Potřebuji poradit prosím. Mam téměř zánovní komletní řetězovou sadu (ČZ X RING 525 orig.).
Včera jsem vyměnil ozubené kolečko z 15 z na 16z. Kolečko jsem zakoupil( motoretezy.cz)
Již před dvěma lety jsem musel vyměnit ozubenou fixační podložku, přišroubovanou k ozubenému kolečku.
Hlavním problémem bylo, že se opotřebovaly vniřní zuby podložky! A docházelo k pohybu kolečka včetně podložky v délce cca 5mm se současným chrastěním za jízdy
Kolečko jsem namontoval 16z, a přesto se stále pohybuje na pohonné hřídeli po její ose o cca 5mm i při správném natažení řetězu.
Jaké máte zkušenosti s tímto problémem? Máte tam tu samou vůli? Měnili jste už někdy zmíněnou ozubenou podložku?
Mohl bych i zavolat, abych problém mohl lépe specifikovat. Když mi necháš číslo, tak Ti zavolam
Děkuji moc!
Podložka stojí 230kč, ale ta vymačkaná hřídel 4300kč a rozebrat převodovku..
Nebo se na to zatím vykašlat, vyměnit podložku, dojezdit sezonu a pořešit v zimě, např. úpravou hřídele..
Naposledy editováno 15.07.2012 12:22:08
Naposledy editováno 15.07.2012 13:19:06
Až včera při sundavání 15z kolečka jsem si opět všiml, že došlo zase ke značnému opotřebení podložky. O asi 50% méně opotřebení zubů. Prozatím to je tak, že k 16z kolečku jsem natlačil tu původní starou podložku(vymlácenou) a na to přitlačil tu ještě zachovanou a utáhl delšíma šrouby. Vůle je menší, ale řešení je to jen na max. jednu sezonu...asi.. Jedině koupit novou podložku, tu natlačit úplně ke kraji. Do prostřed vrazit tu opotřebenou(50%) a přitáhnou ke kolečku. Co?
Nebo koupit novou podložku jako vzorek a podle ní vyrobit jiné lepší. Nerez, slitina?
Prozatím nic nechrastí. KOLIK KM MÁ PODLOŽKA PŘIBLIŽNĚ VYDRŽET ?????
Nebo v horším případě koupit i novou hřídel. Při vymontování hřídele se vypouští olej?
Díky
Vypadá to zajímavě jsem rád, že jsem se s narušeným drážkováním na hřídeli "zatím" nesetkal... čert vem podložku, ač podle mě ta nakonec to drážkování hřídele narušila tím jak se zmenšil její vnitřní průměr a začal deformovat drážky hřídele.
Proč ale zmenšila podložka vnitřní průměr? Nemáš např. zadní rozetu obráceně namontovanou či vymezovací podložky v ose kola přehozený, zkrátka zda máš souosost obou kol... podle mě by za to mohla větší axiální síla.
Víc neporadim, nevim ... zlaté mé problémy s těsněním řetězu.
edit.: Jinak jsem jí nikdy za 85 tkm neměnil ač její boky mají patrné stopy po otěru, tak vnitřní průměr je nedotčený (pokud si vzpomínám, mohl bych případně nafotit).
Naposledy editováno 15.07.2012 23:46:33
Nebo jak píše -LOTR-
(Proč ale zmenšila podložka vnitřní průměr? Nemáš např. zadní rozetu obráceně namontovanou či vymezovací podložky v ose kola přehozený, zkrátka zda máš souosost obou kol... podle mě by za to mohla větší axiální síla.)
Pokud si najdeš čas, tak se foto bránit nebudu
Sadu jsem si nechal namontovat v ADT v Horažďovicích. Servis a obchod...
Zkontroluji, nebo můžu zaslat foto zadní rozety...
TA jsem kupoval, když měl nalítáno 15 000 km(5 let zpátky, r.v. 2001), ale tím si nejsem jistý. Stav moto by odpovídal. Vzhled a celková údržba na jedničku jen bylo třeba vyměnit řetězovou sadu.
Výměna nastala v 19 500 km ČZ X ring 525 orig...Teď 37 000 km.
O řetěz sadu se staram pravidelně. Napínání řetězu snad asi jen 2x a jen o kousek. Jezdim s rozumem, ale vždycky také ne.
Otázkou je jestli přední ozubené kolečko od ČZ nemá o pízl jiný vnitřní rozměr od DID?
Nebo zkrátka hřídel je lehce načatá.
Jakou sadu tam máte ČZ nebo DID?
Na TA jsem po celou tu dobu jinak nemusel téměř vůbec šáhnout, když nebudu počítat olej+filtr, brzdovou a chladící kapalinu, brzdové desky, vzducháč, svíčka a seřízení ventilů a Leo Vince...
Ještě mi napadlo. Kamarád má známého na laseru. Že by mi tu podložku vyrobil na míru o trošku širší a s delšíma drážkama? Novou hřídel asi zatim nee
Dalo by se to podle tohoto plánu...? Nebo koupit novou(záloha) a podle ní vytvořit jinou, která by lépe padla?
http://www.motoretez...ansalp-rok-0107.html
Díky
zítra pošlu foto zadní rozety...
Naposledy editováno 16.07.2012 00:24:40
Ta rozeta je obráceně?! Ty hovadka mi ji otočili! No a já jsem si toho vůbec nevšiml
Odsazená plocha zvenčí kola, to samý i nápisy mají být zvenčí. To myslíš jak? Prosím vysvětli
Řetězová sada byla nandaná v cca 20 000km, teď tam mam 37 000km. Jetá si myslím moc není, viz. obrázek napnutí řetězu. Prověšení okolo 3cm cca.
Co s tím?? Lze jí teď obrátit a napasovat správně a jezdit?
O víkendu jsem nasadil 16z kolečko a zajišťovací podložka je objednaná. Stejně se pokusím domluvit s kamarádem, zda by mi neudělal na laseru širší náhradní.
Samozřejmě se to pokusím vyreklamovat!!!!!!!!!!!!!!!!!
Co si člověk neudělá!!! Kdybych měl doma tenkrát nýtovačku....ksichti
Volnější řetěz (nemyslím samozřejme extrémně volnej) ti občas může bouchnout do kyvky a to je tak všechno, utaženej řetěz se ale napíná a ničí všechna ložiska a ozubená kola na všech osách, na která působí. Může i prasknout. Řetěz se napíná při propružení a jeho průvěs musí to napnutí s rezervou kompenzovat.
Hodně je to vidět u motorek s velkými zdvihy - ty mají opticky řetěz hodně prověšený - mrkni se na obrázky třeba nějakýho krosu. Takhle jsem to myslím někdy kdysi dávno někde četl.
Dle manuálu průvěs řetězu se má pohybovat 35-45mm. Celou dobu jsem měl 40mm, až teď jak jsem přendaval kolečko z 15z na 16z tak mam asi 35mm(ujel tak 8km), ale určitě to ještě povolím na těch 40mm a víc
Jinak máš pravdu. Je lepší mít volnější řetěz, než našponovaný, to ne
Asi to bude nejlepší. Až podložka přijde, sjedu si tam, zkusím vyreklamovat tu původní podložku a novou si nechám udělat širší asi z toho nerezu. Nejlepší by byla asi kalená ocel co?
Kdyby se našla dobrá duše, která by mi mohla vyfotit správnou pozici jistící podložky na hřídeli, popř. "samotnou" hřídel tak by to bylo naprosto super. Jen pro představu jak to má správně vypadat
Díkec
Naposledy editováno 05.08.2016 12:11:01
Jsem teda zvědav až mi přehodí tu zadní rozetu, jestli mi to přestane tlačit tu podložku směrem k motoru...
Zítra tam zavolám zda už podložka dorazila. Už jim to nějak dlouho trvá!!! 16.7. jsem to objednával. To by se z toho jeden...
Naposledy editováno 26.07.2012 14:14:36
1 reakcí na tento příspěvek Ozubená podložka a hřídel
V prodejně ADT: http://www.atvamoto.cz/prodejna uznali chybu, ochotně rozetu přehodili a podložku vyměnili. Člověk který mi dokázal špatně nasadit rozetu, již tam nepracuje. Nebyl jsem první komu motorku zmršil (jméno můžu poslat SZ)
Mé doporučení, je lepší jeztit do autorizovaného servisu nebo k mechanikovi, kterýho dobře znáte nebo jste na něj dostali doporučení a v lepším případě, když to jde si servisovat moto sám.
Originální podložku jsem si prozatím uschoval a namontoval 4mm(místo 3mm) z materiálu (11 523)
na laseru. Po nasazení a ujetí 70 km cca jsem zjistil že 4 mm je moc. Teď se začala opírat o opačnou (vnější) stranu na hřídeli a došlo k nepatrnému zbroušení.
Až nasadim tu 3mm a vyzkoušim, tak hned napíšu jestli je to už OK.
Prověšení řetězu kolem 3.8-4 cm
Všem chci MOOOC poděkovat hlavně LOTRovi, za povšimnutí otočené rozety.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ozubená podložka a hřídel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ozubená podložka a hřídel
Z 99,99% je nedotčená. Vnitřní strana (blíž k motoru) ta jak je narušená(hřídel), tak z té strany je 100%
Z vnější strany bylo vidět že se jen "dotkla" snad ani to ne. To je ten rozdíl od originální. Ta se nepatrně zúžuje směrem k zubům. Na laseru lze vypálit jen plochu...
Vypadá to skvěle Musí tam být 3mm tloušťka.
Myslim si že nasadit originál by už nebyl žádný problém
1 reakcí na tento příspěvek Ozubená podložka a hřídel
1 reakcí na tento příspěvek Ozubená podložka a hřídel
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 0 | 16.2.2024 v 18:21 Kongošt |
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 9 | 26.1.2024 v 23:46 HANZTE |
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp | Glaucous | 3 | 18.1.2024 v 16:24 kokoška. |