Zacalo to uz ubytovanim v proklamovanem zajezdnim hostinci. Spani na urovni, dobre jidlo, neskutecne mila obsluha Imsam majitel a ceny jak v dotovane parlamentni kantyne.
Rano se presne podle domluvy priritili pani instruktori ( nebyl jsem na ten den jediny na individual ) a hned se slo na vec. Uvod, teorie kontrola motorek. Pri te jsem se dovedel ze jsem dobrodruh a ze na tom by se bali nekam jet. Hold neznaly veci jsem koupil sice zachovaly stroj, ale jaksi bez funkcnich tlumicu. Okamzite se nazhavily draty a dohodl se servis na dalsi tyden. Dekuji panove za rady. Vse dobre dopadlo.
Probehl nacvik na letisti, kde jsem zjistil jak se jezdi spravne osmicky az se skrka stupackou o zem. Ne aby clovek mohl machrovat, ale proto aby zjistil kam az se da s jeho motorkou zajit co se naklonu tyce a aby az si skrtne nezpanikaril a jel normalne dal.
Pak mi ten cvok rekl at si za nej sednu,ze mi ukaze jak ta moje motorka brzdi. Brzdila skvele, ale ja jsem mel co delat abych ubrzdil svuj sverac
Pak se jelo po dalsich nacvicich ktere tu nebudu opisovat do provozu. Tam jsem si mohl v praxi zkusit to co mi bylo pred chvili vysvetlovano. A zjistil jsem ze to fakt funguje.
Vsechno bylo skvele, jen jedno mi mozek nebral a to to, kdyz si ten clovicek vzal plyn do leve ruky, koukal na me pres rameno a pravackou mi ukazoval kam povede zatacka a pritom do ni zatacel. To jsem vubec nebral jako
machrovani, ale jako zpusob komunikace. Jen jsem obdivoval ten stupen dovednosti. A v zadnem prilade jsem nemel pocit,zeby to kohokoliv v provozu mohlo ohrozit. Navic, diky memu neumu a stavu moto jsme jezdili asi fakt jak sneci.
Srsen je dost vnimavy a v jedne chvili si vsiml ze me neco rozhodilo. Bylo to na mokru a odskocilo mi predni kolo smerem pod protijedouci auto, ne moc, ale mi to stacilo. Okamzite tedy zastavil a ptal se co se deje.
Nejak jsme to pak dojezdili. Byl z toho sam zklamany, ze mi nemohl pomoct vic.
Jak byla moto ve spravnem technickem stavu,zacalo se na ni jezdit uplne jinak. Dohodl jsem si jeste jeden den kurzu, tentokrat ve skupine jako normalne v nedeli.
Hned se kluci instruktorsti zajimali o stav a zmeny v chovani moto.Hned ji Pepa vyzkousel a byl viditelne spokojeny.
Den druheho kurzu probihal uplne jinak nez ten prvni. A to mnohem lepe. Teda az na predjizdeni v provozu ( sorry Michale ) ale i to se nejak poddalo.
Shrnuto podtrzeno. Srsnovi a jeho kolegum vdecim za to ze dneska jezdim na motorce v relativni pohode a dokonce jsem se pristihl pri tom ze me to i bavi!
Jsou to chlapi co stoji strizlive nohama na zemi, nikdo nemachruje, nepredvadise. Naprosto profesionalni pristup.
Rychle rozpoznaji na co kdo ma a tomu se snazi maximalne prizpusobit i jeho vyuku. Oni tam nikoho nenauci za jeden den jezdit bezchybne a dokonale na motorce, ale nazorne mu predvedou jak se to ma sam naucit. Jinak receno, on vas to nikdo nenauci, ale ukaze Vam jak se to ma spravne delat a clovek se pak musi ucit postupne sam a ziskat ty spravne navyky. A ja se ucim, myslim si svedomite a vidim neskutecne pokroky.
Uz jen fakt ze kdyz jsem jel do CR tak jsem jel vyhradne po dalnici a pri ceste zpet jsem se ji vedome vyhybal a radeji cestoval skoro tyden pres nemecko asi mluvi za vse. Po prijezdu domu jsem se sice dva dny lecil, ale cestu jsem si fakt uzil.
Mohu jen doporucit. A jestli si nekdo mysli ze uz se nema co naucit, tak jsem si jisty ze vam to tam hosi rychle vyvrati.
Bubrak ZX10R píše: Covece normalne sem zahamst predni brzdu, podle Pepi se nemelo nic stat.
A jak jinak se ma brzdit, nez ze se brzda natvrdo zahastne?
Pri tomto zpusobu brzdeni je motorka na predku mnohem stabilnejsi, nez kdyz ji primackavas pozvolna...
Samej expert tady.
dejavu píše: Creck> V těch špičkách se sršněm souhlasím, můžeš se tak velmi rychle vyhnout nečekané překážce - schválně si to zkus ;) A v autě taky furt nejezdíš s nohou na pedálech, ne?
To s tema spickama Pepa říká, osobne jsem to zkousel a ... me to proste nevyhovuje je to neprirozeny, protoze mas pak kolena vejs a nepadnou ti na nadrz => horsi stabilita spodni casti tela.
Kdyz se podivate na zavodniky MotoGP tak taky nejezdi s obema spickama ale pohybujou se na moto a v nekterych situacich si upravujou polohu nohy na stupacce i tesne pred zatackou.
Posledni vec je ze kdyz mas levy koleno na silnici a tahas za plyn tak potrebujes stabilitu ty druhy noze, mit ji zaseklou na stupacce a ne jenom spicku na konci stupacky, tuplem kdyz ti driftne zadek dusledkem nedostatku trakce at uz kvuli sterku, zapesti nebo dalsim vlivum.
Naposledy editováno 18.09.2012 17:00:43
Ludvavav píše: Já mam to štěstí, že Pepa bydlí 30 kiláků ode mne a jezdí mi kolem baráku. Občas se potkáme na jednom velice pěkným úseku kam začalo jezdit blbnout spousta motorkářů a tím pádem i spousta výběrčích.
Tam jako zacali jezdit policajti ?
1 reakcí na tento příspěvek Motoskola Srsen? Mohu jen doporucit!
MobyDick píše: Já tam jezdil včera a to docela dlouho a benga nikde
Ja to tam litam mučit normalne a nikdy jsem tam nepotkal policajty, k plechovkam se tam chovam slusne a pohoda.
Akorat teda je naprosta demence jak tam nas..li vsude ten sterk od Klatov
1 reakcí na tento příspěvek Motoskola Srsen? Mohu jen doporucit!
MobyDick píše: To mně povídej, štěrkování je výsada našich silničářů. Já bych je posadil na motorku a nechal je přes to jezdit celej den. Pravděpodobně máš namysli úsek směrem na Nepomuk. Ludva myslel jinej úsek
Presne, nechapu ze to nemuzou aspon nakym zametakem vymect ze silnice. Nehcat tam proste 1-2cm vrstvu sterku to muze udelat jedine genius
1 reakcí na tento příspěvek Motoskola Srsen? Mohu jen doporucit!
Kdo někdy viděl Pepu jezdit, nebo byl na okruhu viděl Pepu při chuti, nemůže nikdy říct "neumí" osobně jsem ho na Brutale 1078 letos viděl Brno zajet za 2:18... Když s ním pokecáš, jeho postřehy jsou téměř vždy přínosem, pokud tedy někdo není úplnej vocas a nepřeloží si to po svém. Jasně, nechá se rád poslouchat, ale to dělá každý druhý "závodník", ikdyž na to evidentně nemá. Pepa má rozhodně co předávat dál těm méně zkušeným a myslím, že to co dělá má rozhodně smysl. Alespoň nemá jen plnou pusu řečí, já bych tohle a já bych tamto... že zrovna on není ten, co by měl někoho učit? Proč? Že sám jezdí jako prase? No a co? Ať si každý jezdí tak jak mu to vyhovuje.
Co se týká motoškoly, tak bych asi nesrovnával kvalitu motoškoly v roce 2007 a nynější, či loňskou.
Všechno se vyvíjí a zlepšuje, motoškola letošní je řekl bych na zcela jiné úrovni, než kdysi.
Tak bacha
Hansell píše: Nechtěl jsem tu reagovat, ale...
Kdo někdy viděl Pepu jezdit, nebo byl na okruhu viděl Pepu při chuti, nemůže nikdy říct "neumí" osobně jsem ho na Brutale 1078 letos viděl Brno zajet za 2:18... Když s ním pokecáš, jeho postřehy jsou téměř vždy přínosem, pokud tedy někdo není úplnej vocas a nepřeloží si to po svém. Jasně, nechá se rád poslouchat, ale to dělá každý druhý "závodník", ikdyž na to evidentně nemá. Pepa má rozhodně co předávat dál těm méně zkušeným a myslím, že to co dělá má rozhodně smysl. Alespoň nemá jen plnou pusu řečí, já bych tohle a já bych tamto... že zrovna on není ten, co by měl někoho učit? Proč? Že sám jezdí jako prase? No a co? Ať si každý jezdí tak jak mu to vyhovuje.
Co se týká motoškoly, tak bych asi nesrovnával kvalitu motoškoly v roce 2007 a nynější, či loňskou.
Všechno se vyvíjí a zlepšuje, motoškola letošní je řekl bych na zcela jiné úrovni, než kdysi.
Creck píše: Zkuste tady dat jeste nejake dobre rady co vam pomohli lip jezdit , docela me to zajima.
Nevzpomínám si na žádnou radu v motoškole která by mě naučila líp jezdit.
Důvod proč jsem jel do sršnovi motoškoly v provozu je ten že se mnou nikdo na šumavu nechtěl jet dělat trošku bordel. Přesněji neznám nikoho kdo by mě povodil po zajímavých úsecích v jižních čechách tak aby se mi to líbilo a užil nějakou tu srandu. Tohle se mi 100% splnilo
To že jsme předtím na letišti zkoušeli brždění a osmičky je jen bonus, jasně můžeš si to zkoušet někde sám. To že ti řekne teorii po svém nebo mrkne na stav tvé moto je další bonus, jasně jestli máš někoho jiného kdo ti to řekne zadarmo prosím.
Ohledně špiček...když jsem najížděl své první km párkrát jsem zavadil špičkama o asfalt, jsem si říkal asi je něco špatně fakt mě nenapadlo že mám ohnout nohu až na špičku, nejsem jako vy co vás samotné hned všechno napadne, proto oceňuji že měl odvahu to říct v tv po svém aby to byla prdel a každému to zůstalo v paměti. Každý má svůj způsob, mě vyhovuje jezdit na špičkách stále a při řazení nohu přesouvat, driftem pomocí zadní brzdy nejezdím takže zadní vůbec nepoužívám. Zkoušel jsme to opačně ale způsob kdy jezdím na lachtana a před zatáčkou dávám nohu na špičku je pracnější a pomalejší...aspon pro mě...a to nemluvím o tom že náklonů je obyčejně víc než řazení.
A ted k dalším radám které jsem u sršně zaslechnul a pamatuju si je, pač už je to rok
Když se chci pokusit o koleno: je potřeba trochu vytočit nohu na špičce patou k motorce (ne na každé moto je proto místo)
Když se chci pokusit o vysednutí je třeba tam dát ten loket a hlavu...vidím to kolem sebe stále jak brusiči a kolínkáři vysedávají...prdel skoro až na zemi a tělo vzpřímeně pokroucené...vypadá to úžasně to nemluvím o tom že jejich rychlost a stabilita je v té chvíli mizivá. Znovu říkám že já to taky neumím a že mě tyhle rady líp jezdit nenaučily, to nemění nic na tom že mi to nikdy jiný neřekl až v motoškole a je to dobré znát aspon teoreticky
Jediné snad co do dneška dělám že vyhazuji gumu když je mrtvá, v tom má sršeň pravdu, když si jelito a neumíš sjíždět pneu a začínáš tam mít plošku pryč s tím
Naposledy editováno 19.09.2012 07:23:29
1 reakcí na tento příspěvek Motoskola Srsen? Mohu jen doporucit!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoskola Srsen? Mohu jen doporucit!
Naposledy editováno 19.09.2012 08:16:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoskola Srsen? Mohu jen doporucit!
čydlo píše: MobyDick> OK jde o to abych někdy taky nemusel jezdit pořád první
Co se tyce Sumavy tak ja se taky mohu nabidnout jako pruvodce Sice nejsem zavodnik ale rozhodne jezdim svizne
1 reakcí na tento příspěvek Motoskola Srsen? Mohu jen doporucit!
Šťovik píše: no tak jsem to přečet cele až sem uf to byla dřina no ale jsem aspoň chytřejší
Chytřejší? Já z toho moc moudrej nejsem ale nejlepší je asi ten přirozenej vývoj doplněnej dobře mířenýma radama od zkušených pilotů.1 reakcí na tento příspěvek Motoskola Srsen? Mohu jen doporucit!
Je to jak v lidovém rčení: komu není rady, tomu není pomoci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoskola Srsen? Mohu jen doporucit!
Trochu jsem měl z toho strach těma kecama některých, co tu na motorkářích (nebo jinde na netu) píšou, že je to spíš už pro více zkušenější jezdce, ale není tomu tak. Nejezdí se úplně na hranu.
Brzdil jsem dobře už dřív (jsem si teda myslel ) a bylo mě to řečeno, že super. Co mi hodně pomohlo byly osmičky mezi kužely a dívání na ně (koukání do zatáčky a dál - já teda četl i nějakou chytrou knížku Bezpečná jízda na motocyklu - a tam to bylo taky popsáno včetně kontra řízení, takže to jsem znal - kontra jsem i zkoušel sám dřív, ale to koukání mi nešlo ale teď už vím). To pak člověk klopí jedna radost a pochopí, proč by měl při klikaté cestě jezdit "na špičkách". Taky jsem si párkrát botou cvrkl o beton a to jsem na úplně lachtana nejel.
A provozu to bylo taky supr. Čekal jsem to horší a o to to bylo pak jednodušší. I když jedna zatáčka mi dala co proto, protože se v polovině ještě více zatočila. Ale moje blbost, že jsem zazmatkoval a místo položení více do zatáčky jsem lehce sáhl na brzdu. Žádný pád, ale srdce mi bušilo o nádrž.
Takže opravdu s čistým svědomím doporučuju.
Naposledy editováno 29.07.2013 11:54:01