Návod:
Jako první jsem začal shánět pneumatiky, nechtěl jsem do nich nejlépe nic investovat, a tak jsem zašel do prodejny a dostal jsem přední asi 50% cross pneu a zadní nejetou silniční pneu. Investice za pneu= 0 Kč.
Dále jsem na internetu hledal různé návody, jak to dělají ostatní a rozhodl jsem se, že to udělám s vratovými šrouby a z druhé strany utažené dvěma matkami kontra (proti sobě).
Zašel jsem koupit 135 vratových šroubů, 135 podložek a 270 matek. Šrouby jsem dával nepravidelně do mnou vyvrtaných děr. Do přední jsem dal 48 šroubů ve dvou řadách a do zadní 87 šroubů ve třech řadách. Šrouby jsem zatím nijak nezkracoval, to budu řešit až po první projížďce podle toho jaké to bude.
Náklady na zimní pneu:
Vratový šroub 6x30: počet: 135, 1ks= 1Kč, celkem= 135Kč
Podložka M6: počet: 135, 1ks= 0,30Kč, celkem= 40,50Kč
Matice M6 obyč.: počet:270, 1ks= 0,30Kč, celkem= 81Kč
Celkové náklady: 256,50 Kč
Přidávám taky nějaké fotky jak to vypadá.
Doufám že vám to pomohlo a přeji hodně štěstí s montáží a jízdu bez pádů.
Naposledy editováno 18.11.2011 17:28:15
Co tvrdí výrobce:Popis:
Ice studs made in U. S. A. – hroty do pneu na led a sníh
Jezdíte na enduru nebo čtyřkolce taky v zimě?
Určitě vás napadlo, jak zvýšit přilnavost pneumatik zejména na ledu, kde sebelepší vzorek či hloubka dezénu nemá šanci. Právě pro tyto účely jsou určeny profesionální hroty pro motocykly a čtyřkolky, vyrobené z pevnostní oceli s tepelně upravovanou hlavou, která má tvar písmene „v“ s ostře nabroušenými hranami.
Na fotografiích jsou zobrazeny hroty již osazené na přední motocyklové pneumatice mitas c-05 před použitím a následně po použití cca 8 hotohodin včetně přejezdů cca 6 km po čistém asfaltu. Jednoduchá instalace pomocí aku vrtačky. Hroty dobře drží a nevypadávají, hrany závitů jsou zdvojeny pro maximální stabilizaci v pneumatice. Pro montáž je nutné použít pokud možno nové pneumatiky, hroty je potřeba zapustit 1,6 cm do pneumatiky, v opačném případě totiž hrozí defekt.
Parametry:
Celková délka 20mm
Délka závitové části: 16mm
Rozměr bitu pro montáž: 1/4“
Spotřeba: 1 motocyklová pneumatika 180– 250ks hrotů (záleží na množství špalků)
Vyrobeno v usa.
Naposledy editováno 20.11.2011 22:46:39
1 reakcí na tento příspěvek Pneu na zimu (s hroty)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na zimu (s hroty)
dareckov píše: a vzduch neuteče?
vzduch neutíká-vzduch se vyfukuje
PS:musíš na to mít nejlépe novou gumu-pokud šroub projde přes gumu,tak ti logicky propíchne duši a jsi v prdeli......
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na zimu (s hroty)
1 reakcí na tento příspěvek Pneu na zimu (s hroty)
V předním kole mám 42 šroubů ve třech řadách, a vzadu 74 v pěti řadách.
Příští rok možná udělám minimálně jednou tolik šroubů, ale jen s jednou matičkou (nižší šrouby). Na led to bude jako dělané.
Nemám to zatím odzkoušené, ale na vyblbnutí to snad bude stačit. Největší problém byl, že jsem potřeboval něčím vystlat vnitřek gumy aby hlavičky šroubů neprorazily duši.
Po dlohý době lámání si s tím hlavy vyhrála možnost ořezat staré pneumatice boky, a vystlat moji pneumatiku běžcem z rozřezané gumy. Zatím to drží, a doufám že brzy napadne sníh