globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nedobíjí mi to proč ?
24.4.2012 v 20:57
Ahoj, prosím o radu motorka mi nedobíjí ale přitom fumgujou blinkry i světlo a to i bez baterky nevíte někdo co s tím může být prosím o radu dřív než ji odvezu do servisu

Nedobíjí mi to proč ?

24.4.2012 v 21:03 | Nahoru | #1
Takže chápu to správně,že nabiješ baterku,nakopneš to a když nesvítíš, tak to jezdí,ale jakmile rožneš světla tak jde za chvilku do kopru.A co měření?Nic tam nejde a nebo tam jde málo a při přidání otáček to ještě klesne?Trošku specifikuj,takhle to může být i debilní pojistka, nebo regulátor,nebo někde v čudu drát.Pohledám manuál na měření el. okruhu a hodím to sem.
A už sem to našel....tady

pomocí tohoto postupu sem zatím vyřešil vše

Naposledy editováno 24.04.2012 21:16:22

Nedobíjí mi to proč ?

24.4.2012 v 21:17 | Nahoru | #2
není na tom nic záhadnýho a výrobci asi drží všeobecně platný normy a fungovalo to i na enfielda

1 reakcí na tento příspěvek Nedobíjí mi to proč ?

24.4.2012 v 23:24 | Nahoru | #3
Mně to vyznívá tak, že když motorka běží, tak i po odpojení baterky světla, blinkry a ostatní elektrika funguje, ale přitom se po připojení baterka nedobíjí. To může znamenat, že regler nedává napětí dostatečné na to, aby dobilo baterku. Světla se spokojí i s nižším napětím, takže jak na tom elektrika je za běhu, se bez voltmetru zjistit nedá. Kbyby to bylo nějakou pojistkou u baterky, nemohla by jít motorka ani nahodit, při stojícím motoru by byla celá "mrtvá", jako bez baterky.

Je možné, že dobíjení nedává potřebný výkon. Setkal jsem se na jedné YZF-R6 s tím, že po zapnutí světel už nestíhala dobíjet a cca po 50km jízdy byla baterka v háji a motorka zhasla. Měřením jsem postupně zjistil, že regler se chová jakoby s omezovačem proudu, zkrátka ze sebe "nepustí" víc jak 5A bez ohledu na zátěž a otáčky. Nepomohla výměna regleru, nasazené VAPE haprovalo stejně a nakonec byl v háji alternátor, který nedával symetrické proudy (nebyly ve všech třech fázích přesně stejné). To regler zřejmě nějak "zmátlo" a choval se právě tímto způsobem. Po výměně statoru bylo vše v cajku.

Nedobíjí mi to proč ?

24.4.2012 v 23:30 | Nahoru | #4
nějaké relátko umřelo?

Nedobíjí mi to proč ?

25.4.2012 v 07:45 | Nahoru | #5
mě tohle dělala ruplá pojistka v kooperaci s prodřeným drátem-pojistku sem našel rychle ale hledat to prodřený místo na drátu byla fakt lahůdka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedobíjí mi to proč ?

25.4.2012 v 08:22 | Nahoru | #6
J.M.K.> Nesouhlas. Nabíjecí soustava každého vozidla je celek tzn. že daná závada může být jak píšeš v altíku, ale taky v regulátoru a taky to může být vadné vedení a nebo taky baterie. V praxi jsem se setkal snad se všemi uvedenými závadami a všechny by se daly popsat stejně. Pro bližší určení závady musí najít elektroopravnu nejlépe moto a nechat vše proměřit. Jinak asi celkem není jak pomoci. Nebo taky může podstoupit systém výměnný, ten je ovšem časově a finančně náročný... J.

Nedobíjí mi to proč ?

25.4.2012 v 13:31 | Nahoru | #7
No jestli si odpojil za chodu regler od baterky .... tak sis myslim vydelal, protoze vetsina jich to nesnese a odebere se do kopru.
JInak go sem , a zjisti kde mas pricinu.

(reakce na) Nedobíjí mi to proč ?

25.4.2012 v 16:24 | Nahoru | #8
Benda1> Máš recht, ale určovat, zda je napětí dostatečné pro dobíjení jen dle toho, že světla svítí, je blbost. Při hledání závady se tady nedá obejít bez multimetru a alespoň základních znalostí elektrotechniky.

1 reakcí na tento příspěvek Nedobíjí mi to proč ?

25.4.2012 v 18:44 | Nahoru | #9
Hlavně u většiny ostrých endur jsou 2 oddělené na sobě nezávislé elektrické okruhy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedobíjí mi to proč ?

25.4.2012 v 20:23 | Nahoru | #10

c.j. píše: Hlavně u většiny ostrých endur jsou 2 oddělené na sobě nezávislé elektrické okruhy

Co to je za blafnuti ? dyby nezavisle tak by si musel mit dve baterky a dva altiky. To bych to enduro chtel videt.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedobíjí mi to proč ?

25.4.2012 v 21:07 | Nahoru | #11

gugo píše: Co to je za blafnuti ? dyby nezavisle tak by si musel mit dve baterky a dva altiky. To bych to enduro chtel videt.



žáden blaf to není-konkrétně KTM to tak 100% má.

jednu část na světla,blinkry a pod-to ani není úsměrněné,valí to střídavý přímo s altíku a druhá část jede přes malý usměrňovač jen do baterky-pro její dobíjení(cca 1,5A)

-a k tématu-máš tedy v hajzlu tu část na dobíjení baterky,na netu je spousta manuálů s nákresem elektroinstalace-trošku šikovnější auto/moto elektrikař se v tom poměrně jednoduše zorientuje a půjde po stopě...

Naposledy editováno 25.04.2012 21:11:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedobíjí mi to proč ?

25.4.2012 v 21:22 | Nahoru | #12
Dolph-cz> Takze si bez nahozenyho motoru nebliknes. ? Ale alternator to ma snad jen jeden ne ?

(reakce na) Nedobíjí mi to proč ?

25.4.2012 v 21:30 | Nahoru | #13

gugo píše: Dolph-cz> Takze si bez nahozenyho motoru nebliknes. ? Ale alternator to ma snad jen jeden ne ?



ani neposvítíš...., je to prostě ostré enduro...

altík to má jeden,jen několik(vetší část) cívek dělá proud pro světla a jen jedna,nebo dvě pro dobíjení.....baterka je jen pro start a pro ventilátor na chladiči-pokud ho tam má.

1 reakcí na tento příspěvek Nedobíjí mi to proč ?

25.4.2012 v 21:44 | Nahoru | #14
A zrovna u KTM to je ještě takové pochopitelné, protože to má baterku. Ale jak píše Dolph-cz, pokud není nastartována, tak ani neblikne. Ale co takové krosky, kde je cívka napájena přím oz alternátoru? Bez usměrňovače, bez regleru, jede to na 6V-100V třeba.. a ještě k tomu střídavých Ale je to naprosto jednoduché a s minimální možnosti poruchy. U endur je navíc v altíku cívka pro světla či dobíjení, ale výstup z cívky už musí přes reglér a usměrňovač.

(reakce na) Nedobíjí mi to proč ?

25.4.2012 v 21:52 | Nahoru | #15

c.j. píše: A zrovna u KTM to je ještě takové pochopitelné, protože to má baterku. Ale jak píše Dolph-cz, pokud není nastartována, tak ani neblikne. Ale co takové krosky, kde je cívka napájena přím oz alternátoru? Bez usměrňovače, bez regleru, jede to na 6V-100V třeba.. a ještě k tomu střídavých Ale je to naprosto jednoduché a s minimální možnosti poruchy. U endur je navíc v altíku cívka pro světla či dobíjení, ale výstup z cívky už musí přes reglér a usměrňovač.



jo,jo,pravda...
...na krose je elektrika jednoduchá.... a to je pořád hovno proti tomu,jak je udělaná třeba sekačka,nebo motorová pila.to mi málem hlava nebere-cívka velká jako ořech a na svíčce jiskry jako blesk!

jak já si vzpomenu na ty staré jawky a čz,co jsem se s tím za mlada ujebal-jak to nechtělo chytat,protože to mělo slabou jiskru... a to tam byly půlkilové cívky....,no prostě pokrok nezastavíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedobíjí mi to proč ?

26.4.2012 v 14:12 | Nahoru | #16
Dolph-cz> Ty "dva okruhy" možné jsou. Měl jsem JOG50 RR a tam byla jedna cívka napájející hlavní světlo, koncové světlo a podsvícení přístrojovky - ta byla podobně jako u fichtla stavěna na konkrétní zátěž a byla propojena přímo se světly, jediný přepínač v okruhu byl potkávací/dálkové. Však také někdy při volnoběhu světla "kolísala", poblikávala v rytmu kolísání otáček motoru. Všechno ostatní, včetně blinkrů a brzdového světla, bylo napájeno z druhé cívky, klasicky přes usměrňovač a dobíjela se tím baterka.

Huska WR125 má zase elektriku s jednofázovým altecem a je celá střídavá, regler je jen prostým omezovačem zkratujícím přebytečný výkon na kostru (jako by obousměrná zenerka).

Takže je možné, že zde je vadný jen dobíjecí okruh, což se na světlech nepozná.

(reakce na) Nedobíjí mi to proč ?

26.4.2012 v 20:56 | Nahoru | #17

J.M.K. píše: Dolph-cz> Ty "dva okruhy" možné jsou. Měl jsem JOG50 RR a tam byla jedna cívka napájející hlavní světlo, koncové světlo a podsvícení přístrojovky - ta byla podobně jako u fichtla stavěna na konkrétní zátěž a byla propojena přímo se světly, jediný přepínač v okruhu byl potkávací/dálkové. Však také někdy při volnoběhu světla "kolísala", poblikávala v rytmu kolísání otáček motoru. Všechno ostatní, včetně blinkrů a brzdového světla, bylo napájeno z druhé cívky, klasicky přes usměrňovač a dobíjela se tím baterka.

Huska WR125 má zase elektriku s jednofázovým altecem a je celá střídavá, regler je jen prostým omezovačem zkratujícím přebytečný výkon na kostru (jako by obousměrná zenerka).

Takže je možné, že zde je vadný jen dobíjecí okruh, což se na světlech nepozná.



né,"možné"
je to jisté,že tam jsou,já už nevím jak to napsat

1 reakcí na tento příspěvek Nedobíjí mi to proč ?

4.5.2012 v 13:45 | Nahoru | #18
Jelikož jsem teď chystal svou EXC na STK, tak jsem byl donucen se v tom povrtat, aby vše fungovalo.. Takže je to jak už výše napsáno. Světla jsou zapojena na okruh zapalování, který je samostatný a má střídavé napětí.

Baterka, dobíjení, ventilátor chladiče a klakson je na druhém ,regulovaném, stejnosměrném okruhu. A ten máš špatný. A to buď regler, nebo jen nějaký kontakt, nebo cívku v altíku. Nic jiného tam není.

(reakce na) Nedobíjí mi to proč ?

4.12.2012 v 20:19 | Nahoru | #19
Já měl na EXC 520 špatný regulátor. Taky to nedobíjelo. A než jsem přišel na to, jak změřit napětí na světlech, že to má střídavý .... to byla fuška. Regultor mě stál 1600 originál KTM.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
Prasklý ráfek KTM EXC 525 Sdsdssdsd 2 2.10.2022 v 09:35 kokoška.
Víko zapalování z SX na EXC KTM EXC 525 Sdsdssdsd 6 25.9.2022 v 15:27 PETARDAK
Teče moc oleje z oddychu motoru KTM EXC 525 Sdsdssdsd 15 4.6.2022 v 07:26 krokoš


TOPlist