globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ladění motoru
18.1.2012 v 18:20
Zdárec,měl bych dotaz.Jaký je cca rozdíl mezi výkonem změřeným na kole oproti výkonu na motoru(za použití běžné řetězovky)?Mám CBR1000RR,komplet Akrapovič,Pipercros,Powercomander a změřeno 172,22HP při 12278ot/min.A kdyby náhodou měl někdo odkaz na "sériovou" křivku(r.v.08) pro porovnání,tak to by bylo super.Díky
Předchozí
1 2
Následující

ladění motoru

18.1.2012 v 18:32 | Nahoru | #1
een nevim to urcite,ale rozdil klikovky oproti zadnimu kolu je v odporu, ktery vytvari ruzny loziska, prevodovka,retez a vsehcno pres co "vykon" prochazi az na zadni kolo...opravte me jestli se pletu

ladění motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 18.1.2012 v 18:40 | Nahoru | #2
Tolik práce to nedalo, co třeba takto

1 reakcí na tento příspěvek ladění motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 18.1.2012 v 18:57 | Nahoru | #3
už jenom proto že ozubené kolo má účinnost 0,98...no a takhle se ty ztráty sčítají až dosáhneš rozdílu výkonu na výstupním hřídeli oproti kolu ten rozdíl závisí na prvcích které jsou v soustavě přítomny...můj odhad rozdílu je 2-10% (2 x kolo a řetěz, plus valivý odpor kola a ložisek) samozřejmě se ten rozdíl zvyšuje s nekvalitou soustavy

Naposledy editováno 18.01.2012 19:33:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 19:03 | Nahoru | #4
A jaký moment v kolika otáčkách?

2 reakcí na tento příspěvek ladění motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 18.1.2012 v 19:36 | Nahoru | #5
Když se budeš pohybovat okolo 8% rozdílu je to vpohodě
2% je údaj z říše snů... 5%se už člověk začíná probouzet, ale už se začínáme pohybovat na hranici reálnýho vnímání.
Jinak je to samože způsobený ztrátama v převodech, ložiscích a sekundárním přenosu síly.
Na tvým typu biku to může klíďo dělat rozdíl 12-15HP... origo se výkon pohyboval někde kolem 170-180HP /131kW ... takže jdeme někam 16O-165HP na kole ...
...no vidíš, už máš o cca. 10HP víc ...
...koně nejsou všechno...jde o to kde je máš...a taky je důležitej jeden trochu opomíjenej faktor...říká se mu "kroutící moment"(a jeho poloha)...ale to my dvouválisti víme dobře

Naposledy editováno 18.01.2012 20:45:42

1 reakcí na tento příspěvek ladění motoru

18.1.2012 v 19:38 | Nahoru | #6
172? Kde ti to měřili?

(reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 20:18 | Nahoru | #7
disk> moment 117,86Nm při9348ot/min

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 20:20 | Nahoru | #8
KedaR_K> Motopower81 v Hk

(reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 20:29 | Nahoru | #9
Šinky> Co více si přát. Krouťák jak dvouvál, jen ve vyšších otáčkách a o třetinu více koní.
Stejně jezdíme jen na krouťák.

(reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 20:37 | Nahoru | #10
Šinky> A ty tomu věříš, že je tam opravdu tolik??
edit: aha tak ono to je o 6 koní méně než udává výrobce + ten akrap atd...to by možná mohlo být

Naposledy editováno 18.01.2012 20:45:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 20:40 | Nahoru | #11
t_freedom> ano, 2% je opravdu snová míra ztráty, pouze teoreticky dosažitelná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 20:54 | Nahoru | #12
PRETORIAN88> takže nedosažitelná
U většiny biků je to někde kolem 10% ...ale ono je to jedno. Lovci "Dynokoní" jsou pak většinou zklamáni, že je ve sprintu porazí i stroje o 20HP slabší...a to je právě ta pohádka o krouťáku(a to se nebavím o okruzích...tam se nůžky rozevírají mnoha dalšími fatory)

Já jsem nacpal do moto"tůnění" asi 40tCZK ... no a kolik mi to dálo? 10-15HP? 15-20Nm? ...To mě každej newtonmetr stál 2litry a kobyla ještě víc... a co je to v reálným životě?...jedna blbě odbržděná zatáčka v Mostě ... ...
Já ale musel, mě by to s dunícím vejfuckem na základní mapu prostě nejelo

(reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 20:58 | Nahoru | #13
t_freedom> třeba jednou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 21:08 | Nahoru | #14
Šinky>
originál v papírech: 181-189/113
originál na kole: 157/86

po úpravě na kole: 172/114
po úpravě na motoru - odhad: 198-207/149 (při výpočtu se ztrátou 15-20%)

Nevím jaké mohou být ztráty. A o koně stejně nejde. Mám výkon a jezdím pomaleji v zatáčkách než na R6.

Ještě dodám, že teď je to Yamaha R1 2008, bez kat, jen koncovky, powercommander.

Naposledy editováno 18.01.2012 21:16:57

2 reakcí na tento příspěvek ladění motoru

18.1.2012 v 21:16 | Nahoru | #15
Taky se mi líbí,jak každej operuje koněma,ale to je jednotka nezměřitelná a motor jí neprodukuje. Jen ten krouták ...

(reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 21:22 | Nahoru | #16

Durex píše: Taky se mi líbí,jak každej operuje koněma,ale to je jednotka nezměřitelná a motor jí neprodukuje. Jen ten krouták ...


Tak oni ty koně jsou pak poměrně jednoduše dopočítatelný z toho krouťáku, ne?

Mimochodem, je docela vtipný udávat výkon s přesností na dvě desetinný místa.Když jsem viděl jakej rozdíl dovedou ukázat dvě různý brzdy...
Ty ztráty se u motorek uvádějí většinou kolem 10%

ladění motoru

18.1.2012 v 21:30 | Nahoru | #17
To ano. je to početní jednotka. Tudíš se nedá přímo změřit. Záleží taky na koeficientu,kterej hejbe s výkonem nahoru i dolů. Měřit na 2 desetiný je k smíchu. Je to jen divadlo pro zákazníka. Navíc výkon je jen práce. Práce za čas - to je učivo 7 třídy na základce Jediný co jde změřit je síla na páce (rameni),tedy kroutící moment

Naposledy editováno 18.01.2012 21:31:46

1 reakcí na tento příspěvek ladění motoru

18.1.2012 v 21:51 | Nahoru | #18
Přesně tak, výkon na 2 desetiný je blbost Zkus si změřit výkon, počkat 5 minut změřit to znova a najednou máš třeba o 2 koně méně . Jinak by mě zajímalo když všichni píšou, že mají power commander, jestli mají jen nahrané mapy podle Dynojetu, nebo zda jim to skutečně někdo ladil na brzdě s lambdou. Samotný Power commander sám o sobě neudělá nic. To co dostane pošle jen dál, to málokdo ví

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 21:59 | Nahoru | #19
KedaR_K> Mistr Murkin.

ladění motoru

18.1.2012 v 22:02 | Nahoru | #20
odpor vzduchu, skutečná rychlost kontra stolice
edit: moje )

Naposledy editováno 18.01.2012 22:19:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 22:08 | Nahoru | #21
disk> máš schválně graf před a po ladění? Nebo alespoň hodnoty?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 22:16 | Nahoru | #22
KedaR_K> Nahoře jsem psal. Graf na papíře.
Po uprave 114Nm 9442ot/min
172PS 12146ot/min

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 22:26 | Nahoru | #23

disk píše: Šinky>
originál v papírech: 181-189/113
originál na kole: 157/86

po úpravě na kole: 172/114
po úpravě na motoru - odhad: 198-207/149 (při výpočtu se ztrátou 15-20%)

Nevím jaké mohou být ztráty. A o koně stejně nejde. Mám výkon a jezdím pomaleji v zatáčkách než na R6.

Ještě dodám, že teď je to Yamaha R1 2008, bez kat, jen koncovky, powercommander.

Hele co je to za tim lomitkem? Kroutici moment? Jestli jo tak moment na kole se prosimte neudava. Tam jsou to az tisice Nm, podle zarazenyho porevodu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 22:33 | Nahoru | #24
disk> myslel jsem že to přepočítáváš hodnoty zakladatele. Zajímavé že PC + akrap dokáže přidat řádově 20 koní, nechci nikoho pomlouvat, ale každý ať si to přebere. Změřený výkon se dá lehce upravit. Stav se na brzdu ke mě, půl dne ti to budu ladit. Neudělám na tom nic, ale až ti to změřim tak máš klidně o dalších 20 navíc . Ne že bych to tak dělal, ale jen chci upozornit na to, že to tak jde a dělá se to!!!! A netvrdím že to je zrovna tvůj případ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 22:34 | Nahoru | #25
pylot> Opisuji z grafu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 22:35 | Nahoru | #26
disk> Jo jo. Ja jen kvuli vseobecnymu povedomi.

(reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 22:37 | Nahoru | #27
KedaR_K> Myslím, že jsem si vybral dobrého úpravce. Mám tu nějaké po okolí, ale ty mi nevyhovovali.

(reakce na) ladění motoru

18.1.2012 v 22:38 | Nahoru | #28
pylot> Je mi jasné, že při 1.stupni je tam jiný krout. než při 6. Na zadnim kole.

Naposledy editováno 18.01.2012 22:39:52

1 reakcí na tento příspěvek ladění motoru

19.1.2012 v 06:53 | Nahoru | #29
Tak každýmu kdo ví něco malounko o mechanice musí bejt jasný, že se naměřený krouťáky přepočítávají přes finální převodovej poměr ať už je první, nebo šestej.
Poměry v převodce nejsou na webu nic tajnýho - a v příručce výrobce je taky najdete. Řetěz, pastorek a rozetu spočítám i já

No a honění koňů na brzdách...každej kdo má 4 a 1/2 pohromadě ví, že ty prachy co do toho nacpe jsou prostě jen utopený pro dobrej pocit. A hromada těch co mává papírem a grafy by nepoznala úbytek 10HP na motoru co má 140-150HP ...
Je to honba za chymérou... ve finále tě na techničtějším okruhu stejně někdo udělá na brzdy. Koně jsou na nic dokud neumíš jezdit

ladění motoru

19.1.2012 v 08:59 | Nahoru | #30
Se lehounce přivtírnu...taky sem si říkal jaká to bude sranda to poladit .Ale pak mě došlo že když udělám a tak taky musím udělat b atd.Takže to samozřejmě neskončilo Powercommandrem,výfukem,filtrem,ale v zápětí člověk zjistil že mu začíná rychleji odcházet seukndární převod,takže se tam dal krapet odolnější atd.Ale budiž mě ke cti že sem si to radši v tichosti vyčetl.A jak je psaný v posledním příspěvku,tak sem to dělal spíš jen pro dobrej pocit než pro nějakej reálnej zisk výkonu.
Zvláště pak to platí pro můj stroj(royal enfield),tam šlo opravdu o dobrej pocit a o vyladění odezvy na plyn a jiný takový taškařice,ale v e finále z toho bylo ladění hodné závodního stroje,protože to jinak nešlo a nebo by to i šlo ale stálo by to za prd a bylo by to nedotažený.

Naposledy editováno 19.01.2012 09:02:04
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist