globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: denní svícení
 
16.2.2013 v 17:44
zajímalo by mě jak je to s denním svícením na moto, co sem četl něco na foru tady tak většinou sem se dozvěděl že se má svítit potkávačkama, ale když sem to hledal v zákoně tak jsem našel tohle: "§32 Zák. 361/2000Sb
Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení. "

není rozlišené dvoustopé nebo jednostopé vozidlo, jen prostě motorové vozidlo, což moto je. tak by mě zajímalo jaké jsou podmínky pro přimontování, je mi jasný že to světlo musí mít homologaci, ale už nikde není jak daleko od silnice, jestli stačí jedno doprostřed a tak. bude stačit když to dám hned pod normální světla? na fzsku je tam vhodná lišta k tomu

(reakce na) denní svícení

17.2.2013 v 20:30 | Nahoru | #91
Alexanderovic> Copak ti seikos udelal ?

2 reakcí na tento příspěvek denní svícení

17.2.2013 v 20:39 | Nahoru | #92
některý lidi jsou tady fakt jak zaostalý. Led denní svícení je prostě ve dne víc vidět. S tim prostě nic neuděláte. Taky nejde o spotřebu, ale jednou zapomeneš a už z tebe ládujou 500kč za to, že nesvítíš atd atd

Nejvíc komický je, že člověk, co má TA z roku 98, tedy 15 let starou motorku bude řikat, že mu to s tou vysvícenou parabolou svítí líp, jak denní světla. To je fór za všechny peníze.

(reakce na) denní svícení

17.2.2013 v 20:44 | Nahoru | #93
myty_fakta> dení světla jsou k hovnu!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

17.2.2013 v 20:44 | Nahoru | #94

myty_fakta píše: některý lidi jsou tady fakt jak zaostalý. Led denní svícení je prostě ve dne víc vidět. S tim prostě nic neuděláte. Taky nejde o spotřebu, ale jednou zapomeneš a už z tebe ládujou 500kč za to, že nesvítíš atd atd

Nejvíc komický je, že člověk, co má TA z roku 98, tedy 15 let starou motorku bude řikat, že mu to s tou vysvícenou parabolou svítí líp, jak denní světla. To je fór za všechny peníze.



A jeje ty si nam tu chybel. Vsiml sis ze bych nekde rikal ze je LEDka min videt ? Je to hnusny bily svetlo, ktery je videt. Ja psal ze nejhorsi je potkat iditota s ledkama vepredu vzadnu nesviti nic vnoci. Tak si to ujasni a nebud verny svemu nicku.

K te vysvycene parabole, ikdyby se me pulka voloupala tak ve smyslu videt (ne byt viden) me to urcite bude sviti lepe, protoze deni LEDKy ti na cestu neposviti.

Jeste neco chytreho nam povis ?

(reakce na) denní svícení

17.2.2013 v 20:47 | Nahoru | #95

formelgsx píše: Ve svicarsku uz davno zrusili deni sviceni aut,protoze u auta to dela zhruba 0,3l benzinu.zruzili to k vuli exhalacim atd.

ve Francii jakbysmet,svítí jen ti,kteří svítit chtějí.A vůbec to neřeší,že někdo jezdí bez světel

(reakce na) denní svícení

17.2.2013 v 21:01 | Nahoru | #96
gugo> Souhlas

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 09:27 | Nahoru | #97
Honzik94> Dík za návod .
Světla pro denní svícení - na autě - používám (ne LEDky, ale světla na obyč žárovky).
Když se svítívalo půl roku, nestálo mě za to je montovat, protože se víceméně stejně v tom období se světlama jezdilo.
Použitím světýlek se prodlouží životnost baterky (spolehlivě o rok, vyzkoušeno), ušetříš za žárovky a je větší pravděpodobnost, že potkávačka bude svítit, když ji budeš potřebovat.
Že svítí jen tato světla mě spíš připadá jako výhoda (nesvítí ani budíky), ani vozík. Že zadek nesvítí - ale ta vozidla jedou stejným směrem, ne?
Myslím si, že pokud by se nesvítilo, mohlo by to paradoxně mít kladný účinek - zvýšilo by se soustředění na jízdu, protože by se nedalo spolehnout na to, že zrovna tam nic nejede...a třeba by se i jezdilo pomaleji...
Protože pokud si nejsu jistý, že tam nic není, tak tam nejedu, že?
Úspora energie - na autě to klidně může být kolem 100W (na motorce polovic).
Nemusíte nic počítat, stačí si takový výkon nastavit na měřicím bicyklu a zkusit deset minut šlapat. Pak těch pár deci paliva vypadá úúúplně jinak .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 09:46 | Nahoru | #98
Zdenalbenal: Můžeš mi vysvětlit, proč by používání LED světel mělo mít vliv na životnost baterky?

(reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 10:03 | Nahoru | #99

Zdenalbenal píše: Honzik94> Dík za návod .
Že zadek nesvítí - ale ta vozidla jedou stejným směrem, ne?
.

to že jedou stejným směrem znamená, že je vidět nemusím? Nemluvím o idelálni viditelnosti, ale například, když je slunce na nízké úrovni a svítí do očí, tak to může být docela problém. Ale to už by se mělo svítit normálně, jenže to si ti s denním svícením neuvědomují a přepínají většinou bohužel až za tmy a v tom je ten problém

1 reakcí na tento příspěvek denní svícení

18.2.2013 v 10:23 | Nahoru | #100
Koukám ze ve vypoctech nefiguruje cena těch LED denních světel, ty dodatečné montovány nejsou úplne zadara a navíc nemaj velkou životnost, nikdo tam neřeší chlazení LED, ty vysocesvitive dost topí a teplota rapidně snižuje životnost polovodicoveho přechodu. Takže těch 0,něco úspora na palivu ušetří s bídou na novy světla :)
U těch světel co jsou tam od výrobce je chlazení vyreseno(ne vždy, na audi ty světla dost odchází) ale taky je často za ne slušnej příplatek, třeba u insignie kdyz chce člověk led denni světla tak musi připlatit asi 30litru (jsou jen v balíku s bixenonama nebo tak něco) a to uz se na palivu hned tak ušetřit nepodaří.

Ale jinak je to marketingový tah ze lidi chtěj bily svetylka, u aut s h7 lampama to jde poměrně elegantně řešit svícením dalkovejma se sníženym vykonem(pwm modulace) třeba bmw to mělo uz v devadesatejch letech na modelech do státu kde to tenkrát bylo pocinne(california tuším) tzn jen jednoducha krabička k žárovce v dálkovým světle...

Jedinou logiku ma šetření parabol potkavacich světel, ale on to stejne nikdo nemění i kdyz jsou vypáleny, navíc nikdo si tak dlouho auto ani nenechává aby řešil vypáleny světla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 10:36 | Nahoru | #101

assassin píše: Ale jinak je to marketingový tah ze lidi chtěj bily svetylka, u aut s h7 lampama to jde poměrně elegantně řešit svícením dalkovejma se sníženym vykonem(pwm modulace) třeba bmw to mělo uz v devadesatejch letech na modelech do státu kde to tenkrát bylo pocinne(california tuším) tzn jen jednoducha krabička k žárovce v dálkovým světle...



Podobná krabička se dá koupit na http://www.cybertronic-labs.cz/ - tenhle nebo přístí týden jí chci namontovat... Nejde mi o palivo,altík apod., ale hlavně o startéry xenonů, které nejsou originál zrovna levné a zapínat xenony, když se jede pár km do vedlejší "vsi" na nákup... Navíc mám na autě přední mlhovky, takže se mi nikam rozumně ty led nevejdou a ještě by to vypadalo jako kolotoč s XY světel...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 14:30 | Nahoru | #102
1100Virago> Sem napsal, že používání světýlek denního svícení (nižší výkon).
Takže LED a nebo 2x21W.
Je taky vyzkoušeno v praxi, že na jeden start je potřeba ujet asi 12km za ideálních podmínek, aby se baterka nabila.
Dyž se rožnů světla, je tych kilometrů potřeba víc.
Takže při kratších jízdách se nemusí baterka dobít. A eště ke světlám nejaký ten DUC DUC zesilovač pár set Wattů a je vymalováno .
To mám taky vyzkoušené. Taky už sem mladýho letěl s káblama startovat...eště že si potom dal říct.
Hery - máš jet tak, abys dokázal zastavit na vzdálenost, na jakou vidíš...
Kamoš odbočoval s kombinátorem za horizontem na pole a měls vidět tu výrobu kabrioletu toho šoféra, kerý si myslel, že má taky všecko pod kontrolů .

denní svícení

18.2.2013 v 15:16 | Nahoru | #103
Ve spouste zemi se nesviti prez den, a nehodovost je 1000x nemsi nez v cr kde se sviti porad... proc? protoze v CR dostane kazdej mladej mamlas (jako sem ja) noty v 18, jak na auto tak na motorku a neumi se chovat... muj nazor je takovej ze at svitis nebo ne tak se ti neco muze stat, ma to vetsi vyhody svitit ale rozhodne ti to nezachrani zivot kdyz jede magor rychleji nez by mel, pokud budes dodrzovat zakony, vsichni ostatni taky a za dne svitit nebudes tak se ti nic nestane... jezdim po anglii a nikdo nesviti, serou me jen s tim ze nepouzivaji blinkry ale jezdi mnohem lip nez v cr...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 15:41 | Nahoru | #104

Zdenalbenal: Je taky vyzkoušeno v praxi, že na jeden start je potřeba ujet asi 12km za ideálních podmínek, aby se baterka nabila.
Dyž se rožnů světla, je tych kilometrů potřeba víc.


Obávám se, že tady máš chybu v úvaze. Tohle snad platí u starých škodovek s dynamem nebo alternátorem nevalného výkonu, kdy při zapnutí světel dojde k poklesu napětí v palubní síti. Ale u moderních aut má alternátor takový výkon, že aku dobije stejně spolehlivě a rychle bez ohledu na rozdíl v zátěži hlavních nebo úsporných světel.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 15:48 | Nahoru | #105

Zdenalbenal píše: má? jet tak, abys dokázal zastavit na vzdálenost, na jakou vidí?... .

aha, takze az v noci nabouras treba na dalnici do blbce, co nemel zapnute svetla, tak za to vlastne muzes ty? proc vlastne mame vzadu svetla a mlhovky, kdyz maji jet ti za nama tak, aby zastavili vcas na vzdalenost, kterou vidi? Ty zadni svetla jsou vlastne uplne na hovno mi je fuk, jestli je povinne sviceni pres den, nebo ne, ale nez aby se svitilo temi dennimi svetly, to at se radeji nesviti vubec. Neni dne, abych nepotkal za sera, nekdy i vecer nejakeho hnupa, co ma zapnute jen ty denni svetla. Verim tomu, ze kdyby to nebylo, tak by se zapinat svetla, tehdy kdy je to potreba nezapominalo

Naposledy editováno 18.02.2013 16:02:42

(reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 15:51 | Nahoru | #106
Hery22> souhlasím kteréni kteří vyjednou za šer nebo v podvečer jen s dením svícením je bohužel čím dál víc a parádička je když takového tukana člověk potká za sněžení nebo deště

svítit ano ale normálnmi světly!!!

(reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 16:27 | Nahoru | #107

Hellborn píše: Podobná krabička se dá koupit na http://www.cybertronic-labs.cz/ - tenhle nebo přístí týden jí chci namontovat... Nejde mi o palivo,altík apod., ale hlavně o startéry xenonů, které nejsou originál zrovna levné a zapínat xenony, když se jede pár km do vedlejší "vsi" na nákup... Navíc mám na autě přední mlhovky, takže se mi nikam rozumně ty led nevejdou a ještě by to vypadalo jako kolotoč s XY světel...



Jo, šetření xenonu a drahejch parabol ma logiku, ale spis vidím s denním svícením nakou starou pixlu která stejne sviti i mlhovkama a potkavackama a i to denni svícení je již od pohledu cajk z tržnice za 50kc, asi si pak člověk ve stary 205 apod pripada jako v novém audi...nevím...

Mlhovkama soucasne s potkavacima (což je podobnej úkaz) ikdyz neni mlha taky sviti majitele hustejch aut aka fabie a oktavka, asi si je musejí užít kdyz uz si za ne priplatili :)

denní svícení

18.2.2013 v 17:13 | Nahoru | #108
to že nesvítí zadek je opravdu na hovno a nejhorší je že se to dá lehce zprovoznit aby svítili k tomu i zadní světla, ale čert ví proč to rovnou takhle neprodávaj... (myslím u aut s origo světlama pro denní svícení)

1 reakcí na tento příspěvek denní svícení

18.2.2013 v 17:52 | Nahoru | #109
před 15 minutama v ostravě na dálnici sem potkal černého superba s dením svícením ....super zážitek...zezadu fakt pěknej pohled ...

denní svícení

18.2.2013 v 18:45 | Nahoru | #110
...podle mě to nebude jen o tom, jestli je to auto s d. svícením líp vidět (pokud máš na očích popelníky jak s. Husák, tak je to stejně jedno), jako o tom že

5.11.1. Pokud je namontována denní svítilna, musí se automaticky rozsvítit, pokud motor beží. (Pokud není denní svítilna namontována, musí se automaticky rozsvítit potkávací světlomet, pokud motor běží)



a tudíž víš že to auto/moto vrní a můžeš čekat, že se asi hýbe/pohne.

Samo myslím tím např. v hustém provozu...na sídlišti...u Lídlu... atd.

proto se ani neřeší svícení zadku, když to auto před tebou jede směrem od tebe.

Naposledy editováno 18.02.2013 18:47:27

denní svícení

18.2.2013 v 19:24 | Nahoru | #111
a co to že na přejezdu by se měly používat jen světla parkovací...to denni svícení neplňuje ..ani automatické hlavní světla... pak stojíš 5-7 minu proti někomu kdo ti to pere do ksichtu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 19:29 | Nahoru | #112
1100Virago> O pár řádků dál máš mou zkušenost, že nemusíš mět pravdu.
Ano, altík tam rve výkon...pokud mu nějaký zbývá.
To auto je dva roky staré Audi TT, takže dynamo opravdu, ale opravdu nemá .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 19:49 | Nahoru | #113
Hery22>Při jízdě je třeba používat aj to, co máme na krku.
Na dálnici se jezdí rychle...na tlumené...
Ale tam to funguje tak, že ten před tebou osvětluje prostor dál od tebe atd.
Takže se dá předpokládat, že za tu chvilku, co je silnice málo osvětlená se nic nestane. Je to o přijatelné míře rizika, které by bylo vyšší, kdyby ses na dálnici pohyboval v dosahu tlumených světel, to jest rychlostí okolo sedmdesátky...tak nejak to vnímám já.
Na druhé straně, když opravdu nevidíš, kam jedeš, můžeš narazit do zdi.
Zkus si třeba enduro (závody) a uvidíš, jak dopadneš, dyž tak nepojedeš (tyto závody se jedů aj na silnici a za normálního provozu, takže souvislost tu je).
Pokud je snížená viditelnost, je třeba mít rosvícené "stanovené osvětlení". Kdo tak neučiní, dopouští se přestupku. Čili dyž ho "potkáš" v takovéto situaci, je možné, že za malér bude moci on.
Nicméně - co je to platné, dyž budeš mět rozbitů motorku (auto) aj ty? Néni lepší jet tak, že s takovýma věcma počítáš - a jak si napsal - asi jo, dyž víš, že se to děje.
Tak podle teho bych raději jezdil, než furt zpravoval neco rozbitého.

(reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 20:23 | Nahoru | #114

Zdenalbenal píše: Hery22>P?i jízd? je t?eba pou?ívat aj to, co máme na krku.
Na dálnici se jezdí rychle...na tlumené...
Ale tam to funguje tak, ?e ten p?ed tebou osv?tluje prostor dál od tebe atd.
Tak?e se dá p?edpokládat, ?e za tu chvilku, co je silnice málo osv?tlená se nic nestane. Je to o p?ijatelné mí?e rizika, které by bylo vy??í, kdyby ses na dálnici pohyboval v dosahu tlumených sv?tel, to jest rychlostí okolo sedmdesátky...tak nejak to vnímám já.
Na druhé stran?, kdy? opravdu nevidí?, kam jede?, m??e? narazit do zdi.
Zkus si t?eba enduro (závody) a uvidí?, jak dopadne?, dy? tak nepojede? (tyto závody se jed? aj na silnici a za normálního provozu, tak?e souvislost tu je).
Pokud je sní?ená viditelnost, je t?eba mít rosvícené "stanovené osv?tlení". Kdo tak neu?iní, dopou?tí se p?estupku. ?ili dy? ho "potká?" v takovéto situaci, je mo?né, ?e za malér bude moci on.
Nicmén? - co je to platné, dy? bude? m?t rozbit? motorku (auto) aj ty? Néni lep?í jet tak, ?e s takovýma v?cma po?ítá? - a jak si napsal - asi jo, dy? ví?, ?e se to d?je.
Tak podle teho bych rad?ji jezdil, ne? furt zpravoval neco rozbitého.

dobre, tak dekuji za radu. Ode dneska budu jezdit v noci maximalne 70tkou a na denni svetla se zacnu divat jinak a budu mit pro ne vic pochopeni

Naposledy editováno 18.02.2013 20:31:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 20:39 | Nahoru | #115

marekparek píše: před 15 minutama v ostravě na dálnici sem potkal černého superba s dením svícením ....super zážitek...zezadu fakt pěknej pohled ...

to jel 40 km/h?

(reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 20:40 | Nahoru | #116

Zdenalbenal píše: 1100Virago> O pár řádků dál máš mou zkušenost, že nemusíš mět pravdu.
Ano, altík tam rve výkon...pokud mu nějaký zbývá.
To auto je dva roky staré Audi TT, takže dynamo opravdu, ale opravdu nemá .


Mám Škodu 120. Přál bych všem zastáncům denního svícení vidět, co dělá alternátor, a to mám elektriku v naprostém pořádku: ted¨v zimě svítím, mám puštěný větrák topení a při sněžení stěrače. Vše sice funguje, ale když zhasnu světla, stěrače se znatelně rychleji rozběhnou a pokud zrovna stojím např. na křižovatce, zvýší se při zhasnutých světlech otáčky motoru. Denní svícení proto mojí a nejen mojí Škodě 120 určitě nedělá dobře. I z tohoto důvodu a důvodu větší bezpečnosti motocyklistů jsem proto, aby svítily motorky a auta ne. Audi jako Škoda 120...

(reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 21:33 | Nahoru | #117

Zdenalbenal: O pár řádků dál máš mou zkušenost, že nemusíš mět pravdu.
Ano, altík tam rve výkon...pokud mu nějaký zbývá.
To auto je dva roky staré Audi TT, takže dynamo opravdu, ale opravdu nemá .


Teď už tomu nerozumím vůbec.
Nahoře píšeš, že to prodlouží životnost aku spolehlivě o jeden rok, teď zmiňuješ dva roky staré Audi. To jako že aku vydrží rok a s úspornými světly dva?
Nabíjecí proud akumulátoru je daný jen rozdílem napětí aku a nabíjecího zdroje. U mého auta klesne napětí altíku při rozsvícení hlavních světel v řádu milivoltů. Regulátor prostě zvýší buzení a pokles napětí a tím i dobíjecího proudu se tím téměř dorovná. To na rychlost dobití akumulátoru nemá měřitelný vliv, tím pádem to nemůže mít vliv ani na životnost.
Jestli máš jinou zkušenost, je to podle mě náhoda nebo vada v elektroinstalaci, ne běžný stav. Právě proto jsem se ptal na fyzikální příčiny té delší životnosti - protože z logiky věci to fakt nemůže mít vliv.

2 reakcí na tento příspěvek denní svícení

18.2.2013 v 21:48 | Nahoru | #118
Bože...
Mladej má auto, kde denivky nemá. Zato duc duc jo. A taky sem mu říkal,že dyž bude jezdit kolem komína, tak to nekdy třeba nenastartuje, že se baterka za tak krátků dobu nenabije. Nedal si říct až sem ho jel zachraňovat s káblama. Teď už to ví.
Psal sem, že na plné dobití baktérie je dobré jet aspoň nejaký kilometr, dyž se svítí, tož aj víc.
Přesně to sem mu říkal.
Není to úvaha, je to fakt.
Druhý fakt je ten, že když néni odběr, tak zbývá víc výkonu na dobití baterky a toho se docílí montáží denivek. Čili baterie se rychleji nabije a nebezpečí, že je méně nabitá, je menší, což má blahodárný vliv na její životnost i na životnost celé nabíjecí soustavy.
Tuto jednoduchou pravdu sem si na sobě sám ověřil.
Jen sem dal v plen mé praktické zkušenosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení

18.2.2013 v 22:23 | Nahoru | #119

Zdenalbenal: ...Druhý fakt je ten, že když néni odběr, tak zbývá víc výkonu na dobití baterky a toho se docílí montáží denivek. Čili baterie se rychleji nabije a nebezpečí, že je méně nabitá, je menší, což má blahodárný vliv na její životnost i na životnost celé nabíjecí soustavy...


Pokud je po nastartování palubní napětí 14,4V a po rozsvícení světel 14,38V, jaký bude rozdíl v rychlosti dobití akumulátoru? Naprosto zanedbatelný, v rámci statistické chyby. A to je na co celou dobu narážím: Pokud je alternátor a jeho regulace v pořádku, nemůže se vliv úsporných světel nijak měřitelně projevit.

denní svícení

18.2.2013 v 22:24 | Nahoru | #120
Pěkný ala Touratech


Naposledy editováno 18.02.2013 22:27:03
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist