1. Potřeboval bych poradit něco o tuhosti (nebo výšce) tlumičů. Chtěl bych mít sedlo co nejvýš (Mám 187cm a 85kg). Jak hodně se to dá zvednout?
2. Jak koukám na videa na youtube, často vidím, že XR400 mají plasty na nádrži, ačkoliv motorka je vzduchem chlazená a normálně má v základu jen kovovou nádrž bez plastů. Právě ty plasty se mi líbí - motka pak vypadá ostřeji a vypadá líp při jízdě:) nevíte tedy kde se to dá sehnat popřípadě nějaký komentář k těm nádržím? Předpokládám, že je to tam jen jako doplněk a chladiče tam nejsou?...
ukázky:
(asi nějaká cizokrajná verze:D )
(z ameriky)
XR 650 má chladiče a nádrž s plasty, tak nevím jestli by to šlo namontovat. Kažodápdně koupit nádrž z XR650 a plasty je otázka kolem 10.000,-
Díky za rady.
Naposledy editováno 12.02.2012 17:59:44
1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek na upravení XR 400
A to co máš na vid. se v době výroby XR dalo v US koupit jako kit(nádrž+sedlo+boční plasty z CR250 97-99)sedlo bylo užší a hlavně ve předu položenější na nádrž,ale boční plasty byly spíš na parádu a zachytávání křoví v lese.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek na upravení XR 400
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek na upravení XR 400
Novotak píše: PETARDAK> tak to jsem nevěděl jestli z plastu nebo z plechu nádrž:) díky za objasnění. S tím kitem to je super, že už vím co to vlastně je a musím ti dát za pravdu, že by se to asi zachytávalo... Nad tím jsem nepřemýšlel mno... Ten kit by se někde dal sehnat? neví někdo o tom? a za kolik cc?
Ber že XR 400 se cca deset let nevyrábí a s doplňky to bude podobně,ale v US to klidně někde může ležet skladem,hledej na ebay a stál tuším kolem 1000usd...
Naposledy editováno 12.02.2012 18:10:46
1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek na upravení XR 400
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek na upravení XR 400
PETARDAK píše: Je rozdíl díly a doplňky
Blbě sem to napsal.. :) Budu rád i za další ohlasy, nejen od petarďáka :D Co ty ročníky? je rozdíl třeba v rámu, motoru nebo tlumičích v jednotlivých letech? Zlepšovala se ta motorka rok od roku nebo je pd 96 do 04 stejná?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek na upravení XR 400
Jinak kdo "zná" tak dodnes je to jedno z nej "hoby-hárd-endur" výkon akorát,ovladatelnost 1 a totálně bezůdržba+spolehlivost,jen se dnes už těžko hledaj slušný kusy...
Ve zkratce, modely 96 a 97 neměly u nás oficiální homologaci, v TP je uvedeno, že TP je vydán pouze pro účely závodu FIM, jinak je na silnici nehomologován. Bacha na tyhle kusy. Na druhou stranu tyhle nemusely plnit emisní nesmysly a tak byly od výroby otevřeny na plný výkon. Pokud je výkon stáhnut, tak se jedná jen o trysky za pár Kč.
U 96/97 je údajně slabší předlohová hřídel v převodovce, o čemž psal Viteka32, stačí opět hledat.
XR se nedělalo jen do roku 04, ale i dále a možná se i dělá, jen nelze v EU přihlásit, protože neplní stupidní euro normy, na což dojely téměř všechny karburátorové motorky.
Jinak se za celou dobu prodeje nijak nezměnily. U XR je problém osa kyvky, na všech starých je zažraná a nejde ven, ve většině případu se musí říznout nebo vylisovat pod lisem (malá vada na kráse.) V návodu je, že se má aspoň jednou ročně promazat, což nedělá nikdo, protože to je přece "vyhlášený držák". Olej se mění co 1500km (při hard nasazení to je moc a olej jsem měnil po 800km). U starších může být ucpané sítko na dně olejové nádržky v rámu, protože opět 99% majitelů ani neví, že tam nějaké sítko na čistění je.. A pak dojde k tomu, že se ucpe, klesne tlak oleje a přidře se to. Jsou to staré stroje, takže už můžou být chycené vačky a vahadla. Takže čím novější, tím lépe. Samozřejmě vzledem ke stavu.
Do roku 99 byly motorové víka stříbrné, od roku 2000 byly motorové víka hnědo/zlaté.
Na jaře bude kolega svou prodávat svou rv.99.. Přešel na KTM, kde skončí všichni
Jo a k těm plastům - nevím o tom, že by se jednalo o plastový kit (možná jo), ale primárně se takhle už prodávaly! V některých státech jižní ameriky, asie a austrálie.. Takže jde koupit přímo tyto plasty od hondy.. Nedávno jsem viděl EN stránky, kde byly přímo i objednací kody Hondy. Pro představu se jedná o cenu 15tis.. (nádrž, sedlo, prsíčka)
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=118827&fid=65
2 reakcí na tento příspěvek Pár otázek na upravení XR 400
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=73170&fid=28
http://www.aloop.com/Seat-Tank-Kits-info.htm
1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek na upravení XR 400
c.j. píše: "nejblíže k nám" se prodávala XR 400 upravená švýcarskou firmou Monnier a to i se startérem . Možná lze u nich i ty plasty objednat. (Za cenu celé motorky )
... no jo, jenže když se podíváš na rám v oblasti pod nádrží u téhle "Monnier XR400", zjistíš, že se liší od toho původního (prostorový-rozdvojený vs. jednoduchá trubka). Takže pokud by tazatel koupil tuto sadu plastů, musel by předělávat i rám.
Naposledy editováno 14.02.2012 18:15:51
a jak píše c.j. xr 250 je velmi zábavná, podle mě po lehkém tuningu lepší než 400, mnohem lehčí, 6 kvaltů, snadnější startování atd... těch je ale bohužel velmi málo..
To mlaďasům nejde vysvětlit, ti mají raději přední kolo furt za uchem. A ve vinglech mají krátký kvalt...a řadí jak o život...
Na zvednutí zadku stačí dát kratší kost do přepákování, amíci to mají jako doplněk. Pak už kolo blatník tak nefrézuje.
Prodává se aj tužší pružina, páč zamontovaná délka pružiny by měla být v rozmezí 205 až 216mm. Větší předpětí víc namáhá tlumič.
A výkon? - 99% uživatelům po hodině motokrosu bude připadat dostatečný .
s velkým štěstím jsem před dvěma roky sehnal právě tu XR 400 MONNIER, je to spíš ale velká rarita, má to malou hliníkovou nádrž, plasty z CR 250 97-99 a nízká sedačka, oproti běžnému XR to má i jak bylo řečeno pozměněný rám ale je toho daleko víc (centrál OHLINS, jiný přední šavle, černý ráfky EXEL a hlavně karburátor s akcelerační pumpičkou- ten dodá zas nějakýho toho koníka ) Za dva roky co jí jezdim, bez problémů (co 30 mth olej s filtrem, jednou za rok seřídit ventily a odkalit karburátor+ spotřebák jako řetěž, destičky, lanka a páčky, ložiska v kolech atd.) Lepší motorku jsem zatím neměl, oproti ostrým endurům minimální servis, dá se s ní stíhat poměrně dobře. Nejvíc mi ale mrzí jedna věc a to je absence startéru. Když se to v terénu položí a uleje, je to odříkání jí zas nakopnout + trošku vyšší váha a s tím spojená ovladatelnost. Jinak naprosto supr motorka na kterou se dá sehnat úplně vše a šikovný motorkář si na tom udělá skoro vše sám.
Nijak bych zatím neměnil, takže pokud nemáš nějaký přehnaný ambice na závodění (rozvoj techniky nezastavíš a na velký závodění prostě tahle motorka už nemá) bych klidně motku doporučil. Další otázkou pak ale také zůstává sehnat zachovalý kousek (do mojí motorky bylo na GO nasázeno 35 tis. v autorizovaném servise předešlým majitelem, což je docela mazec - majitel musel ale prodat a já jsem s radostí nabídku přijmul
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
xr 400 nakopávání-jiskra Honda XR 400 | Petan.vut | 7 | 7.10.2023 v 06:33 krokoš |
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S | Fenome753 | 39 | 8.8.2023 v 14:03 400xr |
Jakou může mít cenu Honda XR 400 | amb | 12 | 7.1.2022 v 22:29 Koudy01 |
Honda XR 350 R 1983 - veteránské do... Honda XR 400 | Roman94 | 14 | 12.10.2021 v 19:35 Roman94 |
GO XR400R Honda XR 400 | willy_wonka | 7 | 19.9.2021 v 10:13 wáca |