Protože se začínám těšit na další sezonu, začal jsem řešit, co s tím. Jediné, co jsem zatim mohl bylo zkontrolovat hladinu kapaliny, což je OK.
Setkal jste se někdo s tímto problémem? Co bych měl na jaře zkontrolovat/vyměnit jako první?
Už jsem si tu přečetl princip termostatu, ale pokud by ten byl špatný (neotevřel by se po zahřátí), pak by teploměr neukazoval vysokou teplotu a ventilátor by se nesputil, říkám to správně?
Předem děkuju za rady
1 reakcí na tento příspěvek chlazení Transalpa ( přehřívání )
3 reakcí na tento příspěvek chlazení Transalpa ( přehřívání )
nastartuj dej cígo nebo prostě chvíli počkej...na motoru bys neměl udržet ruku ( prostě bude horkej) potrubí k chladiči by mělo být taky teplé nebo už by měl být chladič teplí...
zahřát znamená nepřehřát....
kapalinu jsi kontroloval tudiž tu rušíme...
těsnění víčka chlad. kapaliny a když ho budeš mět venku tak se jukni jak moc máš kapalinu zasranou a popř jestli se ti na víčku nedělá emulze
...nebo prostě nešílet mohl jsi to hulit do kopce naloženej s frajerkou a bagáží takže se to prostě zahřálo...
spuštěnej ventilátor vylučuje termostat to věc jedna a věc druhá nemáš jen zamrdanej chladič?
HornisGSX píše: než začneš šílet a motorku rozebírat to morŤa tak zkus..
nastartuj dej cígo nebo prostě chvíli počkej...na motoru bys neměl udržet ruku ( prostě bude horkej) potrubí k chladiči by mělo být taky teplé nebo už by měl být chladič teplí...
zahřát znamená nepřehřát....
kapalinu jsi kontroloval tudiž tu rušíme...
těsnění víčka chlad. kapaliny a když ho budeš mět venku tak se jukni jak moc máš kapalinu zasranou a popř jestli se ti na víčku nedělá emulze
...nebo prostě nešílet mohl jsi to hulit do kopce naloženej s frajerkou a bagáží takže se to prostě zahřálo...
spuštěnej ventilátor vylučuje termostat to věc jedna a věc druhá nemáš jen zamrdanej chladič?
Také mne napadl ten zasranej chladič - i to se stává...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení Transalpa ( přehřívání )
HornisGSX píše:
...nebo prostě nešílet mohl jsi to hulit do kopce naloženej s frajerkou a bagáží takže se to prostě zahřálo...
ventilátor není výstražná kontrolka, je tam od toho aby chladil
Co se týče vyzkoušet termostat ve vodě - když jsem se na to koukal, tak čidlo teploty je na chladiči. Pokud by se tedy neotevřel termostat, neměl by palubní teploměr ukazovat přehřátej motor (protože horká kapalina by se měla vracet zpět do motoru). Toto tedy za předpokladu, že "malá dírka" v termostatu, o které se píše v každé diskuzi o chlazení, nedokáže zásobovat chladič tak, aby čidlo hlásilo vysokou teplotu ale zároveň aby chladič nedokázal uchladit.
Píšu to jak vocas, ale nevím jak jinak stručně, aby každý pochopil, jak to myslím
1 reakcí na tento příspěvek chlazení Transalpa ( přehřívání )
Jen jsem se chtěl dopředu vybavit radama, co okouknout, než začnu rozebírat. Moc se mi do toho nechce
Všem děkuju za rady a pokud Vás napadne něco dalšího, sem s tím. Třeba to do budoucna pomůže dalším.
2 reakcí na tento příspěvek chlazení Transalpa ( přehřívání )
Me se normalne udrzi alp v provozni teplote pod polovinou pri 25ti stupnich celsia venku a jednim chladicem komplet zadelanym papirem (to kdyz jsem ho zapomel po zime oddelat).
Kolik to ma najeto a nepozoroval si po delsi jizde pri prechodu z vysokejch otacek tak mezi 5000-4000 tis otacek takovej zlvastni piskavej zvuj (neco jako turbo u auta)..tak nejak se ozyva lozisko od pumpy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení Transalpa ( přehřívání )
gugo píše: Toz nevim jestli si jel po dalnici a neuchladilo se to, tak bud malo kapaliny !, nebo zavrenej termostat (ale to by si poznal lehce chladice by byly studeny) a nebo pumpa v haji.
Me se normalne udrzi alp v provozni teplote pod polovinou pri 25ti stupnich celsia venku a jednim chladicem komplet zadelanym papirem (to kdyz jsem ho zapomel po zime oddelat).
Kolik to ma najeto a nepozoroval si po delsi jizde pri prechodu z vysokejch otacek tak mezi 5000-4000 tis otacek takovej zlvastni piskavej zvuj (neco jako turbo u auta)..tak nejak se ozyva lozisko od pumpy.
Jestli je tohle na me, tak na dalnici se uchladi a teplota se pohybuje mezi 70 az 80 stupni. Pri jizde ve meste to zacne stoupat ne hned, ale tak po 20 minutach a pritom je ted v zime kolem nuly az 4 stupnich plus. Piskavy zvuk slyset neni. Neni spise radiator ucpanej od hmyzu atd.?
1 reakcí na tento příspěvek chlazení Transalpa ( přehřívání )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení Transalpa ( přehřívání )
Každopádně pokud se na to dívám jen rozumově - pokud by nefungovalo čerpadlo, pak by ale nemohlo čidlo teploty ukazovat vysokou teplotu, ne? Je totiž podstatně výš, než to čerpadlo. Leda že by fyzika fungovala lépe, než si umím představit a teplá kapalina by vzlínala k čidlu právě svou teplotou... nevim, to si netroufnu odhadovat.
Pokud by bylo špatné těsnění, neprojevilo by se to ztrátou kapaliny? Aniž bych dolejval, je hladina stále ve správné výši. Dá se ještě jinak poznat špatné těsnění pod hlavou? V expanzce vypadá chladivo čisté, k výčku u chladiče se nyní nedostanu, musel bych sundavat plasty a to až v létě
jinak najeto má kolem 40..
Ono to muze "pumpovat" ale s malym prutokem/tlakem. Mam pocit ze v haynes manualu je popsana kontrola a hlavne tlak, kterej ma lezt z cerpadla. (bude to v kapitole chladici okruh
Proste sundas hadici co vede od pumpy k chladici a zmeris na ni tlak.
JInak to tesneni na hlave, podle me kdyby bylo v haji tak to bude bud zrat vodu nebo bude ve voleji, jinam se neztrati.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 0 | 16.2.2024 v 18:21 Kongošt |
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 9 | 26.1.2024 v 23:46 HANZTE |
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp | Glaucous | 3 | 18.1.2024 v 16:24 kokoška. |