Téma: Přihlášení Pionýra ze stodoly
 
23.4.2013 v 20:32
Zdravím. V rodině máme fichtla, ale cca 10 let se na něm nejezdilo. Jen stál ve stodole a sloužil jako lapač prachu. To mi přijde škoda, tak bych ho chtěl vrátit znovu na silnici. Tím se dostáváme k mému problému: samotné uložení totiž probíhalo tak, že se tam prostě zaparkoval. Žádné odhlašování, dávání značky do depozitu, takže mám stále SPZ a pojistku, na kterou se zapomnělo a těch 10 let ji nikdo neplatil. Takže potřebuju poradit, co dál. Dočetl jsem se, že se platí penále za každý nepřihlášený den, což by dělalo nějakých 70 000. To se mi za fichtla dávat opravdu nechce. Dalo by se to vyřešit nějak jinak? Četl jsem tu o nějakém čestném prohlášení, že nebyl nijak používaný, mohlo by to nějak pomoci? Ještě mě napadá, není možné, že je celá věc už promlčena? Lhůta na promlčení jsou myslím 3 roky, ale co by se stalo, až by se opět uvedl do provozu? Nebo je jediná možnost zacálovat 70 k nebo dělat, že nikdy žádný fichtl nebyl? Díky

Přihlášení Pionýra ze stodoly

23.4.2013 v 20:41 | Nahoru | #1
to by mě tež zajímalo

Přihlášení Pionýra ze stodoly

23.4.2013 v 20:49 | Nahoru | #2
tuším, že o tu stodolu přijdete.....Nepřihlašovat, nejezdit, zničit.

Přihlášení Pionýra ze stodoly

23.4.2013 v 20:54 | Nahoru | #3
Teď jsem se dozvěděl, že se údajně nemusí platit pojištění, když fichtl nemá technickou. Poslední přestala platit v červenci 2006, takže že by se platily jen od poslední platby do konce STK?

Naposledy editováno 23.04.2013 20:55:22

Přihlášení Pionýra ze stodoly

23.4.2013 v 21:03 | Nahoru | #4
Neres a prihlas to

Přihlášení Pionýra ze stodoly

23.4.2013 v 21:08 | Nahoru | #5
Pokud je fichtl v zubozenem stavu, myslim ze by cestne prohlaseni mohlo klapnout. Pokud to bude vonavka tak na to nikdo neskoci.

Přihlášení Pionýra ze stodoly

23.4.2013 v 21:25 | Nahoru | #6
Zx-10RCarlos: Právě že ani ne, plechy trochu zašlý (ale na stodolního fichtla celkem slušný), ráfky rezavý, ale motoricky ve skvělým stavu.

Přihlášení Pionýra ze stodoly

23.4.2013 v 22:01 | Nahoru | #7
situace je takový že pokud to nemělo platnou techcnickou před začátkem roku 2006 tak můžeš přijít a na čestný prohlášení to odhlásit s tím že jsi to vyhodil do šrotu a při odhlášce nebylo v tý době nutný ještě mít doklad o ekolikvidaci. Jinak co se týče ČKP tak ta nás vydírá až od roku 2009 a může to po tobě chtít maximálně 3 roky zpětně. Jinak zaplacení se dá vyhnout elegantně tím že ti nějaký známí co má doma autoservis píchne razítko, že fichtl stál u něj a čekal na opravu. Taky to jde přes čestné prohlášení. Něco v tom smyslu že fichtl stojí 10 let u tebe ve stodole a tím pádem nebylo provozováno na pozemních komunikacích ani na nich nestálo. Ideálně pokud ti to ještě někdo dosvědči, doložíš fotografii a myslím, že i velký TP kde bude záznam o poslední technické kontrole někdy před 10seti lety by stačil. Pak je na ČKP aby dokázala, že si s tím jezdil...

edit: nedalo mi to krapet jsem zagooglil datum u toho odhlášení si nejsem jistej. píšou, že papír o ekolikvidaci musíš mít od 1.5.2004 takže pravděpodobně do 30.4.2006 platnosti STK můžeš říct oficiálně že si to do 30.4.2004 vyhodil do šrotu. Až budu na dopravce zeptám se abych dyžtak upřesnil

Naposledy editováno 23.04.2013 22:21:51

2 reakcí na tento příspěvek Přihlášení Pionýra ze stodoly

23.4.2013 v 22:30 | Nahoru | #8
Jujinq: Díky za info. Technickou to mělo až do četvence 2006, takže ten šrot nejspíš ne. S tím servisem to je ale dobrý nápad, jak by se to udělalo? Napíšu nějaký prohlášení, že fichtl stál bezmála 10 let v servise a čekal na opravu a on mi k tomu dá štempla, nebo ještě něco víc? A k té fotce k prohlášení - co by na ní mělo být? Zaprášenej fichtl zahrabanej u balíků slámy? To asi půjde těžko, jako první věc jsem ho očistil a fotky nemám, ale šlo by ho dát zpátky a počkat, případně tomu trochu pomoct a naaranžovat, prachu je ve stodole dost. A to dokazování ČKP by probíhalo jak a jáká je pravděpodobnost, že se jim to podaří? Nejezdil jsem na něm sice po pozemní komunikaci, ale u známého na pozemku, kde má halu a parkoviště, může mi to nějak uškodit? Díky

(reakce na) Přihlášení Pionýra ze stodoly

23.4.2013 v 22:58 | Nahoru | #9
_Sláva_> no každopádně do doby než se ČKP ozve dělat mrtvého brouka a okamžitě to pojistit. Pokud se ČKP do 3 let neozve je to promlčený. V momentě kdy se ozvou tak pokud máš nějakého toho známeho v servise tak nechat od něj dát razítko že to prostě poslední tři roky stálo u něj v servise a nebyl čas na opravu pokud nemáš známého prostě napíšeš čestný prohlášení že fichtl stál ve stodole a nepohyboval se po pozemních komunukacích a ani na nich nestál. Ideálně když ti to třeba soused ještě dosvědčí. Dokazování neproběhne zřejmě nijak protože nemají jak ti to dokázat ještě jsem neslyšel ani nikde nečet že by to dělali. Hlavně není to ani v praxi jak dokázat. Pokud by jsi chtěl mit jistotu tak za 1000kč to tady vyřeší za tebe. www.stopckp.cz (nebrat jako reklamu jen jsem na to nedávno narazil a pro lidi co se nechtěji hádat nebo na to nemají koule je to tak asi jednoduší nebo levnější) každopádně počítej s tím že pokud je to přihlášený ČKP se dřív nebo později ozve... To že si na tom někde jezdil ti opravdu učkodit nemůže pokud jim to sám neřekneš...

1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení Pionýra ze stodoly

24.4.2013 v 15:49 | Nahoru | #10
Teď mi došlo, že jestli někdy vytáhnu dědovo Staďáka a dam ho do pucu, budu vlastně ve stejných hovnech jako tady tazatel... To je ale pěkně nahovno.

Jen otázka - když budu já platit pojistku, já s tím jezdit, ale majitelem se nikdy nestanu (tzn. bude jím stále děda), jak to udělá ČKP potom? To to pošle dědovi, že po 15 letech se zase Staďák pojistil? To by děda nebyl moc rád, když by tam viděl účet na 100 hadrů (za 15 let), případně 20 hadrů za "pouhé tři roky"...

(reakce na) Přihlášení Pionýra ze stodoly

24.4.2013 v 15:52 | Nahoru | #11

_Sláva_ píše: Nejezdil jsem na něm sice po pozemní komunikaci, ale u známého na pozemku, kde má halu a parkoviště, může mi to nějak uškodit? Díky



To Ti neuškodí, nejezdil jsi po veřejný komunikaci, ale na soukromym pozemku. Tak jako tak to ale nemusí ČKP vědět, ne?

(reakce na) Přihlášení Pionýra ze stodoly

24.4.2013 v 19:41 | Nahoru | #12
Pavouk106> pokud je to stadion tak mám takovej dojem že ten se nikde neregistruje a musíš mit jen tu "kartičku" a vzhledem k tomu, že o tom na dopravce o tom nikde není záznam a ČKP bere informace pro zaslání výzvy z registru co mají na doprace myslím si že můžeš být v klidu

Přihlášení Pionýra ze stodoly

25.4.2013 v 01:11 | Nahoru | #13
jsem ve stejnej situaci, akorát ten muj nikdy technickou neměl, v registru nikdy nebyl (poslední zápis v roce 77 kdy ho děda koupil) a pojistka se přestala platit někdy v roce 2000 už se těšim až ho přihlásim na sebe a čkp začne otravovat

1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení Pionýra ze stodoly

25.4.2013 v 10:05 | Nahoru | #14
Já to mám taky tak ,fichtla už mám po renovaci a taky bych chtěl přihlásit technicak má poslední zapis z roku 1969. otázka zda byl psaný na dědu nebo na tátu což už nezjistim,jelikož už jsou oba mrtvý a dědictvím to neprošlo.takže na přepis nelze a dědictví z nová otvírat po dvaceti letech je blbost.napadlo mě že bych to normálně pojistil a nechal udělat stk ale pochybuju že by to prošlo bez problémů jak z DI tak i od pojišťovny.
Pak možnost to dat na veterány ale zase fichtl je v registru z kteryho nebyl nikdy vymazán..
Nebo sehnat někde papíry na fichtla

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení Pionýra ze stodoly

25.4.2013 v 10:50 | Nahoru | #15
hagrid.hagrid> Pokud je poslední zápis v TP z roku 1969, tak není a nikdy nebyl v žádném registru. Předchozí režim registraci motocyklů a mopedů do 50ccm neřešil. Tzn. že tvůj stroj momentálně pro úřady (a tedy i ČKP) vůbec neexistuje. Pokud máš značku (nebo víš jaká je, můžeš si jí namalovat, že), TP psaný na někoho z rodiny, tak prostě jenom zaplať povinný ručení a bude to. Vzhledem k tomu, že tvojí značku ani VIN nikde neevidují, nebude si ČKP mít jak spojit to nové ručení s tou motorkou. Normálně bych jezdil a hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení Pionýra ze stodoly

25.4.2013 v 11:15 | Nahoru | #16
FiffiQ> registr pionýry řešil ale při digitalizaci archivu v 90 letech se mohlo stát a nejspíš i stalo že záznam o něm se ztratil

(reakce na) Přihlášení Pionýra ze stodoly

25.4.2013 v 15:23 | Nahoru | #17
FiffiQ> hm,ale je to psané na mrtvého a co STK jinak by to bylo fajn

(reakce na) Přihlášení Pionýra ze stodoly

25.4.2013 v 19:14 | Nahoru | #18

Sadra17 píše: FiffiQ> registr pionýry řešil ale při digitalizaci archivu v 90 letech se mohlo stát a nejspíš i stalo že záznam o něm se ztratil



No, mě zase naše úřednice tvrdila, že to v žádném registru nebylo a jezdilo to v podobném režimu jako mopedy. Nadruhou stranu mělo to značku, kterou někdo musel přidělit, což hovoří pro ten tvůj pohled na věc.

hagrid.hagrid píše: FiffiQ> hm,ale je to psané na mrtvého a co STK jinak by to bylo fajn



STK může dělat kdokoli, kdo má v ruce papíry od konkrétního vozidla. Stanice STK do matriky nevidí (to opravdu nevím jak by bylo ospravedlněno), tak to není problém.

Přihlášení Pionýra ze stodoly

25.4.2013 v 23:37 | Nahoru | #19
Děkuju všem, hlavně Jujinqovi za rady, když se ČKP ozve, použiju ten plán se servisem, u něj mi pravděpodobnost úspěchu připadá nejvyšší. Ještě se zeptám na antickp.cz, tam s nimi mají hafo zkušeností a poradí třeba ještě něco navíc. Doufám, že se to vyřeší a budeme se moct s fíkem spokojeně prohánět po silnicích

Přihlášení Pionýra ze stodoly

26.4.2013 v 10:54 | Nahoru | #20
My jsme nedávno jednoho fichtla přihlašovali a právě jsme taky řešili co s tím pojištěním atd. ale naštěstí v registru vozidel nebyl, tj. jako by do té doby neexistoval a ČKP nám tak nic nemůže. Takže si zjisti, jestli je v registru nebo ne a když ne, tak normálně zaplať pojistku a přihlaš to a můžeš vesele jezdit. Jestli se pletu, tak mě opravte, ale takové info nám dali na dopravce

Přihlášení Pionýra ze stodoly

26.4.2013 v 12:51 | Nahoru | #21
Jak mám vyřešit případ, kdy mám motorku a papíry na ni psané na zesnulého, dedictvím to neprošlo, a ruční neplaceno. Je nějaký postup?

Přihlášení Pionýra ze stodoly

26.4.2013 v 23:54 | Nahoru | #22
v tomhle případě by bylo nejlepší sepsat kupní smlouvu s datumem kdy původní majitel ještě žil a pak už si jenom "vyřešit" problémy s čkp

Přihlášení Pionýra ze stodoly

27.4.2013 v 08:02 | Nahoru | #23
A není problém že ten majitel je přes 15 let po smrti?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist