Chcu si udělat chlazení nasávaného vzduchu a chlazení paliva použitím tekutého CO2, který má -70°
Uzavřeno 24.01.2012 v 22:35 uživatelem -MaňaS-
Otevřeno 24.01.2012 v 23:28 uživatelem -MaňaS-
Uzavřeno 27.01.2012 v 14:48 uživatelem -MaňaS-
-MaňaS- píše: Jenom říkám že s tím sáním jsem nekecal..A třebas měl v něčem pravdu..nejsem vše věd...ale jenom prostě o pár věcech něco vím a to si vyvracet nenecham
jo jenze ty si nekde neco prectes i klidne neco co ma smysl a nesmyslne to aplikujes
- ano dylka sani ma vliv, ne dva prostredni valce nemaji kratsi sani proto aby tahali lip nahore
ano u preplnovaneho motoru ma smysl chladit nasavanej vzduch, ne u atmosferickyho motoru to smysl nema.
a naslo by se toho mnohem vic.
Samozřejmě ochlazení nesmí být na uroveň zamrzání a je třeba korigovat směs. poměr benzím/vzduch
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2
protřepat nemíchat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2
Dawe02 píše: alespilot> vyborne. Mohl bys tedy ty vedomosti argumentacne podporit? Takove ty nudne a bezvyznamne veci jako cisla a rovnice, abychom se dozvedeli kde jsou napriklad ty hranice zamrzani, nebo jaky vykon se da za jakych podminek zhruba ocekavat. S konstrukcnim resenim to nejak souvisi? Pokud ano, jak si teda prakticky poradit s temi problemy, ktere zde uz zaznely? Vysvetlis?
To bych taky rád slyšel at vím co si dovolit Vdaka :)
PS: hlavně ale nezapomeň nainstalovat tu sadu na snížení spotřeby
http://www.alza.cz/c...ies-h100-d240425.htm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2
Tak jsem to nějak vygooglil a lehce spočítal a při ochlazení vzduchu o 15°C což si myslim je maximum co jsi schopen ochladit, by ti to přidalo výkon o cca 7% pokud to správně naladíš. Jak jsem psal, teorie je jiná než praxe takže ani s těma 7 nepočítej, spíš 4% nebo méně. Zkus a uvidí se
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2
E:Nemyslím to tak, že to bude zmražené třeba sekundu..ale delší dobu..
Naposledy editováno 25.01.2012 23:23:49
očekávané formě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2
-MaňaS- píše: KedaR_K> To mi chceš říct že když budou vzduch proudit okolo "studené" věci která má cca -60° tak se okolní vzduch sníží třeba z 30 na 15? nějak málo ne? =-O
E:Nemyslím to tak, že to bude zmražené třeba sekundu..ale delší dobu..
hele kdyz ti tu ten prestup tepla spoctu .. o kolik se to od tech hrdel ochladi, budes to brat jako dostatecnej dukaz nebo reknes ze je to naka debilni kupa vzorecku a ze v praxi to bude mnohem lepsi nez v nakym blbym vypoctu?
alespilot píše: Náhodou teplota nasávanýho vzduchu do motoru má vliv i u atmosférických motorů. Nasátím studenějšího vzduchu se do válce stejnýho objemu dostane více vzduchu,který se až v teplém válci rozepne (zvětší svůj objem). Tím pádem může směs s palivem lépe prohořet,potažmo je možné zvětšit dávku paliva a tím i odevzdaný výkon motoru. Nuceným, vháněním vzduchu (turbodmychadlem) se dosahuje podobného efektu.
Samozřejmě ochlazení nesmí být na uroveň zamrzání a je třeba korigovat směs. poměr benzím/vzduch
no jo ale to uz tu bylo receno nekde na zacatku... lidove se tomu rika "objevit ameriku"
To dela bratru trista tisic joulu za hodinu na kazdy stupen rozdilu. Chces 15 stupnu dolu? OK. vezmi vzduchu 4.5 milionu joulu za hodinu. To je prace pro jeden a ctvrt kW vyparnik.
1)jak je tomu vzduchu predas?
2)kam to teplo das?
Ze zkusenosti.Oboji za danych podminek (1kg lahev CO2 200b a sadi hrdla jako stycna plocha velikosti dlane) ze zkusenosti technicky neresitelne uz z pul kilometru (v duchu to zni: blbost na ultimo!)
A to uplne pomijime diskusi o tom vyslednem synergickem vlivu na vykon motoru a dalsi konstrukcni speky v podobe ladeni smesi atd atd.
Tak snad jenom že zima bude ještě dlouhá,tak ať se to podaří.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2
assassin píše: hele kdyz ti tu ten prestup tepla spoctu .. o kolik se to od tech hrdel ochladi, budes to brat jako dostatecnej dukaz nebo reknes ze je to naka debilni kupa vzorecku a ze v praxi to bude mnohem lepsi nez v nakym blbym vypoctu?
hele ja jsem pro.. ber pri plnym vykonu ( pri nejvetsim prutoku), humidita dame idealni 0 (nebudem brat v potaz ze led izoluje), teplota okolniho vzduch 22 a teplota trumpet -40... ja tipuju tak 3-6 stupnu a to jsem kurva optimista.. maNas sem hodi rozmery tech trumpet (cast, kterou bude chladit,zbytek se bude ohrivat od protekajiciho vzduchu a nemuzem se bavit o -40st.), at se muze spocitat stycna plocha a assassin to hodi do vzorce (??).. (kdybych vedel jak, spocitam to)
jiny tipy, o kolik se schladi prutocny vzduch v plnym prutoku???
Naposledy editováno 26.01.2012 09:08:53