Chcem sa opytat ze keby kupim napr hornet 600 25kw ktora ma otvorena 72kw takze oficialne na nej nemozem jazdit ale vedia to neak zistit policajti je to v TP zapisane ten otvoreny vykon alebo povodny vykon. Alebo je to tak ako napr teraz mam skutra ktori ma v Tp ze ide 45km/h pritom ide 80km/h.
Myslite ze sa mi oplati to risknut a kupit toho horneta? Je mi jasne ze pri nehode alebo tak by nato prisli ale pri beznej kontrole neviem.
Dakujem za rady
Uzavřeno 03.04.2013 v 15:54 uživatelem sonicsvk
1 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
1 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
A rozhodně se ti ten risk nevyplatí při tý nehodě, pač se na tebe pojišťovna vys...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vodicak A2 povodny vykon v TP
Gargantua píše: On o koze, vy o voze on se podle mě ptá jestli to bude v tom techničáku zaznamenaný, např. kolonka: výkon původní/seškrcené 70/25 kw. Podle mě to tam takhle rozepsaný nebude, ale osobně vim, že tak třetina policajtů alespoň přibližný originální výkony zná a hornet je hodně profláknutá motorka
A rozhodně se ti ten risk nevyplatí při tý nehodě, pač se na tebe pojišťovna vys...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vodicak A2 povodny vykon v TP
And píše:
třetina policajtů neví jak se zavazujou tkaničky né tak kolik má hornet kw
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Gargantua píše: já jsem sám cajt (ne dopravák), je pravda že s tkaničkama máme problém (naštěstí už jsou boty na sucháč snadno k sehnání), ale fakt nás tak minimálně třetina na motorkách jezdí a zajímá se o ně. Další věc je, že třeba mě by bylo při kontrole úplně u řiti z kolika kilowatt to zavřel a jestli to má zavřený nebo ne, až si rozbije tlamu tak bude mít problém on
Já sem to nemyslel nějak zle, většina policajtů má moje uznání
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Blbý vtípek
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Gargantua píše: já jsem sám cajt (ne dopravák), je pravda že s tkaničkama máme problém (naštěstí už jsou boty na sucháč snadno k sehnání), ale fakt nás tak minimálně třetina na motorkách jezdí a zajímá se o ně. Další věc je, že třeba mě by bylo při kontrole úplně u řiti z kolika kilowatt to zavřel a jestli to má zavřený nebo ne, až si rozbije tlamu tak bude mít problém on
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Pokud jde o to, jestli to omezení znamená maximální původní výkon 70kW nebo škrcení o maximálně polovinu výkonu, tedy zjednodušeně, zda-li smím řídit s A2 motorku, která má v TP 25kW a původní výkon např. 65kW, tak jsou zde dva různé výklady.
MDČR si zákon vykládá podle první uvedené varianty, tedy motorku uvedenou v příkladu řídit nesmíš.
PČR si zákon vykládá podle druhé uvedené varianty, tedy motorku uvedenou v příkladu řídit můžeš. Ovšem na PČR jisté záleží mnohem více, neboť to jsou ti, se kterými přijdeme do styku při kontrolách i kteří rozhodnou o odeslání motocyklu k vypracování znaleckého posudku při nehodě.
Jak to je na Slovensku bohužel nevím.
PS: Můžeme být rádi, že o tom nerozhoduje MVČR, ti by nám ten výkon ještě mohli derivovat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
A este sa chcem spytat ked urobim teraz vodicak A2 v 18r tak o 2 roky mozem rozsirit na A lebo som nieco cital ze po 2 rocnej praxi na A2 mozem rozsirit na A , alebo musim cakat do 24r.
The_Kučí píše: Mě se by zajímalo ..pokud budu mít A2 (do 35kw) a koupím Horneta (70kw) kterej bude mít už napsáno v TP i škrtící sadu na 25kw mohu na něm jezdit?
E: aha už to tu je napsáno
Jestli jsi v tom editu myslel příspěvek #12, tak ano, tak přesně to momentálně je.
sonicsvk píše: Ale ja viem ze nemozem nanom legalne jazdit ale ci vedia pri policajnej kontrole zistit povodny vykon, ale ako pise mr dreammer tak asi vedia.
A este sa chcem spytat ked urobim teraz vodicak A2 v 18r tak o 2 roky mozem rozsirit na A lebo som nieco cital ze po 2 rocnej praxi na A2 mozem rozsirit na A , alebo musim cakat do 24r.
Jak už jsem psal v #12, v čechách mají ty hodnoty k dispozici a předpokládám, že u vás to bude stejné. Rozšířit můžeš po dvou letech od získání A2 nebo po dvou letech od získání A s omezenim (vydávaný do 19. ledna 2013).
1 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/yikes.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vodicak A2 povodny vykon v TP
EnduristaGG píše: A když mám noty z roku 2012 tzn. A (s omezením) - Opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg (věková hranice 18 let) Bude pro mě na novej rok 2013 platit tento novej zákon o kterém se zde bavíte? Nebo ne?
Pro ty, co mají dnešní A/18 neboli A/25kW platí omezení dané pro tuto skupinu, tedy budou moci řídit motocykly s omezením do 25 kW a 0,16 kW/kg. Jediné, co je pro ně platné, je možnost rozšíření na A po dvou letech držení A/18, tedy po 2 letech od zkoušky mohou žádat o RAo/A.
1 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
Rozsah a členenie skupín motorových vozidiel
(4) Do skupiny motorových vozidiel A2 patria dvojkolesové motorové vozidlá bez postranného vozíka alebo s postranným vozíkom vybavené motorom s výkonom nepresahujúcim 35 kW, s pomerom výkon/najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahujúcim 0, 2 kW/kg, ktoré nie sú odvodené od vozidla s viac ako dvojnásobkom ich výkonu.
§ 143b
Prechodné ustanovenie
k úpravám účinným od 19. januára 2013
(1) Vodičské oprávnenia udelené pred 19. januárom 2013 zostávajú v platnosti v plnom rozsahu a oprávňujú na vedenie skupín motorových vozidiel podľa tohto zákona takto:
c) doterajšie vodičské oprávnenie skupiny A s obmedzením výkonu motora do 25 kW oprávňuje na vedenie motorových vozidiel skupiny A2, A1 a AM,
A/25kw si na budúci rok polepšia na 35kw.
Skrátené :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vodicak A2 povodny vykon v TP
hruso25 píše:
c) doterajšie vodičské oprávnenie skupiny A s obmedzením výkonu motora do 25 kW oprávňuje na vedenie motorových vozidiel skupiny A2, A1 a AM,
Tahle věta v českém zákoníku není, nám zůstane 25kw. A jestli ten Váš chápu dobře, tak Slovák s A25 bude moct řídit 25kw s původními třeba 80kw, ale 35kw s původními 80kw ne
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/6.gif)
marwil píše: HonzaČ> jsi si tím rozšířením jistý? zkoušel jsem se ptát v autoškole + to vyhledávat a nikdo mi nebyl 100% odpovědět jak to bude... většinou mi, ale řekli ať se připravim na to, že budu moc až ve 24 letech :(
Jistý si jsem, neboť provozuji autoškolu, resp. motoškolu a nové znění mám dost slušně nastudované vzhledem k tomu, že u nás děláme i zdokonalovací kurzy pro učitele autoško a tam tyto nové předpisy také presentujeme.
1 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
2 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
Ale našiel som napr tuto ze do 35kw ALEBO do 0.2kw/kg
Takze musis splnat obi dve podmienky alebo staci iba to 0.2kw/kg napr tu poslem linky
http://motocykle.baz...56/Yamaha-XJ-600.php
http://motocykle.baz...17/Kawasaki-ER-5.php
http://www.autoskola-hercok.cz/vycvik-ridicu
motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj do výkonu 35 kW NEBO s poměrem výkon/hmotnost do 0,2 kW/kg
Držitel A1 může získat A2 formou doplňovací zk. (jízda)
sonicsvk píše: Zdar este jedna otazka v zakone sa piše ze A2 je do 35kw a maximalne 0.2kw/kg
Ale našiel som napr tuto ze do 35kw ALEBO do 0.2kw/kg
Takze musis splnat obi dve podmienky alebo staci iba to 0.2kw/kg napr tu poslem linky
http://motocykle.baz...56/Yamaha-XJ-600.php
http://motocykle.baz...17/Kawasaki-ER-5.php
http://www.autoskola-hercok.cz/vycvik-ridicu
motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj do výkonu 35 kW NEBO s poměrem výkon/hmotnost do 0,2 kW/kg
Držitel A1 může získat A2 formou doplňovací zk. (jízda)
Jak je to u vás na Slovensku nevím, u nás ale platí do výkonu 35 kw a s poměrem nepřevyšujícím...
sonicsvk píše: Zdar este jedna otazka v zakone sa piše ze A2 je do 35kw a maximalne 0.2kw/kg
Ale našiel som napr tuto ze do 35kw ALEBO do 0.2kw/kg
Takze musis splnat obi dve podmienky alebo staci iba to 0.2kw/kg napr tu poslem linky
http://motocykle.baz...56/Yamaha-XJ-600.php
http://motocykle.baz...17/Kawasaki-ER-5.php
http://www.autoskola-hercok.cz/vycvik-ridicu
motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj do výkonu 35 kW NEBO s poměrem výkon/hmotnost do 0,2 kW/kg
Držitel A1 může získat A2 formou doplňovací zk. (jízda)
S ohledem na to, že jak ČR, tak SR jsou členské státy EU a platí tedy pro ně Směrnice 2006/126/ES, která jednoznačně říká, že skupina A2 je pro řízení moto do 35 kW a s poměrem výkon/hmotnost do 0,2 kW/kg a původní výkon motocyklu nesmí být více než dvojnásobek sníženého výkonu, jsem přesvědčen, že nejpozději od 19.1.2013 platí stejná pravidla jak v ČR i na Slovensku (co vím, tak tam to už platilo dříve než v ČR).
e: na odkazu http://www.autoskol...cok.cz/vycvik-ridicu je u A2 znění nesprávné, musí platit obě podmínky současně. Rozšíření z A1 na A2 je možné získat formou doplňkové zkoušky z jízdy, ale po dvou letech od získání oprávnění A1, jinak v 18 letech po celé zkoušce.
Naposledy editováno 20.02.2013 10:16:32