3 reakcí na tento příspěvek Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
Ale s tím výcvikem na motorce sólo už mi to tak ideální nepřipadá. Výhodou to bude třeba v případech, kdy uchazeč "chvíst", vážící 50kg i s postelí, má docela problém ukočírovat CLR125, když za ním sedí instruktor vážící 130kg. Ale slabina je v nemožnosti zasáhnout v případě kritické chyby žáka. Už jsem viděl dost případů, kdy žák udělal chybu (většinou byl "dlouhý" do zatáčky) a motorka nehavarovala jen díky včasnému zásahu instruktora do řízení. Zasáhnout takto přes vysílačku je pochopitelně nemožné.
2 reakcí na tento příspěvek Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
Biker_xx píše: že vznikne naprosto zbytečnej, nicnedělající úřed za předpokládanejch 700 milionů, teda ve skutěčnosti za miliardu. Prý pro každoroční proškolení 500 komisařů. To je jediný, o co v tomhle případě jde.
Přesně tak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
Io by byl na silnicích vegáč.
Přitom ovšem nejde jen o mě... když vezu plné auto lidí, jsem za ně zodpovědný a pokud to do nás takové kopyto napálí, tak i když sám vyváznu bez zranění, nebudu zrovna v klidu, když zbytek posádky si poleží pár neděl na ARO a kor, když skončí s trvalými následky. Když navíc s našimi zákony si ten dobytek půl roku posedí v base a pak hurá zpátky za volant a vše se bude opakovat. To už je sice na jinou diskusi, nicméně si troufám tvrdit, že za volanty legálně sedá nemálo lidí, kteří by díky své povaze nikdy řidičák dostat neměli.
Další kapitolou je neznalost vlastností ostatních vozidel, s nimiž se řidiči na cestě setkávají. Nesčetněkrát se mi stalo, že mne nějaký chytrolín předjel, vzápetí prudce zabrzdil a odbočil doprava. Přitom mu jaksi nedocvaklo, že LIAZka plná cihel opravdu na dvaceti metrech nezastaví. Nebo, když na mne nečekaně někdo "vybafl" zezadu, přičemž nepočítal s tím, že pokud se dlouho drží pár metrů za mnou, tak nemám šanci jej vidět a tím pádem o něm ani vědět.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
Mělo by to být asi tak že se nejdříve naučí teorii a udělá zkoušku z testů (zná pravidla). Pak jezdí na cvičišti aby se naučil ovládat motorku a také je z toho ovládání (jízda zručnosti) přezkoušen !!! Následně navazuje výcvik v provozu kdy 1. část výcviku může jezdit ještě s učitelem na jedné motorce a když učitel i žák uznají že je schopen samostatné jízdy tak už ve druhé části výcviku jezdí sám a učitel ho doprovází na druhé motorce. Nakonec jede poslední zkoušku tak, že jede sám v provozu a komisař sleduje jak se chová atd. pěkně v klídku z plechovky. Toto by byl podle mě ideální stav.
Současný stav kdy komisaři nemají mnohdy k motorkám vůbec žádný vztah, bojí se toho, perou se s žákem o řidítka a celá zkouška je fraška typu kolečko 5 minut kolem autoškoly a hlavně nesahat na přední brzdu je žalostný. O praktikách v některých autoškolách raději ani nemluvit
Naposledy editováno 29.07.2012 10:24:10
Ackoliv si myslim, ze spousta ma*oru za volant/riditka nepatri (vcetne nekterych zde, alespon podle jejich silnych reci o "vykonech" na silnici), tak se obavam, ze by to vypadalo uplne stejne - tezba penez a skutek utek.
Ostatne myslim, ze stejna legislativa pro ridicaky, jako je pro zbrane, by podobne typy celkem uspesne eliminovala, zvlast, kdyby za rizeni bez (ekvivalent nedovoleneho ozbrojovani) taky bylo 3-5 let natvrdo.
Pro inspiraci (nechavam jen to, co je relevantni pro rizeni)
Za spolehlivého podle tohoto zákona se nepovažuje ten,
b) kdo prokazatelně nadměrně požívá alkoholické nápoje nebo prokazatelně požívá návykové látky, nebo
c) kdo pro vnitřní pořádek a bezpečnost představuje vážné nebezpečí svým jednáním, za které byl v posledních třech letech pravomocně uznán vinným ze spáchání více než jednoho přestupku
3. na úseku ochrany před alkoholismem a jinými toxikomaniemi,
5. proti veřejnému pořádku,
6. proti občanskému soužití,
7. proti majetku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
Maty_Kolin> Nevím, jak dnes a jinde, ale já, když dělal zkoušky na motorku, bylo to tak, že při zkouškové jízdě měl jet s uchazečem na motorce instruktor autoškoly (v čemž vidím výhodu, že už jsou po výcviku jaksi "sehraní"), nikoliv komisař. Ti z nás, u kterých instruktor usoudil, že motorku dobře zvládají, na zkouškovou jísdu vůbec nemuseli, absolvovali jen testy z pravidel a "techniku".
S tím, ať nepoužívám přední brzdu, jsem se setkal také, ale většinou je to tím, že instruktoři jaou "odkojeni" starými Jawami, které prý měly přední brzdu dost mizernou a zrádnou.
S tím, že je to v některých autoškolách mizérie, musím souhlasit. Když jsem kdysi dělal papíry na osobák, raději jsem zaplatil 7500,- a měl zkušeného instruktora, který hodně naučil a chyby netoleroval, zatímco ostatní spolužáci se radovali, jak mají fahrschule lacino (cca 3000,-), ale... ten autošklák měl coby učebnu pronajatý jeden kumbál na místním intru a když u něho dělala výcvik kamarádka ze základy, tak hned na první jízdě, kdy se sotva držela volantu, ji vyvedl za město a nechal ji se rozjet na 140km/h!!!
S rozhrkanou a klepající se filckou. Jiný uchazeč mu zase vjel obrácené do jednosměrky a "instruktor" jej klidně nechal celou ulici projet, aniž by nějak protestoval.
Takže jestli je takových rádobyautoškol privela, není se co divit, že to na silnicích vypadá tak, jak to vypadá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
To ale platí i na auta.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
bledemon píše: video dole: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/187973-konec-uplatku-v-autoskolach-ministerstvo-chysta-novy-zakon/
Tady se to podplatit neda stejne jako MOT (stejne jako STK). Zaverecny test trva asi 45 minut a jeste v anglictine s irskym prizvukem rozumet zkousejicimu neni sranda. I kdyz se odboci o ulici driv, tak to nevadi, jenom to musi byt provedeno spravna. Hodnoceni zde je dost prisne.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
Mé zbožné přání je, aby takový pazdrát přišel s novým zákonem o tuto práci, jelikož žákům, autoškolám ani řidičům není takový člověk na svém místě k ničemu užitečný. (o jeho chování v soukromém životě ani nemluvě)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
SG01 píše: To je hezká myšlenka ale kdo je vlastně motořkář? To že se komisař zavrtí při zkoušce je zcela běžné, bohužel žak musí zvládnout motku udrřet samozřejmě to musí probíhat tak aby nebyla ohrožena bezpečnost provozu.
Mluvím o komisaři, který je skutečně mezi instruktory nechvalně známý, nadávají mu, protože on se vrtí, žák to zvládne, ale on si stěžuje na balanc. Žák odjede jízdu bez přestupku a on ho vyhodí i za něco absurdního, nechci vyjmenovat konkrétní příklady. Takový nemá tuhle práci co dělat, zvlášť když komisař je polobůh, proti kterému není odvolání.
Proč myslíte, že se komisaři leckde urputně brání videozáznamům během zkoušek?
A kdo je motorkář? Uvedu jen jeden příklad. Mám kamaráda, kolegu. On si udělal papíry na motorku, ale žádnou nevlastní, nemá ani výstroj. To není motorkář.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
Jsem zarnym prikladem toho jak stupidni zpusob autoskol je v CR.
Pred nekolika mesici jsem se vydal z Nizozemi kde jiz dlouha leta ziju do CR, protoze jsem se rozhodl ve svem veku zacit jezdit na motorce. Nikdy jsem nemel ani fichtla, takze jsem byl naprosto nepolibeny. Nebyl to prvni zachvev krize stredniho veku, ale defakto nutnost a motorku nemam pro radost, ale jako dopravni prostredek.
Zapsal jsem se do Autoskoly, musel na zdravotni prohlidku, zaplatil skolne a sel se "ucit". Melo me varovat, ze dany pan instruktor byl duchodce, co nemel ani vlastni motorku, jen tu skolni a nemel ani poradnou vystroj. Nebyl to proste MOTORKAR. Naucil me na parkovisti ovladat stroj a za 15 min si za me drepnul a vyrazili jsme do provozu. Odjel jsem povinnych 13 lekci pri kterych se kladl duraz na dopravni predpisy, davani prednosti chodcum a dodrzovani predepsane rychlosti. Jezdil jsem jen po meste a to max 40km/h a za mesto jsem se podival az pri posledni lekci a mohl to roztahnout az na 80km/h coz mi prislo jako rychlost svetla...
Jinymi slovy, to co jsem se naucitl, to za tyden zvladne i cirkusovy medved. Ale uz mi nikdo nevysvetlil ani neukazal jak se takova motorka chova v meznich situacich. Zaden prvotni vycvik na uzavrene plose, tak aby se clovek napred poradne naucil ten stroj bezpecne zvladat. Zadne krizove brzdeni, nebo uhybne manevry. Na to pry nejsou ceske autoskoly zarizene a vycvik to nevyzaduje.
Ale hlavne ze diky tomu ze CR hodla byt papeztejsi nez Papez a veme vam stavajici skupiny pokud neudelate pisemny test, tak jsem se musel srotit otazky ktere ani nejsou napsane cesky. Uz jsem si myslel,ze jsem za ty roky zapomel cesky, ale kdyz jsem to predcital lidem v okoli, taky si nevedeli rady. Co je kurva "komunikacni vegetace"a proc se me nekdo pta, jestli na ni muzu zastavit??!! No a definice "krajnice"je taky perla K.H. Borovsky se v truhle toci jak vetrak, to vam teda povim pratele...
Zkratka, to co se v CR povazuje za vyuku novych ridicu je naprosta fraska. V NL to je tak,ze clovek dela papiry v prumeru vic jak 2 mesice. Napred se poradne uci jezdit na parkovisti mezi kuzelama, napriklad i pres auto pneumatiku, napred pomalu a nakonec v 60km/h bez drzeni riditek. Tak aby si clovek zafixoval ze se daji zvladnout i zdanlive neprirozene situace. Nebo takove veci jako projeti slalomu a nasledne posbirani kuzelu na sebe na nadrz a dojeti do cile. Takoveto veci jsou i soucasti zaverecne zkousky. Az potom co zvladne clovek takovehle figle si ho dovoli pustit do provozu a to opravdu samotneho jen s instruktorem ve sluchatkach ktery jede bud na masine nebo v aute za nim. A potkavam je denne a vetsinou ma tak 2 - 4 zaky najednou.
Takze ja jsem pro aby se vse sprisnilo. Protoze ja jsem se nenaucil ani prd a malem to taky dopadlo hodne blbe hned co jsem si koupil masinu. A ano koupil jsem si velkou a silnou, ale lehl jsem si v nizkych rychlostech ve meste. Dodnes jsem najel za nejake 2 mesice 4tkm a porad si nejsem jisty, sbiram rozumy a snazim se na to prijit sam. ale to je opravdu spatne.
Ano, byl jsem rad ze jsem zaplatil 6500kc za vycvik a ne v NL 1700€, ale nadruhou stranu uz dneska vim, ze jsem radeji nemel setrit.
2 reakcí na tento příspěvek Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
dareckov píše: Řekněte mi, kdo dá psychotesty tak nebude na silnici prase? hlavně na motorce...
Absolutní debilita. Já jsem "pirát silnic" jak vystřiženej. Ani ne tak na motorce, už jezdim spíš jen na okruhu, ale často na okreskách trénuju s mojí závodní Imprezou STI (protože taky kde jinde) v hodně nehoráznejch rychlostech (i když si myslim, že furt relativně bezpečně, ale to nechme stranou) i úhlech vůči trati a kdyby mě viděla Lucie Borhyová, asi by jí u takovýhleho ultrapřípadu v hlavních zprávách na Nově vypadly ty dudy z dekoltu a Ray by byl bílej jak stěna. Ale proč o tom píšu. Svýho času jsem dělal psychotesty na zbroják, který, myslim si, budou asi o třídu přísnější, než na nějakej blbej řidičák. Jednak byla většina otázek poměrně čitelná, kam se s nima míří a výsledek? Pan psycholog mi řek, že by mi klidně dal tank, že někoho tak vyrovnanýho tam dlouho neměl. A co z toho vyplývá? Že celý slavný psychotesty jsou úplně na hovno. Jen si na tom bude někdo mastit kapsu, bude se buzerovat a uplácet a velkej bratr posudky archivovat...