit: Dle MDČR platí pro dosavadní držitele řidičského oprávnění skupiny A omezeno 25 kW, uděleného do 19. 1. 2013, to, že budou oprávněni řídit motocykly zařazené do skupiny vozidel A2 v plném rozsahu.
Edit 2: vysvětlil by mi nějaký právník, jestli se ve větě "motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem" mluví o jediné motorce, která musí splňovat všechny podmínky, nebo o třech strojích:
- motocykl s postranním vozíkem
- motocykl bez postranního vozíku s výkonem motoru nejvýše 35 kW
- motocykl s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg...
??
Naposledy editováno 04.05.2013 09:47:58
Splňuji sice podmínku, že motorka nemá více jak 35 kw ale současně nesplňuji podmínku, že motorka nesmí být uškrcena o více jak polovinu????
V tom případě je tedy jediný řešení nechat motorku přeškrtit/přepsat na např. těch 35 kw??
Řidičské oprávnění skupiny A2 opravňuje k řízení těchto vozidel: 1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem, 2. opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1.
Mezi větami je spojka A - to znamená, že motocykl musí splňovat obě podmínky:
1. max 35 kW
2. poměr nejvýše 0,2 kW/kg - je uvedeno ve velkém TP i v ORV (malý TP)
Ten kdo splnil závěrečnou do 19.1.2013 a mohl řídit motocykl do 25 kW může automaticky řídit motocykl do 35 kW. Omezení snížení výkonu z max 70 kW se pro něj nevztahuje, pokud má seškrceno na 25 kW.
Ten kdo splnil závěrečnou zkoušku po 19.1.2013 může řídit motocykl do 35 kW při dodržení poměru výkon/hmotnost. Snížení na 35kW může být z motocyklu s max. výkonem 70 kW.
ZDROJ: http://www.icmn.cz/...pravidla_5765.clanek
Naposledy editováno 16.06.2013 13:55:45