Dík.
Pedros1 píše: Ajejej Bobe ty jsi nejspíš novodobý elktrotechnik když na základní věci používáš osciloskop no jen tak mimochodem určitě digitálem že jo, no víš ono já se kolem takovýchhle nesmyslů co se týče aut,motorek atd... motám již od svých 6let, ono osciloskop je dobrá věc, ale né zrovna tam, kde je možnost jiného rušení, takže si vem klasický ručičkový ampérmetr je nejpřesnější žádnej digital a dej si ho mezi vodiče baterky a dobíjení a potom se koukej jak dlouho bude dobíjet určitým proudem po odběru startéru který odebírá zhruba 150A - 180A při startu, ikdyž u teplého motoru který je dobře seřízen je to chvilka, ale u studeného už je to o něco déle a jednako baterka 12V/14Ah má startovací proud u moto nějakých 180 - 220A, víš ono jedna věc jsou výpočty a druhá je praxe.No myslím že z těch gelovek hodně stresujete
Chlapče chlapče, tohle je dneska normální diagnostika, připomínáš mi mechoše, co dloubal zkoušečkou s 21W žárovkou napřed do kabeláže, pak do ECU aby zjistil kde je napětí a pak opačně. Pak se divil, že mu to nejede. Pro mě jeho půlhodinové zkoušení byly 2dny práce než jsem jednotku spravil
Holt je jiná doba Ono ani nejde o ten osciloskop, ale o to, že musíš to co naměříš i umět přečíst. Zkus měřit podle sebe na motce/autě s CANem S Avometem jsem začínal měřit auta v roce 1986, pokud mluvíš o digitálu, musí být rychlý s bargrafem, samozřejmě není za 500,- ale za 5000,- Na druhou stranu mám 2 avomety a službu udělají na některá měření dodnes, možná trochu nostalgie v tom je
Další věc - rychlost - co změříš při hledání závady fyzikální diagnostikou při dvou startech jsem měřil avometem půl dne a neměl jsem záznam. Ale to už je jiná kapitola. Gelovky mě nestresují, jen mi připadá škoda někomu neříct jednoduché věci a nechat ho dobíjet gelovku nabíječkou bez vypínání, no taky se mě jedna nafoukla, to je život.Šak jen diskutujem, ne?
Naposledy editováno 11.03.2013 21:26:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky
dedek_new píše: Lidl je výhra
TRONIC T4X je primárně zapojená nabíječka (s měřením a regulací) s pulzním udržovacím nabíjením vhodná k dobíjení a udržovacímu nabíjení 12V olověných akumulátorů (baterií), s elektrolytickým roztokem nebo gelem. Nabíječka má ochranné zapojení proti špatnému zapojení, jiskření a přehřátí. Olověné akumulátory můžete nechat k těmto nabíječkám stále připojené, aniž by to ovlivnilo funkci elektroniky vozidla. Napájecí napětí: 230 V AC / 50 – 60 Hz. Nabíjecí napětí: 14,4 V. Nabíjecí proud: 0,8 - 3,6 A. Doporučená kapacita: 1,2 - 120 Ah.
me ta nabijecka da max 12,80v nevim proc, to ve vysledku znamena po odpojeni 12,50. to chce udrzovat 13,60
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky
Pawka píše: me ta nabijecka da max 12,80v nevim proc, to ve vysledku znamena po odpojeni 12,50. to chce udrzovat 13,60
to reklamuj, mela by udrzovat 14,4 jak pisou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky
BobGS píše: na všech vozidlech je nabíjení napětím se vším všudy, co je na tom divného? po startu pokud je slabší baterka, teče tam plný proud altíku, ale to jsou desetiny - vteřiny, pak se proud rychle zmenší.
To už se tu řešilo, není to pravda, bylo to víc než 15 A po víc než 15 vteřin. Zveřejnil jsem schéma regulátoru VAPE, který je na výstupu omezen na 20 A. Vezmi 5 A na provoz ostatních spotřebičů na motorce a zbude ti 15 A do vybitého aku. Potvrzeno měřením, ne mým, ale toho, kdo se se mnou původně hádal.
2 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky
asimov78 píše: Ani jsem to tu nečetl, protože kolem nabíjení se nakecalo v diskuzích na internetu už tolik hovadin. Jen bych rád všem gelovkářům vzkázal, že 99% z nich žádnou gelovku nemělo, nemá a nikdy mít nebude Ty vaše obyčejný olověný kyselinový aku se skelnou vatou fakt NEJSOU gelovky.
a gelovky nejsou olověné??? a neobsahuje kyselinu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky
Bubrak-ZX10R píše: to reklamuj, mela by udrzovat 14,4 jak pisou
ma tak pet let vid,je to jedna z prvnich lidlovek. sem za sezonu nic nenajel,tak jen nabijm a zjistuju,ze je k tomu malo. hrozne brzo to ukončí. kdyby aspon dalo 13 po odpojení
Naposledy editováno 13.03.2013 09:44:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky
thor1403 píše: froggy> Ne! má pravdu.Nenabíjí knstantním proudem ale slabým pulzním proudem.Je tam hezká sinusoida při nabíjení.Obyčejná nabíječka to tam pere stabilně stejnej proud.U gelu to nejde.Jak to nabiješ obyčejnou tak je po ní.
chudak teda ta baterka v motorce, ta musi umrit po prvni projizdce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky
Pawka píše: ma tak pet let vid,je to jedna z prvnich lidlovek. sem za sezonu nic nenajel,tak jen nabijm a zjistuju,ze je k tomu malo. hrozne brzo to ukončí. kdyby aspon dalo 13 po odpojení
covece ta nabijecka ma asi 5 let, ale je divna, kdybych to zjistil driv tak ji vratim, asi blbej kus. nabijim ted zasadne jen tou malou za 180,- (ci 250,- z Louisu), ta drzi 14,2 porad, jen jak je nabita, tak zhasne kontrolka a uz do ni nejde skoro zadnej proud, jen ten udrzovaci. skutecne kdyz je baterka vybita, tak trva zhruba 1-2 dny nez se tema 300/600 mA nabije, coz tak zhruba odpovida a vim ze je dobre nabita.
ted sem nabijel nekdy v prosinci, a pak stala motka 6 tydnu v mrazech a chytila na brnknuti zacatkem unora. ted uz jezdim tak jednou za 3 tydny tak je to uplne v pohode i kdyz je motka venku furt samozrejme.
rrss píše: To už se tu řešilo, není to pravda, bylo to víc než 15 A po víc než 15 vteřin. Zveřejnil jsem schéma regulátoru VAPE, který je na výstupu omezen na 20 A. Vezmi 5 A na provoz ostatních spotřebičů na motorce a zbude ti 15 A do vybitého aku. Potvrzeno měřením, ne mým, ale toho, kdo se se mnou původně hádal.
Špatné počty a špatný příklad. Já mám 50A altík na moto, 200A v autě. Vzít 5A - nejde, záleží na hloubce vybití a kolik A stáhne baterka, každý nemá regulátor s omezením proudu.Proud je dán vnitřním odporem zdroje a napětím atd. Při nižším napětí 12,3V dá tedy altík vyšší proud - cca o 20%
2 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky
Lukino12 píše: Zdravim,trosku odbocim,potrebuji baterku do sve kyvacky 6V 14Ah a premyslel jsem o gelovce,vyslal jsem kamarada do jednoho nejmenovaneho velkoskladu s aku a prislusenstvim aby se mi zeptal na cenu a tak,tam mu rekli,ze gelovka neni do kyvacky vhodna,muze mi tu nekdo rict proc?Mozna uz se to tu resilo,tak me prosim nebombardujte,nemam cas to tu nekde hledat,moto mi stoji v garazi a ceka az prilozim zase ruku k dilu.Dekuji
...tak to nehledej a nešpeuluj a dej jí co potřebujevypadlo mi "k"
Naposledy editováno 13.03.2013 22:20:17
1 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky
Lukino12 píše: uz nema,ta moje ma elektronicky regulator:)
no tak to napis rovnou ze nemas kejvacku, ale kejvacku s vape, to kdybys rek i v tom obchode, tak ti tu gelovku daj bez kecu (nebo spis agm)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky
AndělČK píše: Další snůška nesmyslů. Nabíječka, která by dokázala trvale dobíjet 2A se nevyrábí. Protože by 100% zničila všechny akumulátory. Pokuď by totiž měl trvale dodávat 2A i do skoro dobité baterie, tak by nabíjecí napětí mohlo přesáhnout i 20V a to by způsobylo 100% zničení. Těch 550mA je taky blbost. Udržovací proud je cca 1/1000 kapacity baterie. Takže pro motorkovou baterii cca 10mA.
Gelová baterie se ideálně nabíjí maximálně 1/10 své kapacity. Od klasického či AGM akumulátoru se liší především tím, že dlouhodobé nabíjecí napětí vyšší než 14,4V způsobí plynování a tedy nevratné poškození.
Žasnu, výrobci nabíječek pro gelové baterie jsou asi divní, když dělají nabíječky na 600mA nebo na 1000mA. Proč asi?? Je zajímavé, že mám 25AH baterii a k tomu doporučenou tuto nabíječku http://cdnxl1.louis...3613_Manual-D_GB.pdf která jede v maximu nabíjecí proud 600mA, ale to jsou asi lži. Tak si zkusím prohlédnout jinou, třeba tuhle http://cdnxl1.louis...00_plus_Prospekt.pdf a ouha, ona má 500mA. To je nějaké divné podle zdejších názorů. Čím to asi bude. Špatní výrobci.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přestal fungovat ukazatel teploty Honda GL1500 GoldWing | Hamasi | 2 | 5.3.2024 v 09:15 Hamasi |
Ahojky kamarádi Honda GL1500 GoldWing | MEKYcv | 8 | 16.11.2023 v 22:31 Svopet |
Kam aktuálně na čištění karburátoru... Honda GL1500 GoldWing | ronda | 9 | 2.11.2023 v 17:05 Fandamoto |
Reproduktory Honda GL1500 GoldWing | martingrey | 1 | 7.10.2023 v 20:50 Ppepek |
gl 1500 Honda GL1500 GoldWing | Buřťák | 0 | 1.10.2023 v 21:01 Buřťák |