to co řešíš je viskozita - popsáno třeba zde
Obecně doporučuju přečíst si něco o olejích, protože viskozita nemá co dělat s tím, jestli je olej minerál nebo syntetika!
Minerál může být 5w30, 10w40, 15w40, syntetika může být 5w30, 10w40, 15w40, kapiš to?
Dej tam Motul 5100 a víc neřeš..
1 reakcí na tento příspěvek Olej???
1 reakcí na tento příspěvek Olej???
Jestli fabrika udává 15w40, tak tam dej 15w40 a je to, co vymýšlíš?
Hlavně aby to byl olej do moto, ne automobilový a není problém
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej???
Auto olej se nedoporučuje dávat do 99% "normálních" motorek, protože maj společný olej pro motor + převodovku + spojku.
A motoru auto olej nevadí, ale spojce většinou ano.
Třeba Guzzi nebo BMW, kde je motor a převodovka zvlášť (odděleno suchou spojkou) tak tam se teoreticky dá nalít autoolej bez následků.
Ale stejně je vždy dobré řídit se výrobcem a jeho doporučením.
Navíc by v manuálu měl krom viskozity (15W40) být i požadavek na výkonostní třídu oleje což je důležitější než viskozita samotná.
Toto najdeš pod zkratkou JASO, API.
tady je to celkem dobře vysvětlený.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej???
1 reakcí na tento příspěvek Olej???
Viskozita se znaci xyWz0, kde x,y,z jsou cisla. Vykonnostni charakteistika je popsana za symboly JASO nebo API.
Tak si precti ci chce vyrobce a kup olej podle jeho doporuceni. I kdyz jsou vyrobci Vietnamci, pred vyrobou prochazi prototypy narocnymi testy a i bojovnici pro boj ve vysoke trave nejsou zadni blbci!
Pri jinem oleji by ti nemelo hrozit zadreni - snad jen s velmi ridkym olrjem by nemuselo.stihat cerpadlo.
U skutra lze teoreticky pouzivat bez problemu autoolej: nema spojku ani prevodovku v olejove lazni
pesastor píše:
U skutra lze teoreticky pouzivat bez problemu autoolej: nema spojku ani prevodovku v olejove lazni
přesně tak. když ten olej bude splňovat minimálně požadovanou výkonnost, tak bez problémů.
a když vygůglíš třeba Motul Scooter, tak ti to vyflusne spešl olej pro skútr a nemusíš si lámat hlavu.
Viskozitu bych dával podle manuálu - třeba 5W30 je poměrně dost řídká (netvrdím, že to zadřeš, ale motor bude o něco hlučnější a jestli nejezdíš v mrazech, tak to výhodu vlastně žádnou nemá)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej???
moucan píše: Lasserus> To blbost je a rozhodně ho neposlouchej. Motor u motorek pracuje uplně v jinejch otáčkách než většina motorů u aut a jsou tam naprosto jiný požadavky na mazání. To zadření by ti naopak hrozilo s tim olejem do aut. Nehledě na to že v autě máš oddělenou náplň pro motor a pro převodovku. U motorky máš jednu náplň pro všechno. Lej co tam máš lejt a neexperimentuj.
Myslis ze dnesni motory aut co maji treba 130k/l maji vyrazne jine naroky na mazani?
Myslim, ze problem muze byt leda s tou spojkou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej???
Naposledy editováno 30.03.2013 08:07:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej???
Kaštanisko píše: Lasserus> Kdyby to bylo jedno tak přece nerozdělujou výrobu olejů na auto a moto ... prostě tam nalej továrnou předepsaný olej a víc neřeš
Výrobci především vyrábějí to, co prodají. Takže vymýšlejí,čím dokáží předehnat konkurenci. Takže když trh žádá speciální olej pro skůtr, tak nechaj vyrobit obaly a do nich nalejou co splňuje specifikaci.
Továrnou předepsaný olej je třeba tento.
maziva.heureka.cz/mogul-extreme-15w-40-1l/
Lasserus píše: dva_hrnce> chtěl jsem se zeptat otec se mnou hádá že do motorky by se mohl nalít obyčejnej do auta protože to je 4-takt a že prej to tomu je jedno ale já jsem se ptal čtyřech mechaniků a ti mi řekli že je to úplná blbost a že ho nemám poslouchat
Víš, jsou lidi, co poradí a přitom neví, o čem mluví. Jezdil jsem na 4T moto olej do auta a no problem. Tím nemyslím BMW, které jsem taky měl a kde je předepsaný. Myslím tím svou aktuální moto - s 4 T auto olejem neměla problém. Spojka neklouzala, motor tichý, výkon normální.
U MZ 150 jsem měl PŘEDEPSANÝ olej SAE30 do převodovky a tenkrát se v zemi výrobce ani u nás ŽÁDNÉ motooleje nevyráběly. Převodovka si jen čvachtala.
Jediné, co škodí, je 4 T olej ve 2 T motorce, jezdí to, ale karbonuje.
5W olej do motorky navržené na 15W je nejhorší, co můžeš udělat. Ten motor má větší vůle a dotěsňuje se karbonem - dáš syntetiku a máš problém. Dáš 5W (nesouvisí s typem minerál/syntetika, to jen další mýtus) a taky máš problém.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej???
petrvtr_new píše: Myslis ze dnesni motory aut co maji treba 130k/l maji vyrazne jine naroky na mazani?
Myslim, ze problem muze byt leda s tou spojkou.
Vesměs dost málo aut se pohybuje v otáčkách takovejch co motorky. Pokud se bavíme o normálnim autě a ne nějakym sportu tak tam jsou maximální otáčky to na co se u motorky pomalu ani nerozjedeš (nadneseně řečeno) a tam ty nároky trošku jiný budou.
Naposledy editováno 30.03.2013 10:42:52
moucan píše: Vesměs dost málo aut se pohybuje v otáčkách takovejch co motorky. Pokud se bavíme o normálnim autě a ne nějakym sportu tak tam jsou maximální otáčky to na co se u motorky pomalu ani nerozjedeš (nadneseně řečeno) a tam ty nároky trošku jiný budou.
A právě proto, aby se do motorů dával olej, který splňuje jeho nároky nám zavedli výkonnostní specifikace API, aby jsi nemusel mudrovat, jestli to ten olej umaže a nebo ne.
Takže pokuď výrobce požaduje API SJ, tak bohatě stačí i ten mogul. Ten má dokonce API SL.
moucan píše: Vesměs dost málo aut se pohybuje v otáčkách takovejch co motorky. Pokud se bavíme o normálnim autě a ne nějakym sportu tak tam jsou maximální otáčky to na co se u motorky pomalu ani nerozjedeš (nadneseně řečeno) a tam ty nároky trošku jiný budou.
Jediný opravdový rozdíl je ten, že v autě nemáš stejný olej v motoru, převodovce, spojce. S otáčkama to nesouvísí vůbec, ale s rozdílnými nároky na vlastnosti oleje a jeho zatížení.
Ve válcích a mazání motoru si můžeš dovolit co nejkluznější mazivo pro co nejmenší tření a co největší úspory, což je dnes všeobecná snaha, nemáš moc velké nároky na zatížení.
V převodovce je naopak kritická střihová stabilita, medzi kolečkama je olej jak v mixéru. Doslova, zatížení extrémní a potřebuješ to stále mazat, ne aby se z něj odstředilo mazivo a v kolečkách zůstala voda, že...
V autě si dovolíš každý olej vybrat nejlepší a vypiplaný pro to své jediné použití, když máš mazání extra. Plus aby také vydrželo, každých 12 tisíc měnit by umořilo i toho dědka co s kárem jezdí jen pro vejce a na krchov. V moto si musíš udělat nějaký kompromis, aby to zvládalo vše, mazalo kde má, a zase až tak nemazalo na spojce.
AndělČK píše: Výrobci především vyrábějí to, co prodají. Takže vymýšlejí,čím dokáží předehnat konkurenci. Takže když trh žádá speciální olej pro skůtr, tak nechaj vyrobit obaly a do nich nalejou co splňuje specifikaci.
Nejspis mas pravdu...
To ovsem ale nemeni nic na tom co sem napsal
Střihová stabilita? Psal jsem, že MZ měly předepsaný MOTOROVÝ olej do PŘEVODOVKY a najezdily desetitisíce km.
Každý dnešní 20 let starý japonec má natočeno 39999 km, protože všichni věří, že pak je po smrti. S moderním olejem, samozřejmě :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna těsnění pod hlavou Kymco Grand Dink 125 | petrprochazka | 4 | 7.3.2017 v 09:24 Hlemýžď_007 |
díly kymco Kymco Grand Dink 125 | tajfunxxx | 5 | 21.6.2016 v 21:09 tajfunxxx |
Jaké Pneu Kymco Grand Dink 125 | esik-14 | 4 | 20.1.2014 v 12:30 Lubos92 |
nejlepší maxiskútr na nákupy Kymco Grand Dink 125 | Lasserus | 15 | 19.10.2012 v 13:34 Malibu86 |
Přestal fungovat rychloměr Kymco Grand Dink 125 | Lasserus | 6 | 7.5.2012 v 23:10 Lasserus |