globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: lepší gumy než TKC 80?
22.3.2013 v 10:29
Ahoj moto duše,
tak už nějak přemýšlím dopředu, jaký gumy dám na alpíka až sjedu ty TKC80. Zadní se sjela rychle, tu už nikdy nenazuju.S přední spokojenost maximální, jen zhruba po 3-4 tisících začala bejt hlučná a oskákaná jako prase. Životnost je pořád nad půlkou. Nějaké vlastní zkušenosti. zajímají mě jen ti z Vás, kdo přešel s TKC 80 na něco jiného a poznal zlepšení. Jezdím hodně mimo asfalt na druhou stranu hodně ve dvou a tak zase musím nějaký kompromi kua vymýšlet.
Až pojedu letos nějaký Mastodont maraton, tak přemýšlím nazout nějaký čistě krosové pneu.
díky
T.

Předchozí
1 2
Následující

lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 10:42 | Nahoru | #1
Zkušenosti s TKC 80 na zadku nemám (tam dávám E-09), ale na předku to stačí otočit do protisměru a je to cajk .

lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 11:12 | Nahoru | #2
tak to otočím a bude vycajkováno :o)

1 reakcí na tento příspěvek lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 11:29 | Nahoru | #3
Mě TKC přijdou nadhodnocovaný. Použítí spíš na silnici, obzvlášť ta zadní má dost nízkej vzorek. Kamarád to definoval že nová vypadá jako sjetej drapák...
Trošku hrubší ale stále na silnici dobrý vlastnosti Metzeler Karoo , nebo zmiňovaná Mitas E09 ale ta jen zadní.

2 reakcí na tento příspěvek lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 12:03 | Nahoru | #4
Já kdysi na KLR600 a na TT600 obouval motocrosový špalky v terénu naprosto super ale na silnici mizely jak sviňa takže bych je doporučil max na ten Mastodont maraton. Před těma špalkama jsem zkoušel Mitas E-07, E-09 ale to je takovej kompromis kterej ať na silnici nebo v terénu stojí zaprd, nebudu to zbytečně rozepisovat, zkrátka kompromis u těchdle gum neexistuje, buďto špalky a lítat v terénu, nebo silniční vzorek a držet se na silnici max nějaká polňačka, nebo vzorky podobný E-09 tam už se dá i těžší terén ale nasuchu a čím větší špalek tím dřív bude při silničním použití v háji. Kámoš obul Metzeler Karoo a na silnici taky žádná velká výdrž.

Naposledy editováno 22.03.2013 12:04:09

(reakce na) lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 12:15 | Nahoru | #5
Katana> Naprostej souhlas. Kompromisy nebudou nikdy v každym režimu ideální. Proto mám sadu čistě silničních (M. Tourance) a sadu drapáků a podle toho co hodlám jezdit tak přezouvám. Až se mi podaří sehnat druhou sadu kol tak to bude o dost snažší...

1 reakcí na tento příspěvek lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 12:31 | Nahoru | #6
Zdar, na zadek dávám E 09, zatím jsem tam jinou ani nezkoušel. Na předek jsem vyzkoušel Trelleborg - do terénu supr, ale na silnici a hlavně ve dvou nebo za tepla na nic. Pak jsem tam měl Pirelli MT 21 Rallycross a teď tam mám TKC, zatím se mi jezdilo nejlíp s tou Pirellkou, ale u všech se ty prostřední špunty obrzdily...
Na to moje pachtění po polních cestách a na Krocana to stačí, nebavilo by mě pořád přezouvat.
Jo, mám TA600.

Naposledy editováno 22.03.2013 12:34:00

(reakce na) lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 12:44 | Nahoru | #7
Humusus> Mě ta Metzelerka přijde horší, aspoň se tak chovala na kámošovym V-stromu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 12:45 | Nahoru | #8
Torquis> co vydržela ta Pirellka, do terénu bude super a na silnici asi jen za sucha co?

lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 12:52 | Nahoru | #9
Tak těch Metzeler Karoo je po více druhů. Ty nejblíže podobné TKC 80 jsou asi karoo 2. Karoo 3 jsou už moc na silnici. Karoo MCE je na předku "drapák" jak na krosku.
Vyzná se v ních někdo, taky jí nemůžu najít v rozměru 120/90 nebo tam je 130 vzadu?
díky
T.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 13:20 | Nahoru | #10
tkubik2004> No mě držela na silnici docela dobře i za deště. Určitě příští guma na předek bude u mě ta Pirellka. Vydržela cca 8000, pak by ještě něco dala, ale ne v terénu a byly dost obržděný prostřední špunty, tak jsem ji vyměnil za to TKC. No ale na zadek asi vyzkouším to Karoo. Vzadu mám naštěstí 130 gumu.

(reakce na) lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 13:30 | Nahoru | #11
Torquis> Ta Pirelka MT21 nevypadá zle, ale je dost drahá

tkubik2004> Karoo jsem taky našel jenom ve 130

Jinak oskákaný špunty budou na každý přední "špalkový" gumě při silničnim nasazení, tomu se vyhnout nedá.

Naposledy editováno 22.03.2013 13:31:02

(reakce na) lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 13:37 | Nahoru | #12
Katana> Tak tak, nikdy to nebude 100% na oboje. Nejlepší je mít ty dvě sady kol. Docela by mne zajímalo jak drží ty Karoo na asfaltu, dost často jezdím i s lidmi co mají silnice a s E-09 jim v zatáčkách stačím i při rychlejší jízdě.

1 reakcí na tento příspěvek lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 19:25 | Nahoru | #13
Chlape čau, nemám zkušenost s TKC, tak nemohu porovnat. Po nějaké době jsem vyzkoušel

Mitas E- 09 předek i zadek- předek katastrofa, ubejval před očima, v offu hned zalepenej

Trelleborg XT 644 army na předku- dobrej kompromis, přezuto naráz i se zadkem E-09, odjeto slovensko a něco po čechách cca 3500 km a už jsem do offu neměl špunty, předek značně osekanej. Měkčí směs, dobrá cena

Metzeller Unicross předek, zadek E-09 dakar- předek je výbornej, dobře vede v offu, řidší a lépe se čistí, na asfaltu o něm nevíš, chová se jak kdyby to nebylo chlupatý, při dešti si musíš trochu dát pozor, zdá se být tvrdší směs, neubejvá jak výše zmíněné. E-09 Dakarka na zadku má výbornej poměr cena-výdrž. Radši voškobu 2 Mitasky než 1 Karro. Zadek do offu kombinuju s C-02 a předek v Unicrossu a je to paráda. Řekl bych, že na tom unicrossu jsem najel tak 2500 km 60% v offu a je cajk. Je jasné, že netahám tolik za přední brzdu bo nešukám žádnou v Barumce..

Krom E-09 jsem nenatrefil na rozměr který má být v TP a přesto jsem prošel technickou.

V levo trelleborg XT 644 - v pravo Metzeller Unicros







Naposledy editováno 22.03.2013 19:29:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 19:53 | Nahoru | #14
bonnyes> diky za příspěvek, přesně ,takový komenty hledám!
1)mě se zatím nejvíc osvědčila tkc 80 v předu a E-09 dakar vzadu - supr když se jezdí hodně asfalt
2)příští volba více offroad bude: asi ta C-02 či na Metzeler Unicross. proč si je kombinoval:
nějaký doporučení či jsi to zkoušel?

1 reakcí na tento příspěvek lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 20:21 | Nahoru | #15
A co Mitas E10?

(reakce na) lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 20:45 | Nahoru | #16
seikos> to je e-09 na větší zátěž ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lepší gumy než TKC 80?

22.3.2013 v 21:04 | Nahoru | #17
tkubik2004> Tenera má předek 90-90-21, zadek 140-80-17. Nevim jak to má Transalp. Každopádně ten Trelleborg je v palcích a ve skutečnosti je to 100-90-21, to samé i ten Unicross. Bavím se o předku. Zadek Mitas E-09 v pohodě 140-80-17 ale C-02 můžu obout pouze 130-80-17. Říkám, nevím jaký máš na TA rozměry, musíš zkouknout tabulky. Zadek Mitas C-02 je už hodně do čurbesu. Moc asfaltu nejezdim a pokud to jde, tak si hledám zkratky sice delší, ale za to horší. Přesuny po asfaltu na C-02 jsou ze začátku tragický, plave jak sviňa. Připadáš si jak kdyby si měl povolené kolo. Když se lehce oj..be, tak už je možné mazat i kolem 150. Že by nějak extra ubejvala se my nezdá. Je to ale guma určená do bordelu. Na nějakou asfaltovou vejpravu tam dám opět E-09.
Na Trelleborg XT 644 na předku (zadek snad v našich rozměrech nelze) mě odkázal kolega Shantis a mluvil o nich velice dobře. Oproti E- 09 maji supr boční vedení, špunty jsou vyšší, na asfaltu dobrý, ale jak vemeš za brzdu, tak cejtíš jak se špunty podlejvaj. Pořád je to ale guma za 900 kil a opravdu parádní poměr. Taky není nějak extra na dálky po asfaltu.
Když jsem sjel Trelleborg a nutně jsem na akci potřeboval novej, zajel jsem do skladu ve Slaném a nic jiného neměli na předek než Unicross. Neskutečně překvapenej. Na asfaltu o ní téměř nevíš ( nebo jsem si na hučení a plavání zvykl, nevim) a v offu to je paráda. Podrží i tam, kde už bys to nečekal. Na asfaltu se s ní cejtim dobře, nepodlévá se tak. Nejsem žádnej asfaltovej střelec. Rychlostní index nevim. Jezdim po dálnici do 150. Po zakroucenejch okrskách musíš s vědomím, že máš špunty. Do bordelu to ale vše vynahradí. Cena za ten Unicross cca 1200 + zadek E-09 Dakar za 950,- je perfektní cena. Za minulou sezonu jsem zrubal 2 sady a třetí mám teď na zimu do sněhu v kombinaci se zadkem C-02.

Seikos navrhuje E-10. Kolegové to měli na Superteneře 750, a druhej na 1200. Vejr ze 750 to sundal (důvod neznám) a Vikec s 12tkou si libuje i v offu. Myslim, že to nebude špatná guma, ale je více do asfaltu. Jak už tu kluci psali. Nejlépe 2 sady a pouze přehazovat. Taky mám dvě zadní kola a přehazuji E-09 a C-02.





(reakce na) lepší gumy než TKC 80?

23.3.2013 v 07:50 | Nahoru | #18
bonnyes> takže na předek hodnotíš líp ten unicross než trelleborg army?

Jinak trellebor na zadek je 4,75-17 což odpovídá zhruba 120/90-17, pro tebe asi úzký, pro mě akorát

(reakce na) lepší gumy než TKC 80?

23.3.2013 v 08:25 | Nahoru | #19
bonnyes> kvalitak popsané . Těm mastodontů to sluší na drapákách a vterénu prostě nejvíc ). Zatím jsem nedospěl a jsem možná i línej abych přehazoval kola. Parkuju v Pze a než kamkoliv dojedu, tak musím kus po asfaltu. A rád pojezdím sem tam nějakýho asfaltomrdala, to zas jo . NA těch Tkc80 to na asfaltu drží super. A v terénu pro mě nad očekávání. vyjeli jsme na tom i ve dvojce pěkný kopce po Ukrajině(včetně PIP Ivanu). Spíš jsem hledal alternativy. ale zatím nejlepší se jeví. TKC 80 předek a E-09 zadek. Do terénu jsou samozřejmě lepší ty crossový ale pokud máte vyzkoušený lepší kompromis než TKC 80 a E-09 na zadek tak sem s tím.

1 reakcí na tento příspěvek lepší gumy než TKC 80?

23.3.2013 v 08:42 | Nahoru | #20
Humusus-
hodnotim Unicross o chlup lepší než Trelleborg. Méně ubývá na asfaltu, nepodlévá se, cena o 250 vyšší, určeno tak na 60% off - 40% asfalt, Perfektně se čistí v bordelu, povedlo se mi ho taky zalepit, ale to už jsem neměl rychlost a byl to samej jíl. Pokud bych ho nesehnal, tak jediná další alternativa je pro mě ten Trelleborg a hluboce daleko je pak E-09 předek, kterej už na mašinu nikdy nechci.

Tkubik-
TKC 80 předek a E-09 zadek je vyzkoušená klasika. Na cestování super a do offu si můžeš troufnout. Na nějaký maratony bych přezul ostřejší..

lepší gumy než TKC 80?

23.3.2013 v 09:43 | Nahoru | #21
Mohu potvrdit, že kombinace předek Trelleborg T644 Army Special (nově Sport eXTreme) a zadek E-09 je pro TA650 dobrá volba. Možná ale bude mít někdo trochu problém na technické kontrole s novým značením 100/90-21...Zadní Mitas C-02 vyzkoušeno v písku, blátě, tvrdém kamení a taky super. Ale jak psal výše Bonnyes, prvních cca 500 km po asfaltu hodně plave a máš pocit, že jedeš s prázdným kolem. Ještě chci vyzkoušet přední Michelin AC 10. Někdo ji chválí, někdo nadává, ale hlavně má taky jiný rozměr 80/100-21, takže do technické vyměnit za jinou...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lepší gumy než TKC 80?

23.3.2013 v 12:00 | Nahoru | #22
bonnyes> Mě přijde že má na bocích dost nízké špunty a celkově zakulacený profil. Na silnici je to určitě výhoda ale bojím se že v terénu nebude mít potřebné boční vedení. V tom ten Trelleborg vypadá líp. Jak hodnotíš jejich chování v terénu? (hlavně mokrém a kluzkém tam se nejvíc pozná)

Dimi650ta> Zadní Mitas C-02 jezdím také ale nesouhlasím s tebou že je super v blátě. Na suchém, tvrdém povrchu ano, na mokru a blátě se té gumě nedá věřit. Škoda že je v 17" takový malý výběr...

lepší gumy než TKC 80?

23.3.2013 v 12:20 | Nahoru | #23
Já jezdím jak psal bonnyes, na jeho doporučení, vepředu unicross a vzadu C02 a super Sice mám jen malou lehkou malorážku, ale všichni když viděli ty drapáky tak říkali na tom se zabiješ, po silnici se s tím nedá jet, furt to plave, hučí, rozbiješ si držku a tak tak jsem opravdu čekal že to bude strašný, ale opravdu příjemně mě obě gumy překvapily. Ten předek je na silnici fakt jak normální guma a o zadku taky nevím čekal jsem že to bude "přešmatlávat" ale nedělalo mi to ani když ty gumy byly nový a po silnici se s tím prostě dá normálně jezdit.. Zatím se teda nějak moc do zatáček nepouštím když vím jaký to jsou špalky ale zatím se to jeví že to tak nějak půjde. Jinak předek oproti zadku v terénu drží trochu míň ale zase je lepší na silnici tak asi tak.. kuk :)

1 reakcí na tento příspěvek lepší gumy než TKC 80?

23.3.2013 v 13:03 | Nahoru | #24
mc60 Ja jsem zvedany jak se chytne tato pneu 150/70 -17 TL 69T Sava MC 60 GETaWAY. Kdyz se otoci je do terenu kdyz se otoci je na silnici.Novinka 2013

Naposledy editováno 23.03.2013 13:05:38

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lepší gumy než TKC 80?

23.3.2013 v 13:46 | Nahoru | #25
Humusus> tak jinak, C-02 má v blátě mnohem lepší záběr než TKC 80, E-09 a více si s ní věřím ...

(reakce na) lepší gumy než TKC 80?

23.3.2013 v 14:18 | Nahoru | #26
Dimi650ta> tak to každopádně, ve srovnáni s "univerzálama" s tebou souhlasím, já myslel ve srovnání s jinými off pneu, které se dělají bohužel jen v 18" či 19"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lepší gumy než TKC 80?

23.3.2013 v 14:18 | Nahoru | #27
Dimi650ta> a na suchu či tvrdým podkladu zaznamenáváš nějaký rozdíl oproti tkc 80?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lepší gumy než TKC 80?

23.3.2013 v 15:43 | Nahoru | #28
Humusus> Na té fotce to zkresluje. Unikros jsem měl nahozený na kole a nafouklý, treleborg byl jen přiloženej a vyřazenej. V podstatě z fotky jsem chtěl jen ukázat, že Unicross je řidší a v offu se skutečně lépe čistí. Do boku vede perfektně. Teď jsem pojezdil ještě na zmrzlích cestách a znáš to, když přejíždíš podélně na nějakou vyjetou kolej a sebere ti to přední kolo. Na to že to bylo umrzlé jsem si skutečně dovolil dost. Můžu jen doporučit. Nazuj a pak mi dej vědět.

Dalšího brouka do hlavy Vám dám s Maxissem. Kolega má na Superteneře zadek Maxiss M6001 a jenom chvála. Tady je nějaké foto na rajčeti Osobně jsem Maxisse nezkoušel, ale vypadá zajímavě.

Cito jsem rád, že jsi spokojený. Vypadá teď mašina hodně drsně a jak říkám - na silnici po nějakém ošmejdání lze jet naprosto v pohodě, ale to co ti dá v offu je k nezaplacení.

Jinak některé situace si vyžereš i se sebechlupatější gumou..




(reakce na) lepší gumy než TKC 80?

23.3.2013 v 15:48 | Nahoru | #29

HAMLET píše: mc60 Ja jsem zvedany jak se chytne tato pneu 150/70 -17 TL 69T Sava MC 60 GETaWAY. Kdyz se otoci je do terenu kdyz se otoci je na silnici.Novinka 2013



Pěkná reklama, ale díky za info. Zajímavé.. Až to někomu nazujete, tak ho vyspovídej se zkušeností. Otázkou je, jakej je poměr off a asfalt při otočení. Hoď jsem nějaké psaní o této pneu..Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lepší gumy než TKC 80?

23.3.2013 v 18:45 | Nahoru | #30
bonnyes> Tak s Maxxis M6001 můžu zase nějakou zkušenost sdělit já.

Normálně jezdíme s kamarádem na zadku C-02, asi předloni tam dal právě tohodle Maxxise. Má zvláštní rozměr 130/90 - 17, takže vyšší profil. Směrový vzorek, takže nelze otáčet. Směs je oproti Mitasce C-02 hodně měkká, na mokru oproti ní krásně drží, osobně vyzkoušeno. Jediné mínus je výdrž, ta guma doslova mizela před očima, oproti Mitasce tak třetinová výdrž.

Muj názor tedy na jaře nebo na podzim ano, v suchém létě je to škoda, to bohatě postačuje C-02.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist