globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nějaký typ na osvědčený páteřák?
 
5.1.2007 v 23:37
Ahoj, ovažuji o koupi páteřáku a tak se ptám na nějaký zkušenosti ohledně výrobce, kvality a pod. Díky Pepa

Nějaký typ na osvědčený páteřák?

6.1.2007 v 21:20 | Nahoru | #31
Dívám se, že o informace ohledně páteřáků je celkem zájem, každopádně díky za info o knoxu a dainesse, podívám se na ně. S tím překladem ale nepomůžu, moje angličtina je v tomhle případě dost chabá.

(reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

6.1.2007 v 22:03 | Nahoru | #32
Twister>no jasně! taky jsem začínal a na padině jsem byl rád, že mám tepláky, takže *yes* :thmubup:

(reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

6.1.2007 v 22:50 | Nahoru | #33
RUTAN>Level 2 Protection -Highest possible
Approved to EN1621-2:2003 and EN340:2003

Těmhle dvěma řádkům přece rozumíš..... kdo ví jestli ty lamely nejsou někde uvnitř.... v Česku není jediný dealer

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

6.1.2007 v 22:56 | Nahoru | #34
Twister> Mě jenom udivuje jak je ta mladší generace uvědomělá. Já na 50ccm i na 125ccm jezdil v normálních hadrech - nejlíp starších aby nevadilo, když se umažou anebo zničí a vrcholem motorkářské výbavy byly rukavice od poledniku. Nad bezpečností jsem začal přemýšlet až mnohem později a nejhorší pády jsem měl vždycky stejně na kole. Ono stejně peněz nebylo, takže se ani kilometrů moc nenajezdilo. (navíc co pár set nějaká porucha :D )

1 reakcí na tento příspěvek Nějaký typ na osvědčený páteřák?

7.1.2007 v 02:08 | Nahoru | #35
http://www.motomanbr.../index.php?id=spilab já pujdu když do pateřaku, tak do tady tohodle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

7.1.2007 v 14:32 | Nahoru | #36
Mirek12> Jó tak oni mají SAFETY LAB, tak to je jiná, to už žádný certifikát nepotřebujou :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Nějaký typ na osvědčený páteřák?

7.1.2007 v 18:30 | Nahoru | #37
Máte nějakou zkušenost, nebo objektivní názor s tímhle ?
Je to OK, nebo total shit ?

Obrázek 1


Obrázek 2

(reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

8.1.2007 v 15:14 | Nahoru | #38
tictom> No ja taky cely leto jezdil v normalni vetrovce, az pak sem si vzal aspon kozenou bundu. Vzhledem k tomu ze hodlam brzo presedlat na 125ccm koupil sem si paterak, kterej chci pouzivat i na snowboard. Jeste mam stary chranice na kolena a lokty a tim to konci. Jinak ja sem se o nejaky ochranny prostredky zacal zajimat az kdyz sem zacal chodit sem. Predtim slo proste jen o to nespadnout. *yes*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

8.1.2007 v 20:16 | Nahoru | #39
tictom>>
Jak to myslíš Safety lab ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

8.1.2007 v 23:11 | Nahoru | #40
Mirek12>že mají oddělení safety lab je jejich jediný argument, proč by jejich páteřáky měly být bezpečné

máš to ve vlastním odkazu

(reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

9.1.2007 v 00:14 | Nahoru | #41

tictom píše: Mirek12>že mají oddělení safety lab je jejich jediný argument, proč by jejich páteřáky měly být bezpečné

máš to ve vlastním odkazu


jo táák :shy:

1 reakcí na tento příspěvek Nějaký typ na osvědčený páteřák?

9.1.2007 v 21:28 | Nahoru | #42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

9.1.2007 v 22:11 | Nahoru | #43
midlos> Nemá žádný certifikát, takže o jeho bezpečnosti můžem jen spekulovat. Celkově vypadá o dost socatěji než třeba Knox nebo Dainese a přitom stojí stejně.

široký břišní pás mě dostal :D Oproti tomu co mám na knoxu to vypadá jak kšanda
taky si představuju kvalitní odvětrání jinak než jen tou PE síťovinou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

10.1.2007 v 09:35 | Nahoru | #44

tictom píše: midlos> Nemá žádný certifikát, takže o jeho bezpečnosti můžem jen spekulovat. Celkově vypadá o dost socatěji než třeba Knox nebo Dainese a přitom stojí stejně.

široký břišní pás mě dostal :D Oproti tomu co mám na knoxu to vypadá jak kšanda
taky si představuju kvalitní odvětrání jinak než jen tou PE síťovinou


A ty jsi s knoxem spokojenej? taky o něm uvažuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

10.1.2007 v 12:41 | Nahoru | #45
MadMax>pohodlný je. Víc jsem zatím netestoval. Má vzadu takové měkké hrbolky, takže ti nikdy nesedí natěsno na zádech a může to větrat.(říkají tomu L-system)


Napadla mě taková věc. Když si člověk nechá páteřák v bundě (taková ta rohož z porotenu), tak si tu bezpečnost celkem příjemně zvedne. Přes tu rohož jsem bouchal plnou silou do zdi a vůbec mě to nebolelo, takže to asi i k něčemu bude. Já bych se pak ale bohužel do bundy dostával dost těžko.

(reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

10.1.2007 v 13:20 | Nahoru | #46

tictom píše: MadMax>pohodlný je. Víc jsem zatím netestoval. Má vzadu takové měkké hrbolky, takže ti nikdy nesedí natěsno na zádech a může to větrat.(říkají tomu L-system)


Napadla mě taková věc. Když si člověk nechá páteřák v bundě (taková ta rohož z porotenu), tak si tu bezpečnost celkem příjemně zvedne. Přes tu rohož jsem bouchal plnou silou do zdi a vůbec mě to nebolelo, takže to asi i k něčemu bude. Já bych se pak ale bohužel do bundy dostával dost těžko.


Tak knoxe můžeš jako vřele doporučit? *yes*

Nějaký typ na osvědčený páteřák?

10.1.2007 v 21:04 | Nahoru | #47
Tak tohle jsem našel, jsem dost překvapenej. :rolleyes:
V prvním listopadovém čísle MOTORRADu jsou zveřejněny testy 14 sad protektorů, které jsou dostupné na německém trhu a jedná o výrobky, kterými je možné buď nahradit protektory původní, popř. jimi většinu moto-oblečení dovybavit. Sady se skládají z protektorů loktů, ramen a kolen a zvyšují ochranu daného oblečení.
Zprvu musíme zdůraznit, že protektory zraněním nezabrání, ale snižují důsledky nárazu, neboť díky materiálovému tlumení pohlcují při nárazu energii. Aby mohl být protektor protektorem vůbec nazýván, musí splňovat požadavky Evropského komitétu pro normalizaci (CEN). Protektory, které pak zkouškám vyhoví, bývají označeny jako CE-protektory.
Pro nakupujícího je důležité, aby se soustředil právě na označení "CE-PROTEKTOR". Označení na výrobcích přitom může být zavádějící - na různých místech různé pěny, pěnové vložky a ochranné vycpávky. Ovšem pouze s (CE) protektory je zajištěna určitá míra ochrany. Prověřené protektory jsou vždy označeny (vyražením, odlitím, vyšitím, výšivkou) číslem evropské normy; pro protektory kloubů se jedná o normu EN 1621-1. Kromě toho jsou označeny i písmenem, které udává, pro jaký kloub je protektor určen (S - rameno, E - loket, K - koleno) a o jakou velikost se jedná (A - malá plocha - dětské a malé dámské velikosti, B - velká plocha).
Časopis MOTORRAD vyzkoušel, jak dobré nabízené protektory skutečně jsou. Testována byla také schopnost tlumení protektorů. Podle normy CE je hraniční hodnota 35 kN (!!!) - avšak lidské kosti se lámou již při síle kolem 6 kN. Kromě tohoto důležitého hlediska byly vzaty v úvahu též parametry jako velikost, hmotnost, komfort při nošení a schopnost absolvovat i další náraz (to znamená, že že silové působení prvního nárazu nezpůsobí plastické - trvalé- deformace protektoru, tím totiž protektor ztrácí svou ochrannou funkci a musí být vyměněn).
Nabídka protektorů je velice široká. Nabízejí se v mnoha provedeních, principielně však rozlišujeme mezi protektory z tvrdé skořepiny, EPS- protektory (vyrobeným ze styroporu - pěnového polystyrenu) a pěnovými protektory (k nimž řadíme i gumové protektory). Pěnové protektory mohou být také zhotoveny z viskoelastického, gumu připomínajícího materiálu a nebo jejich kombinací. Každé provedení protektoru má své výhody i nevýhody. Pro nakupujícího by mělo být rozhodujícím kritériem pro volbu daného protektoru skutečnost, zda protektor dobře sedí. Tedy ven z obchodu, sednout na motorku a zkoušet, zda zvolený model dobře padne do kapsy v oblečení a zároveň při jízdě nikde netlačí. Principielně je možné libovolný typ protektoru nahradit jakýmkoliv jiným, avšak v kapsách pro protektory by nemělo zbýt příliš "vzduchu" - protektory mohou efektivně chránit jen tehdy, pokud pevně sedí na místě pro ně určeném.
Zásadní rozdíly mezi jednotlivými protektory jsou v komfortu nošení. Pěnové protektory mají nad skořepinovými protektory v tomto ohledu jasnou výhodu. Pěnové protektory se totiž mnohem lépe přizpůsobí tvaru kloubu a umožňují majiteli mnohem více volnosti v pohybu. EPS-protektory padnou sice na tvar kloubu díky rozdělení na segmenty také, ale jsou poměrně tvrdé a tak jejich nošení není tak pohodlné.
Tvarované protektory mají skutečný smysl jen tehdy, pokud jejich tvar odpovídá tvaru kloubu (zvláštní tvar protektoru tedy pro každý kloub). I neznalým anatomie musí být zřejmé, že tentýž protektor použitý jak pro rameno tak i pro úzký loket, není to pravé. Nicméně zpravidla protektory fungují jako ochrana při nárazu na rovnou plochu a ne na špičaté předměty, nepředstavují různé segmenty, drážky a větrací otvory žádné riziko co se bezpečnosti týče.
Pro motokrosaře je volba snadná - tvrdé skořepinové protektory je chrání i před kamínky. Pro 99% motorkářů, kteří se pohybují výhradně po silnicích, jsou výhody pěnových protektorů převažující. Pěnové protektory prošly v uplynulých letech bouřlivým vývojem a tak již předčí jak protektory skořepinové, tak polystyrénové. Vynikající hodnoty útlumu a komfort při nošení hovoří jasně.

Postřehy z testu:
Na obrázku níže můžeme vidět vzorně označený protektor: je uvedeno číslo evropské normy (EN 1621-1), pro jaký kloub je protektor určen (S pro ramena), velikost (A - malá velikost - dětské a malé dámské), strana - je-li protektor asymetrický (links - levá strana), označení protektoru (ProSafe 98) a distributor (Louis).


Na dalším obrázku je patrný rozdíl mezi protektory Hiprotec Comfort Sport (vpravo) a Comfort L (vlevo). Delší nopky ("čudlíky") u prvého ze jmenovaných jsou příčinou mnohem lepších hodnot útlumu.


I distributoři protektorů se dopouští prohřešků, jak dokládá obrázek níže. Firma MOTOSPORT dodává protektory, které se dle katalogu pro lokty, ramena i kolena. Aby bylo možné využít tentýž protektor i pro boky, odstřihne výrobce horní dva segmenty - velikost zbytku již pak ovšem neodpovídá předpisům EN.



Nezvyklou stavbou se vyznačuje protektor LK-3 Flex - změť tenkých vláken, kterými je naplněna kapsa z měkké pěny. Nezvyklá stavba se neosvědčila, v testu jednoznačně nejhorší.


Nakonec samozřejmě přehledná tabulka měřených hodnot:



A nezbytné konečné zhodnocení:



V našich zemích jsou z testovaných známy protektory ProSafe (které nabízí německý řetězec LOUIS), přičemž je jasný posun k lepšímu mezi verzemi 98 a 99 (protektor všeobecně prodělaly v posledních letech bouřlivý vývoj), dále protektory Hiprotec (nabízí řetězec Hein-Gericke), přičemž lepších výsledků dosáhla varianta Sport (viz výše). Překvapivý je nikterak dobrý výsledek i v ČR prodávaných protektorů KNOX Air. *no* Propadákem testu bych označil protektory světoznámé značky DAINESE, které zůstaly ve stínu protektorů za zlomek ceny. *no* *no*

(reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

11.1.2007 v 12:47 | Nahoru | #48
midlos> na to prvno mam ten nazor ze kdyz si to koupis s nalepkama padana misto nalepek nazran tak usetris skoro 500,- :lol:

Nějaký typ na osvědčený páteřák?

11.1.2007 v 17:19 | Nahoru | #49
já mám tenhle a jse happy :)
http://www.helmy.cz/...opis=chránič%20zad

akorát černej

Nějaký typ na osvědčený páteřák?

14.1.2007 v 22:51 | Nahoru | #50

Nějaký typ na osvědčený páteřák?

15.1.2007 v 00:18 | Nahoru | #51

Nějaký typ na osvědčený páteřák?

15.1.2007 v 00:23 | Nahoru | #52
*yes*

1 reakcí na tento příspěvek Nějaký typ na osvědčený páteřák?

30.1.2007 v 22:38 | Nahoru | #53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

31.1.2007 v 08:03 | Nahoru | #54
KAMIL HONDA> velmi doporučuju. kvalitní páteřák!

(reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

31.1.2007 v 08:43 | Nahoru | #55
Kubát>>
to jako fakt??

Nějaký typ na osvědčený páteřák?

31.1.2007 v 10:22 | Nahoru | #56
RUTAN>Taky myslím,že bude hodně dobrý.KNOX je v tomto oboru špica a prý s páteřáky prřišel jako první,takže by měl mít i nejvíc dlouholetých zkušeností.Taky ta cena je si myslím slušná :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Nějaký typ na osvědčený páteřák?

31.1.2007 v 10:58 | Nahoru | #57
Pokud to dobře chápu, tak snad všechny co mají to CE 1621/2 by měly být dobré??

Nějaký typ na osvědčený páteřák?

31.1.2007 v 11:04 | Nahoru | #58
Dainesa s dvojitým břišním pásem.. mám jí skoro 2 roky, beru jí na motorku, na lyže i na prkno a super..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

31.1.2007 v 17:11 | Nahoru | #59
RUTAN> Ale furt píše jen číslo normy a ne konkrétní level (čili předpokládám, že splňuje jen ten první). Já vlezu do Büse...jak vyhrál ten páteřákový test

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nějaký typ na osvědčený páteřák?

31.1.2007 v 17:29 | Nahoru | #60
mariano>JJ, ale level 2 mu utekl docela těsně. Na tom mém je napsáno, že při 50J pustil max. 10kN - na level 2 by nesměl pustit víc než 9kN

Měl jsem ho za necelé 2000 nový a proto to tak neřeším. Určitě mám doma nejpohodlnější a jeden z nejbezpečnějších na trhu.

Na 4kN se dohrabaly stejně jen dva páteřáky na světě a ani jeden si normální člověk nekoupí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist