Jen pro případ, že by se mi nepodařilo sehnat těsnění do přední brzdový pumpy
dík
Když platí, že M1 = M2, kde M = F x L , tak na kratším rameni k vyvození stejného momentu potřebuju větší sílu. Z kinematiky radiální pumpy vychází kratší rameno než u pumpy axiální, tudíž je tam větší síla F1. A odtud se dostáváme k hydraulice. F2 = S2 / S1 x F1, kde F2 je síla v třmenu, F1 síla na píst pumpy, S1/2 jsou příslušné plochy. Jestliže potřebuju větší F2 a S1/2 jsou konstantní tak musím zvětšit F1.
Takže se dostáváme k tomu, že: "jinak to jakym smerem je na ty pumpe umistenej valec/pist nema na nic vliv" není tak upně správně, a že radiání pumpa brzdí víc a má to své opodstatnění a není to jen modní výstřelek nebo rozmar.
jinak toto není úpně přesné :) ,ale pak by to bylo moc dlouhý
1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa
vzhledem k tomu ze jde o mechanicky prevod.... tak musi platit zakon zachovani nergie... tzn pokud mam na obou typech stejnou drahu paky ovladane rukou... nemuze u jednoho bejt vyledkem vetsi sila .... vlastne prace(predpokladam totiz stejnou drahu u obou-je jasny ze kdyz jedno bude mit vetsi prevod tak sila bude vetsi..ale desky nedolezou ke kotouci....) .... takze v odlisnost konstrukci pravdepodobne spociva v jinem prubehu jak rikal dawe (ja si zatim nedokazu predstavit proc) nebo v nejake dalsi konstrukcni vyhode...servisovatelnost,vyrobni naklady atd.....
Zadání: zvětšit sílu Fb ( síla pístu / pístků v třmenu )
Podmínky: Sp , Sb, Lp , Lb jsou konstantní ( Sp - plocha pístu v pumpě, Sb - plocha pístu / pístů v třmenu, Lp - dráha pístu v pumpě, Lb - dráha pístu / pístů v třmenu ),
tření zanedbáme
síla od řidiče je stejná pro obě pumpy, stejné je i rameno působení, síla je kolmá na rameno
Vztah: Fb = Sb/Sp x Fp
Jak to uděláš? ;)
Když se kouknu na fotky axiální a radiální pumpy tak rameno je u radiální menší.
3 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa
jednodusse neni reseni....
to ze mas nakou konkretni fotku kde je rameno u rad mensi nez u konkretni axialni... je to proste konkretni konstrukcni reseni..... pokud to rameno je u radialni mensi tak je tam samo vetsi sila na pistek pumpy... ale na pozadovanou drhu pistku v nrzdici musis mit delsi krok na pace.....
to je jako s tou kladkou, prostě musíš zabrat 2x tolik :)
takže otázka je: jak udělám větší sílu do pístku?
zmenším rameno -> radiální pumpa
2 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa
zmensim rameno - radialani pumpa ... vzdyt prece rameno muzu zmensit i u "klasicke" navic proc resit ramena, kdyz vyslednej prevod co chci dosahnout muzu udelat hydraulicky... v tomhle smeru jsou si obe pumpy rovnoceny.... a myslim za stale si nekapnul na to proc ty "lepsi" jsou radialni..... (ja to taky nevim)
uz tomu rozumim :) ma to hlavu a patu
takze kdyz si koupis radialni pumpu,tak zvetsis prumer pistku => zmensis zdvih pistku a zvetsis taky potrebnou silu na pistku. To dozenez prevodem na pace.
Proste to chapu tak,ze ten palec co jezdi po pistku u radialni pumpy vykonava kratsi drahu v axilnim smeru a tim mensi zkresleni a zavadeni nelinearity.
Taky z toho plyne nevyhoda a tim vetsi zdvih na pacce ridice.
1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa
Myslím ten průměr pístku
A zlepší se brzdný účinek? mám opletený hadice a stejně vadne...brzdovku mám na každou sezónu novou
1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa
jo a mam celkem drahe "ladaky" a jede to s nima hur nez serie:)
http://www.motorrado...mszylinder.99388.htm
bohuzel nemecky...