Na výměně ložisek klikové hřídele není nic těžkého, pokud k ní máte vhodné nářadí a prostor.
Jako prostor doporučuju teplé a nepříliš prašné místo,v mém případě se jedná o vytápěnou garáž.
S nářadím už je věc trochu složitější,kromě běžného nářadí jako velká a malá gola sada,sada imbusových ořechů na golu,stranové klíče,šroubováky,kleště na saigrovky,lepidlo na šrouby,silikon na motory,atd musíte mít ve výbavě i pár věcí které v normální garáži člověk většinou nemá a to sice :
1.momentový klíč 2-20nm,momentový klíč 10-210nm
2.stahovák rotoru zapalování
3.stahovák pro vytlačení klikové hřídele
4.stahovák ozubeného kola primárního převodu(může se místo něj použít i vhodný stahovák na stěrače
5.přípravek pro montáž klikové hřídele
Pro lidi kteří se do výměny ložisek pouští poprvé doporučuju mít po ruce servisní manuál,nejlíp přeložený do češtiny,a foťák kterým si můžete fotit vnitřnosti motoru a při skládání se podle fotek líp zorientovat kdyby jste si nebyli něčím jistí.
Netvrdím že se bez tohoto nářadí neobejdete,jde to udělat i bez něj,ale podotýkám že několikrát zvýšíte riziko že něco skurví*e a výsledek bude stejnej nebo ještě o pohlavek horší,než když by vám to dělal kdejakej vychcan ze servisu.
V žádném případě to neberte jako odborný návod,je to pouze prezentace postupu,který jsem dělal já.
Naposledy editováno 09.02.2012 00:17:08
Pak odpojte potrubí chladícího systému,demontujte karburátor,odpojte spojkové lanko a konektor kabelu zapalování.Řetěz ještě nechte na svém místě a motor zatím nevyndavejte z rámu.
Všechny otvory zadělejte čistým igelitem a páskou,tak aby nic nemohlo vniknout do vnitř.
Naposledy editováno 08.02.2012 21:38:54
Sundejete víko od táhla přívěry na pravé straně válce a odpojte táhlo přívěry,potom uvolněte všech 10 šroubů ( pozor mají rozdílnou délku,pamatujte si který kde byl!) a kryt celý stáhněte,ve víku by vám měla zůstat vodní pumpa a regulátor přívěry.Zkontrolujte vůle ložisek a stav ozubení.
po sundání krytu se vám naskytne tento pohled
1 reakcí na tento příspěvek Seriál výměna ložisek klikové hřídele
Nyní si můžete zkontrolovat stav pružin a lamel.
Minimální délka spojkové pružiny je 39.2 mm,standartní délka je 41.2 mm.
POZOR TYTO LIMITY PLATÍ POUZE PRO YAMAHU YZ 125 ROK 2004
Minimální tloušťtka spojkové lamely je 2.8mm,standartní tloušťtka je 2.9-3.1 mm
Naposledy editováno 08.02.2012 22:10:25
Naposledy editováno 08.02.2012 22:46:04
Naposledy editováno 08.02.2012 23:03:24
osobně doporučuju zabalit všechny díly na které by se mohlo zbytečně prášit,drobné díly dávejte do gripů nebo krabiček.všechny díly pak dávejte do jedné společné krabice,budete tak mít nejlepší přehled o tom,jestli jste na něco nezapoměli při zpětné montáži
po sundání válce vyplně prostor pod pístem čistým hadrem nebo igelitem,tak aby vám tam nemohlo nic spadnout (závlačka,šroubek,atd...),
vydloubněte pojistku a vytáhněte pístní čep
píst očistěte a zbytečně se nedotýkejte pístního čepu,vše zabalte do čistých igelitových gripů,
nasaďte stahovák rotoru zapalování a stáhněte rotor
po označení například důlčíkem můžete sundat stator zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Seriál výměna ložisek klikové hřídele
Pokud před vámi dělal váš motor někdo normální a ne prase,budete mít zalepené i primární ozubené kolo na drážkách,tady přichází na řadu stahovák,dá se místo něj použít i vhodný stahovák na stěrače.
vyjměte nakopávací osu s pružinou a ozubeným kolem,
sundejte saigrovku ozubeného kola nakopávacího ústrojí.
POZOR! Pod ozubeným kolem je další saigrovka,kterou musíte demontovat,sundejte i podložku na hnací ose,viz šipka.Potom demontujte převodovou desku,drží ji dva šrouby ve spodní části.Vyjměte ji i s cvrčkem řazení,pozor ať se vám nerozsype,při vyndavání ho držte za jeho rozpírací destičky,které jsou uvnitř segmentu řazení,je složen ze dvou destiček,dvou pružin a dvou čepiček na pružiny,vyjměte ho opatrně,ušetříte si práci se skládáním(cvrček to není ale já tomu tak řikám)
Naposledy editováno 10.02.2012 08:59:42
1 reakcí na tento příspěvek Seriál výměna ložisek klikové hřídele
mám na mysli ty šupinky na zubech. Předpokládám, že je to tak vyrobeno kvůli lepšímu olejovému filmu. Mám pravdu? Jinak převodovka nevykazuje známky opotřebení (japonci maj u mě ...po tom, co ta motorka zažívá )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál výměna ložisek klikové hřídele
Dovolím si to přeložit :
,,Vložte aluminiový kousek (a) mezi ozubená kola primárního převodu (2) a (3)
1 reakcí na tento příspěvek Seriál výměna ložisek klikové hřídele
DonPello píše: Jindra650> tady přikládám výstřižek ze servisního manuálu na Yamahu YZ 125 rok 04,jenom pro zajímavost právě k tomu řešení zastrčení šroubováku mezi kola primárního převodu .Když jsem to viděl,byl jsem z toho trošku zaskočenej,ale japonci dobře vědí co dělají.
Dovolím si to přeložit :
,,Vložte aluminiový kousek (a) mezi ozubená kola primárního převodu (2) a (3)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál výměna ložisek klikové hřídele
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál výměna ložisek klikové hřídele
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
První motorka pro syna - kroska Yamaha YZ 125 | Mikko76 | 5 | Včera v 20:37 Mikko76 |
Nikasil - umi to u nas vubec nekdo ... Yamaha YZ 125 | Holy-Okruharicz | 20 | 17.6.2024 v 13:05 Krautkopf |
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... | Rapt0r | 1 | 21.5.2024 v 20:33 pivi164 |
Doplňky yz125 Yamaha YZ 125 | Rapt0r | 7 | 20.5.2024 v 22:53 Kohlstein |
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... | Rapt0r | 19 | 14.5.2024 v 06:25 Rapt0r |