Poslední dobou řeším dojíždění do práce autem, nakolik se to odráží dost podstatně na mojí peněžence, chtěl bych to pořešit co nejlépe a přemýšlím nad motorkou. Zde popíšu hlavní parametry:
Autem najezdím cca 4000 km měsíčně. Při mé spotřebe 6,3-6,8 (benzín), a dnešní ceně benzínu (37,20 Kč) to dělá měsíčně cca 9600 Kč. Je to hodně a vzhledem k tomu, že dnes najít práci a přitom solidní je těžké, tak ji nechci pouštět.
Prosím tedy o radu při výběru motorky.
Denně se jedná o jízdu 60 km tam a 60 zpátky. Z toho 1/3 dálnice, 2/3 okresky a vesnice.
Autem cca 50-55 minut, dle stylu jízdy a průjezdnosti. Max. rychlost na trase do 100 km/h, jezdím spíše v rozmezí 70-90 km/h (šetřím:( ).
Ve výhledu mám zatím KTM Duke 200. Nakolik jsem jezdil kdysi na Jawe 250, tak se v nových strojích nevyznám. Nevyžaduji nic silného, spíše ekonomicky výhodného. U toho KTM jsem četl spotřebu do 3l/100 km. Jak je to s nájezdem u motorek? Kolik vydží km? A co servisní intervali, případně finanční náročnost? Doporučili by jste mi něco? Díky
mm-art-airbrush píše: Jezdim do práce zdarma
e: ne dělám si prdel, ale dát desítku měsíčně jen za dopravu do rachoty je dost
Ja do prace jezdim zdarma, akorat fotrik nadava ze mu auto zaclo nejak moc zrat Preci nebudu kvuli litru benzinu jezdit na benzinku
Ja bych nepocital s 3,5 l, min s 4.
A nepocitej stim ze budes jezdit celej rok, to moc lidi nedava. Ale nechci te odrzovat, proste kup a uvidis .
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušených
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušených
E: A díly seženeš na každym šroťáků (kromě spotřebky jako rozvody (90000km) atd).
Naposledy editováno 09.05.2012 15:55:39
radek_ píše: Ahoj, já do práce sice ještě nejezdím, ale řekl bych, že největší úspora bude, když by jsi využíval autobus. Ano, je to opruz ale vyjde to nejlevněji.
Co se týče dopravních prostředků, tak skútr je ideální tím, že je to zkrátka takové vozítko, které slouží těmto účelům. Co se KTM týče, řekl bych, že směr této firmy je hlavně o tom se pořádně vyblbnout, proto jsou ty motorky i tak stavěny.
Já se teď v brzké době pojedu podívat na Jawa den do Brna. Docela zajímavě vypadá Jawa 250 Travel. Ta spotřeba je taky prý hodně malá a na cestování do práce ideál. Přemýšlel jsem o této motorce pro mne a pro přítelkyni.
120km denně na skútru... Marjá... radši popravu než to...
Pokud je tam dálnice, uvažoval bych o nějaké 250 ccm, která i výkonově bude postačovat a po cestě si užiješ kopec zábavy (oproti autu). Já zvolil nakonec dokonce 125 ccm, kde je minimální servis a skvělá spotřeba (zatím jezdím max. 2,3 l/100 km, když jedu plný plyn).
Silnější motorky bych nedoporučoval, protože servis, spotřeba atd. by se nevyplatila.
Jinak teda LPG za mě jasná volba .
elim_co píše: TomElefant750> 95% jízd bych dělal právě tu trasu 60 km. Proto nepotřebuji silnější stroj. Silnice ani nedovoluje jet moc rychle, proto hledám něco od 125 (to mi příde moc líné) do 350? Za servis auta dám ročně cca 20.000. To je nutné zlo. Tak hledám něco méně zlého:).
Přesně to, co mám v profilu. Jede 140, při jízdě okolo kila žere jen 3 litry na sto.
Nebo pokud chceš ušetřit a neopravovat, tak již zmíněná Honda Innova. Je to u nás přehlíšené moto, v cizině jich jezdí hafo, je to Honda, tj. bezúdržbové (jen bych se bál o řetěz, má to snad jen šířku 428), výhodou je do 2 l spotřeba a má to manuální řazení.
2 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušených
A to aby jel porad na plny plyn taky neni ono. Myslete na vybrace do riditek. atp.
motomiro píše: 250 je na takove jezdeni malo. uvedomte si ze pojede 5x do tydne tam a zpatky. Zacne ho ten objem otravovat. Staci plna nadrz,kopec tankvak nalozeny nakupem a protivitr a je to v....
A to aby jel porad na plny plyn taky neni ono. Myslete na vybrace do riditek. atp.
Pise ze autem jezdi 70-90, takze nemyslim ze by mel s timhle problem.
motomiro píše: 250 je na takove jezdeni malo. uvedomte si ze pojede 5x do tydne tam a zpatky. Zacne ho ten objem otravovat. Staci plna nadrz,kopec tankvak nalozeny nakupem a protivitr a je to v....
A to aby jel porad na plny plyn taky neni ono. Myslete na vybrace do riditek. atp.
No hlavne pozor na vybrace
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušených
utaha se ti to. Navic kdyz to bude vzduchač a starši 4T tak to bude žrat olej...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušených
motomiro píše: stojim jsi zatim. 250 je malo.
utaha se ti to. Navic kdyz to bude vzduchač a starši 4T tak to bude žrat olej...
já si zase stojím zatím,že 250 konkrétně ybr je na ježdění do práce ideální,protože to mám vyzkoušeno v praxi a o nějakém utahání nemůže být ani řeči,pokud nedržíš pořád plný plyn. ,olej mi taky nežere-najeto 25tis. dělal jsem na ni vyjíždky ve 2 kolem 200 km a nezaznamenal jsem,nějaké nedostatky,pokud tedy nepotřebuješ lítat 200km/hod.Zvládne v pohodě i jízdu na dálnici-odzkoušeno. Je pěkná,lehká a úsporná.Kolik máš odjeto na 250??
No a co se týče motorky, tak tu si pořídím pro radost. Padli tady hodně zajímavé typy, tak to budu kombinovat, auto-motorka, dle počasí a nálady .
Je to fajn probrat to s váma, více názorů, více pohledů na věc. Dík.
Naposledy editováno 10.05.2012 12:25:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušených
je to slabota.... jakakoli 250tka
Naposledy editováno 10.05.2012 12:28:27
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušených
Kilometr v autě vychází na cca 7 kč, na skůtru 125ccm cca 2 Kč/Km.
Čísla jsem vyčetl a rozhodně nehodlám tvrdit, že to mám odzkoušený a osobně proměřený. (toliko rejpalům)