globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Postih za odlišnosti v TP
 
13.9.2012 v 11:57
Čau,
zajímalo by mě, jaký jsou postihy, když bych potkal kontrolu a měl na motorce například jinej motor, než je uvedenej v TP? Vim, že v případě bouračky, mi pojišťovna nic nezaplatí, ale, zajímá mě, jak je to s pokutama a tak?

Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 12:05 | Nahoru | #1
Pokud ti bude sedět číslo tak to dle mého názoru normálně na cestě fízl nepozná. Mě teda nikdy žádná kontrola čísla motoru ani rámu nekontrolovala.

Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 12:14 | Nahoru | #2
Číslo motoru na ceště ani nikdo nemá šanci ověřit.

VIN mi taky u moto v životě nikdo nekontroloval.

Spíš než na cestě jsou obvyklé problémy na STK, případně při již zmíněné nehodě.

Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 12:18 | Nahoru | #3
Motor je jako náhradní díl, takže číslo ani v TP zapsaný není a můžeš ho klidně vyměnit. Ale samozřejmě za stejnej typ, ne že hodíš na Simsona motor z Ninje

Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 12:19 | Nahoru | #4
VINko se kontroluje akorát na větších akcích, třeba závody v Brně nebo tak. Jinak podle malýho techničáku stejně nikdo nic nepozná...

1 reakcí na tento příspěvek Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 12:40 | Nahoru | #5
No bojim se že i policie pozná rozdíl mezi jawáckym motorem 250 a 350 :D Je o to, že jsem chtěl zaměnit 250 za 350, volal jsem do jawy a i na technickou, všude řekli, že stačí potvrzení a evidenčka a přepíšou mi to. Dneska jsem byl na registru a prej: Vaše potvrzení vychází z odstavce 2, to jsou přestavby, takže to celý musíte řešit jako přestavbu. Tak přemejšlim, jestli mám jít na technickou s původnim motorem a pak přehodit zas na ten 350 a riskovat pokutu ( podle toho kolik by byla) a nebo jestli jsou za to nějaký větší postihy.

1 reakcí na tento příspěvek Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 13:25 | Nahoru | #6
POkud ti ten 350-kovej motor šlape jak hodinky, jdi cestou přestavby. To značí za technikem evidence vozidel a ten ti už řekne co a jak - papíry z fabriky máš, papíry z technický taky, jen prostě vyplníš jinej formulář a zaplatíš jinej poplatek. Záleží jen na tobě, jestli se ti to vyplatí jen proto abys měl místo 250 motoru 350. Rozhodně ale pokud tam chceš ten třipade mít tak tu přestavbu papírově dokonči. Jakmile bys tam měl motor jiného typu a v papírech původní, zaděláváš si na pěknej průšvih. Nejen mastná pokuta ale i zákaz řízení, obávám se že u tohodle se už nikdo nedohaduje jestli pět nebo šest bodů, noty jdou prostě do čistírny. Nepovolený zásah do konstrukce vozidla (nemáš to v papírech , tím pádem průšvih i když máš nějaký schválení fabriky). I kdybys nakrásně přerazil čísla motoru, cajti zase nejsou tak hloupí aby tohle (výměna motoru u notoricky známých motorek) nepoznali. Mně se už stalo na obyčejný číze 175/477 že mi policajt kontroloval číslo rámu i motoru, protože znal ze služby jen moderní motorky a napadlo ho že to prostě nemůže na papírech bejt když je to starší než von, že to bude bezpapírák a on uloví podvodníka. To bych přál každýmu zažít - kde máte štítek, kde máte číslo rámu, kde číslo motoru? Posléze to ještě lustroval v počítači a pak skutečně protáhl obličej a prohlásil něco o divnejch starejch krámech který by na silnici nečekal a ještě s papírama v pořádku. Asi mu bylo divný že nemám veteránskou značku.

Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 13:34 | Nahoru | #7
Jak psal Bimbam, jestli ti ten druhej motor šlape dobře a budeš ho tam nechávat, tak to určitě dotáhni. V případě kontroly, která je trochu schopná, by to bylo jako bys jel s vozidlem bez technický. Takže až dvacet táců pokuta a až dva roky řidičák. To sou maximální sazby.

Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 13:39 | Nahoru | #8
myslím, že policajti ti moc nemůžou, ale můžou tě poslat na technickou, pokud tě teda nezastaví v nějaké pustině

(reakce na) Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 14:54 | Nahoru | #9

medivo píše: No bojim se že i policie pozná rozdíl mezi jawáckym motorem 250 a 350 :D Je o to, že jsem chtěl zaměnit 250 za 350, volal jsem do jawy a i na technickou, všude řekli, že stačí potvrzení a evidenčka a přepíšou mi to. Dneska jsem byl na registru a prej: Vaše potvrzení vychází z odstavce 2, to jsou přestavby, takže to celý musíte řešit jako přestavbu. Tak přemejšlim, jestli mám jít na technickou s původnim motorem a pak přehodit zas na ten 350 a riskovat pokutu ( podle toho kolik by byla) a nebo jestli jsou za to nějaký větší postihy.



Problem je ten, ze na Jawe to poznaji i policajti co to je za motor. U jine motorky se to da dost tezko rozpoznat, zvast kdyz jsou ukryte pod plastama. Trindu od dve pade to bych se bal cajti budou delat chytry jak to odhalili.

2 reakcí na tento příspěvek Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 16:32 | Nahoru | #10
Honza - žluté kotě, viděl jsi někdy zblízka jawu? Tam je všechno vidět na první pohled a jsou to fakt notoricky známý stroje. Troufám si říct že i policajt kterej sedí celej den někde u papírů ví že dvěpade je jednoválec třipade dvouválec. A to od sebe rozeznají i potmě. Jediný co je dost podobný jsou první hranatý dvouválce 250 a 350 ccm, ty ale byly v jinejch motorkách než má on.

(reakce na) Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 16:54 | Nahoru | #11

Bimbam píše: POkud ti ten 350-kovej motor šlape jak hodinky, jdi cestou přestavby. To značí za technikem evidence vozidel a ten ti už řekne co a jak - papíry z fabriky máš, papíry z technický taky, jen prostě vyplníš jinej formulář a zaplatíš jinej poplatek. Záleží jen na tobě, jestli se ti to vyplatí jen proto abys měl místo 250 motoru 350. Rozhodně ale pokud tam chceš ten třipade mít tak tu přestavbu papírově dokonči. Jakmile bys tam měl motor jiného typu a v papírech původní, zaděláváš si na pěknej průšvih. Nejen mastná pokuta ale i zákaz řízení, obávám se že u tohodle se už nikdo nedohaduje jestli pět nebo šest bodů, noty jdou prostě do čistírny. Nepovolený zásah do konstrukce vozidla (nemáš to v papírech , tím pádem průšvih i když máš nějaký schválení fabriky). I kdybys nakrásně přerazil čísla motoru, cajti zase nejsou tak hloupí aby tohle (výměna motoru u notoricky známých motorek) nepoznali. Mně se už stalo na obyčejný číze 175/477 že mi policajt kontroloval číslo rámu i motoru, protože znal ze služby jen moderní motorky a napadlo ho že to prostě nemůže na papírech bejt když je to starší než von, že to bude bezpapírák a on uloví podvodníka. To bych přál každýmu zažít - kde máte štítek, kde máte číslo rámu, kde číslo motoru? Posléze to ještě lustroval v počítači a pak skutečně protáhl obličej a prohlásil něco o divnejch starejch krámech který by na silnici nečekal a ještě s papírama v pořádku. Asi mu bylo divný že nemám veteránskou značku.



Já to chtěl dotáhnout, jenže mě to nasralo, ty motory jsou prostě zaměnitelný a oni mi nemůžou napsat potvrzení na náhradní díl. A právě bohužel to neni jen přes formulář, ale musim znova na technickou a udělat technickou pro přestavbu, která místo 300 stojí asi 1500, takže jsem zbytečně vyhodil prachy za tu normální technickou a bojim se, že to zas nevyjde a vyhodim další prachy.

Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 18:52 | Nahoru | #12
Zákon hovoří jasně. Jsou sice zaměnitelný fyzicky bez jakýchkoli problémů s úchyty a podobně, ale tím že dáš do 250 motor 350, je to jiný typ jawy, proto přestavba. Stejně jako kdyby jsi do škodovky 105 dal motor ze 120, nebo z favorita. Když jsi "prošel" normální technickou s tím třipade motorem s poznámkou že jiný typ motoru, tak proč bys neměl projít technickou na přestavbu? Jestliže máš písený vyjádření jawy že ta výměna je možná (rám brzdy a podobně a že se do těch rámů dávaly 250 a pro jiný typ motory 350),neměl by být problém. Ten papír z Jawy ale mít musíš a s ním na inspektorát. To ti snad ale řekli ne?

Náhradním dílem pro dvěpade je zase jenom dvěpade. Proto ti nemohli napsat o to že je to náhradní díl když do 250 láduješ 350. To si prostě žádnej úředník ani v Jawě kde je to jaký je nevezme na triko.

Naposledy editováno 13.09.2012 18:54:30

1 reakcí na tento příspěvek Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 22:03 | Nahoru | #13
Tak já mám třeba u auta napsanou manuální převodovku jak v malým tak ve velkým TP. Přitom je to automat. Auto z Německa a když mi psali českej techničák tady u nás na ouřadě tak si přeložili automatisch jako manuální Zjistil jsem to tak po půl roce někde když to servisovali...jinak jsem línej si tam dojít, aby to opravili. Mám to tak už 2 roky a nikdy orgáni nic nenamítali .... U tý jawky by to bylo asi celkem nápadný...

Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 22:12 | Nahoru | #14
Prostě musíš dodržet typ motoru a není problém, já mám třeba typ motoru T 505 a i když se dělalo TLR i s motorem T 507 tak ten nemůžu legálně použít bez papíru od Suzuki ČR, že záměna možná je...

(reakce na) Postih za odlišnosti v TP

13.9.2012 v 23:18 | Nahoru | #15

Bimbam píše: Honza - žluté kotě, viděl jsi někdy zblízka jawu? Tam je všechno vidět na první pohled a jsou to fakt notoricky známý stroje. Troufám si říct že i policajt kterej sedí celej den někde u papírů ví že dvěpade je jednoválec třipade dvouválec. A to od sebe rozeznají i potmě. Jediný co je dost podobný jsou první hranatý dvouválce 250 a 350 ccm, ty ale byly v jinejch motorkách než má on.



sry nečetl jsem cely vlákno

(reakce na) Postih za odlišnosti v TP

14.9.2012 v 07:04 | Nahoru | #16

bizon17 píše: Tak já mám třeba u auta napsanou manuální převodovku jak v malým tak ve velkým TP. Přitom je to automat. Auto z Německa a když mi psali českej techničák tady u nás na ouřadě tak si přeložili automatisch jako manuální Zjistil jsem to tak po půl roce někde když to servisovali...jinak jsem línej si tam dojít, aby to opravili. Mám to tak už 2 roky a nikdy orgáni nic nenamítali .... U tý jawky by to bylo asi celkem nápadný...



Počkej až narazíš na STK na technika, co si toho všimne...

1 reakcí na tento příspěvek Postih za odlišnosti v TP

14.9.2012 v 07:05 | Nahoru | #17
Mně procházelo na STK auto s ABS, který mělo v TP ABS-NE. Ale je to o náhodě, kdy si toho někdo všimne.

(reakce na) Postih za odlišnosti v TP

14.9.2012 v 09:31 | Nahoru | #18

PetrL3 píše: Mně procházelo na STK auto s ABS, který mělo v TP ABS-NE. Ale je to o náhodě, kdy si toho někdo všimne.



Ja mel na sluzebni aute opak. Az do posledni kontroly na STK. Musel jsem napsat do Skodovky kde me poslali doklad ze auto vyrobene nebylo s ABS, ze je to administrativni chyba urednice, pak ho z technickeho prukazu vymazali a teprve pak jsem absolvoval STK uspesne

Postih za odlišnosti v TP

15.9.2012 v 09:56 | Nahoru | #19
Pojišťovna ti rozhodně nemůže jen tak "nic nezaplatit," to je jen taková pohádka, která se tady vypráví náctiletým, aby měli trochu strach, než sednou na škrcenou supersportovní šestku .

Postih za odlišnosti v TP

15.9.2012 v 10:01 | Nahoru | #20
By mne zajímalo, kdo z mladých nemotorkářů, no vlastně klidně i z motorkářů ví, že 250 je jednoválec a 350 dvouvál..Myslím, že většinu policajtů by to prostě nenapadlo...Ale když to jde dotáhnout do konce bez větších problémů, dodělal bych to.

(reakce na) Postih za odlišnosti v TP

15.9.2012 v 17:44 | Nahoru | #21
Bimbam> nedávno sem měl menší konflikt s Plzeňskou MP, když sem byl s čízou ve městě, dokonce chtěli peníze, ale nedostali ani korunu , protože Jawu 35O opravdu nevlastním, ač se mi to ten pán v uniformě vehementně snažil vnutit

Naposledy editováno 15.09.2012 17:45:14

Postih za odlišnosti v TP

15.9.2012 v 23:23 | Nahoru | #22
ono je taky problém, jakým směrem úprava jde, pokud dáváš motor menší slabší, tak to problém nebývá, silnější tuším bylo nějakých +20%.
Protože pak to není jen o motoru, ale třeba o podvozku a brzdách.

Postih za odlišnosti v TP

16.9.2012 v 07:54 | Nahoru | #23
u Jawy jde vsechno. Mel jsem Californiana bez TP a tak jsem sehnal papiry na panelku. Prepsalo se v papirech typ motoru z 360 na 362. Potom kola z 16" na 18". Vse bez problemu a jen s papirem od Jawy...

1 reakcí na tento příspěvek Postih za odlišnosti v TP

16.9.2012 v 09:54 | Nahoru | #24
Dakarista - jo, jasně, ale měl jsi stejnou kubaturu. Rámy byly bez podstatných změn.

Postih za odlišnosti v TP

16.9.2012 v 17:42 | Nahoru | #25
mám už 5 let skůtra (honda spacy 125)Dnes jsem si všiml,že má v techničáku psanou manuální převodovku. Opraví mi to na úřadě na Automat? co k tomu budu potřebovat?

(reakce na) Postih za odlišnosti v TP

17.9.2012 v 20:09 | Nahoru | #26

Bimbam píše: Dakarista - jo, jasně, ale měl jsi stejnou kubaturu. Rámy byly bez podstatných změn.



Tady je taky rám naprosto beze změny, kejvačky měly prostě ty rámy identický, asi motorku předčasně zazimuju a na jaře to dodělám :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist