globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 11:20 | Nahoru | #571
každopádně jedna koncovka je pěknější. mille je krásně uzoučká a kazit uhlazené linie druhou konovkou je kravina. na takovou obtloustlou sp1 nebo tlr zase ty dvě koncovky pasují. ikdyž i na tu novější pasují dvě koncovky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 11:22 | Nahoru | #572
Kubát> to je fakt, ale zase je nutný počítat s objemem výfuku, zvlášť u dvouválu... dva jsou víc než jeden

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 11:31 | Nahoru | #573
FiZzeR> tak to je taky jasné jasné, ta jedna koncovka na to hodně trpí, ale pro kráse se musí trpět

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 14:47 | Nahoru | #574
akrapa bych nezaplatil, materiál, nářadí ani ruce na vlastní výrobu taky nemám, takže půjdu do 60mm svodů od RPtuningu. Jedna koncovka by mi vohovovala víc, páč celý systém by byl lehčí, bylo by to levnější a při pádu to odnese taky jen jedna
jednou jsem to viděl na ebayi... byly to svody od smaltmota, přímo na RSV 04+, jen byly dole upravené na vývod do jedné koncovky. Týpek k tomu měl popis, že ať ladili, jak ladili, nepovedlo se jim na svodech 2-2 nijak dramaticky zvýšit krouťák, tak zvolili tuhle variantu 2-1 a dost to pomohlo, aniž by se snížil výkon v horních otáčkách...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 18:26 | Nahoru | #575
Mileek> ehm ted si nejsme jisty, ale nedela pro smaltmoto ciste nahodou RPtuning vyfuky? :) takze by to nemel byt problem nechat u Roberta Pokorneho vyrobit...

edit: teda nekamenujteme jestli to neni zrovna ono :)

Naposledy editováno 09.10.2012 18:28:41

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 18:30 | Nahoru | #576
babynek> jo je

E: mě spíš zajímá, jak to s tou jednou koncovkou pojede no... ať nedopadnu, jak s tím výfukem pod motorem! Ten sice zvedl krouťák ve středním pásmu, tam to jede fakt o dost líp, ale od 8000 ot. je to mrtvé na cesty super, na okruh k ničemu..

Naposledy editováno 09.10.2012 18:34:22

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 18:59 | Nahoru | #577
Když jsme byli na srazu TL v reichu tak tam byli týpci od bikeroffice.de s brzdou a největší výkony naměřili na dlouhých koncovkách od 450mm výš, prý 2V je na lauf hodně háklivej a krátký koncovky jsou zabijáci výkonu(u 2V) Když mrknete na závodní 2V tak nikde nejezděj s nějakým prckem, ale pořádnými rourami

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 19:28 | Nahoru | #578
dewwil> Tak to muj kratouckej arrow asi nebude to pravy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 19:42 | Nahoru | #579

pylot píše: dewwil> Tak to muj kratouckej arrow asi nebude to pravy...



no řeč tam byla o dvoulaufech na 2V, u jednolaufu to bude taky jiný, třeba bráchovi stará milka lítala krásně s laufem od SP Engineeringtady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 19:45 | Nahoru | #580

dewwil píše: no řeč tam byla o dvoulaufech na 2V, u jednolaufu to bude taky jiný, třeba bráchovi stará milka lítala krásně s laufem od SP Engineeringtady



a neměl tam tu typickou díru v pěti tisících?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 19:50 | Nahoru | #581

FiZzeR píše: a neměl tam tu typickou díru v pěti tisících?



co vím tak ne, nebo jsem si ji nevšimnul, většinou jsem se snažil ji držet nad 5000ot...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 20:08 | Nahoru | #582

dewwil píše: co vím tak ne, nebo jsem si ji nevšimnul, většinou jsem se snažil ji držet nad 5000ot...

Presne mezi 5000 a 6500 mam propad jako krava. Ale je tam seriova mapa.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 20:11 | Nahoru | #583
pylot> bratr měl K&Nko a nějakýho švába(čip) v jednotce a OK

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 20:16 | Nahoru | #584

Mileek píše: tak... přes zimu se chystám předělat (nechat udělat) komplet výfukový systém na RSV 2006. Otázka je, co bude nejlepší? Systém 2-1-2 nebo 2-2? Uvažuju i o 2-1 ála první gen. RSV. U VTR SP systém 2-1 celkem funguje... jde mi o to, dostat z toho pozdějším odladěním nějaké koně, páč se celá motorka stěhuje na okruh



Za mě 2-1-2 nebo 2-2.u 2-2 budeš odlazovat každý válec úplně zvlášť aniž by ti ta propojka ovlivňovala druhý válec.
Jinak na 2-1 jsem se taky ptal a bylo mi řečeno že nic nezískáš ale i neztratíš,teda při správné výrobě.
A u systému 2-1 si nestoupej za lauf,jdou z toho nezkutečný tlaky.měl jsem dělanej z průměru.Musím říct že to mělo úžasnej zvuk ale vata ba tam vydržela tak 500km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 20:36 | Nahoru | #585
ManiaC> tys to 2-1 měl na tom motoru RR (04+)? hmmm, to bych chtěl slyšet to odladění každého válce u 2-2, zvládne to PC5 nebo bude potřeba už něco lepšího ála ignitech?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 08:36 | Nahoru | #586

Mileek píše: akrapa bych nezaplatil, materiál, nářadí ani ruce na vlastní výrobu taky nemám, takže půjdu do 60mm svodů od RPtuningu. Jedna koncovka by mi vohovovala víc, páč celý systém by byl lehčí, bylo by to levnější a při pádu to odnese taky jen jedna
jednou jsem to viděl na ebayi... byly to svody od smaltmota, přímo na RSV 04+, jen byly dole upravené na vývod do jedné koncovky. Týpek k tomu měl popis, že ať ladili, jak ladili, nepovedlo se jim na svodech 2-2 nijak dramaticky zvýšit krouťák, tak zvolili tuhle variantu 2-1 a dost to pomohlo, aniž by se snížil výkon v horních otáčkách...



já s tím akrapem začal jen abych ilustroval co funguje, jinak ta úspora nebude nijak velká, jedna koncovka s rourou by neměla mít víc jak 2 kila.

Obecně co se řeší třeba u vtr je to že 2-1 je sice dobrý na krouťák dole, ale nahoře v otáčkách to tolik nejede. Já mám motorku se svodama 2-2 podobný těm starejm akrapům evo a je fakt že nahoře to jede líp než origo svody, který byly spíš podobný 2-1, ač dva výfuky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 13:43 | Nahoru | #587
Stev>a u těch svodů 2-2 máš taky odladěný každý válec zvlášť? stačil ti na to commander nebo máš něco lepšího?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 13:52 | Nahoru | #588
Mileek> já mám vtr f a karbece, odladění metodou nastudovat co by mohlo fungovat a pak pokus omyl. V podstatě bych to s rsv nesrovnával, ale nějaký obecně platný závěry typu že 2-1 je horší pro výkon nahoře, by z toho bejt mohly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 16:10 | Nahoru | #589

Mileek píše: ManiaC> tys to 2-1 měl na tom motoru RR (04+)? hmmm, to bych chtěl slyšet to odladění každého válce u 2-2, zvládne to PC5 nebo bude potřeba už něco lepšího ála ignitech?


Na PC5 zapomeň,počítač kterej neumí zapalování je naprd.Za mě buĎ ignitech,nebo Rapid bike III.
Jinak měl jsem to na tom novým motoru,ale jen na zkoušku bez naladění,byl to fakt mazec,ale bal jsem se těch tlaků

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 16:35 | Nahoru | #590
ManiaC> grrrr, tak to je na chuja... u 2-2 by to teda byl další ranec za jednotku, a pak otázka, jestli ta investive bude ZNATELNĚ lepší než 2-1-2 s commanderem...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 16:52 | Nahoru | #591
Mileek> Tak kdyz si muzes nastelovat i zapalovani tak to je zase uplne jina liga ladeni nez s commanderem. Stoji to vic, ale umi to pekny veci. Vcetne posouvani omezovace atd.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 16:59 | Nahoru | #592
Nonevim jestli ma smysl resit zapalovani, kvuli vyfuku apod upravam asi ne. Pokud se nesaha na kompresni pomer a casovani tak myslim ze nema moc smysl blbnout se zapalovacima mapama. Navic kdo to pak naladi?

Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 17:00 | Nahoru | #593
Jo a 2-2 bez propojky na rsv funguje? Na TL moc ne...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 17:17 | Nahoru | #594

assassin píše: Nonevim jestli ma smysl resit zapalovani, kvuli vyfuku apod upravam asi ne. Pokud se nesaha na kompresni pomer a casovani tak myslim ze nema moc smysl blbnout se zapalovacima mapama. Navic kdo to pak naladi?


Např. Murkin?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 18:43 | Nahoru | #595
Powercommander,nebo rapid bohate staci na bezne nastaveni u obou muzes odladit kazdy valec zvlast. Jen je nejlepsi navarit cca 15 cm za vystup z hlavy sroubeni na lambdu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 20:16 | Nahoru | #596
Murkin> odpověď fundovaného, díky nechám to na 99% dělat u R. Pokorného, tady má systém 2-2, takže fungovat by to mohlo... no asi bude nejlepší napsat jemu a optat se, jak se to osvědčilo
to šroubení na lambdy tam má
svody

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 20:38 | Nahoru | #597
Mileek> Víš cenu?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 20:39 | Nahoru | #598
Mileek> víš už cca co si účtuje za komplet systém 2-2?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 20:59 | Nahoru | #599
tak u toho odkazu cenu nemá a u komplet svodů u RSV4 je cena 35.000 bez DPH. Ale letos na výstavě jsem s nim mluvil a s dvěma koncovkama v nerezu (matném) by byla cena okolo 28.000 (asi už s DPH) s tím, že titan nebo carbon koncovky nebo nějaké atypy cenu ještě zvyšují...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.10.2012 v 21:12 | Nahoru | #600
Mileek> za komplet výfuk to není špatný. Koukal jsem ti do profilu, byl jsi spokojenej s těma mivvama?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist