zajímalo by mě, jaký jsou postihy, když bych potkal kontrolu a měl na motorce například jinej motor, než je uvedenej v TP? Vim, že v případě bouračky, mi pojišťovna nic nezaplatí, ale, zajímá mě, jak je to s pokutama a tak?
1 reakcí na tento příspěvek Postih za odlišnosti v TP
1 reakcí na tento příspěvek Postih za odlišnosti v TP
medivo píše: No bojim se že i policie pozná rozdíl mezi jawáckym motorem 250 a 350 :D Je o to, že jsem chtěl zaměnit 250 za 350, volal jsem do jawy a i na technickou, všude řekli, že stačí potvrzení a evidenčka a přepíšou mi to. Dneska jsem byl na registru a prej: Vaše potvrzení vychází z odstavce 2, to jsou přestavby, takže to celý musíte řešit jako přestavbu. Tak přemejšlim, jestli mám jít na technickou s původnim motorem a pak přehodit zas na ten 350 a riskovat pokutu ( podle toho kolik by byla) a nebo jestli jsou za to nějaký větší postihy.
Problem je ten, ze na Jawe to poznaji i policajti co to je za motor. U jine motorky se to da dost tezko rozpoznat, zvast kdyz jsou ukryte pod plastama. Trindu od dve pade to bych se bal cajti budou delat chytry jak to odhalili.
2 reakcí na tento příspěvek Postih za odlišnosti v TP
Bimbam píše: POkud ti ten 350-kovej motor šlape jak hodinky, jdi cestou přestavby. To značí za technikem evidence vozidel a ten ti už řekne co a jak - papíry z fabriky máš, papíry z technický taky, jen prostě vyplníš jinej formulář a zaplatíš jinej poplatek. Záleží jen na tobě, jestli se ti to vyplatí jen proto abys měl místo 250 motoru 350. Rozhodně ale pokud tam chceš ten třipade mít tak tu přestavbu papírově dokonči. Jakmile bys tam měl motor jiného typu a v papírech původní, zaděláváš si na pěknej průšvih. Nejen mastná pokuta ale i zákaz řízení, obávám se že u tohodle se už nikdo nedohaduje jestli pět nebo šest bodů, noty jdou prostě do čistírny. Nepovolený zásah do konstrukce vozidla (nemáš to v papírech , tím pádem průšvih i když máš nějaký schválení fabriky). I kdybys nakrásně přerazil čísla motoru, cajti zase nejsou tak hloupí aby tohle (výměna motoru u notoricky známých motorek) nepoznali. Mně se už stalo na obyčejný číze 175/477 že mi policajt kontroloval číslo rámu i motoru, protože znal ze služby jen moderní motorky a napadlo ho že to prostě nemůže na papírech bejt když je to starší než von, že to bude bezpapírák a on uloví podvodníka. To bych přál každýmu zažít - kde máte štítek, kde máte číslo rámu, kde číslo motoru? Posléze to ještě lustroval v počítači a pak skutečně protáhl obličej a prohlásil něco o divnejch starejch krámech který by na silnici nečekal a ještě s papírama v pořádku. Asi mu bylo divný že nemám veteránskou značku.
Já to chtěl dotáhnout, jenže mě to nasralo, ty motory jsou prostě zaměnitelný a oni mi nemůžou napsat potvrzení na náhradní díl. A právě bohužel to neni jen přes formulář, ale musim znova na technickou a udělat technickou pro přestavbu, která místo 300 stojí asi 1500, takže jsem zbytečně vyhodil prachy za tu normální technickou a bojim se, že to zas nevyjde a vyhodim další prachy.
Náhradním dílem pro dvěpade je zase jenom dvěpade. Proto ti nemohli napsat o to že je to náhradní díl když do 250 láduješ 350. To si prostě žádnej úředník ani v Jawě kde je to jaký je nevezme na triko.
Naposledy editováno 13.09.2012 18:54:30
1 reakcí na tento příspěvek Postih za odlišnosti v TP
Bimbam píše: Honza - žluté kotě, viděl jsi někdy zblízka jawu? Tam je všechno vidět na první pohled a jsou to fakt notoricky známý stroje. Troufám si říct že i policajt kterej sedí celej den někde u papírů ví že dvěpade je jednoválec třipade dvouválec. A to od sebe rozeznají i potmě. Jediný co je dost podobný jsou první hranatý dvouválce 250 a 350 ccm, ty ale byly v jinejch motorkách než má on.
sry nečetl jsem cely vlákno
bizon17 píše: Tak já mám třeba u auta napsanou manuální převodovku jak v malým tak ve velkým TP. Přitom je to automat. Auto z Německa a když mi psali českej techničák tady u nás na ouřadě tak si přeložili automatisch jako manuální Zjistil jsem to tak po půl roce někde když to servisovali...jinak jsem línej si tam dojít, aby to opravili. Mám to tak už 2 roky a nikdy orgáni nic nenamítali .... U tý jawky by to bylo asi celkem nápadný...
Počkej až narazíš na STK na technika, co si toho všimne...
1 reakcí na tento příspěvek Postih za odlišnosti v TP
PetrL3 píše: Mně procházelo na STK auto s ABS, který mělo v TP ABS-NE. Ale je to o náhodě, kdy si toho někdo všimne.
Ja mel na sluzebni aute opak. Az do posledni kontroly na STK. Musel jsem napsat do Skodovky kde me poslali doklad ze auto vyrobene nebylo s ABS, ze je to administrativni chyba urednice, pak ho z technickeho prukazu vymazali a teprve pak jsem absolvoval STK uspesne
Naposledy editováno 15.09.2012 17:45:14