globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: které enduro
24.8.2012 v 11:10
čau chtěl bych si koupit nějaké ostřejší enduro s tp a stk abych mohl přejíždět i nějaké úseky po silnici. Motorku chci ale spíše na pole,louky a lesy. Motorce zas tolik zabrat dávat nebudu chtěl bych jí spíše jen na takové jezdění po lesních cestách atd. určite chci 4T a obsah kolem 450 ccm uvažuji o ktm 450exc rok výroby 2003-2006 má to cenu kupovat? Abych hned po 20 mth neměnil pístní sadu rozvodák atd. Ale zajímolo by mě jaká je ůdržba po cca 15-20mth vím že by se měl vyměnit olej a olejové filtry a nebo je ještě jestě něco co by chtělo vyměnit. A chtěl bych se zeptat na kolik peněz by mě takováto základní údržba vyšla? Nebo mi poradte nějaké jiné enduro na pole louky lesy dík za odpovědi.

které enduro

24.8.2012 v 11:50 | Nahoru | #1
Já jezdím WR 450F a se servisem apod to není tak divoký, jak se povídá. Přeci KTM je oproti WRku na údržbu náchylnější, ale každýmu se líbí něco.

Odpověď z Yamahy:

Co se týká WR 450 F a její životnosti, hovořil jsem o tom s šéfmechanikem.
V režimu o kterém jste psal, by motor měl vydržet bez problémů i 40.000 km.
Kolega říkal, že motor i v plném zatížení několikrát přežije dobu určenou výrobcem, bez jakéhokoliv problému.
Dokonce není ani potřeba striktně dodržovat nařízené intervaly výměny oleje. Samozřejmě by to bylo asi lepší, ale měnit olej po 500 km je asi opravdu přehnané.

Toto tvrzení mohu potvrdit, olej s filtrem měním po 1000km, což je 20-25MTH, během sezony parkrát kouknu na ventily a na zimu do servisu, at to všechno zkontrolují, ještě rozeberu kyvku a přepáčko, promažu a motorka jezdí dál. To že se každých 10-20MTH mění něco v motoru je blbost, možná u profi závodníku

P.S.: Jinak se povídá, že u KTM se často něco dělá a že projetí na ní je jen taková třešínka na dortu, ale nevím co je na tom pravdy. Taky prý u lidí, kteří nevyužívají maximální potencial KTMky se jim dost přehřívají. Ale jak píšu, nemám s tím osobní zkušenosti.

Naposledy editováno 24.08.2012 11:53:09

které enduro

24.8.2012 v 11:52 | Nahoru | #2
Hele, chce cca 6 nebo vic let stare hardenduro, coz jsou obecne na udrzbu nakladnejsi motorky, tak co myslis?
Je jasny, ze kdyz se ti povede chytit nejaky luxusni nikdy nepadly kousek po duchodci ktery na tom jel 3x a pak mu to jen bylo lito prodat a cekal nez umre...to pak asi nebudes muset nic resit chvili.
Spis ale pocitej s tim, ze zkratka nejake naklady budou. Jen pro zajimavost motor vydrzi dost, bezne i 300mth a ja na 300mth delal kompletni repas i kdyz nebyl vubec potreba a stalo me to 21tis, takze to myslim neni tak hrozne. Pocitej s lozisky v kolech a kyvce, pds, retezovka, proste bezny spotrebak.

Po 15mth se dela olej v motoru, tusim ze je v tehlech letech spolecna napln s prevodovkou...filtr olejovy a jednou za cas budes delat vidle (zalezi jak se budes starat)
Vzuchace mas stejne dva a peres je...

Takze naklady na provoz nejsou nijak zle, ale bahno, prach, vetsi teren se na opotrebeni podepisi...

které enduro

24.8.2012 v 12:12 | Nahoru | #3
KTM

které enduro

24.8.2012 v 12:27 | Nahoru | #4
No tak já osobně jezdím Starýho Husara FE 400, ale tím tě nebudu zatěžovat, psal jsi dotaz na KTM. Jelikož mám Berga na servisu a je to na dýl, jezdím na KTM 450 EXC rok 2006. Mám ji půjčenou od strýce mojí ženy. Nijak jí nešetřím ani já, ani on. Řekl bych že je to motorka s parádním podvozkem a optimálním výkonem, včetně jeho průběhu. Olej děláme po 20ti mth + - Lejeme BELLRAY nebo je dobrej Motul 5100. Litr vychází cca kolem 200kč. Dělali jsme Ložiska v kolech (cca 500kč), 2x do roka ventily. Píst má najeto 100 mth a ještě minimálně 100 vydrží. Té údržby se neboj, páč ty hodiny zas tak strašně nenaskakují. Jinak je to motorka jakou bych si do budoucna sám přál. Perfekně se ovládá, je poměrně lehká a ve výjezdu se jen tak nezastaví. S Yamahou WR nemám zkušenosti, ale řekl bych že to bude dost podobný. Obecně se říká že EXC 450 R se KTM jako jedny z mála povedli. Jinak přeju hodně štěstí při výběru. Jo a je to taky o penězích. Koupíš za 45000, nebo stejnej rok za 65000, tak to bude rozdíl.

1 reakcí na tento příspěvek které enduro

24.8.2012 v 21:28 | Nahoru | #5
koukal jsem na ceny funglovek a okolo 130 se dá koupit Kawa KLX 450, má s ti někdo zkušenosti?

které enduro

24.8.2012 v 21:34 | Nahoru | #6
WR450 jsou držáky.
A můžem si měnit díly

(reakce na) které enduro

27.8.2012 v 12:55 | Nahoru | #7

Humusus píše: koukal jsem na ceny funglovek a okolo 130 se dá koupit Kawa KLX 450, má s ti někdo zkušenosti?



Dyť to neni modrý ani oranžový, co bys s tím dělal?

které enduro

27.8.2012 v 21:57 | Nahoru | #8
čau hele ted jsem koukal na yamahu 450 F co si o ní myslíte? Jaký má průběh výkonu atd. ? díky za odpovědi

které enduro

28.8.2012 v 09:47 | Nahoru | #9
Tady najdeš úplně všechno.
Na jakém enduru jsi jezdil?

které enduro

28.8.2012 v 22:21 | Nahoru | #10
No jelikož nepíšeš, jestli si někdy něco takovýjo mě, tak počítám že nemáš ani výbavu, tak na to nezapomeň při financování motorky. Do lesa to není až zas taková sranda, ono na těch lesních cestách letíš přes kilo jak prd.
Já mám od ledna taky EXC 450, sic už novější 2008, ale náklady jsou podobné. Ono občas sebou někde sekneš, takže páčky, lanovod, to je spotřebák. Vzduchovej filtr potřebuješ mití a olej, ale to chvíly vydrží. Olej filtr cca 200kč, pak občas gumy, zadní jde do kytek poměrně rychle, když jezdíš šutry, tak se štípe jako fik. Repas tlumičů není nic drahýho, cca 3-4000kč za všechny. Motor 200Mth a nic se nedělalo, jen ventily, vůle byla OK a vydrží to poměrně dlouho. Ještě za sezónu počítej řetězovou sadu že odrovnáš.
Zbytek oprav je typu, dotáhnou, povolit, seřídot a znova utáhnout, to si uděláš sám doma.
Každopádně je to ale žrout času a fizicky docela nářez, ale to si zvykneš. Já si na tom krásně vyčistím makovici, zpocenej až na kost, ale fit, miluju to

které enduro

31.8.2012 v 22:40 | Nahoru | #11
My jsme za sezonu měli i opravy typu odhozená motorka ze svíčky ve výjezdu...řidítka, už se vařila i podsedlovka, občas zařve zadní blatníček, kolega odhodil moto šikovně na pařez a krásně se pomačkal chladič....2x roztrřené sedlo o větev po odložení....A to všechno za nějakých 50mth

Podle mě tyhle náklady to teprve prodraží...ale fakt je, že ne každej musí takhle motorku demolovat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 12 18.3.2024 v 16:44 krokoš
Smazat prosim KTM EXC 450 Tutor 0 7.3.2024 v 14:20 Tutor
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 0 7.3.2024 v 13:59 Tutor
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Musilll 1 28.2.2024 v 18:54 Norous123
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06


TOPlist