V garáži mi stojí Jawa kývačka 250/353 r. 1955. Chtěl bych ji přihlásit na sebe ale mam tu pár problémů a tak se vám pokusim vysvětlit jak to s ní je a pak bych vás chtěl poprosit o radu.
Můj děda pan J. si koupil v roce 1955 kývačku, vše řádně platil a měl ji přihlášenou na sebe. Bohužel roku 1995 pan J. zemřel a motorku zdědil jeho syn pan M. ten ji na sebe ale nepřihlásil a nepokračoval v placení pojištění. O motorku se celkově vůbec nestaral.(pan M. je můj strýc)
Pan M. je ochotný mi motorku přenechat ovšem nevím jak přepis vyřídit. Jakou plnou moc od pana M. potřebuji a hlavně zda ho nečeká tučná pokuta za nepřihlášení motocyklu a neplacení pojistky. Velký i malý techničák mám.
Děkuji za odpovědi a doufám že budou příznivé x)
1 reakcí na tento příspěvek Nepřihlášená motorka po zdědění- čeká mě postih ?
1 reakcí na tento příspěvek Nepřihlášená motorka po zdědění- čeká mě postih ?
Jujing píše: v tom případě by neměl být problém zajít se strýcem na dopravku a normálně motorku přihlásit na tebe. Zkušenost s tím nemáma ale měl by stačit techničák, nějakej papír o tom dědickém řízení a nic by tomu nemělo bránit. Větší problém bych viděl v tom neplacení pojistky kdy to ČKP může zpětně vymáhat za poslední 3 roky (nvm jeslti 20 nebo 30kč denně) což může být do budoucna problém, ale i z toho se dá vylhat respektive napast jim čestné prohlůášení že motorka nebyla provozována nebo nestála na pozemních komunikacích... Jo na přepis budeš potřebovat evidenční kontrolu a mít motorku pojištěnou.
Tak to paráda díky moc za radu
1 reakcí na tento příspěvek Nepřihlášená motorka po zdědění- čeká mě postih ?
oldbajker píše: je dobrý řešení udělat evidenčku na tebe, na tebe ji dohlásit a vložit do depozitu. Stejně bude asi ve stavu nepojízdnosti. Pak někdy třeba po roce udělat technickou, pojistku a vyzvednout depozit. ČKP dostane akorát info, že to bylo v depozitu a popř. by to byl i "důkaz", že to nebylo předtím provozuschopné. Jinak platí, co už tu bylo napsáno
Neřekl bych, že toto je zrovna dobrý řešení.
Aby to Kali117 mohl na sebe přepsat a vzápětí nechat uložit RZ do depozitu, musí to bohužel nejdříve pojistit - jinak na něho tu motorku na Odboru dopravy nepřevedou.
Jenže v tu chvíli (respektive za pár týdnů poté) už o tom motocyklu ČKP bude vědět a půjde tři roky zpátky po tom nepojištěném období...
Takže Kali117 - finančně nejméně bolestivé a zároveň technicky průchodné by bylo sjednat pojistku na tu motorku pouze "na VIN" a začít ji platit - dokonce třeba i anonymním plátcem. Ale fakt pojistit pouze na VIN (tehdy číslo rámu), ne na RZ. Třeba domluvit se tak u ČPP, tam je to dle r.v. automaticky bráno jako veterán a platil bys u ní bajvoko tak okolo stovky ročně.
A teprve až pak po třech letech "utajeného" placení pojistky s tou motorkou vyjít ven na světlo a se strýcem nebo s kupní smlouvou tu mašinu definitivně přehlásit na sebe. A když se o tom pak ČKP domákne, můžeš průkazně doložit, že už byla ta mašina zpětně víc jak tři roky pojištěná, a nashle, těšilo mě.
Jedinou podstatnou nevýhodou tohoto postupu by bylo, že by sis musel ještě teď ty tři roky nechat zajít chuť na legální ježdění po silnici na té motorce.
Jinak ale bys za každý nepojištěný den zaplatíl té ČKP za motorku s víc jak 50 ccm tuším 30 Kč, takže za ty tři nepojištěné roky by z Tebe (respektive z Tvého strýce) mohla ČKP vytáhnout celkem přes 30 tisíc Kč sankčního poplatku.
Naposledy editováno 28.04.2013 20:58:24
Tvůj strýc vezme do ruky papír o nabytí(pravomocné usnesení soudu o dědictví a převodu vlastnictví k danému vozidlu) a dojde na registr vozidel. Nebo by tě mohl zplnomocnit pro tento úkon. Další co potřebuje je pojištění(to si uděláš už na své jméno) Evidenční kontrola není potřeba!
Pokuď vozidlo nikdo neprovozoval, tak se nemusíš bát žádných postihů. Protože registrovat vozidlo musí jen ten, kdo ho hodlá provozovat.