globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 2 otázky
13.2.2013 v 16:11
Zdravím, chzel bych se zeptat ne 2 otázky. 1. Jaký olej do převodovky a za 2. Údržba crossky v zimním provozu. Předem dík ;)

2 otázky

13.2.2013 v 16:11 | Nahoru | #1
Tak na první otázku jsem již odpověď dostal

1 reakcí na tento příspěvek 2 otázky

13.2.2013 v 16:28 | Nahoru | #2
V zimním provozu? No já myslim že nic zásadního jen pokud bude nějakej přejezd přez silnici tak bych to vopláchl vod soli Jinak úplně normální údržba podle mě se nic nemění....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2 otázky

13.2.2013 v 16:31 | Nahoru | #3
EnduristaGG> Já jenom jestli není něco extra

2 otázky

13.2.2013 v 16:32 | Nahoru | #4
A k tomu oleji, našel jsem doma MOGUL GX-FE motorvý olej 10W-40. Můžu ho tam nalít?

(reakce na) 2 otázky

13.2.2013 v 16:57 | Nahoru | #5

polda982 píše: EnduristaGG> Já jenom jestli není něco extra



Neco jsem slysel o tom, ze na jezdeni ve velmi nizkych teplotach je u 2T vhodne pretryskovat karbec.

2 otázky

13.2.2013 v 17:18 | Nahoru | #6
Obohatit směs a zkontrolovat zda máš v chladiči nemrznoucí směs, pokud to budeš někde nechávat stát.

1 reakcí na tento příspěvek 2 otázky

13.2.2013 v 17:21 | Nahoru | #7
polda982: Jo ten olej bych tam asi nalil měla by to být polosintetika že?

SirIndy: Jo taky jsem to slyšel, ale ..... já bych se na to z výsoka vy.ral Vlastně, jsem ještě nenarazil na 2t kterymu by zima dělala problémy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2 otázky

13.2.2013 v 17:25 | Nahoru | #8
EnduristaGG> Mám 2takt, nebude to vadit?

(reakce na) 2 otázky

13.2.2013 v 18:00 | Nahoru | #9
polda982> Jestli to budeš lejt jen do převodovky tak to ničemu vadit nebude Co jsem vyčetl na netu tak je to olej i pro motorky tzn. že by tam měla být i přísada pro spojku

Naposledy editováno 13.02.2013 18:01:14

2 reakcí na tento příspěvek 2 otázky

13.2.2013 v 18:14 | Nahoru | #10
Chce to zkontrlolovat jakou tam máš trysku.V manuálu by mělo bejt napsaný jakou trysku na jakou teplotu.Je to docela důležitý,protože když budeš mýt malou trysku tak to zadřeš.Já sem si koupil na léto měnší a dal sem jí tam už na jaře protože bylo teplo,jenže se ochladilo a já na to zapomněl a výsledek byl že se mi rozletěl píst.

Naposledy editováno 13.02.2013 18:24:43

(reakce na) 2 otázky

13.2.2013 v 18:43 | Nahoru | #11

croos píše: Chce to zkontrlolovat jakou tam máš trysku.V manuálu by mělo bejt napsaný jakou trysku na jakou teplotu.Je to docela důležitý,protože když budeš mýt malou trysku tak to zadřeš.Já sem si koupil na léto měnší a dal sem jí tam už na jaře protože bylo teplo,jenže se ochladilo a já na to zapomněl a výsledek byl že se mi rozletěl píst.



Prosimtě a jak jsi zjistil že to způsobilo právě tohle?

2 otázky

13.2.2013 v 19:09 | Nahoru | #12
Když je moc chudá směs motor se přehřívá a když je opravdu moc chudá neni problém aby se třeba natavil píst na válec.Je to něco jako aoutogen čim víc vzduchu tim větší teplota.Dost sem se o to zajímal,protože jsem zjistil že čim je chladnějš tim mi motorka jede líp.Bavil jsem se o tom s pár lidma co tomu rozuměj,a ty mi řekly že čim nižší teplota tim musí bejt větší tryska a nopak a varovaly mě abych to nepřehnal jinak se mi může natavit píst.Našel jsem si v manuálu tabulku kde je nasaný jakou trysku na jakou teplotu a zjistil jsem že mam v motorce největší trysku co se dělá.Tak jsem začal laborovat s menšíma tryskama,přehnal jsem to a takle to dopadlo.

1 reakcí na tento příspěvek 2 otázky

14.2.2013 v 00:54 | Nahoru | #13
Takže definitivně k tomu oleji, můžu ho tam nalít? Nechtěl bych, aby se mi na začátku sezony rozsypal motor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2 otázky

14.2.2013 v 05:23 | Nahoru | #14

croos píše: Chce to zkontrlolovat jakou tam máš trysku.V manuálu by mělo bejt napsaný jakou trysku na jakou teplotu.Je to docela důležitý,protože když budeš mýt malou trysku tak to zadřeš.Já sem si koupil na léto měnší a dal sem jí tam už na jaře protože bylo teplo,jenže se ochladilo a já na to zapomněl a výsledek byl že se mi rozletěl píst.



Za 20 let v sedle různých prkačů slyším toto poprvé Aby se rozletěl píst kvůli menší trysce Nic ve zlém, ale stejná tryska = stejně bohatá směs. A to ať je léto nebo zima. Rozdíl je , že v zimě je vzduch vlhčí a motorka potřebuje na studený start víc benzínu. Kdyby se ti ten píst rozletěl v létě, tak budeš tvrdit, že to bylo vlivem vysoké teploty? Snad né

(reakce na) 2 otázky

14.2.2013 v 05:27 | Nahoru | #15

polda982 píše: Takže definitivně k tomu oleji, můžu ho tam nalít? Nechtěl bych, aby se mi na začátku sezony rozsypal motor



ANO, můžeš ho tam nalejt. Maximálně se ti za studena bude lepit spojka, tak ho prostě vypustíš a dáš jinej, ovšem posrat nic nemůžeš. V převodovce nedochází k velkému hřátí a nemaže to píst jako u některých 4T kde je mazání motoru a převodovky společné. Já nalil do převodovky u CRka obyčejný TSFko a uplně v pohodě. Do převodovky u 2T se běžně leje motorový olej určený pro 4T.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2 otázky

14.2.2013 v 12:16 | Nahoru | #16

chiro2 píše: Za 20 let v sedle různých prkačů slyším toto poprvé Aby se rozletěl píst kvůli menší trysce Nic ve zlém, ale stejná tryska = stejně bohatá směs. A to ať je léto nebo zima. Rozdíl je , že v zimě je vzduch vlhčí a motorka potřebuje na studený start víc benzínu. Kdyby se ti ten píst rozletěl v létě, tak budeš tvrdit, že to bylo vlivem vysoké teploty? Snad né



Asi tak

(reakce na) 2 otázky

14.2.2013 v 13:05 | Nahoru | #17

EnduristaGG píše: Asi tak



Nevím jak u Vás, ale u nás mrzne, takže prkač nevytahuj

1 reakcí na tento příspěvek 2 otázky

14.2.2013 v 14:34 | Nahoru | #18
Chiro2:Nemáš pravdu,proč by pak v manuálu byla tabulka,kde je napsaný jaou trysku na jakou teplotu .Bavil jsem se o tom s lidma který tomu rozuměj a ty mě předtim varovali.Samozdřejmě musí se to hodně přehnat aby se něco stalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2 otázky

14.2.2013 v 16:23 | Nahoru | #19

croos píše: Chiro2:Nemáš pravdu,proč by pak v manuálu byla tabulka,kde je napsaný jaou trysku na jakou teplotu .Bavil jsem se o tom s lidma který tomu rozuměj a ty mě předtim varovali.Samozdřejmě musí se to hodně přehnat aby se něco stalo.



No a o tom to celé je. Hodně přeháníš!!

2 otázky

14.2.2013 v 17:34 | Nahoru | #20
Když mi něvěříš tak si to vyzkoušej a dej do ostrýho 2t tu nejmenší trysku co se dělá,teď v zimě a uvidíš jak daleko dojedeš .Zajímalo by mě jaký máš zkušenosti s laděním závodních 2t motorů,když tohle píšeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2 otázky

14.2.2013 v 17:46 | Nahoru | #21
chiro2> croos má pravdu. Má to u 2T vliv.
A co se týče ježdění v zimě na ostrým 2T,hovadina sama o sobě. Ty motorky nemají termostat a v lese ji nezahřeješ ani v létě,pokud teda někde nazahniješ. Natož v zimě,když mrzne. To bude mít největší vliv na životnost motoru.
Opět stejná otázka- proč si lidi kupujete na endurový ježdění ostrý crossy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2 otázky

14.2.2013 v 22:26 | Nahoru | #22

prackarr píše: chiro2> croos má pravdu. Má to u 2T vliv.
A co se týče ježdění v zimě na ostrým 2T,hovadina sama o sobě. Ty motorky nemají termostat a v lese ji nezahřeješ ani v létě,pokud teda někde nazahniješ. Natož v zimě,když mrzne. To bude mít největší vliv na životnost motoru.
Opět stejná otázka- proč si lidi kupujete na endurový ježdění ostrý crossy?



Něco jsem o tom početl a musím učinit pokání!! Na životnost motoru to vliv opravdu má, na což čumím jak opařený prase. Co se týče Crossu na Enduro,, to mám vyřešený.. Prostě to nejde. Nebo jde , ale je to pi*u!! Opravdu se nezahřeje a když už jo, tak vaří.

K těm tryskám, myslím, že ten píst by se rozletěl i tak. Zkrácení životnosti motoru beru, ale že by se rozletěl píst jen díky chudé směsi ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2 otázky

14.2.2013 v 22:35 | Nahoru | #23
chiro2> blbá směs ti může i propálit píst. Vydřít kroužky a ničit svíčku..

(reakce na) 2 otázky

14.2.2013 v 23:04 | Nahoru | #24
prackarr> Jojo, že jsem měnil svíčku za svíčkou, o tom není pochyb, ale že to má tak zásadní vliv na píst...? Za celou zimu jsem najezdil cca 25mth bez tryskování a bez problémů.

2 otázky

14.2.2013 v 23:07 | Nahoru | #25
Přesně tak.Na chudou směs si to chce u 2t dát velkej pozor.Sice to na ni letí jak prase,ale jenom chvíli. Taky se mi tomu moc nechtělo věřit,že by to mohlo zničit píst,dokud se mi to nestalo.

1 reakcí na tento příspěvek 2 otázky

14.2.2013 v 23:11 | Nahoru | #26
Dobrá, dobrá, Kaji se, ale jak je možný, že jsem toto nikdy neřešil? Jen mi mechanik na zimu obohatil směs a nikdy žádný problém! Měl jsem tedy kliku???

(reakce na) 2 otázky

14.2.2013 v 23:14 | Nahoru | #27
chiro2> protože to prostě vydrželo. Není pravidlem,že se to stát musí. Záleží na všem a to,že ti poladili bohatost na zimu, dost pomohlo.

2 otázky

14.2.2013 v 23:16 | Nahoru | #28
Ju, začínám bejt v obraze. Ostatně už to řešit nemusím, páč další prkač na ježdění "pole, louky lesy" nebude Cross jak tomu bylo doposud!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
STK Suzuki RM 125 antoniinz 6 29.4.2024 v 20:21 krokoš
Nestartuje, střílí do výfuku, do sá... Suzuki RM 125 Kordas33 4 14.4.2024 v 18:31 Kordas33
Šoupátko mikuni RM 125 Suzuki RM 125 Kordas33 12 11.3.2024 v 17:27 Kordas33
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Zadní tlumič showa Suzuki RM 125 Kordas33 7 26.3.2023 v 10:08 kakasek


TOPlist