Odpověď z Yamahy:
Co se týká WR 450 F a její životnosti, hovořil jsem o tom s šéfmechanikem.
V režimu o kterém jste psal, by motor měl vydržet bez problémů i 40.000 km.
Kolega říkal, že motor i v plném zatížení několikrát přežije dobu určenou výrobcem, bez jakéhokoliv problému.
Dokonce není ani potřeba striktně dodržovat nařízené intervaly výměny oleje. Samozřejmě by to bylo asi lepší, ale měnit olej po 500 km je asi opravdu přehnané.
Toto tvrzení mohu potvrdit, olej s filtrem měním po 1000km, což je 20-25MTH, během sezony parkrát kouknu na ventily a na zimu do servisu, at to všechno zkontrolují, ještě rozeberu kyvku a přepáčko, promažu a motorka jezdí dál. To že se každých 10-20MTH mění něco v motoru je blbost, možná u profi závodníku
P.S.: Jinak se povídá, že u KTM se často něco dělá a že projetí na ní je jen taková třešínka na dortu, ale nevím co je na tom pravdy. Taky prý u lidí, kteří nevyužívají maximální potencial KTMky se jim dost přehřívají. Ale jak píšu, nemám s tím osobní zkušenosti.
Naposledy editováno 24.08.2012 11:53:09
Je jasny, ze kdyz se ti povede chytit nejaky luxusni nikdy nepadly kousek po duchodci ktery na tom jel 3x a pak mu to jen bylo lito prodat a cekal nez umre...to pak asi nebudes muset nic resit chvili.
Spis ale pocitej s tim, ze zkratka nejake naklady budou. Jen pro zajimavost motor vydrzi dost, bezne i 300mth a ja na 300mth delal kompletni repas i kdyz nebyl vubec potreba a stalo me to 21tis, takze to myslim neni tak hrozne. Pocitej s lozisky v kolech a kyvce, pds, retezovka, proste bezny spotrebak.
Po 15mth se dela olej v motoru, tusim ze je v tehlech letech spolecna napln s prevodovkou...filtr olejovy a jednou za cas budes delat vidle (zalezi jak se budes starat)
Vzuchace mas stejne dva a peres je...
Takze naklady na provoz nejsou nijak zle, ale bahno, prach, vetsi teren se na opotrebeni podepisi...
1 reakcí na tento příspěvek které enduro
Na jakém enduru jsi jezdil?
Já mám od ledna taky EXC 450, sic už novější 2008, ale náklady jsou podobné. Ono občas sebou někde sekneš, takže páčky, lanovod, to je spotřebák. Vzduchovej filtr potřebuješ mití a olej, ale to chvíly vydrží. Olej filtr cca 200kč, pak občas gumy, zadní jde do kytek poměrně rychle, když jezdíš šutry, tak se štípe jako fik. Repas tlumičů není nic drahýho, cca 3-4000kč za všechny. Motor 200Mth a nic se nedělalo, jen ventily, vůle byla OK a vydrží to poměrně dlouho. Ještě za sezónu počítej řetězovou sadu že odrovnáš.
Zbytek oprav je typu, dotáhnou, povolit, seřídot a znova utáhnout, to si uděláš sám doma.
Každopádně je to ale žrout času a fizicky docela nářez, ale to si zvykneš. Já si na tom krásně vyčistím makovici, zpocenej až na kost, ale fit, miluju to
Podle mě tyhle náklady to teprve prodraží...ale fakt je, že ne každej musí takhle motorku demolovat
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Tutor | 12 | 18.3.2024 v 16:44 krokoš |
Smazat prosim KTM EXC 450 | Tutor | 0 | 7.3.2024 v 14:20 Tutor |
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Tutor | 0 | 7.3.2024 v 13:59 Tutor |
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Musilll | 1 | 28.2.2024 v 18:54 Norous123 |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |