globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pri startovani zhasnou budiky
Ahoj, vim, ze uz se tu neco podobneho resilo, ale z odpovedi mi nic nepomohlo. Mam Yamahu R6, 2002. Pri startovani mi vzdy zhasnou komplet budiky i kontrolky a po nastartovani opet naskoci resetovane jako kdyz vypnu/zapnu klicek (hodiny zustanou nastavene). Moto startuje trochu ztuha, jakoby byla spatna baterka, ale vzdy naskoci a pak vse bezi normalne. Baterka je nabita, zkousel jsem i jinou (pujcena funglovka - nabita) a bylo to lepsi, ale porad ne ono. Budiky stejne zhasinaly. Kontroloval jsem kostru k motoru a je OK (ocistil jsem a prostrikal). Snazil jsem se projit i kabely a pojistky a jevi se take OK. Odpojil jsem i budiky jestli to neni nekde vpredu, ale porad startuje hure. Zatim jsem nic nepromeroval, na to se chystam dnes. Nemate nejakou radu na co se zamerit? Je mi jasne, ze to chce projit a promerit kabely a baterku. Mohl by to delat starter? Veliky odber pri startu/futra v hajzlu? Dobijeni je ok, tedy alespon baterka drzi a nevymlati se. Moc si nevim rady co s tim dal. Diky za rady.

Uzavřeno 02.05.2013 v 13:04 uživatelem R_e_n_o

Naposledy editováno 26.04.2013 11:54:37

1 reakcí na tento příspěvek Pri startovani zhasnou budiky

26.4.2013 v 12:16 | Nahoru | #1
Jak je na tom starter? po 11 lettech uz by mohl bejt nacatej a odebirat vic proudu nez normalne

(reakce na) Pri startovani zhasnou budiky

26.4.2013 v 12:20 | Nahoru | #2

KubaLC8 píše: Jak je na tom starter? po 11 lettech uz by mohl bejt nacatej a odebirat vic proudu nez normalne



Ani prd, Si klidne zkusim vsadit ze je to prechodovej odpor, bud na kabelech u baterky, nebo na hlavni pojistce. ev. kdekoliv blba kostra.

Pri startovani zhasnou budiky

26.4.2013 v 12:42 | Nahoru | #3
taky si myslim,ze nekde bude blba kostra,nebo prechodovej odpor

Pri startovani zhasnou budiky

26.4.2013 v 12:42 | Nahoru | #4
taky si myslim,ze nekde bude blba kostra,nebo prechodovej odpor

Pri startovani zhasnou budiky

26.4.2013 v 13:01 | Nahoru | #5
Takze projit a zmerit kabely. Starter toci dobre, ale zarucit se za nej po ty dobe? Zacala to delat loni z niceho nic. Nijak se to nezhorsovalo proste skok a najednou to takhle blbne. Kostra a odpor me samozrejme taky napadly, zkusim promerit a projit kabely s konektory jeste jednou.

Pri startovani zhasnou budiky

Skvělá odpověď, děkuji! 26.4.2013 v 14:00 | Nahoru | #6
Nejvíc poznáš z toho, když při zapnutí starteru budeš měřit napětí na baterce a když tam bude v pořádku, tak jít po kabelech a najít místo, kde už se objevuje taková ztráta napětí, že starter zpomalí a zhasne přístrojovka a tam někde bude přechodový odpor. Hlavní pojistku bych podezíral jako první - proud stareru přes ni nejde, zato cívka relátka starteru má už slušný příkon na to, aby při větším "přechoďáku" dokázala tolik "stáhnout" napětí v napájecích obvodech.
Mohly by být i vadné kontatky ve spínačce. Holt musíš měřit, měřit a měřit, jinak nenajdeš místo, kde se napětí "ztrácí". Také bys mohl zkušebně zapnout starter při běžícím motoru (starteru s volnoběžkou to na pár vteřin neublíží) a pokud přístrojovaka pohasne i tak, bude někde částečný zkrat v obvodu cívky relátka starteru (za tlačítkem).

Pri startovani zhasnou budiky

26.4.2013 v 14:02 | Nahoru | #7
Ok diky, promerim a proverim.

1 reakcí na tento příspěvek Pri startovani zhasnou budiky

26.4.2013 v 19:49 | Nahoru | #8
Baterka zapojena ma 12,7V, pri startovani na ni klesne napeti na 7-9V, po nastartovani dava 14,2V. Takze to bude jen baterii? Pojistka je ok tu jsem i propipal. Do budiku jde presne to co jsem nameril na baterce takze po ceste zadna ztrata.

Naposledy editováno 26.04.2013 20:01:18

(reakce na) Pri startovani zhasnou budiky

26.4.2013 v 21:17 | Nahoru | #9
R_e_n_o> 7V pri startu je malo, bud baterka neodpovida zkratovym proudem a nebo je v haji/vybita.

Pri startovani zhasnou budiky

26.4.2013 v 21:55 | Nahoru | #10
Tak to bude stoprocentně baterka v háji, zkus ji plně nabít (pokud je klasická kyselinová se zátkami, tak bežnou nabíječkou přes žárovku, která omezí proud na desetinu kapacity a napětí plného nabití je cca 16V, po odpojení klesne na 12.5 - 13V, automatickou nabíječkou prostě "do vypnutí") a pokud i potom bude napětí při startu takto klesat, tak baterku vyměnit.

Pri startovani zhasnou budiky

26.4.2013 v 22:49 | Nahoru | #11
Baterku mam gelovku, resp zality elektrolyt. Je na lezaka. Baterku jsem dobijel pres noc a byla plna. Je mi to divny neb jsem novou zkousel a bylo to stejny. Ja tu baterku kupoval loni novou neb tam byla jeste origo a ta sla kourit. Nesla uz ani dobit. 10 let vydrzela. Mozna bych tipl i ten starter a futra, proto to ma takovy odber. Uvidime zatim to necham a kdyz bude blbnout baterka tak vymenim za novou. Kazdopadne diky za radu.

Pri startovani zhasnou budiky

27.4.2013 v 00:42 | Nahoru | #12
No vidíš... před několika lety jsem právě na kámošovo R6 řešil dobíjení a zapomenu, že je tam baterka na ležato, takže klasiku tam nedáš.

Otázkou jest, zda i ta "nová" baterka byla v pořádku, to nikdy stoprocentně nevíš. Ještě klasická rada - připoj přes "štartkáble" baterku z auta, která má daleko větší kapacitu a hlavně i zhruba (běžně) trojnásobný přípustný startovací proud. Kabely samozřejmě musejí být kvalitní (ne šunty z pumpy, nebo supermarketu, které jsou "tlusté" kvůli tlusté izolaci, v které je slabá žíla, která by shořela při 40A) a pořádně připojené, aby na nich nebyl nežádoucí úbytek napětí a ta by měla starter snáze roztočit. Jinak jedině vzít klešťový ampérmetr (rovněž ne nějaký laciný) a změřit proud starteru (měřit na kabelu mezi relátkem a starterem. Jedině tak zjistíš, kolik starter skutečně odebírá a budeš vědět, na čem jsi.

Pri startovani zhasnou budiky

27.4.2013 v 01:03 | Nahoru | #13
Jen jedna drobnůstka. Měřils přímo na kontaktech baterky, abys neměřil na kabelech, kde už může být přechoďák.
Pokud nemáš klešťák na měření proudu, tak zkus tu baterku z auta a měř napětí jak píše JMK.
Jelikož jsi zkoušej jinou "dobrou" baterku, tak bych to viděl na startér. Buď přidřený ložiska nebo napálený vinutí.
Ale než to budeš rozebírat tak měř.

Pri startovani zhasnou budiky

27.4.2013 v 01:19 | Nahoru | #14
Tak to bude asi fakt baterkou. Sice se jevi jako dobra, ale po nekolika startech stacilo, abych po zapnuti klicku zapnul dalkovy svetla aniz bych mel nastartovano a budiky se okamzite resetly. Napeti na baterce jsem meril primo na kontaktech.Diky moc za rady zase jsem o neco chytrejsi
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prasklý první válec -Yamaha R6 1999 Yamaha YZF-R6 hanssik19 9 30.5.2024 v 12:06 Filipuč
KDE přídělat klíč NA yamaha R6 V Č.... Yamaha YZF-R6 ki 7 29.5.2024 v 16:44 zetor
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 Hašlik 11 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1
Volnobeh Yamaha YZF-R6 sete111 1 27.4.2024 v 09:38 kokoška.
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 25.4.2024 v 10:03 Slow


TOPlist