paolo_novy Přidat reklamu

Téma: chlazení Transalpa ( přehřívání )
21.1.2013 v 16:53
Ahoj, rád bych se zeptal zkušenějších... na konci loňské sezony (poslední jízda) jsem zjistil, že se mi přehřívá chladící kapalina. Teploměr ukazoval vysokou teplotu (blížilo se k červené) a spustil se ventilátor - což jsem na Alpovi nikdy nezažil a to ani v největších vedrech.

Protože se začínám těšit na další sezonu, začal jsem řešit, co s tím. Jediné, co jsem zatim mohl bylo zkontrolovat hladinu kapaliny, což je OK.

Setkal jste se někdo s tímto problémem? Co bych měl na jaře zkontrolovat/vyměnit jako první?

Už jsem si tu přečetl princip termostatu, ale pokud by ten byl špatný (neotevřel by se po zahřátí), pak by teploměr neukazoval vysokou teplotu a ventilátor by se nesputil, říkám to správně?

Předem děkuju za rady

1 reakcí na tento příspěvek chlazení Transalpa ( přehřívání )

21.1.2013 v 17:22 | Nahoru | #1
Budeš muset okouknout celý chladicí okruh, ale začal bych netěsnícím víčkem co nedrží tlak to bývá nejbanálnější zívada a snadno zjistitelná a odstranitelná

(reakce na) chlazení Transalpa ( přehřívání )

21.1.2013 v 17:26 | Nahoru | #2
Honza-TA950> jasně, tušil jsem, že to budu muset projet celý, ale chtěl jsem vědět postup kde začít a co je poslední štace.

děkuju za tip, to jsem přesně potřeboval. Doufám, že přibudou ještě nějaké rady

chlazení Transalpa ( přehřívání )

21.1.2013 v 17:38 | Nahoru | #3
pravě když ti neotevře termostat tak se ti to přehřeje,vydělaj ho ven a zkus ho dat do vřelé vody a uvidiš jestli reaguje

3 reakcí na tento příspěvek chlazení Transalpa ( přehřívání )

21.1.2013 v 17:45 | Nahoru | #4
než začneš šílet a motorku rozebírat to morŤa tak zkus..
nastartuj dej cígo nebo prostě chvíli počkej...na motoru bys neměl udržet ruku ( prostě bude horkej) potrubí k chladiči by mělo být taky teplé nebo už by měl být chladič teplí...
zahřát znamená nepřehřát....

kapalinu jsi kontroloval tudiž tu rušíme...

těsnění víčka chlad. kapaliny a když ho budeš mět venku tak se jukni jak moc máš kapalinu zasranou a popř jestli se ti na víčku nedělá emulze

...nebo prostě nešílet mohl jsi to hulit do kopce naloženej s frajerkou a bagáží takže se to prostě zahřálo...

spuštěnej ventilátor vylučuje termostat to věc jedna a věc druhá nemáš jen zamrdanej chladič?

(reakce na) chlazení Transalpa ( přehřívání )

21.1.2013 v 17:49 | Nahoru | #5

HornisGSX píše: než začneš šílet a motorku rozebírat to morŤa tak zkus..
nastartuj dej cígo nebo prostě chvíli počkej...na motoru bys neměl udržet ruku ( prostě bude horkej) potrubí k chladiči by mělo být taky teplé nebo už by měl být chladič teplí...
zahřát znamená nepřehřát....

kapalinu jsi kontroloval tudiž tu rušíme...

těsnění víčka chlad. kapaliny a když ho budeš mět venku tak se jukni jak moc máš kapalinu zasranou a popř jestli se ti na víčku nedělá emulze

...nebo prostě nešílet mohl jsi to hulit do kopce naloženej s frajerkou a bagáží takže se to prostě zahřálo...

spuštěnej ventilátor vylučuje termostat to věc jedna a věc druhá nemáš jen zamrdanej chladič?



Také mne napadl ten zasranej chladič - i to se stává...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení Transalpa ( přehřívání )

21.1.2013 v 17:53 | Nahoru | #6

HornisGSX píše:
...nebo prostě nešílet mohl jsi to hulit do kopce naloženej s frajerkou a bagáží takže se to prostě zahřálo...



ventilátor není výstražná kontrolka, je tam od toho aby chladil

(reakce na) chlazení Transalpa ( přehřívání )

21.1.2013 v 17:58 | Nahoru | #7
HornisGSX> chladič je čistej a poslední jízda byla v jednom asi 20km po dálnici cestovní rychlostí a venku bylo asi 15° a hodně foukala. Určitě nešlo o extrém teplotní ani jiný. Naopak, moto vezla jen mě.

Co se týče vyzkoušet termostat ve vodě - když jsem se na to koukal, tak čidlo teploty je na chladiči. Pokud by se tedy neotevřel termostat, neměl by palubní teploměr ukazovat přehřátej motor (protože horká kapalina by se měla vracet zpět do motoru). Toto tedy za předpokladu, že "malá dírka" v termostatu, o které se píše v každé diskuzi o chlazení, nedokáže zásobovat chladič tak, aby čidlo hlásilo vysokou teplotu ale zároveň aby chladič nedokázal uchladit.

Píšu to jak vocas, ale nevím jak jinak stručně, aby každý pochopil, jak to myslím

(reakce na) chlazení Transalpa ( přehřívání )

21.1.2013 v 17:59 | Nahoru | #8
FishX3> to, že se rozeběhl ventilátor neuvádím jako závadu, ale jako ukazatel toho, že horké oběživo se dostane k čidlu viz moje odpověď 2 HornisGSX

1 reakcí na tento příspěvek chlazení Transalpa ( přehřívání )

21.1.2013 v 18:07 | Nahoru | #9
v prvé řadě to vyzkoušej v garáži podle toho co jsem ti popsal pak šil dál čidlo ventilátoreu je jak jsi psal na chladiči tudiž kdyby byl opravdu kouslej termostat tak ti vyvařil motor ale nerozběhl se ti termostat... taky se nelekej mohl ti jen otevřít o něco pozdějc ( v důsledku okolního počasí) a poslal ti trošku víc horké vody do chladiče... vyzkoušej to pak dej vědět

(reakce na) chlazení Transalpa ( přehřívání )

21.1.2013 v 18:13 | Nahoru | #10
HornisGSX> OK, zatím nešílim. Vzhledem k tomu, že se mi to stalo na poslední jízdě, nebyla možnost to znovu vyzkoušet. (když se podívám z okna, tak brzo ani nebude ) No a přehřálo se mi to právě až na posledních pár kilometrech. Takže varianta, že příště už to bude v pořádku mě taky napadla.

Jen jsem se chtěl dopředu vybavit radama, co okouknout, než začnu rozebírat. Moc se mi do toho nechce

Všem děkuju za rady a pokud Vás napadne něco dalšího, sem s tím. Třeba to do budoucna pomůže dalším.

chlazení Transalpa ( přehřívání )

21.1.2013 v 18:41 | Nahoru | #11
Kdyz se tu resi prehrivani, tak se zeptam taky. Kdyz jedu dejme tomu plus minus rychlosti 30 mil/h tak mi jde taky teplota nahoru a pak se sepne sahara, ktera to uchladi. Chapu, ze v kolone je to neco jineho, ale pri jizde ve meste, jde obcas teplota nahoru, i kdyz je venku kolem nuly. Vicko mam nove na chladici, termostat funguje a tak jestli nebude zasvinenej chladic.

chlazení Transalpa ( přehřívání )

21.1.2013 v 19:26 | Nahoru | #12
pokud vim tak máme náporové chladiče tudíž chladí se vzduchem kterej přes něj proudí a tím dochází k ochlazování vody takže pokud někde stojíš a nefouká vítr jak prase tak se to prostě začně zahřejvat jelikož to nemá komu předávat teplo je to normální jev

2 reakcí na tento příspěvek chlazení Transalpa ( přehřívání )

21.1.2013 v 21:03 | Nahoru | #13
Toz nevim jestli si jel po dalnici a neuchladilo se to, tak bud malo kapaliny !, nebo zavrenej termostat (ale to by si poznal lehce chladice by byly studeny) a nebo pumpa v haji.

Me se normalne udrzi alp v provozni teplote pod polovinou pri 25ti stupnich celsia venku a jednim chladicem komplet zadelanym papirem (to kdyz jsem ho zapomel po zime oddelat).

Kolik to ma najeto a nepozoroval si po delsi jizde pri prechodu z vysokejch otacek tak mezi 5000-4000 tis otacek takovej zlvastni piskavej zvuj (neco jako turbo u auta)..tak nejak se ozyva lozisko od pumpy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení Transalpa ( přehřívání )

21.1.2013 v 21:51 | Nahoru | #14

gugo píše: Toz nevim jestli si jel po dalnici a neuchladilo se to, tak bud malo kapaliny !, nebo zavrenej termostat (ale to by si poznal lehce chladice by byly studeny) a nebo pumpa v haji.

Me se normalne udrzi alp v provozni teplote pod polovinou pri 25ti stupnich celsia venku a jednim chladicem komplet zadelanym papirem (to kdyz jsem ho zapomel po zime oddelat).

Kolik to ma najeto a nepozoroval si po delsi jizde pri prechodu z vysokejch otacek tak mezi 5000-4000 tis otacek takovej zlvastni piskavej zvuj (neco jako turbo u auta)..tak nejak se ozyva lozisko od pumpy.



Jestli je tohle na me, tak na dalnici se uchladi a teplota se pohybuje mezi 70 az 80 stupni. Pri jizde ve meste to zacne stoupat ne hned, ale tak po 20 minutach a pritom je ted v zime kolem nuly az 4 stupnich plus. Piskavy zvuk slyset neni. Neni spise radiator ucpanej od hmyzu atd.?

1 reakcí na tento příspěvek chlazení Transalpa ( přehřívání )

22.1.2013 v 08:00 | Nahoru | #15
a ať máš proč šílet silné přehřívání rádo způsobuje fouklé těsnění pod hlavou

(reakce na) chlazení Transalpa ( přehřívání )

22.1.2013 v 08:37 | Nahoru | #16
Peter7> Ne na Suzlika

chladič je čistej a poslední jízda byla v jednom asi 20km po dálnici cestovní rychlostí a venku bylo asi 15° a hodně foukala. Určitě nešlo o extrém teplotní ani jiný. Naopak, moto vezla jen mě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení Transalpa ( přehřívání )

22.1.2013 v 11:47 | Nahoru | #17
gugo> tak o pískání nevim. Ale možná jsem ho jen neslyšel.

Každopádně pokud se na to dívám jen rozumově - pokud by nefungovalo čerpadlo, pak by ale nemohlo čidlo teploty ukazovat vysokou teplotu, ne? Je totiž podstatně výš, než to čerpadlo. Leda že by fyzika fungovala lépe, než si umím představit a teplá kapalina by vzlínala k čidlu právě svou teplotou... nevim, to si netroufnu odhadovat.

Pokud by bylo špatné těsnění, neprojevilo by se to ztrátou kapaliny? Aniž bych dolejval, je hladina stále ve správné výši. Dá se ještě jinak poznat špatné těsnění pod hlavou? V expanzce vypadá chladivo čisté, k výčku u chladiče se nyní nedostanu, musel bych sundavat plasty a to až v létě

jinak najeto má kolem 40..

chlazení Transalpa ( přehřívání )

22.1.2013 v 11:57 | Nahoru | #18
kapalina nemusí ubývat spíš se stává že se tlakuje okruh ale ber to z rezervou mám zkušenosti spíš s auty motorku taky raděj svěřuji odbornějším

(reakce na) chlazení Transalpa ( přehřívání )

22.1.2013 v 12:21 | Nahoru | #19
Suziik> PIskani bejt nemusi..ja jen ze me to tahle piska a typuju to na pumpu.
Ono to muze "pumpovat" ale s malym prutokem/tlakem. Mam pocit ze v haynes manualu je popsana kontrola a hlavne tlak, kterej ma lezt z cerpadla. (bude to v kapitole chladici okruh

Proste sundas hadici co vede od pumpy k chladici a zmeris na ni tlak.

JInak to tesneni na hlave, podle me kdyby bylo v haji tak to bude bud zrat vodu nebo bude ve voleji, jinam se neztrati.

(reakce na) chlazení Transalpa ( přehřívání )

22.1.2013 v 15:43 | Nahoru | #20
droud> fouklé těsnění poznáš hned na víčku nádržky chlad.kapaliny a tlakuje ti chladící systém

Naposledy editováno 22.01.2013 15:45:49
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist