1 reakcí na tento příspěvek Stojánek - odpojení zapalování
Stojánek necháme zapojenej ale do přívodu spínače předřadíme malé relé na 12V, například typu LUN. Relé připojíme ke kontrolce neutrálu. Pokud tam není kvalt, relé je vystaveno a přeruší /či sepne - podle typu zapojení ochrany/ přívod ke spínači na stojánku. Ohřejvat můžeme dle libosti. Pakli po ohřátí zapomeneme na stojánek a dáme za 1, relé "spadne" a uvede blokádu zapalování do chodu, motor zhasne. Po naprostý trotly, jako například jsem já, je možno doplnit druhý pár kontaktů relé /pokud je to typ LUN/ spínáním jasné červené kontrolky, kterou můžeme doplnit ještě nápisem SIDE STAND!, To abychom byli světoví a také, pokud bych chtěl jet s kopce bez motoru... Hlavně mi netvrďte, že nikdo by nikdy nezapoměl na stojánek, pokud jej tedy nemá chráněnej. I když si jen ustelete, nic nestane a nic nezlomí a nešije, tak i ty vorvaný zrcátka a dojebanej chrom+lak nasere.
takže bych nic neodpojovala...má to tam svůj důvod
ta neměla čidlo na stojánku ale měla stojánek co se sám zaklapne
myslím že rozumné řešení a motorce jsem odpustil že spadne jak ji člověk narovná, nicméně já na motorku šahám jen když chci jet , a že se sklopí sám je fajn.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojánek - odpojení zapalování
miura píše: [quote=Ducatista][quote=Droppi]Jenže, milí zlatí, tady vůbec nejde o pojistku proti blbosti = aby se člověk nerozjel s vystrčeným stojanem (v praxi to znamená, že tam cvakneš jedničku a motor zhasne), nýbrž pojistka na zapalování a v tom případě, pokud je venku stojan, motor nefunguje!
Je to absolutní 3,14čovina a tohle kluci italský nepromysleli. Už jen ohřát motorku před jízdou je pocuc, páč na ní musim 5 minut sedět jak vocas :)
Taky bych to chtěl nějak pořešit, ale nějak lépe. Aby ten systém byl opět lehce obnovitelný. Přece jen, je to jediná pojistka.
Přesně tak, mám to na 748 i 996 odpojedný, protože než se moto ohřeje aspon na 60 °C, tak to u 996 trvá 5 min a u 748 dokonce snad 10 min, a nehodlám celou dobu sedět jak pako na motce. Takže ji nahodím, oblíknu se do kombi, nasadím přilbu, zamknu garage, nasadím tankvak, rukavice atd atd a moto je ohřátá. Pak sednu na moto a UJISTÍM se, že jsem stojan sklopil, a jedu. [/quote]
Počkat, tohle by se mělo týkat jen učitého ročníku SS a monstera. [/quote]
je to i na 998,a je to k ničemu přesně jak píše ducatista musíš sedět na motce jako lofas
http://www.evoluzione.net/evo-cycle.htm
http://www.ducatisui...sidestandbypass.html
Snad to to někomu pomůže.
Koupit se to dá i na internetu, relátko stojí pár korun. Ideální je provedení do auta, kde jsou již nastrkovací konektory. Jinak se to musí pájet a zaletovat do pevnýho tišťáku. Důležitý je ale v maulálu k motce zjistit, jak ta ochrana funguje. Buď uzemňuje CDI a v tom případě se bude vedení ke stojánku relátkem přerušovat, což je drtivá většina případů, nebo se naopak přerušuje vedení zapalovacích imulsů, nebo napájení CDI, což asi bude velmi zřídka. V tom případě se bude vedení je stojánku relátkem spínat. Pokud manuálu není, zjistit se to dá jednoduše. Pokud je spínač při vyklopení ven sepnutej, je to ta první varianta. Pokud je sepnutej až při sklopení zpět, je to ta druhá verze.
Relátka by měla bejt tady:
http://www.aprofi.c...pts/zbozi.php?KID=78
Ne však všechna zde se hodí. Jmenovitě by to mělo být toto:
http://www.aprofi.c...robnosti.php?IDZ=477
a nebo tady:
http://autoalarmy.a...7061e40b91df3e5187cb
Dobrý je najít relé s párem nezávislejch kontaktů a pak lze spínat i tu kontrolku, kterou si tam přiděláme. Pochopitelně musíme zde mít i funkční kotrolku neutrálu, ze které bereme signál pro to relé. Jinak je to celý k prdu. Relé samotný moc proudu nebere, takže by to spínač v motoru němělo ohrozit. Samotný relé ale dokáže spínat poměrně velký proudy, to první v nabídce snad až 30A, což se hodí i jinak, například pro vyznavače různejch přídavnejch světel /že ano, milí spolubratři choppristé/, kdy pokud tam nalepíme další dvě světla, notabene s H4 a podobně, spínače na řídítkách by to už taky nemusely přežít. Relé to v pohodě jistí...
1 reakcí na tento příspěvek Stojánek - odpojení zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojánek - odpojení zapalování
není nad to v něčem se řádně pošťourat a ve finále být rád, že to aspoň funguje tak jak předtím :shy:
jo ale ta cedulka je super, nejlépe si to nalepit zevnitř helmy na plexi :lol:
1 reakcí na tento příspěvek Stojánek - odpojení zapalování
to grafické zpracování je taky profi že? :shy:
1 reakcí na tento příspěvek Stojánek - odpojení zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Stojánek - odpojení zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Stojánek - odpojení zapalování
miura píše: [quote=Ducatista][quote=Droppi]Jenže, milí zlatí, tady vůbec nejde o pojistku proti blbosti = aby se člověk nerozjel s vystrčeným stojanem (v praxi to znamená, že tam cvakneš jedničku a motor zhasne), nýbrž pojistka na zapalování a v tom případě, pokud je venku stojan, motor nefunguje!
Je to absolutní 3,14čovina a tohle kluci italský nepromysleli. Už jen ohřát motorku před jízdou je pocuc, páč na ní musim 5 minut sedět jak vocas :)
Taky bych to chtěl nějak pořešit, ale nějak lépe. Aby ten systém byl opět lehce obnovitelný. Přece jen, je to jediná pojistka.
Přesně tak, mám to na 748 i 996 odpojedný, protože než se moto ohřeje aspon na 60 °C, tak to u 996 trvá 5 min a u 748 dokonce snad 10 min, a nehodlám celou dobu sedět jak pako na motce. Takže ji nahodím, oblíknu se do kombi, nasadím přilbu, zamknu garage, nasadím tankvak, rukavice atd atd a moto je ohřátá. Pak sednu na moto a UJISTÍM se, že jsem stojan sklopil, a jedu. [/quote]
Počkat, tohle by se mělo týkat jen učitého ročníku SS a monstera. [/quote]
tohle ted chceme pres zimu udelat kamosce, co ma 900SS - je to strasnej woser, kdyz nemuze nechat nastartovanou masinu na stojanku jako 90% ostatnich - zdrzuje to, je to neprakticky atd. na druhou stranu, chtelo by to vyresit zaroven i odpojeni v pripade zarazeni rychlosti (tak jak to ma vetsina ostatnich motorek..)
problem je, jak na to.. :/ diky dasikovi a jeho schematku se to snad ale konecne vyresi ;)