4 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
PEPAFJR píše: Smutný je,že v zemích kde před pár lety jezdili maximálně na oslech dělají motorky lepší než dokázala Jawa za celou historii. Nepočítám speciální a soutěžní stroje.
to holt asi souvisí s tou pracovitostí....ale máš recht...je to smutný
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
PEPAFJR píše: Smutný je,že v zemích kde před pár lety jezdili maximálně na oslech dělají motorky lepší než dokázala Jawa za celou historii. Nepočítám speciální a soutěžní stroje.
Toto se neříká nahlas, asi budeš ukamenován
1 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
důvod proč bych si nekoupil nic japonskýho je částečně morální
a s čínou to vynde úplně nastejno
nehledě na to že japonci kopírují dodneška. mám jeden konkrétní příklad co se týká svýho profesního života, doslova průmyslová špionáž když si zajistíš podobu výroby konkurence a pak si přesnou kopii výrobního zázemí postavíš sám
motorky mají pocházet z anglie/itálie/usa, německu se divit nebudu.
samozřejmě třeba u nás je tradice taky ale tak my jsme a byli jsme tak malým producentem že nemá smysl to do toho zjednodušenýho výčtu zahrnovat
je to asi tak stejně logický jako kdybych si měl vybrat jestli mně saunu postaví fin nebo španěl
Naposledy editováno 14.02.2012 20:56:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
t_freedom píše: Čína se na kopiích vyráběných pro svůj trh naučí... doladí technologii a procesy. Za 5-10let to bude zcela jednoznačně těžká konkurence ostatním.
Jak se na začátku 90'let smáli firmám KIA a Hiundai...jak se v 60' smáli SUBARU? Kolik let vyrábí auta Suzuki a kolik Škoda(a nevidím v kvalitě zas takovej rozdíl - v době ano)
Na číňanech je absolutně nejneuvěřitelnější to, jak jsou flexibilní a během 1-2měsíců jsou schopni zavíst změnu ve výrobním programu - což je pro "kontinentální" automotiv téměř nepředstavitelný.
Dnes se tomu smějeme ... a pokud se nic nezmění, tak nás to za 10let převálcuje a budem jen čučet s otevřenou hubou.
Činá/Taiwan jako národ má dvě zásadní vlastnosti
- nemají obecně vrozenou invenci, dokážou přesně kopírovat (to už známe a smějeme se)
- hrozně snadno a rychle se učí, z toho budeme jednou překvapení
Několik poznámek - loni, když jsem byl v Rusku, tak jsem si docela často kupoval auto-moto žurnály. Pominu-li to, že se v Rusku čínské auta prodávají relativně slušně, stojí ale úměrně své kvalitě, tzn. asi tolik, co nová Lada (kvalitativně jsou si taky podobné). Mj. byl v jednom časáku článek jak byli ruští novináři na exkurzi v jedné čínské automobilce - při zkušební jízdě se v jednom autě propadl pedál, ve druhém upadl pant. Proč? -a to souvisí se schopností rychle změnit výrobní program - protože je téměř všechno dělané ručně - na hale neměli krom jednoho pásu téměř žádné vybavení. Proč? Protože si to můžou dovolit - je tam takový přetlak pracovních míst, že jim to nevadí. A proč jim dlouhodobě nevadí chybovost? Protože jestli se tam někdo v autě zabije nebo ne, to nikomu žíly nerve, i tak zbyde dost lidí. Takže bych to s nástupem Číny neviděl zase tak růžově... Pokud budou chtít vyrábět srovnatelné motorky s japkama nebo evropskýma, tak je budou muset zdražit.
PEPAFJR píše: Smutný je,že v zemích kde před pár lety jezdili maximálně na oslech dělají motorky lepší než dokázala Jawa za celou historii. Nepočítám speciální a soutěžní stroje.
smutný je, že ukradli spoustu patentů a beztrestně na nich vydělávají
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
PEPAFJR píše: Smutný je,že v zemích kde před pár lety jezdili maximálně na oslech dělají motorky lepší než dokázala Jawa za celou historii. Nepočítám speciální a soutěžní stroje.
Můžeš dát příklad?
t_freedom píše: ...
Na číňanech je absolutně nejneuvěřitelnější to, jak jsou flexibilní a během 1-2měsíců jsou schopni zavíst změnu ve výrobním programu - což je pro "kontinentální" automotiv téměř nepředstavitelný...
O jakem Cinskem vyrobci v oblasti automotivu pises?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
t_freedom píše:
Na číňanech je absolutně nejneuvěřitelnější to, jak jsou flexibilní a během 1-2měsíců jsou schopni zavíst změnu ve výrobním programu
tahle věta mě po celodenním meetingu ve Foxconnu opravdu pobavila
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
Dawe02 píše: VlastíkPlamínek> tak nejak. Ja zase pulku odpoledne stravil s Great Wall Motors a zacinam se bat ze tihle borci jsou tak flexibilni, ze vlastne ani nepotrebuji vykresy....proto jim radeji ani nerozumi
ano, aneb naplánovat celodenní školení den po odstávce SAPu chtělo hodně tvůrčího myšlení moc toho nefungovalo Ivane Ivanoviči
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
1 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
Čínský prezident : Už jsme tady .. a šlo to i bez tanků
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
milan1963 píše: Kafi> Jinak svého času jsem sledoval Yuki 350 SPT a s tou kvalitou - no děs a hrůza. Aby u nové motorky upadla osa př. kola, byla zpuchřelá benzín. hadička a podobně? Kdo si chce koupit DODO, at' koupí čínu. Na vzhledu tolik nezáleží, na kvalitě ano.
Pošli toto prosím copovi do PM, ano? Díky
1 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
dr.rath píše: Pošli toto prosím copovi do PM, ano? Díky
Ale i sám Copo přiznává, že 350 SPT není ideální.Sledoval jsem diskusi o 350 SPT a ty moje poznatky jsou právě z ní.Když ale motorku doma rozebereš, něco vyměníš, seřídíš, jde o normální spolehlivou motorku. Já jsem si něčím podobným prošel a stačilo mi to. Dnes už DODO, tedy klasické, ve stylu Žigulík nebo Š 105 v 70. letech nechci.
milan1963 píše: Ale i sám Copo přiznává, že 350 SPT není ideální.Sledoval jsem diskusi o 350 SPT a ty moje poznatky jsou právě z ní.Když ale motorku doma rozebereš, něco vyměníš, seřídíš, jde o normální spolehlivou motorku. Já jsem si něčím podobným prošel a stačilo mi to. Dnes už DODO, tedy klasické, ve stylu Žigulík nebo Š 105 v 70. letech nechci.
To je asi celej problém,hodně záleží kdo tu motorku skládá a hlavně skládá se u nás.
1 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
i s odstupem pár let na tu motorku nemůžu říct křivý slovo (samozřejmě při uvědomování si poměru cena/výkon).
na netu koluje spousta historek, jak čínám odpadávají páčky/osy/celý kola bla bla bla bla, ale je to spíš forma urban-legends.
dovedete si třeba představit, jaký by to bylo sousto pro média, kdyby se někdo vyštípal z důvodů výše uvedených? jak by Nova vytvořila reportáž o "smrtícím motocyklu" a podobně?
dost absurdní situace mi potom přijde,když si týpek, co má hluboko do kapsy koupí místo "nespolehlivý číny" olítanýho japonce,kterýho už před ním rajtoval nějakej teenager (a že takoví jsou na údržbu přepečliví) a cítí se v bezpečí.
sem tam je za tím pocitem bezpečí narovnávaná páčka po pádu, rovnaná vidlice nebo podomácku vyžvejkaným klíčem povolovaný/utahovaný šrouby...
čímž nikomu neberu nárok na jinej názor
Japonské motorky vs. čínské v tom je velký rozdíl.Třeba a hlavně ve zpracování. Sám mám Hondu a spokojenost.