Téma: startování po zimě
7.2.2012 v 13:38
Zdravím všechny. Mám motorku v garáži, která není vytápěná. Teď je tam cca od mínus 4 do mínus 8 stupňů. Jak mám postupovat při prvním nastartování, např. v březnu až se oteplí. Vzhledem k tomu, že olej bude ztuhlý, nehrozí např. zadření motorky nebo něco podobného????
Baterku jsem vyndal asi v listopadu. Pravidelně ji dobíjím. Díky za radu.
Baterku jsem vyndal asi v listopadu. Pravidelně ji dobíjím. Díky za radu.
1 reakcí na tento příspěvek startování po zimě
olej se ale snad při oteplení vrátí do původní konzistence ni? normálně nabit baterku, zapojit a startovat. dyt máš moderní stříkačku, tak to by bylo aby mně naskočil můj 12 let starý veterán a hooonjá ne
edit: když se podívám na předpověď, tak bych řekl, že to ještě dlouho nebudeš řešit
Naposledy editováno 07.02.2012 14:54:30
edit: když se podívám na předpověď, tak bych řekl, že to ještě dlouho nebudeš řešit
Naposledy editováno 07.02.2012 14:54:30
1 reakcí na tento příspěvek startování po zimě
"např. v březnu až se oteplí" - naivko
1 reakcí na tento příspěvek startování po zimě
Je to teda uplně něco jinýho, ale nechci zbytečně zakládat nový téma kvuli takový prkotině, ale když už se tu řeší tohle, tak se taky na jednu zeptám .
Na jaře, v Březnu to nebude, protože u nás je sníh kolikrát až do Května, až vyjedu, tak vím, že dám baterku cinknu do startéru a jede se. Ale spíš by mě zajímalo jak to je s řetězem -ten je vyčištěnej a namazanej. Myslíte, že je lepšího ho po zimě znovu mazat ?
Na jaře, v Březnu to nebude, protože u nás je sníh kolikrát až do Května, až vyjedu, tak vím, že dám baterku cinknu do startéru a jede se. Ale spíš by mě zajímalo jak to je s řetězem -ten je vyčištěnej a namazanej. Myslíte, že je lepšího ho po zimě znovu mazat ?
1 reakcí na tento příspěvek startování po zimě
Typický začátečnický dotaz, ovšem svědčící o to, že majiteli na motoru a motorce jako celku záleží.
Základem je dobře udržovaný akumuláor a kvalitní benzín,ve kterém nejsou kvanta vody. Zadření vlivem vysoké viskozity oleje nehrozí, pokud motor hned po spuštění nebudeš ždímat na plný céres. Nemám sice zkušenosti přímo s CBF 1000, nicméně pokud má vstřikování bez ručně ovládaného "sytiče", pak by první jarní start neměl být problémem. Rozhodně nech motorku po nastartování chvíli prohřát a potom vyjeď, zpočátku pomalu, mírně, bez potřeby vyššího výkonu a až se prohřeje na provozní teplotu, je možné jí dát "trochu kotel". Nejhorší, co znám, je jít v zimě každou neděli zkušebně spustit motor. Nedostatečné prohřátí v tom případě nadělá rozhodně víc škody, než užitku.
Základem je dobře udržovaný akumuláor a kvalitní benzín,ve kterém nejsou kvanta vody. Zadření vlivem vysoké viskozity oleje nehrozí, pokud motor hned po spuštění nebudeš ždímat na plný céres. Nemám sice zkušenosti přímo s CBF 1000, nicméně pokud má vstřikování bez ručně ovládaného "sytiče", pak by první jarní start neměl být problémem. Rozhodně nech motorku po nastartování chvíli prohřát a potom vyjeď, zpočátku pomalu, mírně, bez potřeby vyššího výkonu a až se prohřeje na provozní teplotu, je možné jí dát "trochu kotel". Nejhorší, co znám, je jít v zimě každou neděli zkušebně spustit motor. Nedostatečné prohřátí v tom případě nadělá rozhodně víc škody, než užitku.
Pokud máš všechno v pořádku, dáš tam nabitou baterku a nastartuješ, pokud máš sytič tak se sytičem a po zahřátí bez sytiču po chvíli chodu na volnoběh začit tůrovat.Je možný, že ti to po prvním protůrování zdechne a nebude chtít nastartovat jako třeba u mě.Tak potom startuj a drž při tom plyn a až mašina znovu chytne, nech ji nějakou dobu běžet na volnoběh a pak znova tůruj a až nebude mít motorka po protůrování tendenci zdechnout a bude držet stabilní otáčky, tak můžeš vyjet.
1 reakcí na tento příspěvek startování po zimě
A co se týče oleje, tak běžně se u nás používá 10W40, takže svoji práci bude konat až do -10°C.
postup je následující:
- přijdeš do garáže, do zásuvky zapojíš fén
- nejdřív nastavíš nižší teplotu, abys ten olej nevyděsil a začneš fénovat/ohřívat motor !POZOR! postupuj od vany směrem vzhůru ke vstřikování
- po dvaceti minutách přepni na nejvyšší teplotu a postup opakuj
- o 30 minut později změř teplotu uvnitř motoru, nesmí mít nižší než 40°C!!! jinak hrozí nenávratné poškození motoru
- vyšroubuj svíčky a speciálním štětečkem namaž válce olejem, několikrát protoč motor, aby se stejnoměrně rozprostřel po celé ploše válců, namontuj svíčky zpět
- nastav fén směrem na vanu a nech ho puštěný, mezitím vyměň pneumatiky a řetězovou sadu za nové
- nainstaluj akumulátor
- odendej fén
- zapni zapalování
- prones rychlou modlitbu
- stiskni startovací tlačítko
Naposledy editováno 07.02.2012 22:24:25
- přijdeš do garáže, do zásuvky zapojíš fén
- nejdřív nastavíš nižší teplotu, abys ten olej nevyděsil a začneš fénovat/ohřívat motor !POZOR! postupuj od vany směrem vzhůru ke vstřikování
- po dvaceti minutách přepni na nejvyšší teplotu a postup opakuj
- o 30 minut později změř teplotu uvnitř motoru, nesmí mít nižší než 40°C!!! jinak hrozí nenávratné poškození motoru
- vyšroubuj svíčky a speciálním štětečkem namaž válce olejem, několikrát protoč motor, aby se stejnoměrně rozprostřel po celé ploše válců, namontuj svíčky zpět
- nastav fén směrem na vanu a nech ho puštěný, mezitím vyměň pneumatiky a řetězovou sadu za nové
- nainstaluj akumulátor
- odendej fén
- zapni zapalování
- prones rychlou modlitbu
- stiskni startovací tlačítko
Naposledy editováno 07.02.2012 22:24:25
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ukazatel rychlosti cbf 1000 z Číny Honda CBF 1000 | Kamanana | 2 | Dnes v 19:23 kalous72 |
Nedobiji cbf 1000 Honda CBF 1000 | Kamanana | 25 | 15.10.2024 v 13:29 sseba1 |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 20 | 26.8.2024 v 23:20 Alešán |
Budíky Honda CBF 1000 F Honda CBF 1000 | Spitir_1 | 1 | 9.8.2024 v 07:46 RTSbike |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |