Po dvou neúspěšných letech u Ducati, Valentino Rossi přiznal, že dodnes nerozumí tomu, jak Casey Stoner dokázal, Ducati Desmosedici zkrotit a s tímto motocyklem po získání titulu mistra světa z roku 2007, ještě dosáhnout mnoho dalších vítězství.
Ostatně tuto otázku si pokládalo i mnoho dalších jezdců na Ducati, kteří měli zároveň přístup ke staženým datům Australana.
Ale vždy zůstaly na mrtvém bodě a to díky Caseyho využívání zadní brzdy. Stoner si vyvinul nepopsatelný cit, využívat při výjezdu ze zatáček zadní brzdu, a tím dokázat eliminovat slabou stránku Ducati a to její vrozenou nedotáčivost. Tento nešvar měl za následek, že motocykl měl tendenci, hůře zatáčet a nutno podotknout, že právě tato vlastnost přiváděla Rossiho k zoufalství.
Sám Stoner se vyjádřil na téma "využívání zadní brzdy".
"Zadní brzdu využíváme v různých situacích" říká Casey.
Většinou jde o to, vyvážit brzdný účinek motoru nebo také k uklidnění motocyklu. Při vjezdu do zatáčky, potřebuje každý jezdec, využít maximálně možnou brzdnou sílu. Tuto brzdnou sílu, lze zároveň podpořit použitím zadní brzdy. Ale musíme mít na paměti, že pokud používáme intenzivněji zadní brzdy, tak potřebujeme mít stále dostatečně zatížené zadní kolo, jinak dojde k zablokování zadního kola. Člověk musí získat správný cit, aby při projíždění zatáčkou, dovedl správně zadní brzdu použít.
Právě uprostřed zatáčky, kdy potřebujeme dosáhnout maximálné ochoty motocyklu zatočit, může nám být zadní brzda nápomocná. Doplňuje Stoner. Při průjezdu ostré zatáčky nemůžeme v náklonu naplno využít přední brzdu, jelikož motocykl má tendenci se narovnat a tím zároveň hrozí podklouznutí předního kola. Takže pokud chceme projet zatáčku co nejrychleji a zároveň co možná nejplynuleji, musíme použít co nejefektivněji zadní brzdu. Tak dokážeme i motocykl rychleji položit do zatáčky a zároveň, neriskujeme podklouznutí předního kola.
Když při výjezdu ze zatáčky přidáváme plyn, nemáme díky plynové rukojeti dobrou kontrolu nad zadním kolem. Ta závisí především od nastavení kontroly trakce a zároveň na gripu zadní pneumatiky. Způsob, ve kterém používám zadní brzdu, je v podstatě další forma nahrazující ovládání elektronické trakce, pokud to někdo tak chce vyjádřit. Vysvětluje dvojnásobný mistr světa. Když použiju ostřeji zadní brzdu a pak ji pomaleji pouštím, mám větší kontrolu nad zadním kolem, než když kontroluji zadní kolo pouze plynovou rukojetí. Když toto ovládání se dovede k dokonalosti, dosáhne se velice efektivního a rychlého průjezdu zatáčkou. Ale je pravda, že je tu riziko, že ne vždy se to podaří. Jelikož toto ovládání je opravdu velice náročné na koncentraci, ale pokud okolnosti jsou ideální, tak to opravdu funguje. Tolik dvojnásobný mistr světa, vítěz 45 velkých cen a 89 pódiových umístění ve 176 závodech GP, k zadní brzdě. (Omlouvám se za neprofesionální překlad .
1 reakcí na tento příspěvek Casey Stoner: ,,Díky zadní brzdě jsem zkrotil Duca
Naposledy editováno 05.01.2013 17:20:27
1 reakcí na tento příspěvek Casey Stoner: ,,Díky zadní brzdě jsem zkrotil Duca
2 reakcí na tento příspěvek Casey Stoner: ,,Díky zadní brzdě jsem zkrotil Duca
Tohle dopadne spatne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Casey Stoner: ,,Díky zadní brzdě jsem zkrotil Duca
dejf. píše: Tak a ted bude vo dost vic padu, diky tomu, ze se kazdej bude snazit "efektivneji" project zatacku podle stonera.
Tohle dopadne spatne
Vidím to nějak stejně to bude na jaře maso
titus píše: Vidím to nějak stejně to bude na jaře maso
Bejt po mem tak bych vsem vytrhal tu elektroniku a to by bylo pokoukanicko - doktor Kosta by nestacil motat obvazyNaposledy editováno 05.01.2013 22:06:08
dejf. píše: Tak a ted bude vo dost vic padu, diky tomu, ze se kazdej bude snazit "efektivneji" project zatacku podle stonera.
Tohle dopadne spatne
Hele mej otevreny vrata, az zas vyrazim na Dubou, abych ti je nevyhodil ze sloupku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Casey Stoner: ,,Díky zadní brzdě jsem zkrotil Duca
dva_hrnce píše: Ja používám zadni brzdu pri rozjezdech, jinak se mi ta bestie furt stavi na prdel
slyšel jsem že Tvoje CBR je pekelný stroj
2 reakcí na tento příspěvek Casey Stoner: ,,Díky zadní brzdě jsem zkrotil Duca
nevím z kama to mám ,ale funguje to
ostrá vracečka do kopce(viz. třeba ps.Stelvio),zařazeno za jedna a každý spojkuje jak se zahradní pumpou a přitom stačí si lehce přišlánout zadní brzdu a každá bestie se sává krotkou
Jinak Casey byl pan jezdec
absolutní TOP závod
L A G U N A S E C A 2 0 0 8
Naposledy editováno 06.01.2013 11:02:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Casey Stoner: ,,Díky zadní brzdě jsem zkrotil Duca
Naposledy editováno 06.01.2013 19:33:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Casey Stoner: ,,Díky zadní brzdě jsem zkrotil Duca
SVSkritek píše: Nedavno mi známý říkal, že byl na motoškole s Ducati v Italii. A tam jim právě řikali o použití zadní brzdy při průjezdu zatáčkou. Tak jsem trochu nechapal. Nájezd je jasnej ale držet to na výjezdu, by mě fakt nenapadlo . Takže diky
Tak ono ta zadni brzda dava smysl. Pri brzdeni ti tlaci zadek k zemi, tedy zvysuje adhezi zadniho kola.
e: jinak supr clanek/ preklad
Naposledy editováno 06.01.2013 20:11:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Casey Stoner: ,,Díky zadní brzdě jsem zkrotil Duca
1 reakcí na tento příspěvek Casey Stoner: ,,Díky zadní brzdě jsem zkrotil Duca
1 reakcí na tento příspěvek Casey Stoner: ,,Díky zadní brzdě jsem zkrotil Duca
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Casey Stoner: ,,Díky zadní brzdě jsem zkrotil Duca
Ten tvuk kontext nedava smysl a hlavne semnou nezacni slovickarit.
Našel jsem ale něco zde
2008 Laguna seca
2008 Laguna Seca - motogp.com stream