globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CryO2
 
24.1.2012 v 18:10
Zdarec "děcka" nevíte jestli se něco stane když budu stříkat tekutý CO2 na příruby na karburátorech?
Chcu si udělat chlazení nasávaného vzduchu a chlazení paliva použitím tekutého CO2, který má -70°

Uzavřeno 24.01.2012 v 22:35 uživatelem -MaňaS-

Otevřeno 24.01.2012 v 23:28 uživatelem -MaňaS-

Uzavřeno 27.01.2012 v 14:48 uživatelem -MaňaS-

Blokovaní uživatelé: Uvalak, sxs525, Krovak, Dawe02, Progear, Filous

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 19:02 | Nahoru | #271

-MaňaS- píše: Jenom říkám že s tím sáním jsem nekecal..A třebas měl v něčem pravdu..nejsem vše věd...ale jenom prostě o pár věcech něco vím a to si vyvracet nenecham



až ty věci napíšeš, určitě ti je nikdo vyvracet nebude

CryO2

25.1.2012 v 19:03 | Nahoru | #272
značim, jsem zvědavej, jak ta úprava dopadne...

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 19:06 | Nahoru | #273

-MaňaS- píše: Jenom říkám že s tím sáním jsem nekecal..A třebas měl v něčem pravdu..nejsem vše věd...ale jenom prostě o pár věcech něco vím a to si vyvracet nenecham



jo jenze ty si nekde neco prectes i klidne neco co ma smysl a nesmyslne to aplikujes
- ano dylka sani ma vliv, ne dva prostredni valce nemaji kratsi sani proto aby tahali lip nahore

ano u preplnovaneho motoru ma smysl chladit nasavanej vzduch, ne u atmosferickyho motoru to smysl nema.

a naslo by se toho mnohem vic.

CryO2

25.1.2012 v 19:07 | Nahoru | #274

3 reakcí na tento příspěvek CryO2

25.1.2012 v 20:34 | Nahoru | #275
Náhodou teplota nasávanýho vzduchu do motoru má vliv i u atmosférických motorů. Nasátím studenějšího vzduchu se do válce stejnýho objemu dostane více vzduchu,který se až v teplém válci rozepne (zvětší svůj objem). Tím pádem může směs s palivem lépe prohořet,potažmo je možné zvětšit dávku paliva a tím i odevzdaný výkon motoru. Nuceným, vháněním vzduchu (turbodmychadlem) se dosahuje podobného efektu.
Samozřejmě ochlazení nesmí být na uroveň zamrzání a je třeba korigovat směs. poměr benzím/vzduch

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 20:37 | Nahoru | #276
alespilot> nebylo by od veci uvest zdroj, kdyz uz nekoho citujes

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 20:44 | Nahoru | #277
alespilot> Benál nebude zamrzat, jenom ho celkem hodně ochladím :)

CryO2

25.1.2012 v 20:48 | Nahoru | #278
zajímavé téma budu sledovat, dozvěděl sem se tady spoustu nových zajímavých informací

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

25.1.2012 v 20:51 | Nahoru | #279
ManaS nebylo by ekonomičtější před jízdou hodit do nádrže deset kostek ledu.
protřepat nemíchat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 20:52 | Nahoru | #280
Dawe02> Nikoho necituji - to je jen sumarizace vědomostí

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 20:53 | Nahoru | #281
JohnnyCrash> To je dobrý...nebudu kopírovat co už děláš ty..na motorkářích chcu být jediný kdo tohle má

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 20:58 | Nahoru | #282
alespilot> vyborne. Mohl bys tedy ty vedomosti argumentacne podporit? Takove ty nudne a bezvyznamne veci jako cisla a rovnice, abychom se dozvedeli kde jsou napriklad ty hranice zamrzani, nebo jaky vykon se da za jakych podminek zhruba ocekavat. S konstrukcnim resenim to nejak souvisi? Pokud ano, jak si teda prakticky poradit s temi problemy, ktere zde uz zaznely? Vysvetlis?

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 20:59 | Nahoru | #283

Dawe02 píše: alespilot> vyborne. Mohl bys tedy ty vedomosti argumentacne podporit? Takove ty nudne a bezvyznamne veci jako cisla a rovnice, abychom se dozvedeli kde jsou napriklad ty hranice zamrzani, nebo jaky vykon se da za jakych podminek zhruba ocekavat. S konstrukcnim resenim to nejak souvisi? Pokud ano, jak si teda prakticky poradit s temi problemy, ktere zde uz zaznely? Vysvetlis?


To bych taky rád slyšel at vím co si dovolit Vdaka :)

CryO2

25.1.2012 v 21:37 | Nahoru | #284
-MaňaS-> nevěř nikomu ve všem máš pravdu, tuším že si toho hodně přečetl o teorii motorů a proto víš jak se počítá délka a průměr sacích a výfukových trubek. Samozdřejmě správně usuzuješ že ochlazený benzín + ochlazený vzduch zvednou raketově výkon tvého motoru, za zkoušku nic nedáš tak že až bude venku -15 -20 tak si zajeď s motorkou na motorovou brzdu a dokaž všem že se pletou
PS: hlavně ale nezapomeň nainstalovat tu sadu na snížení spotřeby

CryO2

25.1.2012 v 22:16 | Nahoru | #285
Něco podobného řešil známej u nepřeplňovaného speciálu(auta). Celé to ale skončilo fiaskem. Ze začátku mu všechno zamrzalo. (ventily, trubičky .........) Když už mu to konečně nezmrzlo a dokázal dostatečně podchladit vzduch i palivo, tak mu zásoba stlačeného plynu stačila na pár sekund. Celé chladící monstrum se ale podepsalo na váze, takže měl nakonec horší zrychlení než bez.

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

25.1.2012 v 22:18 | Nahoru | #286
hmmm hezky rozpitvaná pitomost tak honba za výkonem by měla být vždy v souladu s výkonem pilota to ty ale asi nebudeš stíhač desetin až se jím staneš tak tě přejdou tyhle sifonoviny

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 22:57 | Nahoru | #287

sxs525 píše: hmmm hezky rozpitvaná pitomost tak honba za výkonem by měla být vždy v souladu s výkonem pilota to ty ale asi nebudeš stíhač desetin až se jím staneš tak tě přejdou tyhle sifonoviny


Ty si tež sifon...

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

25.1.2012 v 23:00 | Nahoru | #288
Jo a jinak dík za vytvoření TOP fóra jsme na 1 místě díky všem :)

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 23:10 | Nahoru | #289

-MaňaS- píše: Jo a jinak dík za vytvoření TOP fóra jsme na 1 místě díky všem :)

To vis, tak to bejva. Nejvetsi idiot, prilaka vzdy nejvic lidi

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

25.1.2012 v 23:13 | Nahoru | #290
A co použít ještě tuto technologii? vezmeš chladící větrák z PC a umístíš ho do sání za vzduchovej filtr možná že by to i chladilo a tlačilo jako turbo připojíš ho k baterce nastavíš na nejvyšší výkon popřípadě(si uděláš regulaci výkonu na páčce) aby to nebyla uplná raketa Fantazii se prostě meze nekladou... Bylo hezký to všechno přečíst, pobavilo mě to a přiučil jsem se Ale držim ti palce aby se ti to povedlo aspon částěčně. a mašinu máš moc pěknou v tý bílí odost lepší jak předtim. akorád tak pak přidej fotky aby byla vidět i kompletní.

http://www.alza.cz/c...ies-h100-d240425.htm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 23:16 | Nahoru | #291
Ďury1> Děláš si prdel? Vetráčky tam dávat nebudu.... A jinak dík a fotky přidám až bude složená, zatím mám kapoty atd doma v pokoju

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 23:17 | Nahoru | #292
Dawe02> těžko odhadovat nebo počítat jak moc jsou ledové příruby a ledový benzin schopny ochladit nasávaný vzduch. Může to být 0,2 °C nebo 15? A když je někdo ochoten to zkusit, tak proč ho zrazovat? Popravdě sám tomu nevěřím jako většina, ale co kdyby náhodou? . Nějak reálně by se to dalo zjistit, pokud někdo ví, nebo ví kde hledat, o kolik vzduch zmenší svůj objem při ochlazení ze 30°C na cca 15°C. To považuji jako za takové maximum. Nevím zda to jsou jednotky, desetiny, nebo setiny procenta.....

Tak jsem to nějak vygooglil a lehce spočítal a při ochlazení vzduchu o 15°C což si myslim je maximum co jsi schopen ochladit, by ti to přidalo výkon o cca 7% pokud to správně naladíš. Jak jsem psal, teorie je jiná než praxe takže ani s těma 7 nepočítej, spíš 4% nebo méně. Zkus a uvidí se

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 23:21 | Nahoru | #293
KedaR_K> To mi chceš říct že když budou vzduch proudit okolo "studené" věci která má cca -60° tak se okolní vzduch sníží třeba z 30 na 15? nějak málo ne? =-O
E:Nemyslím to tak, že to bude zmražené třeba sekundu..ale delší dobu..

Naposledy editováno 25.01.2012 23:23:49

CryO2

25.1.2012 v 23:42 | Nahoru | #294
hele tak před 25ti lety jsem na jawě 90 nahradil původní karburaci karburací ze simsona udělal jsem k šoupátku kolínko motorka jezdila akorát to kolínko vomrzalo jak v lednu na aljašce ani sem na to nemusel funět cočko holt fyzika k nám někdy promlouvá v nejméně
očekávané formě

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 23:57 | Nahoru | #295
-MaňaS-> jasně že si dělám prdel :D ale klidně zkus větráky :D takový elektro turbo :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

26.1.2012 v 00:10 | Nahoru | #296

-MaňaS- píše: KedaR_K> To mi chceš říct že když budou vzduch proudit okolo "studené" věci která má cca -60° tak se okolní vzduch sníží třeba z 30 na 15? nějak málo ne? =-O
E:Nemyslím to tak, že to bude zmražené třeba sekundu..ale delší dobu..



hele kdyz ti tu ten prestup tepla spoctu .. o kolik se to od tech hrdel ochladi, budes to brat jako dostatecnej dukaz nebo reknes ze je to naka debilni kupa vzorecku a ze v praxi to bude mnohem lepsi nez v nakym blbym vypoctu?

(reakce na) CryO2

26.1.2012 v 00:11 | Nahoru | #297

alespilot píše: Náhodou teplota nasávanýho vzduchu do motoru má vliv i u atmosférických motorů. Nasátím studenějšího vzduchu se do válce stejnýho objemu dostane více vzduchu,který se až v teplém válci rozepne (zvětší svůj objem). Tím pádem může směs s palivem lépe prohořet,potažmo je možné zvětšit dávku paliva a tím i odevzdaný výkon motoru. Nuceným, vháněním vzduchu (turbodmychadlem) se dosahuje podobného efektu.
Samozřejmě ochlazení nesmí být na uroveň zamrzání a je třeba korigovat směs. poměr benzím/vzduch



no jo ale to uz tu bylo receno nekde na zacatku... lidove se tomu rika "objevit ameriku"

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

26.1.2012 v 00:31 | Nahoru | #298
KedaR_K> Ja ti budu oponovat. Vyhodou toho kdyz uz mas lecos 'spocitano' je to, ze poznas technicky nonsence na prvni zamysleni a pocitat ho ani nemusis. Rika se tomu odborny odhad nebo moderne engineering judgement. Vzduch ma cecko kolem tisicovky, potece ho tam kolem 300kilo za hodinu v max vykonu.
To dela bratru trista tisic joulu za hodinu na kazdy stupen rozdilu. Chces 15 stupnu dolu? OK. vezmi vzduchu 4.5 milionu joulu za hodinu. To je prace pro jeden a ctvrt kW vyparnik.

1)jak je tomu vzduchu predas?
2)kam to teplo das?
Ze zkusenosti.Oboji za danych podminek (1kg lahev CO2 200b a sadi hrdla jako stycna plocha velikosti dlane) ze zkusenosti technicky neresitelne uz z pul kilometru (v duchu to zni: blbost na ultimo!)

A to uplne pomijime diskusi o tom vyslednem synergickem vlivu na vykon motoru a dalsi konstrukcni speky v podobe ladeni smesi atd atd.

CryO2

26.1.2012 v 06:19 | Nahoru | #299
Já mu fandím ok nemusí se to podařit,ale jsou to jeho peníze a on bude potom mlátit hlavou o zeď. No a když se to podaří na 100% (nebude napoprvé), tak mu to přeju, ale sem taky zvědavej jak se to bude dál vyvíjet
Tak snad jenom že zima bude ještě dlouhá,tak ať se to podaří.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

26.1.2012 v 09:04 | Nahoru | #300

assassin píše: hele kdyz ti tu ten prestup tepla spoctu .. o kolik se to od tech hrdel ochladi, budes to brat jako dostatecnej dukaz nebo reknes ze je to naka debilni kupa vzorecku a ze v praxi to bude mnohem lepsi nez v nakym blbym vypoctu?



hele ja jsem pro.. ber pri plnym vykonu ( pri nejvetsim prutoku), humidita dame idealni 0 (nebudem brat v potaz ze led izoluje), teplota okolniho vzduch 22 a teplota trumpet -40... ja tipuju tak 3-6 stupnu a to jsem kurva optimista.. maNas sem hodi rozmery tech trumpet (cast, kterou bude chladit,zbytek se bude ohrivat od protekajiciho vzduchu a nemuzem se bavit o -40st.), at se muze spocitat stycna plocha a assassin to hodi do vzorce (??).. (kdybych vedel jak, spocitam to)

jiny tipy, o kolik se schladi prutocny vzduch v plnym prutoku???

Naposledy editováno 26.01.2012 09:08:53
Téma je zamknuto


TOPlist