Téma: CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
31.3.2013 v 23:13
Zdravím, koukám po foru a asi nikdo nemá problém jako já, už sem hold takovej problémovej
Koupil jsem CBR 900 rr najel na ní tak 200km v posledních 20 km mi odešel regulátor dobijení tak sem to neřešil a moto rozebral a dělal stavbu - v průběhu zimy jsem našel ragulátor z motorky co jí padnul motor tak jsem ho koupil.
Včera sem moto složil do stavu možnýho natočení motoru, ale baterka byla slabá - nebo jsem tak jen usuzoval protože cvakalo startovací relé . . . . (baterka před zimou koupená nová, přes zimu byla doma a 2 krát sem jí nabil) takže sem jí znova přez noc nabil a dneska se do toho zase pustil bohužel starter se jen líně převaloval, vzal sem na to baterku z auta a už to šlo trochu líp, ale furt žádná sláva + se hrál kabel co vede od startovacího relé ke starteru.
Další věc je, že mi nejde jiskra protože proud do cívek jde mám dvě teorie:
- motor nemá takový otáčky, aby snímač otáček dal signál CDI a ta pak předala signál na cívky
- je špatnej snímač otáček měřil jsem na něm střídavej i stejnosměrnej mezi 2 kabelama i mezi kostrou každej zvlášť a ani známka napětí (mám ručičkovej voltmetr a nevim kolik tam má bejt V ale do 5 snad né ?)
Domnívam se, že tam je indukční snímač jdou k nemu jen 2 kabely - ale přeci se jen tak sám od sebe nerozbije. Jde změřit jestli dává napětí ? proti kostře nebo prostě dám Vmetr mezi ty 2 kabely, zejtra zkusim změřit ještě odpor jestli nejni snímač přepálenej . . .
Pak jsem zkoušel i propojit relátko klíčem na přímo a byly furt malý otáčky, pak mě napadlo rozpojít kabel od starteru na moto připojit normálně baterku + druhou baterku dát na přímo na starter přes startovací kabely přímo na vývody starteru, abych si byl jistej, že to nejni kabelama od starteru a už to točilo víc, ale furt mi to přijde málo . . a jiskru to neházelo
Zejtra plánuju rozebrat startér a podívat se na uhlíky, ložiska a celkově jak na tom je - jedna moje teorie byla i že jak má malý otáčky, že CDI nepošle signál do cívek.
Jinak na pojistky jsem koukal nešel jsem jednu na startovacím relé a pak ještě jeden box a všechny dobrý.
Ještě bych potřeboval vědět jestli na cívku z CDI jde signál + a nebo se cívka kostří.
Rovnou se omlouvám za chyby snažil jsem se všechno opravit ale je dost pozdě , snad to pochopíte. Ještě sem hodim schéma aby jste to nemuseli hledat.
Uzavřeno 24.05.2013 v 20:43 uživatelem M4rť4s
Otevřeno 20.06.2013 v 15:18 uživatelem M4rť4s
Uzavřeno 01.08.2013 v 19:46 uživatelem M4rť4s
Koupil jsem CBR 900 rr najel na ní tak 200km v posledních 20 km mi odešel regulátor dobijení tak sem to neřešil a moto rozebral a dělal stavbu - v průběhu zimy jsem našel ragulátor z motorky co jí padnul motor tak jsem ho koupil.
Včera sem moto složil do stavu možnýho natočení motoru, ale baterka byla slabá - nebo jsem tak jen usuzoval protože cvakalo startovací relé . . . . (baterka před zimou koupená nová, přes zimu byla doma a 2 krát sem jí nabil) takže sem jí znova přez noc nabil a dneska se do toho zase pustil bohužel starter se jen líně převaloval, vzal sem na to baterku z auta a už to šlo trochu líp, ale furt žádná sláva + se hrál kabel co vede od startovacího relé ke starteru.
Další věc je, že mi nejde jiskra protože proud do cívek jde mám dvě teorie:
- motor nemá takový otáčky, aby snímač otáček dal signál CDI a ta pak předala signál na cívky
- je špatnej snímač otáček měřil jsem na něm střídavej i stejnosměrnej mezi 2 kabelama i mezi kostrou každej zvlášť a ani známka napětí (mám ručičkovej voltmetr a nevim kolik tam má bejt V ale do 5 snad né ?)
Domnívam se, že tam je indukční snímač jdou k nemu jen 2 kabely - ale přeci se jen tak sám od sebe nerozbije. Jde změřit jestli dává napětí ? proti kostře nebo prostě dám Vmetr mezi ty 2 kabely, zejtra zkusim změřit ještě odpor jestli nejni snímač přepálenej . . .
Pak jsem zkoušel i propojit relátko klíčem na přímo a byly furt malý otáčky, pak mě napadlo rozpojít kabel od starteru na moto připojit normálně baterku + druhou baterku dát na přímo na starter přes startovací kabely přímo na vývody starteru, abych si byl jistej, že to nejni kabelama od starteru a už to točilo víc, ale furt mi to přijde málo . . a jiskru to neházelo
Zejtra plánuju rozebrat startér a podívat se na uhlíky, ložiska a celkově jak na tom je - jedna moje teorie byla i že jak má malý otáčky, že CDI nepošle signál do cívek.
Jinak na pojistky jsem koukal nešel jsem jednu na startovacím relé a pak ještě jeden box a všechny dobrý.
Ještě bych potřeboval vědět jestli na cívku z CDI jde signál + a nebo se cívka kostří.
Rovnou se omlouvám za chyby snažil jsem se všechno opravit ale je dost pozdě , snad to pochopíte. Ještě sem hodim schéma aby jste to nemuseli hledat.
Uzavřeno 24.05.2013 v 20:43 uživatelem M4rť4s
Otevřeno 20.06.2013 v 15:18 uživatelem M4rť4s
Uzavřeno 01.08.2013 v 19:46 uživatelem M4rť4s
Naposledy editováno 31.03.2013 23:23:25
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
pokud má uhlíky a komutator v pořádku tak asik je prošvihlé vinutí a pak je startér na vyhozeni
jedna rada vedle druhý a já nestíhám pobírat :D moto baterka je nová + k tomu starší baterka z auta - samotná moto baterka starter neroztočí do dostatečně vysokých otáček . . .
Jak někde psal chce to pořádný elektro vybavení mám jen ručičkovej voltmetr ohmmetr a ampermetr ale to ukazu tak jako že ud něco tam jde nebo nejde nejni to nic přesnýho . . .
jinak teda zkusim ještě vyndat starter a zbrousit ty uhlíky
Když jsem to teď naposledy zkoušel tak sem moto baterku zapojil do moto + jdem přidel auto baterku minus na kostru a + přímo na starter a to už točilo i to blafalo, ale už to bude uchcaný takže zejtra vyndám svíčky vypálim je a musí to chytit . . .
Jak někde psal chce to pořádný elektro vybavení mám jen ručičkovej voltmetr ohmmetr a ampermetr ale to ukazu tak jako že ud něco tam jde nebo nejde nejni to nic přesnýho . . .
jinak teda zkusim ještě vyndat starter a zbrousit ty uhlíky
Když jsem to teď naposledy zkoušel tak sem moto baterku zapojil do moto + jdem přidel auto baterku minus na kostru a + přímo na starter a to už točilo i to blafalo, ale už to bude uchcaný takže zejtra vyndám svíčky vypálim je a musí to chytit . . .
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
Ty uhlíky vyndej a zbruš do roviny, podle toho co popisuješ to vypadá na startér. Má velký odběr a nízký výstupní výkon proto ti nestačí ani baterka z auta. Většinou to je způsobený zkratem v komutátoru - bordel nebo křvě sjetý uhlíky který seděj přes dva dílky. Dál může bej zkrat přímo v cívkách v rotoru nebo přerušení. To se dá taky mulitimetrem zkontrolovat. Ten komutátor je jako otáčivej spínač a přesně zapíná cívky v rotoru, čím přesněji uhlíky rozdělujou proud tím má startér vyšší výkon a nižší odběr proudu. Když tak dej fotky těch uhlíků z profilu a já ti řeknu jestli tvar je nebo není OK ať se posuneme dál.
Když jsem měl Fároše, tak jsem řešil podobnej problém. První co doporučuju udělat, je to napojit na novou baterku, jelikož při startování přes autobaterii mi to točilo taky míň než obvykle a asi jenom jednou střelilo do vejfuku (a že sem jí dal zabrat ). Lámal sem si s tim hlavu a když sem tam dal baterku novou a doplna nabitou, tak naskočila na poprvé. Možná sem vedle, ale to je moje zkušenost s autobaterkou a Fárošem.
Naposledy editováno 02.04.2013 13:01:15
Naposledy editováno 02.04.2013 13:01:15
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
tak tady jsou fotky starteru
M4rť4s píše: tak tady jsou fotky starteru
Nevypadá to nějak hrozně. Uhlíky jsou lehce nakřivo sjetý, náběžná hrana je více sjetá než ta druhá. Zbruš ty dosedací plochy uhlíků do roviny. Dobře očisti kabelová očka - kostry a přívody do startéru.
2 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
A ještě se podívej na ukostření uhlíků, dva jsou spojený s kostrou přes obal startéru, podívej se na spoje jestli nejsou orezlý. Pak nezbývá než změřit rotor startéru zda nemá zkrat nebo přerušení. Stáhni si manuál kde jsou uvedený hodnoty odporu a který články komutároru jsou spolu spojený - měli by ležet na protilehlých stranách.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
dave-lister> dobrá, provedu pak dám vědět. Snad ve čtvrtek večer
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
jeste muzou byt uchlastany svicky, to je znama slabost Farosu, ale to jen tak me ted napadlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
Bubrak-ZX10R> jj ty pujdou ven už mám od souseda pujčenej svíčák s nástavcem . . teď už jen čekám až budu mít čas . . . mě říkal kluk co jsem to od něj kupoval, že při startování nemám vůbec přidávat plyn jinak se to uchčije a zničí se svíčky, prej už je 2krát měnil - bylo mi to divný pochopim žádnej plnej jako na fichtlu, ale přeci nemužu uškodit trošku otevřít nebo se pletu ???
že prej pak nejdou vypálit
Naposledy editováno 02.04.2013 22:17:22
že prej pak nejdou vypálit
Naposledy editováno 02.04.2013 22:17:22
M4rť4s> voe na plyn se ani nedívej. od toho tam je sytič když budeš startovat se sytičem a nebude se tomu chcít a střelí to, tak ho úplně stáni a třeba 2x, 3x toč bez sytiču. a pak ho zase vytáhni. 20x točení startérem nebyl problém a nikdy se svíčky neuchcali. pak to tak nějak chytlo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
dave-lister>, emek> nechcete se domluvit jestli je teda zarovnat ? teď mi v tom děláte zmatek
chce to asi jít po proudový straně... výkonový dráty ke sträteru. škoda že už je venku.. měl jsi na to jit trochu odjinud změřit napětí na starteru při startování - otáčení starteru a změřit to samé na straně baterie... obyč ručička voltmetr stačí... a viděl by jsi jestli to sou přechodový odpory na cestě výkonových drátů.. úbytek na drátech bych od oka viděl max 1V spíš desetiny.
V případě že na starteru je plné napětí - vynech veškeré připojení a je problém ve starteru. pokud by bylo napětí na starteru např. 7V a na baterce při startování 11 nebo 10 tak je problém v přívodních drátech - přechodové odpory baterka-kabel, zabel relé, relé starter a nebo to muže být i blbě ukostřeným starterem či blbě ukostřenou baterkou...
Pokud je motorka bastl a startovací kabely nejsou origo tak může být vodiče poddimenzované - velký úbytek napětí na vodiči - značně by hřál..
Dále to muže být přechodem starter- karter motoru a jehop upevnění.. vše je dobřé rozebrat a ožistit ocelákem a namazat kontaktolem. pak utahnout a namazat vazkou - aby to dál nekorodovalo.
to je moje zkušenost hodně zdaru
V případě že na starteru je plné napětí - vynech veškeré připojení a je problém ve starteru. pokud by bylo napětí na starteru např. 7V a na baterce při startování 11 nebo 10 tak je problém v přívodních drátech - přechodové odpory baterka-kabel, zabel relé, relé starter a nebo to muže být i blbě ukostřeným starterem či blbě ukostřenou baterkou...
Pokud je motorka bastl a startovací kabely nejsou origo tak může být vodiče poddimenzované - velký úbytek napětí na vodiči - značně by hřál..
Dále to muže být přechodem starter- karter motoru a jehop upevnění.. vše je dobřé rozebrat a ožistit ocelákem a namazat kontaktolem. pak utahnout a namazat vazkou - aby to dál nekorodovalo.
to je moje zkušenost hodně zdaru
muže to bejt blbou kostrou.. i motor je ukostřnej přes nějaký kabel - zkus propojit baterii - mínus pöl s motorem a startovat... pokud otáčky budou lepší tak je to kostrou.....
Občas to taky dělá problém... třeba plus máš dobrej ale kostra mezi rámem a motorem je blbá je tam přechodák a má to blbej převod proudu no.....
Občas to taky dělá problém... třeba plus máš dobrej ale kostra mezi rámem a motorem je blbá je tam přechodák a má to blbej převod proudu no.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
M4rť4s píše: dave-lister>, emek> nechcete se domluvit jestli je teda zarovnat ? teď mi v tom děláte zmatek
Akorát bys je zbytečně zkrátil, stejně se ti po 30 ti nastartováních zajedou, tak jak jsou.
Když je zarovnáš, tak ti budou sedět jen bodově a než se zajedou, tak ti budou strašně jiskřit a vypalovat se.
emek píše: Akorát bys je zbytečně zkrátil, stejně se ti po 30 ti nastartováních zajedou, tak jak jsou.
Když je zarovnáš, tak ti budou sedět jen bodově a než se zajedou, tak ti budou strašně jiskřit a vypalovat se.
Tak mi kámoš pujčil multimetr tak sem šel měřit starter podle manuálu a v manuálu nepíšou hodnoty jen píšou jestli při meření má bejt obvod propojen nebo né . . . výsledek měření je že starter je podle manuálu dobrej ani žádný velký odpory tam nejsou
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
Teď sem byl ještě měřit startovací relátko a to je taky dobrý - takže to asi bude tim jak jste psali: svíčky uchlastaný a stuhlej motor . . .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
M4rť4s píše: dave-lister>, emek> nechcete se domluvit jestli je teda zarovnat ? teď mi v tom děláte zmatek
Už jsem pár startérů opravoval a zapilování uhlíků nebo výměna za nové udělá divy. Podívej se na nový uhlík jak má probroušený rádius a na ty tvoje, uvidíš rozdíl.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
dave-lister> to je jasný že je nový nebudou prodávat sjetý do konusu zkusim to složit kouknout na svíce a když by urt málo točil tak ho znova vyndám je to venku za 10 minut.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
M4rť4s> ty vole uhlíky jsou v pořádku neměnit, krásný čistý komutátor, vše ok jak koukám... spíš bych šel po kabelech.... nějak se mi to nezdá... jak sem ti psal s těma úbytkama se zkus podívat.... a nebo pak ještě baterku z auta- která je stoprocentně funkční- ona problematika baterií je dost složitá a to že má na svorkách 12,6V po ustálení neznamená že musí být nutně OK... viz sírany...
dej na mě
dej na mě
Téma je zamknuto
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov [1, 2] Honda CBR 900RR Fireblade | Beranidlo | 32 | 28.8.2024 v 06:37 FJRPEPA |
Honda cbr 900 RR sc 28 servisní man... Honda CBR 900RR Fireblade | Ostravak1111 | 2 | 31.7.2024 v 15:21 Michal21 |
Servis Honda-Brno Honda CBR 900RR Fireblade | astet | 17 | 17.7.2024 v 00:09 Mazimenn |
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade | jdu900fire_blejt | 5 | 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt |
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade | Lapchik-54 | 5 | 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf |