Téma: Měřeni motohodin
 
4.10.2012 v 10:00
Zdravím, pořád se nějak nemůžeme shodnout jestli se měří motohodiny podle otáček nebo proste aď to má ot. jaký chce tak se MTH přižítají stejně. Pořád jedna půlka tvrdí jedno a druhá zas jinak. Tak co jakej je váš názor
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin

4.10.2012 v 10:10 | Nahoru | #1
Jako že by jsi jezdil třeba 5 hodin ale moc bys tomu nedával a počítala by ti tedy jen tři ? to by bylo dobrý

1 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin

4.10.2012 v 10:11 | Nahoru | #2
Motohodina je veličina měřená u strojů a motorů, u kterých nelze měřit jinak množství odvedené práce nebo příkon. Typicky u stavebních strojů, traktorů. Je vztažena ke jmenovitým otáčkám motoru a je definována takto:
Jedna hodina práce motoru při jmenovitých otáčkách = jedna motohodina.
Udává tedy přibližně zatížení motoru. Orientačně lze podle ní zjistit např. spotřebu paliva, určuje servisní intervaly apod.
Pro přesnější popis zatížení a opotřebení motoru a tedy i odvedené práci a jeho skutečného stavu, by bylo třeba uvádět ještě dobu trvání práce v občanském čase a celkovou spotřebu paliva.

Měřeni motohodin

4.10.2012 v 10:27 | Nahoru | #3
Levny meraky meei ciste cas behu, ty lepsi zohlednuji i otacky

(reakce na) Měřeni motohodin

4.10.2012 v 10:28 | Nahoru | #4
mag.> a moje Beta to tak taky měří. Takže když budu mít nastartovaný motor v kuse 60 minut, tak to neznamená, že najedu 1MTH. Když za to nebudu tahat, tak tu MTH prostě nenajedu. A to se mi stává dost často Jinak o těch mth je toho tady už dost...

Měřeni motohodin

4.10.2012 v 10:55 | Nahoru | #5
a co máte za měřiče mth ???

1 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin

4.10.2012 v 10:58 | Nahoru | #6
můj měřič snímá pulzy z kabelu ke svíčce...je nastartováno=počítá, není nastartováno=nepočítá

(reakce na) Měřeni motohodin

4.10.2012 v 11:23 | Nahoru | #7

Zil píše: můj měřič snímá pulzy z kabelu ke svíčce...je nastartováno=počítá, není nastartováno=nepočítá


Ale máš 2t
Jak je to řešený třeba u 4t, který háže jiskru každou otáčku motoru, ale jen u každý druhý dochází k expanzi. Je mi jasný, že k opotřebování materiálu dochází i při ostatních pracovních dobách, ale přeci jenom méně, než když 2t buší každou otáčku.

Měřeni motohodin

4.10.2012 v 11:35 | Nahoru | #8
2t busi kazdou druhou otacku merice maji nsataveni pro 2t a 4t ty lepsi co ukazuji otacky ty obycejne funguji jenom. Jede jiskra anima cas nejde nesnima takze kdyz motor pojede hodinu tka meric nameri hodinu. U pracovnich stroju je to tu jak nekdo psal. 1mth je hodina behu motoru ve jmenovitych otackach.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin

4.10.2012 v 11:41 | Nahoru | #9

Jindrej píše: Jako že by jsi jezdil třeba 5 hodin ale moc bys tomu nedával a počítala by ti tedy jen tři ? to by bylo dobrý

No ale přesně tak to je.

(reakce na) Měřeni motohodin

4.10.2012 v 12:05 | Nahoru | #10
novej> a je to opravdu takhle, tzn. že pokud pojedu plíseň, skutečne se mi ty hodiny nebudou počítat? Nebo se počítají pomaleji? Chápu ten princip ale myslel jsem, že pokud překročí motor třeba 1500 otáček, začne to ty hodiny počítat a je pak jedno jestli točí 5 nebo 10 tisíc?

1 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin

4.10.2012 v 12:17 | Nahoru | #11
hodiny by měli počítat naplno při otáčkách při plným výkonu (ne maximální otáčky) motoru, ale proto že tyhle hodiny, co máme my všichni, jsou univerzální tak jsou nastaveny na určitej počet otáček motoru. Řekněme že jsou nastaveny na 5000 ot/min, takže pokud pojedeš hodinu na 5000 ot/min, napíší 1mth, pokud pojedeš 2500ot/min, budeš muset jet dvě hodiny aby ti to napsalo 1mth. Samozřejmně že otáčky průběžně měníš takže se to zprůměruje. Prostě a jednoduše, každejch 150 000 impulsů (jeden impuls - dvě otáčky) to prostě napíše 1mth.

edit, ještě k tvý otázce - i když necháš motor běžet v garáži na volnoběch hodiny se počítají, ale hrozně pomalu, napočítá ti to 1 mth za cca 6 hodin volnoběhu.

Naposledy editováno 04.10.2012 12:35:40

(reakce na) Měřeni motohodin

4.10.2012 v 12:41 | Nahoru | #12
novej> ok

1 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin

5.10.2012 v 07:30 | Nahoru | #13
Do týhle diskuze jsem se neplánoval zapojit, ale jak by mohly obyčejný levný motohodiny brát v ohled otáčky a kolik impulsů proběhlo, když jsou univerzální pro 2t i 4t? Podle mě je to jak psal někdo výše: Motor jede - měří, motor nejede - neměří/čas nenabíhá...bez ohledu jestli to stojí nastartovaný na stojanu a nebo to krotíš na dráze.

(reakce na) Měřeni motohodin

5.10.2012 v 08:12 | Nahoru | #14
raven13> Jo i takový hodiny jsou, ty nejjednodušší, nejlevnější

3 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin

7.10.2012 v 22:58 | Nahoru | #15
tak jsem to nakonec zkonzultoval jeste s mechanikem a je to tak ze kazde hodinky(i ty z levnejsich rad) meri mth "podle otacek". Meri to nějak podle toho jak to dava jiskru.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin

8.10.2012 v 05:53 | Nahoru | #16

MiraXR píše: tak jsem to nakonec zkonzultoval jeste s mechanikem a je to tak ze kazde hodinky(i ty z levnejsich rad) meri mth "podle otacek". Meri to nějak podle toho jak to dava jiskru.



tak tomuhle never :) Vsechny merice ktere se daji dokoupit meri pouze cas behu motoru i vcetne tech co dovedou merit otacky. Na meric co meri presne mth jsem snad nenatrefil, mozna tak ty co jsou na endurech origo (KTM). Uz jenom proto, že není kde by jsi na tom merici nastavoval nominalni otacky .-)

(reakce na) Měřeni motohodin

8.10.2012 v 07:54 | Nahoru | #17
Joraell>
Podle způsobu "zapojení" -tj. ovinutí přívodu ke svíčce, bych předpokládal, že se měří +/-
otáčky -podle počtu impulsů. Ale nastavení základních otáček samozřejmě není, a metoda přepočtu impuls /motohodina taky může být u různých výrobců různá, z toho pak vyjde neořesnost měření. Určitě ale u nich nebude řádová chyba.

(reakce na) Měřeni motohodin

8.10.2012 v 07:57 | Nahoru | #18

Joraell píše: tak tomuhle never :) Vsechny merice ktere se daji dokoupit meri pouze cas behu motoru i vcetne tech co dovedou merit otacky. Na meric co meri presne mth jsem snad nenatrefil, mozna tak ty co jsou na endurech origo (KTM). Uz jenom proto, že není kde by jsi na tom merici nastavoval nominalni otacky .-)


Toto je pravda. Ani ty origa KTM nezohledňují režim chodu motoru/otáčky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin

8.10.2012 v 07:58 | Nahoru | #19

MiraXR píše: tak jsem to nakonec zkonzultoval jeste s mechanikem a je to tak ze kazde hodinky(i ty z levnejsich rad) meri mth "podle otacek". Meri to nějak podle toho jak to dava jiskru.


Tvůj mechanik je vedle,jak ta jedle.
Tank- toto jsem si myslel taky,není to pravda,je to tak,jak píše Jorael.

(reakce na) Měřeni motohodin

8.10.2012 v 08:19 | Nahoru | #20
prackarr>
OK, bral jsem to jen podle zapojení k motu. Určitě se ale dá s určitou nepřesností odhadnout interval údržby, a navazujícího servisu. Beru měřič jako "příjemného pomocníka", ne diktátora
A zase vím o něco malinko víc

Naposledy editováno 08.10.2012 08:21:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin

8.10.2012 v 08:27 | Nahoru | #21

MiraXR píše: tak jsem to nakonec zkonzultoval jeste s mechanikem a je to tak ze kazde hodinky(i ty z levnejsich rad) meri mth "podle otacek". Meri to nějak podle toho jak to dava jiskru.


Obávám se, že tvůj mechanik nemá pravdu. Jediný, podle čeho motohodiny měří, jsou impulsy z indukční cívky (vysokonapěťovýho kabelu) - pokud jsou na něj připojený. Vše ostatní je už jen nějaký algoritmus, který je nastavený v hodinách. Pojem jako otáčky hodiny znát nebudou. Max počet impulsů v závislosti na času. Jako jediný správný měření vidím, že motor dává 1 hodinu impulsy bez závislosti na otáčkách a naskočí 1 mth.
Jinak by v tom byl dost velký bordel, každý typ motoru má přeci, nazvu to "použitelný otáčky", jinde a pokud ty hodiny znají jenom 2T a 4T a nezohledňují 2T 80 a 2T300 nebo 4T250 a 4T450 je to dost na prd. Možná u MX to takový rozdíl není, ale u endura většinou netočíš víc, než je třeba.
Co by mě zajímalo, jaký je rozdíl v počítání při nastavení 2T a 4T. Pokud by hodiny počítali čes podle doby trvání impulsů, byla by ta možnost volby k ničemu, protože pokud bude 1 hod dávat impuls 2T je to stejný, jako když ho bude dávat 4T. Z toho usuzuju, že k nějakýmu převodu impulsů na jakousi relativní hodinu, nikoli hodinu jako časovou jednotku, dochází
Kurňa, že tu ještě někoho nenapadlo udělat test počítadel.
Edit: Viděl bych to tak, že hodina naskočí na základě přesně danýho počtu impulsů bez ohledu na to, jaký přesný čas to trvá, bude jedno, jestli to drtíš na jedničku nebo převaluješ motor na šestku po silnici, ale pořád mi v tom přebývá možnost nastavení 2T a 4T . Leda by to nastavení pro 4T zohledňovalo to, že pálí jednou za 2 ot., ale impuls z indučky jde každou otáčku, což by ale nemohlo znamenat, že vše se dělí dvěma, protože i ve fázy, kdy nedocházík expanzi, dochází k opotřebování součástek - ventily klapou pořád, kroužky se třou o válec, ....

Naposledy editováno 08.10.2012 08:41:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin

8.10.2012 v 11:53 | Nahoru | #22
Janek> Mám pocit, že 99% měřičů jsou pouze stopky, což znamená jdou impulzy běží čas, nejdou impulzy čas se zastaví. Potom není nutné nastavení 2T/4T, protože na frekvenci impulzů od VN kabelu nezáleží. Navíc bych moc nedal za to, že i 4T pálí každou otáčku, vzhledem k tomu, že nemají čidlo vačky mi to přijde jako nejpravděpodobnější.

(reakce na) Měřeni motohodin

8.10.2012 v 12:04 | Nahoru | #23

Michal #5 píše: Janek> ... Navíc bych moc nedal za to, že i 4T pálí každou otáčku, vzhledem k tomu, že nemají čidlo vačky mi to přijde jako nejpravděpodobnější.


To je pravda, já to jen možná blbě napsal - "Leda by to nastavení pro 4T zohledňovalo to, že pálí jednou za 2 ot., ale impuls z indučky jde každou otáčku" - jiskru háže každou ot., ale pálí (zapaluje směs) ob jednu.
Z toho, co píšeš v začátku,jsme ale zase u příspěvku č.3 od Uvalaka

2 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin

8.10.2012 v 12:31 | Nahoru | #24
Na motorku se proste neprodava merak hodin, ktery by zohlednoval i otacky. Vsechny merice ktere se daji odkoupit na motorku meri pouze cas behu motoru. To ze nektre merice meri otacky je pouze vec pro informaci ohledne otacek motoru -> aktualnich/maximalnich na volnobeh atd..

(reakce na) Měřeni motohodin

8.10.2012 v 13:05 | Nahoru | #25
Joraell> nikdy jsem dost dobře nechápal praktický význam motohodin, vždycky mně stačilo držet se ujetých km a žádná z motorek si nestěžovala .Motohodiny jsou asi přesnější (i když zacházení s motorem taky nezohledňují), ale pro většinu hobíků podle mě zbytečný.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin

8.10.2012 v 13:39 | Nahoru | #26
Joraell> zkus to vzít logicky. Příklad - já dám třeba 3,5 mth za vyjížďku na který jsem 6 hodin. Když odečtu cca 1 hodinu na zastávky s chcípnutým motorem tak je to 5 hodin nastartovanýho motoru. Kde se tedy ztratila ta 1,5 hodinka?. Když jedu dvouhodinovku tak měřič ukáže 1,5 mth, kde je zbytek?

edit: Měřič motohodin funguje na principu snímání počtu otáček motoru(respektive počtu elektroimpulzů co jdou do svíčky).Právě proto má tento měřič smysl.Kdyby byla 1 motohodina = 60min,tak by měl měřič stejnou funkci jako hodinky od vietnamců omotaný kolem řidítek.60 minut jetý profíkem ničí motor víc než 60min amatérem.Ale 1 mth od profíka je stejná jako 1mth amatéra.Akorát amatér potřebuje na 1mth 1,5x víc času. tzn profík jedoucí na plno 1 hodinu natočí 1 mth, amatér natočí 1 mth až po 1,5 hodině normálního času.

Naposledy editováno 08.10.2012 16:15:08

Měřeni motohodin

8.10.2012 v 16:01 | Nahoru | #27
Tak ze merak motohodin co se tyka spolehlivosti, bude vzdy projety benzin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin

8.10.2012 v 17:05 | Nahoru | #28
novej> asi tě musím zklamat, ale není to tak.... všechny měřiče co jsem měl, tak vždy začali měřit už při nakopávání... a při vypnutí motoru ještě nějaký čas běží... takže se mi jednou stalo, že jen nakopáváním jsem namotal 0,2 mth... a bylo to stejné ať už šlo o sendec nebo čínu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin

8.10.2012 v 18:21 | Nahoru | #29
novej> A jak by motohodiny poznali v jakých otáčkách má motor nejvyšší výkon? To je podle mě kravina, nevím jak měří ostatní hodiny, ale moje měří pořád stejně at jedu naplno nebo to jen tak dusim.. Když to nechám stát 6 minut na volnoběh, ukáže to o 0,1 mth. To samé když s tím těch 6 minut jedu

(reakce na) Měřeni motohodin

8.10.2012 v 18:49 | Nahoru | #30
Vojta_WR-f> A proč mají tedy některý ty hodiny možnost přepínání 2T a 4T, jak tu někdo psal? Vždyť to v tom případě postrádá smysl.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist