globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Povrch vozovky
 
21.8.2012 v 10:37
Ahoj všichni,
koukal jsem na forum, ale nikde jsem nenašel dostatečně prodiskutované téma ohledně povrchu vozovky. O co mi jde. Včera v těch vedrech (okolní teplota cca 35°C) jsem si dal trasu Olomouc-Zábřeh-Šumperk-Bruntál-Šternberk-Olomouc. Cestou jsem jel po hodně površích nový asfalt, starý asfalt, asfaltoví hadi, vyfrézovaný povrch, štěrk. Tuto trasu už jsem jel asi potřetí. Bohužel už teď nemohu moc tahat za plyn, ale i tak byla projížďka pěkná. Včera mi to nějak hodně klouzalo, špatně brzdilo a dostal jsem se do 3 menších krizovek. Jsem začátečník, ale snažím se jezdit bezpečně. Potřeboval bych od zkušenějších poradit co od kterýho povrchu očekávat. U některých to je jasný. Ale například na nově položeném asfaltu (hrubějším) starém asi týden mi to celkem klouzalo a na starším pěkném povrchu to sedělo jako přibitý. Gumy na moto jsou ještě ok (50/50). Je možný že teplota měla taky velký vliv na brzdění-vadnutí?
Aby jste se měli čeho chytit zkusím vypsat povrchy.
nový asfalt-hrubý
nový asfalt-tekutý
starý asfalt
asfaltoví hadi
vyfrézovaný povrch
beton
štěrk
Samozřejmě hromadu zkušeností naberu při jízdě, ale i tak budu rád za jakoukoliv odpověď.
Díky

Naposledy editováno 21.08.2012 10:38:58
Předchozí
1 2
Následující

Povrch vozovky

21.8.2012 v 10:43 | Nahoru | #1
nový asfalt je trochu mastnej,takže je potřeba aby se ojezdil,pak sedí dobře...proto ti to klouzalo.
Frézovanej povrch asi netřeba komentovat,stejně jako hady

Povrch vozovky

21.8.2012 v 10:47 | Nahoru | #2
Jo hlavne pozor na novej asfalt kdyz zmokne, to je super klouzacka. A pak jeste mista ve mestech (traba Praha magistrala) super tichej asfalt, ten jak je mokrej tak klouze jak namydlena draha.

Povrch vozovky

21.8.2012 v 11:19 | Nahoru | #3
JJ a když pojedeš například po dálnici Brno- Praha a budeš přejíždět z pruhu do pruhu tak bacha,tam mě to taky trošku při 120-130 klouzalo.Tam rvou taky asfalt bo co.
Se jim to ve středu asi trochen rozjíždí.

Povrch vozovky

21.8.2012 v 11:26 | Nahoru | #4
cortes: no hlavně dálnice Praha Brno o nějaký přejíždění z pruhu do pruhu nemuže být řeč, v pravým pruhu by to jednomu vyrvalo řiditka z ruk. Skoro jak když jedeš po schodech jinak k tématu: vidim hady, snažim se vyhnout nebo rozhodně uberu, protože to je hodně nepříjemný. Jak psali kluci, novej asfalt achtung achtung, hodně klouže v dešti. Jinak se ještě zmíním o vodorovném dopravním značení, který je v některých případech dělaný extrakuzkou barvou (vtipný je, že dle zákona musíš mít všechno na mašině schválený pro provoz na silniční komunikaci a přitom přímo na silnici je takováhle krásná klouzajda). No a štěrk ten je jasnej, na tom hodim tlamu i pěšky v sandálech

Naposledy editováno 21.08.2012 11:33:04

1 reakcí na tento příspěvek Povrch vozovky

21.8.2012 v 11:31 | Nahoru | #5
No ja po dálnici na moto nejezdím, ale co kdyby náhodou. Jezdím zatím pro radost a ne pro přesun, takže se dálnicím vyhýbám. Když to tak škube máte ještě všechny zuby? Jak drží moto na panelu? ER5 není na dálnice moc stavěná

(reakce na) Povrch vozovky

21.8.2012 v 11:36 | Nahoru | #6
milanex> panel je skládačka,tzn. že materiál je dělenej a cokoli dělenýho,nebo napojovanýho je třeba brát velmi opatrně......největší průser jsou právě ty spoje. N

1 reakcí na tento příspěvek Povrch vozovky

21.8.2012 v 11:38 | Nahoru | #7
milanex: jak drží na panelu? jak to mám vědět, to tak drncá že jsem věčně ve vzduchu kdybych vezl vzadu bandasku s mlikem, tak do prahy dovezu máslo

Naposledy editováno 21.08.2012 11:39:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povrch vozovky

21.8.2012 v 11:40 | Nahoru | #8
JirkaXJR1200> Možná ty naše dálnice jsou nějaký Lobby lesařů. Chtějí přesunout motokrosaře z lesů na jinou cestu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povrch vozovky

21.8.2012 v 11:56 | Nahoru | #9
Na zubaté dálnici se mi osvědčilo nejezdit pomalu. Motorka nesmí chytnout rezonanci, takže buď pořádně přidat, nebo naopak ubrat - ale to už člověk jede málem s kamióny.
Ono i kdejakou díru v asfaltu je lepší rychle přelítnout a nedat kolům čas do ní zapadnout.

Povrch vozovky

21.8.2012 v 12:02 | Nahoru | #10
jinak mimochodem je vcelku jedno co kde je za asfalt, 2 minuty před tebou to tam řízne v zatáčce tatra se štěrkem, vyhodí mu to ven přebytečnejch 20 kilo štěrku no a pak děj se vůle boží, ochraňuj nás panenko Marie.

Povrch vozovky

21.8.2012 v 12:41 | Nahoru | #11
Hadi jsou fakt dobří.
V neděli jsem na dálnici nějak nedopatřením přesně trefil hada,
co býl podélně přesně podle rádiusu zatáčky.
Docela dost to uklouzlo.
Takže hadům se vyhýbat.

Povrch vozovky

21.8.2012 v 12:46 | Nahoru | #12
jak psal jirka bacha i na přechody a jiny nabarveniny v náklonu klouže to ikdyž neprší, jednou jsem přechod přejel po zadním a kolo mi hrabalo

Povrch vozovky

21.8.2012 v 13:00 | Nahoru | #13
Ja mam nejradsi hady pod sterkem, to je delikatesa

2 reakcí na tento příspěvek Povrch vozovky

21.8.2012 v 14:22 | Nahoru | #14
některý věty mě rozsekaj " jednou jsem přechod přejel po zadním a kolo mi hrabalo "

(reakce na) Povrch vozovky

21.8.2012 v 14:25 | Nahoru | #15

JirkaXJR1200 píše: některý věty mě rozsekaj " jednou jsem přechod přejel po zadním a kolo mi hrabalo "



přední v luftu

Povrch vozovky

21.8.2012 v 14:48 | Nahoru | #16
dewwil: jo, vim jak vypadá motorka co jede po zadnim mě spíš pobavil ten přechod pro chodce nebylo to u mateřský školky?

(reakce na) Povrch vozovky

21.8.2012 v 15:06 | Nahoru | #17

1100Virago píše: Na zubaté dálnici se mi osvědčilo nejezdit pomalu. Motorka nesmí chytnout rezonanci, takže buď pořádně přidat, nebo naopak ubrat - ale to už člověk jede málem s kamióny.
Ono i kdejakou díru v asfaltu je lepší rychle přelítnout a nedat kolům čas do ní zapadnout.



...ano, přesun po D1 pojmout jako RZ z dálkové Rallye...

(reakce na) Povrch vozovky

21.8.2012 v 15:15 | Nahoru | #18

JirkaXJR1200 píše: některý věty mě rozsekaj " jednou jsem přechod přejel po zadním a kolo mi hrabalo "



neznáš? jedeš po zadním a najednou ti hrabe zadní kolo? sakra pěkně nepřijemnej pocit

Povrch vozovky

21.8.2012 v 15:46 | Nahoru | #19
Z uzovek (zalemtane praskliny v asfaltu) a vodorovneho znaceni na silnici za mokra mam docela respekt. To same z nevysisovaneho asfaltu. Klouze to.

Povrch vozovky

21.8.2012 v 16:57 | Nahoru | #20
Hadi a zebry a taky kostky, když na ně kápne klouže to jak p..a před vstupem.Deš.

5 reakcí na tento příspěvek Povrch vozovky

21.8.2012 v 20:20 | Nahoru | #21
ja jel vcera do Města Albrechtice a pred tim to mestem byl asfalt takovy červeny připadalo mi to jako antuka no lek sem se pac to bylo v zatacce takze jsem se modlil at to neustreli ... co to je za povrch ?? a da se na to spolehnout?

Povrch vozovky

21.8.2012 v 20:48 | Nahoru | #22
Dá se říct že co je jiný než normální povrch , tak alespoň zbystřit . Třeba u nás je silnice - pěknej povrch , bez děr , ale už je tak oježděnej až se leskne a je hladkej jako sklo. Tak tady to ujíždí i v mírným náklonu třeba v 90 ti.

Povrch vozovky

21.8.2012 v 20:55 | Nahoru | #23
Maximální zkurvenost, která se dá potkat ve městě, je zrušený vodorovný značení. Jednu dobu bylo třeba na Poříčí v Brně. Zebru natřeli černou barvou. Výsledek je ten, že to není vidět, ale klouže to pořád stejně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povrch vozovky

21.8.2012 v 20:59 | Nahoru | #24
karloss200>

no ono to tam vypadá jako že to je právě zdrsněné v té zatáčce.. projel jsem tam celkem svižně a v pohodě :)
ale taky mě překvapilo, co to tam vymýšlejí za novoty

(reakce na) Povrch vozovky

21.8.2012 v 22:19 | Nahoru | #25

froggy píše: karloss200>

no ono to tam vypadá jako že to je právě zdrsněné v té zatáčce.. projel jsem tam celkem svižně a v pohodě :)
ale taky mě překvapilo, co to tam vymýšlejí za novoty



to by mohli udělat všude jako ideální stopu

Povrch vozovky

22.8.2012 v 01:18 | Nahoru | #26
Nejhorší jsou dilatační spáry uprostřed silnic II. a III. tříd. Když je trochu teplo, tak se to neskutečně klouže- je to nějaká guma

(reakce na) Povrch vozovky

22.8.2012 v 01:21 | Nahoru | #27

karloss200 píše: ja jel vcera do Města Albrechtice a pred tim to mestem byl asfalt takovy červeny připadalo mi to jako antuka no lek sem se pac to bylo v zatacce takze jsem se modlil at to neustreli ... co to je za povrch ?? a da se na to spolehnout?



Nevim technicky, ale je to zdrsneny povrch a dava se to hodne pred prechody..zabrzdis na tom MNOHEM driv nez na silnici. Gumy to zere taky MNOHEM vic. Zkus si to (v aute)

(reakce na) Povrch vozovky

22.8.2012 v 11:36 | Nahoru | #28

karloss200 píše: ja jel vcera do Města Albrechtice a pred tim to mestem byl asfalt takovy červeny připadalo mi to jako antuka no lek sem se pac to bylo v zatacce takze jsem se modlil at to neustreli ... co to je za povrch ?? a da se na to spolehnout?


To "červený" by melo mít větší adhezi. Dává se to před přechody. Zatím jsem to netestoval ani autem ani na moto. Zajímalo by mě co to děla za mokra. Bohužel na místech, které znám je moc velký provoz na nějaké testování.

Podélní hadi a vodorovné dopravní značení je super klouzačka za každého počasí. A při teplíčku jako bylo v pondělí, to musí být úplně super. Při přecházení sinice mi to v jednom místě málem vzulo botu.

Jednou se mi podařilo autem "potkat" na silnici pšenici - řekl bych, že to je horší než led. Led jenom klouže a bez zatáčení a brždění se dá přejet rovně, ale tohle ještě samo uhejbá. Něco jako aquaplaning.
Pak mám ještě zkušenost na moto s naftou. Na výjezdu z jižní spojky. Nejdřív jsem zaregistroval divnej smrad. Byl mi známý, ale v tu chvili jsem ho nebyl schopnej určit. Vše mi došlo, až když mi ustřelil zadek. Nohou jsem se odrazil od silnice tak tak, že jsem to nepoložil. Pak mi už došlo co to je za smrad - NAFTA. A bylo ji tam pomerne dost. Bohužel v první chvili jsem si té řeky nevšiml. Táhla se až na konec zatáčky na průmyslovou. Asi nějaky nákladák měl moc natankováno a trochu víc říznul zatáčku. Super zkušenost, rozhodně si to budu pamatovat

Povrch vozovky

22.8.2012 v 14:52 | Nahoru | #29
Ja se ridim pouckou "kdyz se to leskne, tak pres to neklop". To pokrejva hady, klouzave zaplaty, znaceni na silnici, mokrou silnici atd...

Povrch vozovky

22.8.2012 v 16:55 | Nahoru | #30
Mě je to jedno, jako správný řidič přizpůsobím jízdu a rychlost stavu vozovky a povětrnostním podmínkám
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist