Jedna je kapotovaná, druhá nahatá. Na Yamaze víc ležíš, na Duku jsi vzpřímená.
Záleží asi co tě víc přitahuje a co ti vyhovuje.
Kdybych byl já začátečník, přiklonil bych se ke KTM.
Naposledy editováno 25.06.2012 13:14:29
1 reakcí na tento příspěvek Prvni motorka 125 pro holku
Naposledy editováno 25.06.2012 13:16:55
besti píše: KTM Duke 125 nedoporučuju, má jí kamarád, kupoval jako novou, stále v servisu, víc stojí než jezdí a momentálně řeší odstoupení od smlouvy. Jinak hned jak moto přivezl - první závada - tekl z nádrže benzín (myslim že pak celou nádrž v servise měnili)... Co se týče zpracování motorek, líbí se mi naživo víc Yamaha (KTM působí víc "plastově"). S KTM jsem jel, na 125 to nebylo špatný, Yamahu jsem nezkoušel
Holt je to jejich novinka v teto kategorii. Yamaha je lety osvedcena.
3 reakcí na tento příspěvek Prvni motorka 125 pro holku
-chceš jezdit silnici, nebo terén?
-Když silnici, tak chceš spíš cestovní, nebo sportovní motorku?
když enduro, chceš jezdit jen polní, lesní cesty, nebo chceš i "ostřejší" motorku na krosovou trať?
-Čtyřdobý, nebo dvoudobý motor?
-Dvoutakt je ostřejší, trochu divoký a nevyzpytatelný, má sice větší výkon, ale i vyšší spotřebu a byť je jeho oprava levnější, musí se dělat častěji, kor když je hodně zatěžován. A stejně, bude Ti 16 let, takže motorka musí mít krom objemu max. 125ccm také výkon nejvýš 15k, takže výhody dvoutaktu se tím dost ztrácejí. A pokud budeš mít motorku "odškrcenou", dost si zahráváš v případě nehody (řešilo se to tu mnohokrát).
-Čtyřtakt je tišší, hospodárnější, má "rovnější" průběh výkonu dle otevření plynu a jeho životnost je obecně vyšší, ovšem pokud se na něm něco vysype, oprava bývá drahá (třeba přetržení pohonu vačkové hřídele a následný náraz pístu do ventilů, což u dvoutaktu nehrozí).
-nemá výkonovou rezervu, není možné z něj dostat vyšší výkon, než na jaký je projektován, takže taková motorka je "línější". Oproti tomu z dvoutaktu 125ccm je možné "otevřením" získat až 40k, což už je dost, ale bývá potom dost "divoký" (dáš plný plyn, motor se napřed trochu dusí a moc nejede, ale při určitých otáčkách se "probere" a vystřelí vpřed).
YZF-R125 je vlastně "malorážní verze" motorky, která má normálně cca 180k a je chopná jet 310km/h. Tomu pak odpovídá styl jízdy, kdy jseš zalehlá na nádrži a neustále přesedáš, vysedáš, přenášíš váhu, čili pořád měníš polohu. Kdežto "stopětadvacítková" verze nemá výkon potřebný pro takovou jízdu, takže jedeš více méně cestovním tempem, jseš v jedné poloze a od toho leckdy rychle začnou bolet záda a ruce, na kterých je dost váhy. To je přesně ono, jak můžeš občas vidět jezdce na supersportu jedoucího po městě, pravou rukou drží plyn, sedí vzpřímeně a levou ruku má opřenou vzadu o kříž. To právě proto, aby si srovnal záda.
KTM 125 Duke má oproti tomu vzpřímenější posez, na rukou není taková váha, ale nohy jsou skoro jako u endura, dost ohnuté, což může někomu při delší cestě vadit.
Pro začátek bývají obecně nejlepší cestovní "naháče" , jako třeba GS125, nebo CB125.
Také je docela důležitá Tvá výška, přesněji řečeno délka nohou. Na to je také třeba se zaměřit při výběru motorky.
Ujasni si všechny tyto body, co vlstně chceš a na základě toho se pak dá kloudněji poradit.
1 reakcí na tento příspěvek Prvni motorka 125 pro holku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni motorka 125 pro holku
J.M.K. píše: Pokládáš ten dotaz dost obecně. Prvě si musíš ujasnit:
-chceš jezdit silnici, nebo terén?
-Když silnici, tak chceš spíš cestovní, nebo sportovní motorku?
když enduro, chceš jezdit jen polní, lesní cesty, nebo chceš i "ostřejší" motorku na krosovou trať?
-Čtyřdobý, nebo dvoudobý motor?
-Dvoutakt je ostřejší, trochu divoký a nevyzpytatelný, má sice větší výkon, ale i vyšší spotřebu a byť je jeho oprava levnější, musí se dělat častěji, kor když je hodně zatěžován. A stejně, bude Ti 16 let, takže motorka musí mít krom objemu max. 125ccm také výkon nejvýš 15k, takže výhody dvoutaktu se tím dost ztrácejí. A pokud budeš mít motorku "odškrcenou", dost si zahráváš v případě nehody (řešilo se to tu mnohokrát).
-Čtyřtakt je tišší, hospodárnější, má "rovnější" průběh výkonu dle otevření plynu a jeho životnost je obecně vyšší, ovšem pokud se na něm něco vysype, oprava bývá drahá (třeba přetržení pohonu vačkové hřídele a následný náraz pístu do ventilů, což u dvoutaktu nehrozí).
-nemá výkonovou rezervu, není možné z něj dostat vyšší výkon, než na jaký je projektován, takže taková motorka je "línější". Oproti tomu z dvoutaktu 125ccm je možné "otevřením" získat až 40k, což už je dost, ale bývá potom dost "divoký" (dáš plný plyn, motor se napřed trochu dusí a moc nejede, ale při určitých otáčkách se "probere" a vystřelí vpřed).
YZF-R125 je vlastně "malorážní verze" motorky, která má normálně cca 180k a je chopná jet 310km/h. Tomu pak odpovídá styl jízdy, kdy jseš zalehlá na nádrži a neustále přesedáš, vysedáš, přenášíš váhu, čili pořád měníš polohu. Kdežto "stopětadvacítková" verze nemá výkon potřebný pro takovou jízdu, takže jedeš více méně cestovním tempem, jseš v jedné poloze a od toho leckdy rychle začnou bolet záda a ruce, na kterých je dost váhy. To je přesně ono, jak můžeš občas vidět jezdce na supersportu jedoucího po městě, pravou rukou drží plyn, sedí vzpřímeně a levou ruku má opřenou vzadu o kříž. To právě proto, aby si srovnal záda.
KTM 125 Duke má oproti tomu vzpřímenější posez, na rukou není taková váha, ale nohy jsou skoro jako u endura, dost ohnuté, což může někomu při delší cestě vadit.
Pro začátek bývají obecně nejlepší cestovní "naháče" , jako třeba GS125, nebo CB125.
Také je docela důležitá Tvá výška, přesněji řečeno délka nohou. Na to je také třeba se zaměřit při výběru motorky.
Ujasni si všechny tyto body, co vlstně chceš a na základě toho se pak dá kloudněji poradit.
já nevím co si tady honíš vocas s 2T nebo 4T, enduro nebo silnice, když se ona ptá na dvě silniční 4T motorky
Naposledy editováno 25.06.2012 17:09:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni motorka 125 pro holku
PájaViků píše: to se divím že to tu ještě nezaznělo
no, tak můžeš být první 15 už ji bylo
1 reakcí na tento příspěvek Prvni motorka 125 pro holku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni motorka 125 pro holku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni motorka 125 pro holku
1 reakcí na tento příspěvek Prvni motorka 125 pro holku
Ukážeš kozy a polykáš?
PS: Už jednou u mě byla kriminálka za ohrožování mravní výchovy mládeže, nebo jak zní ten paragraf
seikos píše: já nevím co si tady honíš vocas s 2T nebo 4T, enduro nebo silnice, když se ona ptá na dvě silniční 4T motorky
to jsem si říkal, když jsem to začal číst a když jsem viděl krosovou trať, tak jsem to přeskočil...
prostě se zajeď podívat na obě, projeď se na nich a sama rozhodni co je lepší - 100 lidí 100 chutí