1 reakcí na tento příspěvek Radialni vs. axialni - mechanika
pylot píše: Ok takze neco takovyho jako ze s radialni brzdou budu mit lepsi cit a ze radialni trmeny zase lip brzdej je kravina. U civilnich motorek je to spis jen marketing a smysl to ma pri priprave motorky na okruh. Dik.
no uplne kravina to neni... ty radialni komponenty budou dost mozna fungovat lip.. ale ne kvuli nejake konstrukcni vyhode.. ale tim ze pochazi z nejake top rady ktera se inspiruje u zavodni techniky tak budou mit odpovidajici provedeni a materialy.. kdezto klasicka konstrukce je odsouzena pro pouziti na rozpoctovkach...
pokud bys srovnaval komponenty stejne tridy tak budou i v te rozdilne konstrukci fungovat temer stejne (monobloky brembo radialni vs klasicka koncepce treba)
1 reakcí na tento příspěvek Radialni vs. axialni - mechanika
1 reakcí na tento příspěvek Radialni vs. axialni - mechanika
pylote, rozdíl v uchycení třmenu je takový, že axiálně uchycený třmen má tendenci se tlačit do vnitřku kola, jeho uchycení se spolu s vydlí kroutí, tím i bočně tlačí na kotouč a proto snižuje ůčinost i citlivost. Radiální uchycení naopak tím, že je třmen přišroubován, jak nahoře tak dole, snižuje ohybový moment, a také je situován k ose kola a tím je eliminován skrut vydle. Samotná hřídel kola to vše ještě zpevňuje.
No vida kolik jsem dneska sehnal informaci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radialni vs. axialni - mechanika
1)Dulezite pro moment pusobici zkrut vidlice je pusobiste sily (resp. jeho normalna vzdalenost od osy rotace) a to se zmenou konstrukce samozrejme nemeni!
Nechapu jak autor myslel stat o tlaceni se k vnitrku kola. To nedava smysl.
2)Co se meni je samotna deformace tela brzdice, tam je dulezita relativni vzdalenost pusobiste sily a uchyceni brzdice samotneho...tam radialni trmeny maji jistou vyhodu. Nicmene sily jsou to relativne male. Mnohem vetsi roli hraje tepelne namahani.
imho je hlavnim motivem uspora materialu (pri zachovani tuhosti viz bod 2) a take snadna zamena ruznych prumeru kotoucu (podlozky).