Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Tohle je ono, ale ponekud drahe...
A tady dokonce obe dvojcatka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
KedaR_K píše: Dawe02> Jaký je cca minimální vnitřní průměr hadice od turba do sání? Bude stačit 40-45mm. Obávám se, že větší tam nenarvu.
to tam chces cpat takove prditko kdyz tam je 2x57mm ???
dakarista píše: to tam chces cpat takove prditko kdyz tam je 2x57mm ???
No pokud tam nic většího nenarvu tak nic jiného nezbyde. Pokud by to však nemělo vůbec fungovat, tak bych to musel nějak víc upravit.
Ale, bude tam 2,5 litrový airbox, takže by to částečně mohlo tu úzkou hadici kompenzovat...
Lepsi je co nejvetsi svetlost, co nejrovnejsi, kolena hladka. 45mm by nemuselo byt moc restriktivni vzhledem k tomu kolik kg tam potece.
assassin> chces to do nejakeho modelu? Ono nebude moc drahe, kolik bys dal?
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Pocitej ze potrebujes cca 4 bary na vstupu, podle toho nadimenzuj vstupni prumer. Regulator tlaku neni nutny ale kdyz bude jen lepe. Vystup musi mit znatelne vetsi prumer (olej za lozisky ma mensi tlak). Snaz se drzet vertikalni smer, pokud to jde. Tahle stara turba to potrebuji - vstup nahore. Vystup z turba ved do klikovky nad urovni hladiny a nesmi se nikdy ucpat. Pak olej protlacis do kompresoru a rikas si o velke problemy.
edit: jeste zkus koukat po turbu z Cromy turbo i.e. nejlepe Abarth. Nesmrtelny kus.
Naposledy editováno 10.09.2012 23:44:07
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
http://www.ebay.com/itm/390465621856?item=390465621856&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&cmd=ViewItem&hash=item5ae9908f60&vxp=mtr
edit: aha, tak toto jsou pravděpodobně 315cc
Naposledy editováno 12.09.2012 20:37:39
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Malej dotaz.Zkoušeli ste někdo jezdit na lepší benzín,třeba Verva100 nebo Shel Wpower racing?
Oproti standartní 95 je to hodně znát?A když motka jezdí normál na 95ku nebude z toho najednou nějaká náladová,nebo je to fuk?
Jde mi o to,že teď už se jí nechce od 220 moc zrychlovat a začíná se u toho "klepat".Nejvíc sem z ní dostal asi 237.Takže když si budu chtít vyzkoušet maximálku a naleju tam nádrž nějakýho "prémiovýho paliva" jestli to prostě poletí líp,nebo né?
A neposílejte mě hned do kopru,stejnak vám to tady nějak usnulo....
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Tak ale asi by pomohlo si pohrát s počtem zubů na řetězovce.Že bych třeba občas zařadil i šestku. Takhle jí stejně nedotočím.
Těm vašim plánům na přestavbu tady docela fandím,ale já bych šel cestou výkonějšího bajku.Nebo přimontoval 10 !!!!! litrovou nádrž na nitro.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |