globalmoto_kveten





Téma: A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
 
27.1.2012 v 21:57
Licence jezdce ČSMS 2012

V první řadě chceme všechny jezdce požádat o dostatek trpělivosti. Víme, že současná situace není vůbec jednoduchá ani přehledná, i my – ČSMS - jsme ve svojí práci v řadě momentů odkázáni na očekávané rozhodnutí FIM, přestože pro národní prostředí jsme z rozhodnutí Ministra školství, mládeže a tělovýchovy výkonem této autority v ČR již pověřeni.

Nový projekt ČSMS realizujeme za chodu a jsou úkony, ve kterých jsme právě na členství v FIM úzce vázání, i proto dochází k této pro obě strany nepříjemné prodlevě.

Pokud tedy nepotřebujete z objektivních důvodů licenci před koncem února, doporučujeme vyčkat až do tohoto termínu. K vydávání licencí jsme připraveni.

V současné době si mohou všichni zájemci vyřizovat vystavení licence jezdce NÁRODNÍ, vydávání licencí jezdce s MEZINÁRODNÍ působností bude vyjasněno po 20. únoru, kdy by mělo být známo rozhodnutí FIM ve věci přijetí ČSMS za jejího člena. Pokud bude mezinárodní autorita 20.02. přidělena ČSMS, bude obratem zahájeno i vydávání licencí mezinárodních.

ČSMS předem všechny v rámci transparentního a férového jednání upozorňuje, že nebude z pochopitelných důvodů brát zřetel na licence vydané pro rok 2012 Autoklubem ČR. Její držitel si bude muset, pokud bude chtít startovat na podnicích ČSMS, vyřídit a zaplatit licenci u ČSMS.

Výjimkou budou pouze:

nutnost vystavení mezinárodní licence již teď (účast na mezinárodním závodě v této době apod.),
start na závodech právě probíhajících (motoskijöring, ledová plochá dráha, freestyle aj.), ale vždy s řádným doložením (výsledková listina ze startu apod). V takovém případě bude nutnost vystavení licence AČR akceptována a licence ČSMS bude vystavena žadateli pouze za manipulační poplatek (doložit oficiální výsledky a kopii licence AČR). ČSMS bude dále u jezdců, kteří si již vyřizují či vyřídili žádost o licenci AČR a rozhodli se v mezidobí, že si chtějí nechat vystavit licenci ČSMS, akceptovat platnost lékařské prohlídky doložené na žádosti o licenci AČR. V takovém případě žadatel k žádosti o licenci jezdce ČSMS (bez lékařské prohlídky), přiloží i ORIGINÁL potvrzení lékaře na žádosti AČR.

PLATBY za licence zasílejte na Územní sportovní centra jednotlivých divizí. Pokud v informaci nenaleznete pro svoje odvětví příslušné ÚSC (viz seznam fungujících ÚSC), se svojí platbou počkejte po 20.02. a nebo ji směrujte na centrální účet ČSMS (viz ČSMS, servis - platbyinformace o platbách)
Licence NÁRODNÍ

Jezdci mohou žádat o licenci jezdce NÁRODNÍ s použitím příslušného formuláře. Ten po vyplnění (včetně lékařské prohlídky) a podpisu pošlou na příslušné Územní sportovní centrum (ÚSC) vybrané disciplíny dle adresáře ÚSC. I licence národní budou fyzicky vydávány až po 20.únoru 2012, do té doby si lze vyřizovat všechny s tím spojené úkony (vyplnění žádosti, lékařská prohlídka, platba apod.). Aktualizované informace najdete vždy na těchto stránkách či na oficiálních webech jednotlivých sportovních divizí.
Licence MEZINÁRODNÍ

Všem zájemcům o mezinárodní licenci, kteří ji do konce února ke své sportovní závodní činnosti nepotřebují, doporučujeme vyčkat s žádostí o licenci u jakékoliv motoristické organizace právě do výše uvedeného termínu.
A 1.800 Kč
B 1.000 Kč
C licence regionálního charakteru – užití vždy dle soutěžního systému příslušného odvětví 700 Kč
H Hobby 200 Kč
L Lyžař 300 Kč
S Spolujezdec side 600 Kč
M Mládež (pro jezdce do 17ti let) 500 Kč
V Veterán (pro jezdce nad 45 let)

(reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

10.3.2012 v 23:58 | Nahoru | #1201
alza79> Co třeba série v závodech klasik, tak jak se to jelo v Irsku na přelomu devadesátých let, kdy vedle sebe stály TZ 350 z konce let sedmdesátých a tehdy novodobé dvěapůle.

A taky to šlo, TZ 350 má v posledním vývoji od fabriky 72 PS, poslední TZ 250 s válci v řadě s otočenými výfuky cca 76 PS, to samé první Honda RS, plus mínus koník

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

11.3.2012 v 02:23 | Nahoru | #1202
tak ja myslim ze ty dopisy rekli to ze na podnicich ČSMS můžou startovat zahraniční jezdci! a že Alpe a volna se jede taky pod ČSMS

2 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

11.3.2012 v 15:34 | Nahoru | #1203
K historickým motocyklům, zatím mám promyšlenu jen pravidelnost, tedy promyšlenunu, stačí přečíst si opravdu aktuální řády skupin A až Z

A - moto GP do roku 1989

S a R moto GP do roku 1983

C a B do roku 1949

J, H, F od roku 1950

L 50 plus 80 ccm

tohle je velmi důležité, u nás se jede paskvil C a B do roku 1949 a J,H, F od roku 1945

4 roky souběh - který dement to tam napsal?

karegorie O - clubsport do roku 1983

sice Y . do roku 1983

přesněji specifikovat motoykly clubsport, např Jaha 125 není clubsport ale moto GP apod

U klasiků je více možností, bud převzít řády UEM, nebo vymyslet svoje, to bych rád letos debatoval s jezdci

Naposledy editováno 11.03.2012 22:19:27

(reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

11.3.2012 v 17:42 | Nahoru | #1204
lehovec> Tohle nemá chybu a rozhodně to zvedne o dost úrověn závodů!

(reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

11.3.2012 v 21:55 | Nahoru | #1205
lehovec> To je hodně dobré, ale asi tě za ten návrh pánové Prokop a Kamenický nepochválí....

Naposledy editováno 11.03.2012 22:05:24

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

11.3.2012 v 22:07 | Nahoru | #1206
Ikdyž nepochválí,tak se to určítě pohne tak aby mohlo jet víc jezdcu a přišli i diváci-když se na to bude dát dívat.Když si víc jezdcu udělá licenci ČSMS tak se pořadatelé jedoucí pod AČR budou muset zamyslet jestli jim AČR za to stojí.

1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

11.3.2012 v 22:07 | Nahoru | #1207
jde mi o to přilákat další jezdce a představit motocykly, které už jsou logicky veterání, jako třeba metalexy.

Považuji za nenormální, aby se třeba na slovensku jelo do roku 83 a u nás ne. Aby se jelo ME na pravidelnost do roku 83 a u nás ne. ¨

Veteránské hnutí musí mít progres, u nás se pravidla neměnila 13 let.

Klasik je jiná kauza, to je věc rozsáhlé debaty s jezdci. Pro zajímavost jak je ME:

rozlišují dvouktakt a čtyřtakt, to se mi zdá na ryhlost logické, takže dvoutakt do 67 proti čtyřtakt do 72. A taky třída do 1979.

Naposledy editováno 11.03.2012 22:18:23

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

11.3.2012 v 22:19 | Nahoru | #1208
Jen aby pan Prokop zase neřekl stejně jako kdysi - TO NEDOVOLÍM!!! Navíc by musel ZAČÍT vyrábět také kotoučové brzdy mimo bubnových!

1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

11.3.2012 v 22:27 | Nahoru | #1209
Jen taková zajímavost, už dávno, dávno, dávnou se třídy S a R jezdily /ted 83/ do roku 1979, ale u nás platí 1978. Ono je to dost důležíté, u nás nemuže jet Yamaha TZ voda s hliníkovou zadní vidlicí a jinde ano. Považuji to za triviální záležitost, nevím jakou muže mít při pravidelnosti výhodu hliníková kyvka. Ale na druhou stranu jsem u nás na vlastní oči viděl, že přijel Němec s hliníkovou kyvkou, sice jet neměl, ale protože zaplatil vyšší startovné v cizí měně, tak jel. Tak co to je za pravidla?

Naposledy editováno 11.03.2012 22:28:43

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

11.3.2012 v 22:38 | Nahoru | #1210
CSMS chce uzce spolupracovat s FIM a UEM, součinnost je základem, nedovedu si představit organizovat závody tak, aby k nám třeba Němci, Italové, Slováci nemohli, protože jejich stroje se věkově nevejdou. Tady by měli vzít rozum do hrsti i pořadatelé, vždyt jim jde o startovné od cizinců. Už v roce 2007 jsem napsal do českých motocyklových novin, že my jedeme veterány jinak, než je praxe v Evropské unii, že je to samé, jako kdyby se hrála fotbalová liga jinak, než v cizině, třeba na větší branky. A za pět let se touto kauzou nikdo nezabýval.

Naposledy editováno 11.03.2012 22:40:04

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

11.3.2012 v 22:47 | Nahoru | #1211
Nechci dělat nějaká rozhodnutí typu já, já, já...

Do této chvíle jsem žádný návrh VV nepředložil, protože nejprve chci znát názory jezdců, chci požádat Jiřího Nechanického, Milana Horáka, Petra Cháberu, Jiřího Průchu, Alexandra Vysloužila, Antonína Kružíka, Jaroslava Jančíka, Zdenka Paznochta a další, aby mi pomáhali zjištovat postoje jezdců, protože já opravdu každého jednotlivě nejsem logicky schopen obejít.

Naposledy editováno 11.03.2012 22:51:09

(reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

12.3.2012 v 00:19 | Nahoru | #1212
lehovec> podle evropských pravidel se jezdí na Slovensku a tam "naše" kategorie B až X nějak nejsou. Celé je to rozdělené do čtyř?? kategorií. To samý by hrozilo i u nás???

P.S. nazdar Václave

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

12.3.2012 v 00:28 | Nahoru | #1213

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

12.3.2012 v 00:28 | Nahoru | #1214

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

12.3.2012 v 00:39 | Nahoru | #1215
Za ME dnes stojí Peter Baláž a jede se tak, jak vyhovuje na Slovensku, což plně respektuju. Ale ten rok 1983 je pro náš systém shodný. My jsme pro rok 2000 přijali systém VFV z německa, tedy A - Z. Bylo to správné rozhodnutí. Jenže jsme si jej upravili a zapoměli aktualizovat.

Tedy shodné v Evropě je to, že se jede do 83, tedy i v ME, byt jsou třídy jinak, to je proto, že ve veteránsky slabších zemích by systém A - Z jezdci nenaplnili.

Vyjímkou je skupina A - původně Antik, tedy do roku 1920. Tato třída se jela vyjímečně, nebyli jezdci. A tak se přistoupilo na zkoušku, udělat A moto GP 1984 - 89. Bez rozdílu objemu. Je to věc, která by třeba v Hořicích byla zcela fantastická. Věřím, že by to přitáhlo na tento okruh řadu cizinců.

Nepochopím jedno, že tato aktivita vychází ze mě, ale že s ní už dříve nepřišli pořadatelé. Jako by se bránili více jezdcům a startovnému, jako by to byli boháči. Přitom všichni vidíme, že jezdců v závodeh na pravidelnost rok od roku ubývá, třeba S jedou mnohde 4.

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

12.3.2012 v 00:51 | Nahoru | #1216
S temito návrhy jsem předstoupil před jezdce už v roce 2005. Rada jezdců mi vyjádřila podporu, šel jsem s tím do výkonného výboru autoklubu. Měl jsem tam zastupovat v té době velmi široké veteránské hnutí, určitě větší, než dragstery či třída malých moto, které zastoupení mají. Ječmínek mě zamítl, aniž by mě na pět minut vyslechl, aniž by se podíval jak vypadám. Pak vlastně velmi podobné změny udělali Němci. A u nás jsme nebyli schopni ani správně zařadit stroj ČZ 175 ccm do kategorie U, a dali ho do T, ačkoli je i v ročence napsáno, že ta je to 125 cm....

(reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

12.3.2012 v 06:00 | Nahoru | #1217
lehovec> Prosím tě, nemáš pravdu, Model Yamaha TZ F, byl již vyroben v roce 1978, měl jsem s tímto taky problém, existuje uživatelská příručka pro jezdce a ta je vydaná September 1978 a model F je pro rok 78...

Tohle všechno vzniklo jen tím, že si pan Prokop, koupil jednu drahou knížku, o historii závodních Yamah, kterou napsal, nějakej englickej novinář a tam je to uvededno, že F je rok 79...

A já se sním musel na přejímce hádat, jak idiot a mávat touhle knížkou, abych mohl jet, nepochopitelné, že se rozhoduje podle jaké si knihy od někoho, když historické prameny přímo od Yamahy mluví jasně

Já mám jen kopii, ale vím kdo má originál a předám ti kontakt, jestli chceš, tak mi napiš sz...

(reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

12.3.2012 v 07:52 | Nahoru | #1218

alza79 píše: Jezatec>a to chces udelat z klasiků stejnej paskvil jako je nyní jízda pravidelnosti kde spousta lidí jezdí na cestovních šrotech a zlepšují si svoje ego a dokazují jak oni porážejí Waltry, Jawy a další tovární mota a už vůbec se nebudu zabývat jejich věkem.



A kolik tam prosímtě dnes těch továrních mot jezdí??? 80% jsou ty podle tebe cestovní šroty....

2 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

12.3.2012 v 08:22 | Nahoru | #1219
Jezatec, to jsi hodný, ale toto už je zbytečné, protože Yamahy podle správných pravidel mohou už jet do 83, na rychlost v ME do 79, takže je to vyřešeno i bez knížek. Navíc, závody na pravidelnost nemohou dublovat normální závody, je to především o zábavě, pohodě, určitá tolerance u motocyklů je nezbytně nutná, nejede se o mistra světa moto GP...

(reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

12.3.2012 v 08:26 | Nahoru | #1220

lehovec píše: Jezatec, to jsi hodný, ale toto už je zbytečné, protože Yamahy podle správných pravidel mohou už jet do 83, na rychlost v ME do 79, takže je to vyřešeno i bez knížek. Navíc, závody na pravidelnost nemohou dublovat normální závody, je to především o zábavě, pohodě, určitá tolerance u motocyklů je nezbytně nutná, nejede se o mistra světa moto GP...



..jenže o tom to je...že určitá nevraživost je zpúsobená touhou vyhrát..a někdy za každou cenu!...což konkrétně u těch veteránů a klasiků je trochu až moc za hranou!..zvláště když to "prožívají" i hodně mladí kluci!!

1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

12.3.2012 v 08:51 | Nahoru | #1221
no tak at poradatel nevypisuje zadne financni odmeny,radeji nizsi startovne pro vsechny,nebo to treba rozdelit a vyhlasit nadvakrat podle veku,ale tu vyssi hranici dat 50 nebo 60 roku,venec a pohar musi stacit,kdyz nebudou finance,nemuseli by potom jit nekteri za kazdou cenu....mozna

(reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

12.3.2012 v 09:01 | Nahoru | #1222

jarek38 píše: no tak at poradatel nevypisuje zadne financni odmeny,radeji nizsi startovne pro vsechny,nebo to treba rozdelit a vyhlasit nadvakrat podle veku,ale tu vyssi hranici dat 50 nebo 60 roku,venec a pohar musi stacit,kdyz nebudou finance,nemuseli by potom jit nekteri za kazdou cenu....mozna



...tak je hezké vítězit!...a jasně,že je třeba aby jezdili i mladí kluci na "veteránech",aby to nevymřelo...ale skutečně řešit kolik peněz a pohárů získám,a tomu podřídil vše,je trochu už za hranicemi,a hlavně u těch veteránů...tam je téměř jasně předem dané, kdo a jak se umístí,hlavně když je upravené a naladěné moto!!

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

12.3.2012 v 10:38 | Nahoru | #1223
Hodně lidí přestalo u nás veterány jezdit vzhledem k celkově napjaté atmosféře, radši jezdí na slovensko nebo ještě dál, kde je atmosféra mnohem uvolněnější. V tom vidím hlavní potřebu změn. A posuny roků? Kromě omládnutí tříd S a R, což jen zvýší počet strojů bohužel umírajícíh tříd GP se to ostatních vůbec nedotkne, kategorie A nemusí být všude vypsána, záleží na pořadateli, tak je to v německu a vše funguje

Naposledy editováno 12.03.2012 10:43:42

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

12.3.2012 v 12:01 | Nahoru | #1224
nechme být veterány, tom jsou jen myšlenky vyřčené nahlas, na to je času dost

Došel dopis z UEM, je na stránkách motocams.cz a tady je taky výše na něj odkaz, pokud vás něco zajímá, piště, pozdě večer až se vrátím z hokeje z Budějovic odpovím.

(reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

12.3.2012 v 17:58 | Nahoru | #1225
lehovec> Plně souhlasím.Hezky se to čte.

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

13.3.2012 v 09:27 | Nahoru | #1226
KOUKAL JSEM NA ZAVODY KTERE SE POJEDOU POD CSMS A JE TAM I KOMPLETNI MČR NA DROMECH, TO SE JAKO POJEDE POD ČSMS A ACR DOHROMADY ?

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

13.3.2012 v 09:35 | Nahoru | #1227
Závody M CR na dromeh jsou součástí alpe adria cupu, ty v cizině se jedou pod tamní organizací, u nás brno je jasné a nevím, jak se k tomu postaví most. každopádně mistra muže vyhlásit jen národní autorita, to je CSMS

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

13.3.2012 v 13:02 | Nahoru | #1228
je v tom pěkny zmatek ,takze jezdci s acr mez licenci nebudou bodovat ?,a co jezdci kteři pojedou zavod mčr ktery se jede treba v madarsku,s narodni tam nemuzou, a CSMS mezinarodni ceske prece nevydava, takze musi mit acr mez licenci ? narodni autoritu ma prece i acr ne ?

A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

13.3.2012 v 13:37 | Nahoru | #1229
a co tak jim oboum konecne nakopat rit,prijedte panove v so do zlechova....

1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR

13.3.2012 v 14:29 | Nahoru | #1230
tak ted sem volal s dvěmi nejmenovanymi lidmi ,takže jedinou volbou pro me je acr mez b takže v sobotu ve zlechově
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist