![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.
Hodně km, bez přebržděných předních kol
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
.... Jednou jsem takhle viděl moc pekny video, jak to typek na BMW zapomel vypnout a pak letěl z kopce jak na koloběžce :D
2 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Dzgofmann píše: A hlavne s tim, že mám abs musim furt počítat, Třeba pojedu na chatu a tam máme šotolinovou prudkou silnici... neni jinná možnost jak to sjet, že zadupneš zadek a kloužeš se dole jinak to na motorce položíš
.... a nedokážu si představit, že zapomenu že mam zapnuty abs, rozjedu se z toho kopce, šlápnu na zadek a motorka nebrzdí... a pak třeba v 60 vlítnu do lesa ..
Myslím, že na to nezapomeneš
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Čičin píše: assassin> v terénu se ABS vypíná, pokud to jde. Když jedu po prašném, šotolinovém povrchu tak skoro stojím .. z kopce to moc nebrzdí, protože mi na Stromu ABS vypnout nejde
Nekde jsem cetl, ze na stromu se vypina vypinacem do napajenim/vytazenim pojistky (pokud nechces strihat draty) nebo prerusenim kabelu od senzoru. Nevyzkouseno.
1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
dvakrát se mi stala "panika" a jednou bílá čára za deště = tři lehnutí. pak jsem se naučil brzdit a od té doby bez problému.
loni jsem koupil cestovní enduro s abs - na zadku jsem ho několikrát zkušebně zašlápnul, abych věděl, jak se to chová (předek jsem si netroufnul
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
pár lidí na endurech "vyřadilo" zadek a nechalo jen předek, což je asi ideální
k povinému abs za pár let - nedokážu si to představit na sportovním enduru v terénu. ani vypínatelný
3 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
1) ve většině případů o ABS nevíš. Brzda se chová jako každá druhá. ABS zasahuje jen v mezních situacích.
2) 3-4 krát do roka mi to zachrání hubu nebo aspoň poškrábané plasty. A není to tím, že bych jel jako prase s podvědomým pocitem, že mne něco hlídá.
3) ABS je jen asistenční systém. Nikoli kouzelník přes fyzikální zákony. Kdo to nechápe, rozbije si hubu s ABS stejně jako bez něj.
4) ABS skutečně brzdí na suchém povrchu hůř. Ale pouze ve srovnání s borcem, který brzdit umí. A 90% lidí brzdit neumí (ale ne každý si to dokáže přiznat). Nemohu sloužit za terén, ale na silnici je dobrým měřítkem stoppie. Umíš stoppie? Kdykoli na požádání, když tě vzbudí o půlnoci? Pak to s brzdou fakt umíš a ABS nepotřebuješ. Všichni ostatní ano. Jen o tom ještě nevědí.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Versys asi nemá moderní systém ABS, ale jinak u některých mašin se např. citlivost ABS mění podle navolené palivové mapy (déšť,město,sport)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
Jo a ty nerovnosti před křižovatkou ve městech...jen kokod by tam vjel tak že bude mít problém to ubrzdit, jedno jestli má ABS nebo ne
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Na terén má být vypínatelný, to je jasné...
Naposledy editováno 21.07.2012 06:55:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
assassin píše: Jj vypinac misto pojistky obvykle funguje
Pojistka místo vypínače. Aby vypínač fungoval jako pojista, musel by shořet
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Bubak z Nemecka píše: scalla> ...souhlas naprosty az na bod 4) - aspon u BMW s kompem rizenejma intergalnima brzdama s posilovacem - troufam si tvrdit, ze by to bylo +/- stejne.
Mno myslim ze by se dal najit nakej test, osobne moc neverim ze ty brzdy u bmw jsou o tolik lepsi...
U aut taky existujou ruzny hyper super abs a na suchu to bez nej brzdi lip i tak...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Milos1 píše: Pojistka místo vypínače. Aby vypínač fungoval jako pojista, musel by shořet
Jo kdyz to potrebujes do detailu tak vypinac v serii s pojistkou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
trins píše: Dolph-cz> tak je všeobecně známý že ABS prodlužuje brzdnou dráhu...jeho jedinná výhoda je ta že i při maximálním brzdění dokážeš auto řídit...ale na to by musel být člověk sakra trénovanej,nebo mít za sebou XY bouraček,protože většina to stejně zašlápne,zapře se do volantu a zavře oči
o prodlouzeni brzdne drahy to je zname,ale vem si ze treba ja lempl a s malejma koulema brzdu vyuziju jen na 80% vic zmacknout treba strach v krizovce nedovoli abych neprebrzdit.ale s abs ikdyz prodlouzi drahu na 80% brzdeni,tak zabrznim s ucinosti napr 98%.a tim je pro me jako lempla lepsi abs..v tomhle ybch videl hlavni vyhodu abs.Bezhlave zabrzdit a nejak si to poradi,ale u obyc brzdy to chce zkusenosti...
edit: koukam ze scalla to napsal za me
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Naposledy editováno 21.07.2012 09:29:33
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
A ještě jedna věc, na kterou jsme byli upozorněni testovacím jezdcem - při bržděnínapříklad na sjezdech z dálnic, kde jsou kamionama vyhrnutý vlny asfaltu, to může ABS mylně vyhodnotit jako blokující se kolo a nemusíte tak dobrzdit
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Čičin píše: jojo,je to tak,motorka pak "vůbec" nebrzdí, naštěstí jsem jel tak 30-40km/h. Nicméně v křižovatce na hlavní v 99 % nepotřebuješ krizově brzdit, protože se snažíš předvídat... narozdíl od zatáčky, kde tě v mnohem větší rychlosti může něco překvapit
Láďo mě se to tež stalo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Tež jsem kvůli panickému brždění skončil na svodidlech (můj druhý crash), už uběhlo hodně km od té doby
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
Naposledy editováno 21.07.2012 11:58:07
Děkuji všem velice za pomoc, a za kvalitní názory... Objasnili jste mi to, a moc pomohli.. Díky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
1) Dodáním falešné jistoty udělá ze spousty bezmozků ještě větší bezmozky. Kdo s tím má pak sdílet silnice? (Vím, že rozumnej pilot rozumnej zůstane.)
2) Motorka má být jednoduchej stroj - motor, brzdy, pár trubek, něco žároviček, dve kola a hotovo. Kdybych chtěl pohodlí, bezpečnost a hračičky, tak si koupím auto.
3) Na motorce nejezdím proto, abych se dožil zdravej 150 let, ale proto, abych si užil ten bezprostřední kontakt s cestou, s okolím. Pokud to jednou odseru, stane se. Tím se za tenhle požitek holt občas platí. Tyhle asistenční krámy se staví mezi mě a tu cestu, kazí mi to. Mám lepší pocit z jízdy na hodným líným půllitru, kterej dělá to, co mu řeknu, než z jízdy na překoňované moderní litrové potvoře, který mě vede za ručičku, abych si náhodou něudělal bebí. O budoucích línejch hodnejch půllitrech zamořenejch pomocníčkama nemluvím už vůbec - to už radši kolo Ukrajina
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
4) Zkušenost z auta (na motorce jsem s ABS nejel): ABS schopnějšího šoféra v mnoha situacích naopak ohrožuje na životě. Rolety, koleje, sníh, břečka střídaná se suchejma místama a podobný místa jsou toho příkladem. Když jedu bez ABS, kola se lehce odtrhnou, ale odtrhnou se v závislosti na mém hrabání po brzdě a plynu, je to čitelné, dá se to předvídat a dá se to uřídit. I krátkej řízenej smyk pořád znamená auto pod kontrolou. Jakmile do toho začne kecat elektronika, začne se plechovka tady na těch "přilnavostně nerovnoměrnejch" místech chovat nečitelně a není problém se ocitnout v protisměru nebo v poli. To, že se mi při tom nezablokovala kola ani na vteřinu, je chabá útěcha.
Je to pořád to stejný ABS, takže na mašině se to bude projevovat podobně.