Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
turek píše: Hm,sem si to myslel.
Tak ale asi by pomohlo si pohrát s počtem zubů na řetězovce.Že bych třeba občas zařadil i šestku. Takhle jí stejně nedotočím.
Těm vašim plánům na přestavbu tady docela fandím,ale já bych šel cestou výkonějšího bajku.Nebo přimontoval 10 !!!!! litrovou nádrž na nitro.
Souhlasím. Jak se změnou sekundáru (doporučil bych 16/43) tak s koupí silnějšího bajku... Největší přínos s nejmenší námahou a téměř nulovým rizikem, že ty prachy zahučej do kanálu
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jinak na cestě už je manometr, turbo a ignitech. To by mělo přijít v týdnu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Naposledy editováno 16.09.2012 12:15:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
edit. myslim, zda by úplně nešly vyměnit za ten co mám..
edit2: s místem je to samozřejmě dost špatný
Naposledy editováno 16.09.2012 12:59:50
Pokud budes s teplotou nad 100degC tak je to hodne ucinne reseni, jinak ne kvuli te zminene teplote vody (ale da se pridat treba dalsi vzduchovy chladic na vodu pred vstupem na tenhle IC).
edit: uplne bych ten vzduch-vzduch nenahrazoval, ten ti to jiste dostane nize. Jde jen o to mu dat vstup co nejchladnejsi a chladit tedy vicestupnove.
Naposledy editováno 16.09.2012 13:24:25
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
imgupload.sk/viewer.php
imgupload.sk/viewer.php
imgupload.sk/viewer.php
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
edit: fotky nevidim, asi chyba u me ve firewallu. sorry
Naposledy editováno 20.09.2012 19:43:09
http://imgupload.sk/...ztdc5ipw4r6y0t8d.jpg
http://imgupload.sk/...ngkvw7dl10hr4yzv.jpg
http://imgupload.sk/...797lcwwfvc5yh21a.jpg
Naposledy editováno 20.09.2012 23:15:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
turek píše: Nazdárek borci.
Malej dotaz.Zkoušeli ste někdo jezdit na lepší benzín,třeba Verva100 nebo Shel Wpower racing?
Oproti standartní 95 je to hodně znát?A když motka jezdí normál na 95ku nebude z toho najednou nějaká náladová,nebo je to fuk?
Jde mi o to,že teď už se jí nechce od 220 moc zrychlovat a začíná se u toho "klepat".Nejvíc sem z ní dostal asi 237.Takže když si budu chtít vyzkoušet maximálku a naleju tam nádrž nějakýho "prémiovýho paliva" jestli to prostě poletí líp,nebo né?
A neposílejte mě hned do kopru,stejnak vám to tady nějak usnulo....
Kámo to je divný, já na ní jel přes 250 určitě, myslím 257 a to sem vyměkl, než že by to nešlo....měl jsem tam jen chip a otevřený laufs.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Vše mám origo,ale došlo mi,že vzduchovej filtr už trochu dýl nebyl měněnej.Mohlo by to mít až takovejdle vliv?Naposledy sem ho jen vyfoukával někdy na jaře,přišel mi ale ještě v pohodě.
Ale taky sem měl představu,že 250 to musí dát bez problému.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Každopádně všem dík za rady.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
KedaR_K píše: Nejake navrhy kam a jak zapojit do okruhu chlazeni turbo?
to máš vodou chlazený, jo?
nejspíš někam na konec okruhu, jinak ti to teplo od turba půjde vodou zpátky do motoru a zase vejfukem do turba... selskej rozum
Naposledy editováno 27.09.2012 13:53:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: to máš vodou chlazený, jo?
nejspíš někam na konec okruhu, jinak ti to teplo od turba půjde vodou zpátky do motoru a zase vejfukem do turba... selskej rozum
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
KedaR_K píše: Jjde mi spis o komkretni zapojeni. Protoze se bojim, ze kdyz udelam vstup predcerpadlem a vystup za (nebo obracene), budou se ty vetve pretlacovat a nepotece tam nic
Jaký větve? Normálně to zapoj "do série", vyškubni hadici co vede z motoru do chladiče, udělej vehement na turbo, a druhej šlahoun z turba do chladiče, ne?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: Jaký větve? Normálně to zapoj "do série", vyškubni hadici co vede z motoru do chladiče, udělej vehement na turbo, a druhej šlahoun z turba do chladiče, ne?
todle neni blbej napad, ale podle fotek mi prijde, ze to.turbo ma 3x mensi prurez trubek chlazeni. To by mohl pak odnest motor
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |