Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: ... takže si koupíš DVDčko, vyženeš přátele, rodinu, zamkneš se v místnosti a zatáhneš závěsy, teprv pak se na něj budeš dívat? A když se na něj budeš chtít podívat s přítelem, tak si koupíte to DVDčko dvakrát, jo? Jasně, když jseš hospodskej (OSA)...
takže ty si ty mapy mapy nahraješ a těch ostatních pět kooperujících lidí se pak na tvou motorku bude jen dívat? žes to neřekl hned, mohli sme si tohle nedorozumění ušetřit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: Alien> Hele, ale mám nápad, aby byla tvoje a Jaskova dušička v klidu. Z pěti lidí si toho commandera koupím jen já. Naladím si motorku, a protože ho pak nebudu potřebovat, prodám ho druhému z těch pěti za 80% původní ceny. Ten udělá totéž, a pak ho pošle dál třetímu za 60 % původní ceny, atd atd atd. Lepší?
jo jo, už mam klid, děkuji
Ale kdyz uz...
Alien>Kdyz si koupim film, tak samozrejme nemam problem pujcit ho kamaradovi. Ale jelikoz to vzeslo z toho, ze chci usetrit, tak si ten film radsi stahnu.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: pylot> ale pravda je, že bude asi nejjednodušší napsat těm talošům, eventuelně skopčákům (ten rozdíl v ceně není až tak moc brutální... a třeba by šla dojednat nějaká množstevní sleva )...
Ujmete se toho tedy někdo? Vytáhnout spijkerovic talijána na kafe?
Mám tady dva přidřené písty od Ammana 1103ccm, jsem ochotný je zapůjčit (nikoliv věnovat)...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Takze ted mu budu posilat nejake foto a uvidi se co reknou dal. Ale chtelo by to nafotit ten Amann pist at nemusime vymejslet vymyslene
edit: cim toho bude vic, tim se to vice vyplati
Naposledy editováno 28.08.2012 13:20:15
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Samozřejmě bude lepší, když místo "konfekční" mapy, která asi vždycky úplně nesedne, použijeme při ladění Powercommander, který si mezi sebou výhodně prodáme, jak pěkně napsal FiZzeR. Moje vybavení i skromné znalosti jsou všem k dispozici zcela zdarma. To nadšení pro ladění tady se mi totiž moc líbí. Hltám každou informaci, tak když budu nějak prospěšnej i já, budu jenom rád.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: takze mluvil jsem s firmou co dela kovane pisty. Cenovka by byla cca 5-6 t kc za kompletni pist. Prevlozkovani by take nebyl problem a resime co a jak. Zatim je to jen teoretizovani s firmou. Pry neni problem cokoliv udelat. Jinak je treba dodat origo nebo vetsi pisty a jsou schopni udelat skoro vse co si reknem. S prevlozkovanim a spasovanim pistu by jsme se meli pry bez problemu vejit do 20tkc....
Takze ted mu budu posilat nejake foto a uvidi se co reknou dal. Ale chtelo by to nafotit ten Amann pist at nemusime vymejslet vymyslene
edit: cim toho bude vic, tim se to vice vyplati
Písty Amman nafotím, to není problém. Jsem ochotný věnovat na tento projekt i sadu sériových válců a pístů z motoru ZD4RP-NG (´03 s většíma ventilama)......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Plejba jr. píše: Písty Amman nafotím, to není problém. Jsem ochotný věnovat na tento projekt i sadu sériových válců a pístů z motoru ZD4RP-NG (´03 s většíma ventilama)......
já je koupím, jen jsem zatím neměl volnej kapitál.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: já je koupím, jen jsem zatím neměl volnej kapitál.
zatim zjisti z ceho maji ty kovove vlozky ve valci ... Co jsem mluvil tak je plno moznosti, bud ocel, litina nebo tvrdochromova vrstva...
A nebo kde nechat udelat kvalitne a poradne Nikasil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: zatim zjisti z ceho maji ty kovove vlozky ve valci ... Co jsem mluvil tak je plno moznosti, bud ocel, litina nebo tvrdochromova vrstva...
A nebo kde nechat udelat kvalitne a poradne Nikasil
myslim ze tady neni moc co resit a musi bejt ocel, na tu litinu je to podle me tenky...
ten chrom .. to je stejnej pruser jako s tim nikasilem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: assassin> dobre ze jsi prisel, tebe tu ted bude potreba. Mas nejky napady kde a z ceho to spachat?
hele na pohled to vypada easy, jenze se obavam ze to je projekt typu ze vyplavou ruzny necekany komplikace, ktery uz maj lidi co to delaj dyl vychytany empiricky.. tzn samodomo to muze dopadnout tak ze se bude delat x pokusu nez se povede a spadne tam vic penez nez kdyz to udela clovek se zkusenostma... v CR je par lidi co uz leta takhle predelavaj motory pro rallycros, pro draky atd... umi pisty, umi prevlozkovani.. tzn kdybych ten kit za kazdou cenu musel mit, asi bych to resil s nima...
krejbich uz tu byl zminenej, dalsi znamy jmeno v tomhle smeru je treba albrecht:
www.albrechtmotorsport.cz/
assassin píše: hele na pohled to vypada easy, jenze se obavam ze to je projekt typu ze vyplavou ruzny necekany komplikace, ktery uz maj lidi co to delaj dyl vychytany empiricky.. tzn samodomo to muze dopadnout tak ze se bude delat x pokusu nez se povede a spadne tam vic penez nez kdyz to udela clovek se zkusenostma... v CR je par lidi co uz leta takhle predelavaj motory pro rallycros, pro draky atd... umi pisty, umi prevlozkovani.. tzn kdybych ten kit za kazdou cenu musel mit, asi bych to resil s nima...
krejbich uz tu byl zminenej, dalsi znamy jmeno v tomhle smeru je treba albrecht:
www.albrechtmotorsport.cz/
Na Albrechtu me navedl Lobo. A dnes jsem jim volal a ty pisty by delal on a nebyl by to pry snad problem. Takze ted to resime co a jak...
edit: jasny ze to budou delat lide z oboru co se tim zivi, zjistujem aby jsme to dali do dobrych rukou
Naposledy editováno 28.08.2012 17:37:00
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: a myslis ze nikasil nezkouset?
hele ja nevim, mx motory se bezne delaj...je v tom naky procento nepovedenejch, ale to je mozny ze ve fabrice kdyz povlakujou valce maj taky naky zmetky :)
ale treba ted yoshovo kit se oloupal, delali to v UK a lidi ktery uz i tech TL valcu pro toho upravce delali vic a vsechny ok, jen jeden kdysi se prej taky oloupal kdyz se prehrala (lehce) motorka co mela palivo doladeny od oka ... yosh si teda nenechal poradit a jezdil na chudou smes takze je dost mozny ze dobre naladenej motor by to neudelal, ale uz sem videl nekolik motoru s "tovarnim" nikasilem co jely na brutalne chudou smes, prehrivaly se a stejne se nikasil neoloupal... asi neni ok delat zavery na jednom konkretnim pripadu, ale tohle uz je na me moc hardcore uprava, tady me prakticke zkusenosti jsou temer nula.. takze fakt tezko rict.
jak sem psal, kdybych prevrtaval ja tak jdu do ocel vlozek, ale ja bych neprevrtaval, moc prace, moc penez, moc casu investovanyho do stary vrany, uz asi starnu a nez takhle velky prestavby tak uz bych asi koupil neco novejsiho...
taky te tam limituje tloustka steny, bezpecne tam pujde cca na o milimetr vetsi pist, jako ono i tech 30-50ccm se pozna, ale zas kdyz uz tak uz...
SpoonValleyRacing na 1127ccm a 103mm pisty (19 000 Sek)
Amann a Keamna dela 1103ccm a 102mm pisty ( Keamna 1400€)
AF1racing 1060ccm a 100mm pisty (990$)
origo je 97mm
Naposledy editováno 28.08.2012 19:47:25
Naposledy editováno 28.08.2012 19:38:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše:
jak sem psal, kdybych prevrtaval ja tak jdu do ocel vlozek, ale ja bych neprevrtaval, moc prace, moc penez, moc casu investovanyho do stary vrany, uz asi starnu a nez takhle velky prestavby tak uz bych asi koupil neco novejsiho...
to už jsem tu psal
já mám spíš strach z toho, jak bude vypadat ten motor vevnitř, po x lidech a bžilijónu kilometrů... ono je to nějakej peníz tady, nějakej támhle, a hned máš rok rozebranou motorku a prázdný konto...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |