Trochu to zastiňuje jiná místa v Alpách (řečeno obecně). Trochu bych proto chtěl mýtus kolem GG nabourat.
Nejprve něco ke GG se znaménkem (+) :
- ano, je tam hezky a jedná se o nejvyšší horu a také průsmyk v Tirolských alpách
- ano, je tam pěkná ukázka alpské silnice, alpského stavitelství
- z přechodu Horní Dvořiště do Rakouska a dálnicí na Salzburg přes Linz je to cca 300 km takže tam a zpět se to dá docela dobře zvládnout za den tzv. "na otočku", takže může jít o jednodenní výlet a zvládnout to i Ti, kteří se spíše drží "kolem komína"
.... nyní se znaménkem (-) :
- Hochalpenstrase je za 18,-EUR a není až tak výjimečná, jak se o ní píše, rozhodně podobných - troufám si říci ještě hezčích silnic je v Alpách celá řada a bez mýta
- je tam spousta lidí, přemotorkováno a co si budeme povídat, - dost nebezpečno protože tam někteří "borci" to dost "kalí" a v zatáčkách (kterých je tam hodně) jde "krajinářům" o život
- ostatně ... GG už zná každý už minimálně proto, že tady kdekdo o tom básní a ukazuje fota
Myslím, že to chce zvětšit akční rádius a vedle Taurů a centrálních Dolomitů také navštívit ostatní Alpy např. ve Francii (Savojské), Švýcarsku, Slovinsku .... . Průsmyky nad 2500 m n.m. jsou ve všech těchto horách a vedou k nim nádherné cesty, které jsou bez mýtného a bez takových davů (pokud nejste na jiných motorkářskýkých wiew-pointech jako např. Passo Stelvio, Pordoj ... ). Stálo by určitě za to, namísto organizování hromadných zájezdů na GG, zorganizovat delší okruh v Alpách - vlastně v okruhu cca 200 km kolem GG je myslím dalších 16 průsmyků nad 2 500 m. Protože (a o tom je to tady také stále) se v Alpách dá poměrně snadno a bez příprav sehnat nocleh, kempy začínaje a hotely konče, tak už je to jenom otázka času (dovolené, prázdnin) a peněz, kdy je nutno počítat s výdaji na ubytování od 15,-€ až po 55,-€ (pro ty náročnější a bez stanů).
Průsmyky jsou zajímavým cílem, ale co takhle horské přehrady a tunely? Je to zajímavé z hlediska lidského umu a mnohdy je těžké uvěřit, co lidé dokážou - speciálně Švýcaři.
Na závěr - určeno těm váhavým, kteří často necestují v zahraničí, ... že se nedomluvíte, ... že máte problém cestu připravit a zorganizovat?? .... vše v zahraničí vyřeší kreditní karta protože oni tam v rekreačních a motorkářských destinacích na NÁS prostě čekají, stačí se slušně chovat a je o nás postaráno ...
Nevájete a do Alp se na motorkách vydejte, stojí to určitě za to ...
... OM :)
2 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...
Myslím, že nebude na škodu sem dát seznam nejznámějších alpských sedel, ty nad 2000 metrů jsou pro mě cílem a postupně každý rok je zdolávám :
Nejvyšší alpské silniční sedlo Col de l'IseranNázev Nadm.výška Země
<strong>Col de l'Iseran 2770 m Francie </strong>
Stilfser Joch 2758 m Itálie
Col du Galibier 2646 m Francie
Timmelsjoch 2509 m Rakousko, Itálie
Hochtor 2504 m Rakousko
Nufenenpass 2480 m Švýcarsko
Col du Grand Saint-Bernard 2469 m Švýcarsko, Itálie
Furkapass 2436 m Švýcarsko
Flüelapass 2383 m Švýcarsko
Berninapass 2328 m Švýcarsko, Itálie
Albulapass 2312 m Švýcarsko
Julierpass 2284 m Švýcarsko
Stankt Gotthard 2106 m Švýcarsko
Passo di Falzarego 2105 m Itálie
Col du Lautaret 2058 m Francie
Radstädter Tauernpass 1736 m Rakousko
Katschbergpass 1641 m Rakousko
Vršičl 1611 m Slovinsko
Nassfeldpass 1530 m Rakousko, Itálie
Brennerpass 1374 m Rakousko, Itálie
Hohentauern 1274 m Rakousko
Seebergsattel 1274 m Rakousko, Slovinsko
... vím, že to není všechno, že je jich mnohem víc, ale jsou to průsmyky, kde je pěkné pokoukání ....
Pro zajímavost :
Silniční sedlo je ve své podstatě průsmyk, kterým prochází sjízdná silniční komunikace. V silničních sedlech se většinou soustřeďuje centrum okolního cestovního či turistického ruchu. Bývají zde vystavěny např. hotely, horské chaty, či dokonce celá zimní střediska (Obertauern, Katschberg). Často jsou situována na státních hranicích, kde komunikace překonávají horské hřebeny. Nejvyšším silničním sedlem na světě je Kardung La (5606 m) v Indii. V Pakistánu se nachází také další vysoký sjízdný průsmyk Kunjerab-Pass (4730 m). V Peru je nejvyšší silniční sedlo Jižní Ameriky Abra Anticona (4800 m). Strmost silnice stoupající do sedla či klesající z něj dolů často překonává 20 % a v krajních případech dosahuje až 30 %.
Zdroj : wikipedia
... OM :)
A připomínám tuhle stránku - seznam známých průsmyků s mapou jejich polohy a videoukázkama
http://bikecam.ch/liste.php
http://www.bikecam.ch/liste.php
//hele. to je náhodička. ono je to o kus výš
1 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...
1 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...
Tak hned na jaře kupuji dálniční známku (bohužel roční za 40 CHF, pokud ji nezdražili v roce 2008) a 14 dní je jistých. Díky vám jsem se do tohoho Švýcarska dost zabral a rozhodně nevynechám nejvyšší průsmyky a vršky spolu s alpskými přehradami. Už jsem se toulal kolem Ženevy a Bernu, ale přes Gotharský průsmyk jsem nejel, vždy jsem jel pod ním severem Itálie do Savojských Alp. Už mám jasno, pojedu přes GG na Lienz (podívám se na Zilertallské Alpy), Bunico, Vipiteno, Passo Giovo, Bolzano, Stelvio, Bormio, Tirano, Berninapass, St.Moritz, Zernez, Davos, Davos, Chur, Ilanz, Andermatt, Passo Gothard, Nufenenpass, Grimselpass, Furkapass, Sustenpass, Brig, Tasch (Zermatt je pro motory zavřený, tak využiji místní dopravy = Matterhorn), Siders, Lac de Moiry, Sion, přehrada Dixence, Martigny, přehrada Maovoisin a zpět domů.
Domů se vrátím přes sever Itálie kolem jezer a pod Dolomity směrem na Vilach.
... OM :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...
Furkapass je moc krásné místo. Letos jsme tama projížděli.....
1 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...
1100Virago:
Když už pojedete na Furkapass a pojedete směrem z Rakouska, nenechte si ujít San Bernardino Pass. Projeďte jej směrem z Rakouska na Messoco. Z pass, které jsem tam projel, má asi nejbrutálnější zatáčky (tornante).
Jel jsem to s plně naloženým 1100Drakem a s manželkou za zády. Ty zatáčky jsem projížděl od kraje ke kraji. Manželka vždycky koukala nahoru do zatáčky a hlásila: "Auto", "Motorka", "Dobrý", "Nevidím ;)". Dole jsem nechápal, proč mě ten Goldwing pouštěl před sebe. Za chvíli mi to bylo jasný. Vezl se v pohodě za mnou a já mu dělal předjezdce. Příště udělám to samý.
Prostě nářez. Z krajiny jsem nic moc neměl, ani zastavit se na prvním úseku nebylo kde, ale požitek z jízdy na tom mým mastodontovi stál za to. Pokud máte něco mrštnějšího, možná se tak nepobavíte ;). Grossglockner je proti tomu dálnice (tím nechci říct, že jej nejezdím rád).
. Na tomhle videu jej jedou opačně, ty zatáčky jsou až na konci a jedou je z kopce. Myslím, že naopak je to zábavnější.
Furkapass je taková pohodovka, dá se tam bez problémů kochat krajinou, taky vřele doporučuju.
Jo ještě s tou dálniční známkou. Já jsem ji koupil, ale letos chci jet přez Švýcarsko z Korziky a pojedu to bez známky. Přece jen stála zhruba litr a moc jsem si těch dálnic neužil. Narval jsem trasu do TomToma a dá se to v pohodě i bez známky.
1 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...
Tak pak musíš dát vědět co je těžší. Stelvio chci taky někdy zkusit.
Jak říkáš, já přez ty zídky neviděl nic. Ženská se musela hodně snažit. A aby toho nebylo málo, tak to bylo ještě pěkně zarostlé vysokou trávou, takže do pravé zatáčky jsem párkrát jel s tím, že manželka řvala: "Nevím".
U 11ky Draka o nějakém lámání nemůže být řeč. Podvozek to sice v pohodě zvládá, ale dojde při tom k odškrábnutí laku z rámu, nebo chromu z výfuku (často vzpomínám na 535ku, ta na to byla super).
3 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...
mě třeba na GG ani do alp, pokud nepůjde o tranzit, na motorce zatím nikdo nedostanea nedostal... stačí to v zimě na lyžích ;) ceny zbytečně vysoký, tak proč se nedat na východ, kde je levněji, nebo tak stejně jako u nás? Někdo hledá super cesty, někdo hledá místa kde je moc motorkářů, někdo hledá tradice a zvyky a pokec s babkama a místníma, ochutnávání místních dobrot a využívá k tomu príma svezení v jedné stopě. Nikoliv návštěvy McDonald s kde se lidi tvari vsichni stejne pri otazce "a něco sladkého ke kávě" jen v jiném jazyce
no a jááá jen čumím, ať si každej jede kam chce, né? :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...
Prostě se mi nějaké prostředí líbí (dle fotek a nebo i podle popisu) a řeknu si jo, až někdy pojedu tím směrem, tak bych se tam chtěl podívat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...
http://www.mattaweb...amp;galerie=dolomity
Jo, to je výhoda Viraga - spodek je na choppera nezvykle vysoký a mašina se dá dobře naklonit. Navíc je ve své kategorii asi nejlehčí. A přední vidlice (a části motoru) nezapřou svůj původ z krosky :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...
K Itálii mám nějak blíž, kdyby se dalo Rakousko přeskočit jinak než po dálnici, tak bych asi poletoval po Itálii každý víkend.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...
Papa, lala
2 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...
Příprava trasy je velmi důležitá věc, podívejte se na www.bnb.com, kde je systém penzionů (hotelů) typu "Bed and breakfast" (Postel a snídaně). Jde o síť ubytování, která spadá do kategorie do 40,-EUR za noc a osobu. Je to jedna z možností, jak vás ve Švýcarsku ubytují "levně". Levněji to jde na seně na statcích i se snídaní do 20,-€, ale to chce mít spacák s sebou. Abych řekl ale pravdu, tak jsem se tam s tím tak často nepotkal.
Také chci upozornit, že většina výškových průsmyků je ještě v červnu zavřená, obvykle Švýcaři tyto silnice otvírají na červenec, sprpen a září. Také se musí počítat s deštěm, červenec a srpen jsou sice teplotně v průměru nejvyšší, ale v objemu srážek to platí také.
K té poznámce na téma dálnic dodávám, že dálnicím se pokud možno vyhýbám, ale na dálkové přesuny je využívám. Využívám možnosti se rychle někam dostat a tam strávit potřebný čas, proč ho promrhat cestou ?
Jinak Alpy jsou pro mě dost dřina, přece jenom s motorkou kolem 350 kg se ty zatáčky kroutí hůř, ale stále opakuji a doporučuji ... když na motorce, tak určitě do Alp dříve, než je zavřou pro motorkáře. Už totiž alpské země (Itálie, Rakousko, Francie a Švýcarsko) velmi silně uvažují o zavření některých motorkáři oblíbených míst. Pokud je neuzavřou, tak tam dají tak vysoké mýto, že to spoustu lidí odradí. Jen tak mimochodem ve Švýcarsku se téměř všude dostanete vlakem a pokud jste to ještě nezažili, tak je to ohromující - například na trase Svatý Mořic - Zermatt je cca 99 tunelů a mostů a výhledy, jaké se ze silnic nedají vidět.
,,, o Alpách se toho dá říct hodně ...
... OM :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...
Odkud jsi, já z Jižních Čech nedaleko od Č. Budějovic. Co kdybychom se potkali a dali řeč na téma cestování, plány na rok 2008 atd. ... .
... OM :)
My chcem letos k dolomitum (ubytovani bud u hranic na rakouske strane za/pod Lienzu) nebo mozna rovnou nekde bliz treba kolem Via Pederova. uvidime dle ceny.
Blizsi info kolem tras zatim nebudu davat na to je jeste cas ale kdyby se mel nekdo chut rozepsat kudy presne jet a co neminout tak se zlobit vubec nebudu.
:)
Ubytování na obou stranách (Rakousko/Italie) je zhruba za stejnou cenu - penziony 40-50,-€, je tam ale také dost kempů - zvláště kolem Brunica. Pokud mohu doporučit, tak je třeba opustit hlavní trasy a dá se sehnat nocleh v privátui na vesnicích do 25,-€ s plným vybavením.
... OM :)
2 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...
Člověče z tunelů jsem právě ve Švýcarsku dostal dost velkej vítr. Jeli jsme po dálnici na nějaký passo, teď si nevzpomenu, musel bych se mrknout. Najednou tunel a v něm zácpa. Vždycky to popojelo tak o dva, tři metry a stop. Smrad bych přežil, ale jak je ten Drak nízkej, tak mě z toho popojíždění chytaly křeče do noh. Furt jsem čučel na teploměr, olej se začal zatraceně zahřívat. Měl jsem bobky, že to zadřu. Zastavit nebylo kde. Místo na nějaké prosmýknutí se taky ne. Když jsme se z toho dostali, zjistil jsem, že je tam kolona protože dálnice končí a zužuje se na normální silnici. I z toho passa jsem na tu kolonu furt koukal.
Pak jsem měl jet z Matterhornu na Jungfrau a měl jsem takový bobky z tunelu, že jsem to raději objel.
Stejně by mě zajímalo, jak dlouho může ten můj vzducháč běžet na místě bez poškození motoru. Za tím tunelem stály auta s vařicí vodou v chladiči. To jsem si myslel, že vodníkům se nic stát nemůže. A i na passech jsem pár vařicích aut viděl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...
No ne vážně ,celkem mě zaráží že byla zácpa v tunelu. Po tom co tam zažili bych řekl že proto tam mají ty semafory a že tam nikoho nepustí dokud se to nevyprázdní- ale asi to je jinak.
Cortina je krásné a tím pádem plné a drahé místo, kemp mě stál víc než penzion v rakousku. Ale bylo to ideální místo pro vyrážení po místních nádherných pasech.