globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Superšport začiatok.
 
5.12.2011 v 20:28
Ahojte Motorkári.
Rád by som sa poradil s kúpou prvého superšportu.Mám skúsenosti povačšinou len na scootri.. + Par jázd na 20-30kW motorkách po rovinke.

Moja srdcovka je
:Kawasaki zx-6r 2005-06
No Na sk sa jej cena pohybuje naozaj vysoko.U vás je to okolo 3800€-95 000Kč.
Je to pomerne dosť nakoľko si na motorku šetrím už asi dva mesiace a min 3-4 vyplaty ešte potrebujem.

No bojím sa že to bude aj silné..Aj keď rozum v hlave mám.Človek nikdy nevie.A taktiež pádu oprava by bola dosť drahá. a do ročniku 00 napr ísť nechcem..Viac by som to servisoval ako jazdil.

Skôr som rozmýšlal že by som išiel 03-04 ninji popriápadne cbr 600 rr 04+.. Tam sa cena pohybuje okolo 75-80 000Kč což je prijatelnejšie.. A rozmýšlam že po sezonu zácviku by som to predal a splnil si sen.. No má niekto skúsenosti ako začiatočnik s cbr a pod?

Samozrejme viem že je tu sekcia motorkari a tam su recenzie.. No žiaden začiatočník tam toho moc nerozpísal..

1 reakcí na tento příspěvek Superšport začiatok.

7.12.2011 v 19:56 | Nahoru | #91
Já bych řek,že je jedno na čem jedeš,je to všechno v hlavě a o lidech.Až něco koupíš,zkus si s tím nejdřív zajet někam na okruh a tam si všechno zkusit.Když tam spadneš,tak se ti většinou nic nestane a okoukáš tam jak jezdí ostatní.

1 reakcí na tento příspěvek Superšport začiatok.

7.12.2011 v 19:57 | Nahoru | #92

Tak právě,že na šestce může za plyn vzít s klidem, protože se na ní nic moc neděje. Až se to konečně rozmotá tak už to je v cajku. O litru jsem nemluvil (jsou, ale litry co mají 72 kw motory ) i když je tady spousta lidí co na něm jezdí třeba po simálovi. Ono totiž nejsme všichni stejní bikeři, víme? Jsou nemehla co víc jak šestku nezvládnou a pak týpci co na litrech lítají, že to rozum nebere.



Jasně neříkám, jenže když chceš točit tak dáš za 1 a vytočíš x tisíc za pár sekund, a to už může bejt pozdě, bavíme se o tom, jestli doporučit 6-tku nebo ne..
Jasně, že něco jinýho je, když se v klidu rozjede, dá tam 6 a jede na 5 tisících - to se opravdu nic neděje..

Tak to asi na tý 6 jezdíš jen rovně. Jinak já bych se bál jít na sporta po skůtrovi. Tot můj názor . Jinak kdyby sis splnil sen, tak zajet do brna na motoškolu nebo na okruh s klukama co jezdí dýl a naučí tě.



Holt Tvůj názor, já Ti ho brát nebudu, mysli si co chceš, vyvracet někomu totiž něco tady nemá cenu...
Jo na okruh se těším, ale přes zimu si na něm asi moc nezajezdím

tvl, opět, furt, zase... po 3 měsících je někomu SS šestka málo ( cca 125 koní ), no to néé... to tady máme několik nových Valentinů... dostat se po 3 měsících bez relevantních zkušeností na limit motorky... a pak to dopadá tak, že je kluk s RS 250 na okruhu bere jednoho za druhým... to se nesmí jezdit jen rovně...


Nikdo tu neříkal, to co popisuješ....

Superšport začiatok.

7.12.2011 v 19:58 | Nahoru | #93
Musim uznat, ze kdyz jsem cetl nadpis, tak jsem mel trochu obavu.
Obavu o to, aby to neprehledl Che. Protoze by to byla velka skoda.
Ale ted muzu, jit klidne do pelechu.

Superšport začiatok.

7.12.2011 v 19:58 | Nahoru | #94
kup si litra dlouho si psát nebudem ...

1 reakcí na tento příspěvek Superšport začiatok.

7.12.2011 v 20:07 | Nahoru | #95
Ok, omluva. - SMAZANO

Naposledy editováno 07.12.2011 20:31:08

(reakce na) Superšport začiatok.

7.12.2011 v 20:18 | Nahoru | #96
např

Šestka stačí, ale tak na půl roku


Najel sem 1000 a jezdím jak ... blázen ... já bych si už též lajznul litr... To ji mám 3 měsíce...


ještě tam byl někdo tuším s nějakou kawou a dvěma měsícema, kterýmu přijde málo i ZX-10...

Superšport začiatok.

7.12.2011 v 20:25 | Nahoru | #97

Pedrosso píše: např: Najel sem 1000 a jezdím jak ... blázen ... já bych si už též lajznul litr... To ji mám 3 měsíce...



A já napsal:
A jinak nepíšu, že si chci koupit litra, stejně skejsnu na 6-tce pár let, ale píšu o pocitech, o tom, že bych si ho lajzl.. o myšlenkách.. asi sem se blbě vyjádřil...



No tak pánové, nehažte to všechno do jednoho pytle, trošku porozumění...

Naposledy editováno 07.12.2011 20:26:56

(reakce na) Superšport začiatok.

7.12.2011 v 20:29 | Nahoru | #98

xBaryk píše: marekparek>
To bylo na koho ?

na autora

Superšport začiatok.

7.12.2011 v 20:35 | Nahoru | #99
Cau,pises ze mas zkusenosti na scooteru,prodam ti moji Kawu,je to sice jen litr,ale bude te bavit

Superšport začiatok.

7.12.2011 v 20:37 | Nahoru | #100
bude ale jen chvilku ... chce to busu po 2měsících ... ta je pro opravdové motoukaře

2 reakcí na tento příspěvek Superšport začiatok.

7.12.2011 v 23:29 | Nahoru | #101
JEFFzx13: ironiu si nechaj vo výfuku toho svôjho litra.. tam patrí aj s egom..
Taketo poznámky s prepačením neznášam..
Skúter nie je motorka či čo? dokažeš sa aj natom naučiť kedy dostane zadne koleso šmyk.. "aky si velký kam sa môžeš strčiť" a mnoho dalšieho.. tak neviem čo riešiš..

A radšej privítam komentare typu:neblazni kup si er5-n (žiletka) a odôvodnenie
Možno si kúpim horneta alebo niečo.. A ak aj nie a budem blb a pôjdem do SS.. tak aspoň keď si nanho sadnem si spomeniem koľko desiatok motorkarov hovorilo akú to má silu tak nato pôjdem doslova s rozumom.Ako keď mi tu niekto napíše predam ti litra.. Potom si poviem asi to je slabé vytočim to..

Ja si priznám že ja by som na 600-ke vydržal dlho.. Hlavne pri zx-6r 06-07 to je srdcovka.. ja som krajšiu moto nikdy v živote nevidel.. a len s toho by som pri nej ostal.. Ale mal som dobrého inštruktora na autoškole.. vyborný chlap.Sám dlhoročny motorkár. S kludným svedomím mi povedal kup si SS zvládneš ju.. Ale to je o inom,skôr rozmýšlam že pôjdem za ním a skúsim pojazdiť na cbf 500 čo má v garaží v autoškole..Na skúšku..

Jawamaha
Cenu riešim.. nakoľko je dosť dôležítá.. A nehovorim že za 5 mesiacov zarobím 95 000kč..
Každé jedno € čo zarobím odkladám na moto.. nedoprajem si ani coca colu..

Naposledy editováno 07.12.2011 23:42:15

(reakce na) Superšport začiatok.

8.12.2011 v 07:25 | Nahoru | #102

9393andy píše: ... vyborný chlap.Sám dlhoročny motorkár. S kludným svedomím mi povedal kup si SS zvládneš ju.. Ale to je o inom,skôr rozmýšlam že pôjdem za ním a skúsim pojazdiť na cbf 500 čo má v garaží v autoškole..Na skúšku...



Je to o hlavě ... ale skoro nikdo to neodhadne si myslím :). Každý má pocit, že to bude oka, že nebude dělat **** a pak skutek utek . O tom to je. Pokud bys jezdil opatrně, zvládneš vše, ale kdo to zvládne nedělat blbosti. Motorka je v podstatě předurčena k tomu, dělat blbinky a SS ... to je synonymum rychlosti ...
Mě instruktor prohlásil za super žáka, komisař smeknul .... Asi 8. jízda a už jsem ryl pole ... radím ti dobře, kup si něco levného a vyjezdi se ideálně na okruhu. Skůtr je fajn, ale řekl bych, že je tam rozdíl v ovládání docela značný ...
Od té doby, co jsem začal oblézat okruhy jsem se hodně zlepšil, méně se bojím něco zkoušet a upřímně se tam i pořádně vyblbnu .

Naposledy editováno 08.12.2011 10:34:39

(reakce na) Superšport začiatok.

8.12.2011 v 08:30 | Nahoru | #103
xBaryk> to stym okruhem nebylo na tebe . Psal jsem jemu at zajede na okruh na motoškolu, že se naučí.

(reakce na) Superšport začiatok.

8.12.2011 v 08:42 | Nahoru | #104

nightriderr píše: Já bych řek,že je jedno na čem jedeš,je to všechno v hlavě a o lidech.Až něco koupíš,zkus si s tím nejdřív zajet někam na okruh a tam si všechno zkusit.Když tam spadneš,tak se ti většinou nic nestane a okoukáš tam jak jezdí ostatní.


Superšport začiatok.

8.12.2011 v 10:01 | Nahoru | #105
Miluju ty co píšou, že začínali z babety a po 2 měsících jim 6ka nestačila ...to je fakt úsměvný

Na 6tikilu se autor jistě nemusí zabít, nezabije se ani na litru, když má rozum a bude mít trochu štěstí. Ten kdo po několika týdnech zhodnotí 6tikilo se 120HP jako nedostačující jeho umu, je prostě trubka co neví jak řídít motocykl a využívat jeho potenciál pohonné jednotky. Nic víc, nic míň.
U 6tek kde se rozumná spolehlivost motoru bude pohybovat někde kolem 50-70tkm bych dál jak 2002 moc nesahal. Je jasný, že všechny budou mít do 30-50tkm zaručeně od pána co s tím jezdil na nákupy, ale točení motoru udělá svý. Koukal bych hlavně na stav, jak je motorka udržovaná, špona na kotouči, stav řetězovky(je mazaná, je zablitá kyvka?), je mašina čistá (byla udržovaná? nebo je všechno dojetý nadoraz ? To o každým kusu něco napoví) Kupoval bych určitě nějakou s kosmetickejma vadama a určitejma nedokonalostma, neb cokoli co bude po 8letech provozu perfektní je načinčaný a připravený na hejla.

No a pak už jen udržet péro v kalhotech a nenechat ho dosáhnout až k rukojeti...(ty fole 18let a 120HP )
Moje ex-přítelkyně chtěla hrozně na začátek Horneta.Hodně jsme se přeli, ale nakonec na mou radu koupila CB500F - po dvou letech jí přestala stačit a koupila litr ...a nakonec proč ne.
Dobrej nástroj pro zjistění zda-li jsem už borec na vyšší výkon je najít někoho kdo má výkonostně lepší mašinu a zkušenosti - vyměnit si stroje a pak sledovat jestli ti s tvým "slabým" strojem ukaže na 2minuty záda a po 5 minutách budeš schopnej ho ještě zahlídnout ...z toho se dá usuzovat.

Naposledy editováno 08.12.2011 10:14:57

Superšport začiatok.

8.12.2011 v 10:16 | Nahoru | #106
V první řadě si pořiď hadr na hlavu, abys zchladnul, chtít první pořádnou moto SS a hlavní kritéria aby byla černá nebo zelená, to hovoří samo za sebe...

15 tkm v autě i na skútru? Jsi nevyježděnej v obojím. 15 Tkm na skútru relevatní zkušenost pro zvládnutí 600ccm SS? WTF!

Nekonečnej příběh tohle téma, a opět rady nad zlato, viz. kolega střelec s CBR 600F a 1 tkm experience, co dává dvě kila ve městě, lol. Vždyť ty už si rozhodnutej, co chceš, a z nějákýho důvodu jenom toužíš, aby ti to někdo online schválil a poplácal tě po ramenou, jak se toho nebojíš...

Pro ilustraci, je mi o téměř 10 let víc, než tobě, v autě naježděno hafo a loni jsem řešil stejný téma. Nakonec jsem pořídil GS 500, za rok najel kolem 15 tkm, měl x krizovek, jednou to zahodil, ale jsem za ní rád, ačkoliv je mi malá, je stará, težká ve srovnání s moderníma moto, atd. Aź po čase moto začala dělat, co jsem chtěl já, dneska si ji vodím řekl bych velmi slušně, a stejně vim, že mám obrovský rezervy a jsem pořád zelenáč. Ale taky jsem si na to starym těžkym GS dal několik střelců na šestkovejch SS, co mě ohulili na rovinkách, ale v zatáčkách jsem je podjížděl...

Když jsem si koncem sezóny zkusil GSX-R 600 K6, GSR 600 K7 anebo VFR 800 VTEC, tak jsem se teprve po cca 200km na každý odvážil, dát ji solidně napít. Ano, když to netočíš, tolik to nejede, ale, ehm, jakej to má vliv např. na šířku zadní gumy? Dá se na tom začít, určitě.
Ale nesmíš to točit a min. první sezónu pojedeš do každý druhý zatáčky 30, kde tě budou lidi jako já na 500 dávat. Samozřejmě na rovinkách jim to dáš sežrat a rozjedeš se na 200 wow. Jestli chceš bejt za rovinkáře a pozéra, jdi do toho.
Jenom se modli, abys nemusel nikde rychle brzdit nebo udělat rychlej úhybnej manévr... Ano, můžeš namítnout, že moderní 600 líp brzdí, bude lehčí, nebo min. stejně těžká a může mít lepší rozložení váhy, atd., ale to kompaktní GS nebo ER-5 prostě pošleš do manévru dřív...

Samozřejmě, každá moto je jiná, takže se v podstatě při každym přesednutí učíš jezdit na tý konkrétní, ale to nemá co dělat s tím, jak vůbec nabrat prvotní zkušenosti...

Jestli chceš fakt poradit a ne si nechat schválit svůj již hotovej výběr, jdi klidně do 500 ccm, max. naked 600, ale ne úplně vyhoněnou typu Fazer S2, GSR, apod. Protože než budeš schopnej naplno využít její potenciál, tak se naučíš velmi slušně řídit, a ve finále tak budeš schopnej mít tu vysněnou 600 SS pod kontrolou rychlejc, než kdybys do ní šel rovnou...

1 reakcí na tento příspěvek Superšport začiatok.

8.12.2011 v 10:21 | Nahoru | #107
OlafCZ>

první sezónu pojedeš do každý druhý zatáčky 30, kde tě budou lidi jako já na 500 dávat.


To si vážně nemyslím

Krizovky.... až bude mít krizovku, tak teprve zjistí jestli na to má nebo ne, tam se rozhodne v sekundě, jestli bude žít nebo ne. Až unikne smrti o vlásek, pak bude vidět na silnici ony všechny nástrahy co se stát může a co ne.

Je to o hlavě, jak se rozhodne v sekundě, jestli na to má buňky nebo ne. Každopádně, souhlasím, že je to veeeelkej risk, risk o život!!! To 500% ano.

Nic mu nebrání zajet na letiště, nebo nějakej starej okruh, zkusí si krizový brždění, podřazování, brzdnou dráhu, jak může hamstnout na brzdu jak ne, přečte/zkoukne pár videí, o tom jak řídit motorku, pak to aplikuje do praxe.
Najde si dobrý točky, a bude tam jezdit tak dlouho dokud se ten stroj nenaučí ovládat.
Zapřemýšlí jak to udělat líp, projede to znova, a tak furt dokola.
Já to tak dělal...

Není to jenom o tom jezdit rovně, jenže to tady nikdo nikomu nevysvětlí, protože lidé ze zdejšího fora mají velký předsudek...
Ovšem zase uznávám, že bych byl stejnej...

Ale jinak souhlas

Edit: Nikde sem nepsal, že po městě jezdím 200... Tak se prosím nauč číst..

kompaktní GS nebo ER-5 prostě pošleš do manévru dřív...


Já bych řekl, že se spíš vyhne daleko víc krizovkám, a naučí se kvalitněji ovládat stroj..

Naposledy editováno 08.12.2011 10:39:57

(reakce na) Superšport začiatok.

8.12.2011 v 11:07 | Nahoru | #108
Tak se jeď někdy v sezóně podivat na provařený silnice kolem Prahy a uvidíš sám. Jasný, najdou se borci, co tě podjedou ve chvíli, kdy si říkáš že kromě dopravních porušuješ i fyzikální zákony, ale pořád je dost pozérů, co jednou kudlu na rovinkách kdekoliv vč. měst, a v zatáčkách nevědí, co s tím...

S těma 200 km/h, ok, sorry, ale psal jsi něco v tom smyslu, že za to taháš. Každej za to poprvé po čase tahá. Akorát je rozdíl, jestli začne na osmince a pak jde do šestky, kde už má aspoň něco odjeto, nebo zkušenosti nemá, a jde rovnou do 500-600 ccm jako např. já, přičemž průměrná 500 má kolem 30-35 kW a průměrnej 600 SS 80+ kW. Potom opatrně.

A jak píšeš s tim učením se, ano, takhle to dělej 5 let a pak můžeš říct, že to máš celkem v ruce a něco umíš. Ale na mě tazatel fakt nepůsobí, že by podobný učení měl v plánu.
Hlavně zelenou ninju a machrovat v provozu. Každej svýho štěstí strůjcem. Mě je na druhou stranu šumák, jak na tom vypadám, nebo co si lidi myslej, jde mi o sebe a já se chci naučit jezdit. Ale podobně to dneska asi dnes většina nemá, pro dost lidí je moto jenom módní záležitost a podle toho to na silnicích vypadá.

Btw. a upřímně rečeno mi přijde, že o těch krizovkách a smrti píšeš jak Stendahl, takový romantický idealizování...

1 reakcí na tento příspěvek Superšport začiatok.

8.12.2011 v 11:33 | Nahoru | #109
Ja kdyz to tady ctu, tak se nemohu zbavit dvou pocitu:

1. dotycny co se pta, a je jedno v jakem vlakne podobneho typu si je sam dobre vedom vsech problemu, ktere nakup silenho stroje na zacatek prinasi. Pokud by si jich nebyl vedom, sel by, koupil by a nic by tady nepsal. Nemyslite? ( ja vim, mam jako posledni co mluvit, jsem uplen stejnej jako ti zakladatele tady, take jsem zalozil podobnou vec :) )

2. nemohu se stale casteji zbavit pocitu, ze presne v takovychto vlaknech se chodi realizovat jini, kteri maji proste nutkavou potrebu to takovejm pekne nandat.
Nerikam, ze nemaji pravdu, v 18 letech s najezdenejma par km, obecne nevyjezdenej clovek (myslim i treba jen obecne sledovani provozu a podobne) skutecne ve velkem nebezpeci a muze jet treba na kole. Ale proc sakrys tady nekteri predvadeji to co predvadeji, to moje hlava nebere. Krasne jsem se pobavil jak nekdo psal, ze nesmi tahat za plyn prirozenim, no mam nekdy pocit, ze podobny organ nekdy nuti nektere pisatele reagovat.

Na zaver ale napisi, ze kazde slovo ktere by melo zachranit zivot je fajn, nekdy ale ty hrabeci rady mistru, nebo jeste lepe styl podani tech rad, dobry umysl degraduji na neco uplne jineho... :(

Naposledy editováno 08.12.2011 11:38:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.

8.12.2011 v 12:01 | Nahoru | #110
NickCarter> Snaha jedinců znalých problematiky poradit začátečníkům je vedena snahou předat těžce nabyté zhušenosti, neb znalí většinou dobře vědí, co to je trpět ve špitále jako pes tou fází, we který je Olaf sem si taky prošel a i on už zjevně začíná chápat, že určitýmu typu lidí zkušenost nelze sdělit o motivaci lidí, keří hrozně toužej mít silnou a rychlou motku, ačkoli neuměj jezdit, napíšu f zimě samostatný pojednání pod názvem Narcismus v jedné stopě, gde to rozeberu

Naposledy editováno 08.12.2011 14:19:57

Superšport začiatok.

8.12.2011 v 12:01 | Nahoru | #111
Olaf mi píše z duše ... nejde ani tak o koně, jako o váhu a jízdní vlastnosti...ačkoli koně lákají a známe se ...mi muži. Ten kdo začíná chce SSko jen kvůli póze...přece by se nezahazoval s nějakým pětikilem ...fur ERko, nebo CB...nedej bože něco starýho!!!
Leč rada může pomoci jen tomu, kdo naslouchá a chce pomoci... nevím zda-li se tazatel žádal o radu JESTLI koupit...spíš co koupit(na co trefně naráží NickCarter)

Nikomu asi moc nevoní, když mu jeho odhodlání chtěj vyvrátit nějací chytráci z webu

Superšport začiatok.

8.12.2011 v 12:05 | Nahoru | #112
zde stránka z knihy zkušenýho terapeuta, gde dotyčný problém popisuje

[URL=

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.

8.12.2011 v 12:46 | Nahoru | #113
Che> To je úplně zbytečný, co k tomu dodat... Snad jedině: "kvík!", řekly svině a nestačily uhejbat perlám... Naopak začínám chápat okřídlený: "pořiď si R1pyčowoe!".

Proč si pořídit slabší, lehčí moto a postupně objevovat její a vor allem svoje limity, když si můžu rovnou obstarat přemotorovanou svini, na který se budu bát hnout, přidat anebo naklopit ji. Bát ovšem pouze do chvíle, než mě někdo bude chtít pozávodit v provozu, nebo přijedu někam, kde je koncentrace buchet vyšší než 2 na m2 a budu chtít předvést, jak moc drsnej jsem...

Ad mentorování, co zmińuje Garfield aka Nick Carter, ať si každej koupí, po čem jeho srdce touží, ale ať si pak nenabírá zkušenosti ve stejnym provozu, ve kterym jsem taky různě v roli řidiče, motorkáře, spolujezdce, chodce, atd.... Nemluvě o tom, že si na tý silnější moto bez zkušeností může vytvořit spoustu špatnejch jízdních návyků...

A např. o tom, že je sice pěkný, že už šetří na moto, ale že min. 25 TCZK bude stát slušná výbava, tu zatim nepadlo ani slovo... Aneb proč investovat do vlastní bezpečnosti, např. dobrej páteřák, kterej mi, když na to příjde, může zachránit kejhák, když za to můžu mít laďák, že...

Naposledy editováno 08.12.2011 12:53:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.

8.12.2011 v 13:14 | Nahoru | #114
OlafCZ> ''Bát ovšem pouze do chvíle, než mě někdo bude chtít pozávodit v provozu, nebo přijedu někam, kde je koncentrace buchet vyšší než 2 na m2 a budu chtít předvést, jak moc drsnej jsem... '' - taky vlastni poznatek z praxe?

(reakce na) Superšport začiatok.

8.12.2011 v 13:58 | Nahoru | #115
OlafCZ> můžeš založit vlákno s nápní "technika", gde celou věc technicky rozebereš - ti, kerým mozek funguje tak, jak má, to pochopěj pak můžeš taky udělat vlákno s náplní "pedagogika", gde rozebereš, proč se postupuje wod jednoduchýho ke složitýmu - ti, kerým mozek funguje tak, jak má, to opět pochopěj - todle už mám obojí za sebou a teď se chystám na vlákno s náplní "psychologie" - to bude takovej vrchol a tam rozeberu, proč někerejm jedincům mozek nefunguje správně - vysvětlím příčinu vzniku psychické poruchy a pokusím se těm, keří maj lehčí formu a zbejvaj jim zbytky sebereflexe poradit, co s tím dělat těm, co f tom jedou na plný kule, se bohužel pomoct nedá - ale dá se před nima varovat - wony tydle věci sou chytlavý, páč každej touží po tom, aby ho okolí uznávalo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.

8.12.2011 v 14:11 | Nahoru | #116
Původně sem se do toho vůbec nechtěl zapojovat ale jen pár věcí mi nedá nenapsat:

1: Musíme si to přiznat at chceme či ne, někomu je prostě dáno a někomu ne (a to jak v autě tak na moto)
2: Vždycky se rozhoduje jedinec na základě peněz, emocí, kamarádů, designu a "rozumu"
3: Lepší je samozřejmě mít "něco" odježděno
4: Motorka sama o sobě nezabíjí resp nezlobí.... motorku ovládá TELO a kdo ovládá tělo?? HLAVA... tudíž zabít se můžeš opravdu na všem
5: Samozřejmě záleží na typu moto, obecně souhlasím s tvrzením, že pravděpodobnost havárie na SS je daleko vyšší než na "civilnější" moto.

Do jisté míry záleží také na jedné bohužel tragické věci.... na "v blbý čas na blbém místě". Dám sem příklad, který se opravdu stal....

Můj kamarád šel do autoškoly, udělal si papíry vše legal, žádnej "hele dík přines desítku". Koupil si KTM Duke 125 z důvodu aby se prý nezabil a naučil se, to jest přesný ukázkový případ. BOHUZEL jeho motorkarska kariera skoncila po 227km. Denně jezdil Jesenice-Lhotka do práce, jednoho dne v Srpnu udělal "školáckou chybu" předjížděl přes plnou stojící kolonu aut na kruhák a jedno auto mu vyjelo... PREJ jel 30kmh... následovalo leknutí obě brzdy SMYK a ležel... Výsledek?? Motorka skoro nic, on 6 rozdcených obratlů a obrovský otok kolene... Výbava: helma, obyč bunda, jeany.... žádnej páteřák nic... Závěr aˇˇt si udělá každý.

Ted něco z vlasního sklípku.... Papíry jsem udělal v létě... Do té doby jsem "jezdil a nejezdil". Vždy mě srdce táhlo k Hondě Fireblade... tak jsem do toho po přečtení všech těch debat tady atd hned skočil... od července do září jsem na tom nalítal 7200km (někdo to nedá za sezonu) a díky bohu jsem tu. Musím obecně říct, že když se na to kouknu zpětně tak to byla kravina... ALE měla dušička pokoj!! Jde o to, že každej sme jinej a né každej přemýšlí tak, že chce dělo proto aby dělal machra před kundama....

(reakce na) Superšport začiatok.

8.12.2011 v 14:29 | Nahoru | #117
Devilboy> vršek bez debaty ...s tím se dá souhlasit.

Spodek...tedy tvoje úvaha nad sebou samým... Jezdíš na tom sotva půl roku...ani ne 10tkm a chceš bilancovat, potažmo na tom stavět teorii, že "to jde" ?
Znám maníka co jezdí dobře a začal taky na litru z ničeho. Jsou tací.Jezdí už 4 sezóny a bilance ještě není uzavřená, ač musím přiznat, že za rok nebo dva už mu budu dávat šance na to, že to zvládl...
S motorkama funguju už 15.rok...jednou už jsem tlamu dal a moc se poučil...to ale všechno neznamená, že mě to zachrání před vším...jak si psal "místo a situaci si nevybereš" Pak jen existuje rozbor kolik šancí jsi měl a jak dobře si je využil - to využití těch šancí, kdy někdo je mrtvej a někomu se nic nestane - tomu se říká"zkušenosti a reakce" ...to má málokdo za dvě tři sezóny.

Superšport začiatok.

8.12.2011 v 14:33 | Nahoru | #118
OlafCZ píše:

Tak se jeď někdy v sezóně podivat na provařený silnice kolem Prahy a uvidíš sám. Jasný, najdou se borci, co tě podjedou ve chvíli, kdy si říkáš že kromě dopravních porušuješ i fyzikální zákony, ale pořád je dost pozérů, co jednou kudlu na rovinkách kdekoliv vč. měst, a v zatáčkách nevědí, co s tím...



Jasně, to neříkám, máš pravdu. Viz.: Whites

S těma 200 km/h, ok, sorry, ale psal jsi něco v tom smyslu, že za to taháš. Každej za to poprvé po čase tahá. Akorát je rozdíl, jestli začne na osmince a pak jde do šestky, kde už má aspoň něco odjeto, nebo zkušenosti nemá, a jde rovnou do 500-600 ccm jako např. já, přičemž průměrná 500 má kolem 30-35 kW a průměrnej 600 SS 80+ kW. Potom opatrně.



Já sem psal, že když sem koupil moto, tak při zkušební jízdě, sem si málem cvrnkl do gaťí...
ale o půl hodiny pozděj sem jel domů po dálnici 150-200 ...
Jako reakci na to, že ať si kdokoli koupí ss (80 kw+) tak za to prostě nejde netahat, já na cebru jedu 120 a připadne mi to jako bych jel na jawě 70-80.
(Tam už jde o to, abych kompenzoval rozumem, tu mezirychlost, přimčemž na jawě sem měl něco odježdíno.)
Jak jezdím normálně tu nebudu říkat, ať si každej jezdí jak chce, ale přemýšlí u toho...
No, to sem něco plácl

A jak píšeš s tim učením se, ano, takhle to dělej 5 let a pak můžeš říct, že to máš celkem v ruce a něco umíš. Ale na mě tazatel fakt nepůsobí, že by podobný učení měl v plánu.
Hlavně zelenou ninju a machrovat v provozu. Každej svýho štěstí strůjcem. Mě je na druhou stranu šumák, jak na tom vypadám, nebo co si lidi myslej, jde mi o sebe a já se chci naučit jezdit. Ale podobně to dneska asi dnes většina nemá, pro dost lidí je moto jenom módní záležitost a podle toho to na silnicích vypadá.



Jo, jasně, vztahoval sem téma příliš na sebe, sory, odclonil sem autora.
Já sem mu i psal, zelenou ninju ani omylem, tu ať si koupí až bude mít aspoň 50k najeto..
Co jsem mu doporučoval byla cbr 6F, - koneckonců na ji jezdím, a vím, že umí odpuštět.
A to, že autor nemá obdoný styl učení v plánu, je asi v hlavách všech.
Záleží na každém, jestli se chce něco naučit. A když jo, tak si vždycky něco vymyslí jak to provést.
Kdo ne, tak....

Btw. a upřímně rečeno mi přijde, že o těch krizovkách a smrti píšeš jak Stendahl, takový romantický idealizování...



To nevím, ale vím, že tento rok mi chybělo pár sekund od toho abych tu nebyl, a něco v tomhle mám za sebou, a sem s tím smířenej, že se to prostě může stát, s tím sedám na moto.
A jen prosím anděla strážnýho, aby byl při mě.

Ale souhlasím, že v autoškolách by měli promítat motorkáře, kteří už nejsou v pevném stavu, nýbrž v kapaliném..... To by se snad třeba někomu rozsvítilo....
A beru, že i já bych to potřeboval...

Che píše:

Snaha jedinců znalých problematiky poradit začátečníkům je vedena snahou předat těžce nabyté zhušenosti, neb znalí věršinou dobře vědí, co to je trpět ve špitále jako pes tou fází, we který je Olaf sem si taky prošel a i on už zjevně začíná chápat, že určitýmu typu lidí zkušenost nelze sdělit o motivaci lidí, keří hrozně toužej mít silnou a rychlou motku, ačkoli neuměj jezdit, napíšu f zimě samostatný pojednání pod názvem Narcismus v jedné stopě, gde to rozeberu



A to je právě onen problém - zkušenost je nepřenositelná...
Leda opět nějaká motoškola, kde se člověk proletí.. aby věděl co to je.., nevím..

Článek pěknej, ale. To by museli bejt zavedený aspoň psychotesty - s čímž bych souhlasil.

Devilboy píše:

Původně sem se do toho vůbec nechtěl zapojovat ale jen pár věcí mi nedá nenapsat:

1: Musíme si to přiznat at chceme či ne, někomu je prostě dáno a někomu ne (a to jak v autě tak na moto)
2: Vždycky se rozhoduje jedinec na základě peněz, emocí, kamarádů, designu a "rozumu"
3: Lepší je samozřejmě mít "něco" odježděno
4: Motorka sama o sobě nezabíjí resp nezlobí.... motorku ovládá TELO a kdo ovládá tělo?? HLAVA... tudíž zabít se můžeš opravdu na všem
5: Samozřejmě záleží na typu moto, obecně souhlasím s tvrzením, že pravděpodobnost havárie na SS je daleko vyšší než na "civilnější" moto.

Do jisté míry záleží také na jedné bohužel tragické věci.... na "v blbý čas na blbém místě". Dám sem příklad, který se opravdu stal....

Můj kamarád šel do autoškoly, udělal si papíry vše legal, žádnej "hele dík přines desítku". Koupil si KTM Duke 125 z důvodu aby se prý nezabil a naučil se, to jest přesný ukázkový případ. BOHUZEL jeho motorkarska kariera skoncila po 227km. Denně jezdil Jesenice-Lhotka do práce, jednoho dne v Srpnu udělal "školáckou chybu" předjížděl přes plnou stojící kolonu aut na kruhák a jedno auto mu vyjelo... PREJ jel 30kmh... následovalo leknutí obě brzdy SMYK a ležel... Výsledek?? Motorka skoro nic, on 6 rozdcených obratlů a obrovský otok kolene... Výbava: helma, obyč bunda, jeany.... žádnej páteřák nic... Závěr aˇˇt si udělá každý.

Ted něco z vlasního sklípku.... Papíry jsem udělal v létě... Do té doby jsem "jezdil a nejezdil". Vždy mě srdce táhlo k Hondě Fireblade... tak jsem do toho po přečtení všech těch debat tady atd hned skočil... od července do září jsem na tom nalítal 7200km (někdo to nedá za sezonu) a díky bohu jsem tu. Musím obecně říct, že když se na to kouknu zpětně tak to byla kravina... ALE měla dušička pokoj!! Jde o to, že každej sme jinej a né každej přemýšlí tak, že chce dělo proto aby dělal machra před kundama....



Taky znám, koupil sem jawu 350 (první moto), co by asi každej na začátek doporučil, no ale ejhle, po asi 2-3 tisících, sem unikl tak o sekundu či dvě, zubaté....


Naposledy editováno 08.12.2011 14:52:25

2 reakcí na tento příspěvek Superšport začiatok.

8.12.2011 v 14:35 | Nahoru | #119
Miluju ty co píšou, že začínali z babety a po 2 měsících jim 6ka nestačila ...to je fakt úsměvný

proč?

(reakce na) Superšport začiatok.

8.12.2011 v 14:36 | Nahoru | #120
Devilboy> Dobre cteni.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist