Naposledy editováno 26.10.2011 22:29:33
1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna SM 510R vs SMS 630.
1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna SM 510R vs SMS 630.
jestli budeš jezdit, tak jak píšeš, určitě jdi do něčeho jako je 610tka, 630tka nebo třeba DR-Z či nějaké KTM.
Problém ostrýho motarda je hlavně v tom, že těm motorům hodně vadí konstantní otáčky, pak jdou rychle do kopru a je to fakt extrémně nepohodlný.
Jinak váhového rozdílu bych se nebál, jde hlavně o motardovou geo a pokud umíš trochu jezdit, tak ti ostrý motard o tolik neujede ani na trati.
Co se týče ježdění po zadním, nemá s tím problém žádný MOTARD, tam ta váha navíc je spíš výhoda, aspoň to není tolik nervózní.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husqvarna SM 510R vs SMS 630.
PetrS píše: Ahoj,
jestli budeš jezdit, tak jak píšeš, určitě jdi do něčeho jako je 610tka, 630tka nebo třeba DR-Z či nějaké KTM.
Problém ostrýho motarda je hlavně v tom, že těm motorům hodně vadí konstantní otáčky, pak jdou rychle do kopru a je to fakt extrémně nepohodlný.
Jinak váhového rozdílu bych se nebál, jde hlavně o motardovou geo a pokud umíš trochu jezdit, tak ti ostrý motard o tolik neujede ani na trati.
Co se týče ježdění po zadním, nemá s tím problém žádný MOTARD, tam ta váha navíc je spíš výhoda, aspoň to není tolik nervózní.
Díky za nějaký info. Já bych si velice rád koupil motarda novýho abych věděl jak na tom jsem s motorem atd. Ktm 690 smc by bylo nej ale 220 tisíc je pálka. Ted jsem rozbil sporta a nějak se nedaří moc šetřit tak budu rád za cenu okolo 160000 tisíc. Za to je ta nová sms 630. Komplet leo vince ubere 8 kg. Ale jako jednoválce jako takový nemají rády jízdu na konstantní otáčky ne? Nebo jen ostrý motory? Na obyčejný ježdění by se dal dělat olej třeba na sm 510 r cca po 800-900 km?
Štve mě že stará sm 610 karbec má stejný výkon a lepší spodek jak nová sms 630 a ještě je lehčí o 16 kg. Možná koupit sm 610 karbec a udělat pořádný go motoru. Jeden známý ji má od nova a Go dělal v pohodě po 30-40 tisících KM. Tak nevím co je na tom pravdy
Naposledy editováno 27.10.2011 11:12:30
adosmoto píše: Díky za nějaký info. Já bych si velice rád koupil motarda novýho abych věděl jak na tom jsem s motorem atd. Ktm 690 smc by bylo nej ale 220 tisíc je pálka. Ted jsem rozbil sporta a nějak se nedaří moc šetřit tak budu rád za cenu okolo 160000 tisíc. Za to je ta nová sms 630. Komplet leo vince ubere 8 kg. Ale jako jednoválce jako takový nemají rády jízdu na konstantní otáčky ne? Nebo jen ostrý motory? Na obyčejný ježdění by se dal dělat olej třeba na sm 510 r cca po 800-900 km?
Štve mě že stará sm 610 karbec má stejný výkon a lepší spodek jak nová sms 630 a ještě je lehčí o 16 kg. Možná koupit sm 610 karbec a udělat pořádný go motoru. Jeden známý ji má od nova a Go dělal v pohodě po 30-40 tisících KM. Tak nevím co je na tom pravdy
800-900km na olej mi prijde uz dost, kamos SMR jezdil dlouhy roky, x generaci.. vetsinou dve vikendovy projizdky to je cca 200km + trenink a zavod a menil se olej, vymeneny je to hned a je tam kolem litru oleje, toho bych se vubec nebal. ad nova vs stara plus treba rovnou rozhodit motor.. to uz je otazka. delsi projizdky bych na tom nejezdil ja prave i takhle sednu na moto a udelam si kolecko na hodinku a mam zas na tejden klid, takze ja koukam urcite po ostrym... zatim vybiram mezi 550/650 bergama, 525exc a SMR510 .. berg/ktm i na velkejch kolech (tech FS moc neni) a samodomo predelavka na SM... ale stejne na to nejsou prachy tak leda kdybych narazil na neco fakt peknyho tak bych si pujcil...
Co se týče SMS, tak vývoj určitě pokročil, ale pro mě motard = karbec. Ten zátah jednoválu s karburátorem je prostě nejvíc a i když stříkačka pojede líp na čas, je škoda o ten zážitek přijít.
Ano, konstantní otáčky nedělají žádnému jednoválu úplně nejlíp, ale rozdíl je, že 610tka ti vydrží asi 35 000 km (přesně jak píšeš) a 510tka tak 7 - 9 000km (možná míň) a u těch ostrých motárdů jsou ty konstantní otáčky opravdu nic moc pro motor.
Jako u 510tky by asi šel měnit olej po cca. 1 000 km, znám jednoho z Austrálie, který to mění snad po 1 500km a má najeto už okolo 12 000 a motor furt v poho, ale moc se to nedoporučuje. Já měním olej po 5 mth (asi tak 150 - 200 km?, možná míň) a je to práce na 10 minut, takže to není tak hrozné. Navíc výměna vyjde na cca. 500 Kč, takže nic, co by tě zrujnovalo. Spíš jde o to, že když koupíš 610tku, necháš udělat komplet GO, tak budeš mít na 10 let (při tom tvém nájezdu) klid a nemusíš skoro nic řešit, jsou to docela spolehlivé motorky.
Ale pokud uvažuješ aspoň trochu o okruhu (jediné místo, kde se dá využít aspoň 80% výkonu motorky), tak vezmi 510tku s karbecem, nech udělat GO a měl bys být spokojenej : )
1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna SM 510R vs SMS 630.
Možná kdybych najel za rok 1000km.. Ale to nedám. Pouvažuji bud novota sms 630 a nebo sm 610 karbec a udělat Go.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husqvarna SM 510R vs SMS 630.
Co se týče oleje, dalo by se měnit i po více km, ale jak říkám, je to taková sázka do loterie. Kámoš má SXV 550, vozí to jen do Aprilie (olej dělají myslím po 2 000km) a na motor najel necelých 7 000 km, pak se dělala GO. A to s tím byl na okruhu jednou.
Jako pro tebe je ta 610tka (630tka) podle mě ideální, je na tom super svezení, je to pořád ještě motard (geometrií) a i to něco vydrží.
GO je většinou podle stavu, ale hodně těhle 510tek jezdí hlavně závody a tak se moc neexperimentuje a pokud se dělá GO, tak komplet. Takže nikasil, píst, ojka, ložiska, ventily, rozvoďák a převodovka dle stavu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husqvarna SM 510R vs SMS 630.
A na větší servis bych jezdil k Gotwaldům k Vyškovu. Mám to 30 km.
Naposledy editováno 27.10.2011 12:44:14
Výhoda motarda je, že na něm si uděláš fakt 90% věcí sám. Jediný co si doma asi neuděláš (kvůli nářadí) je repas zadního tlumiče a půlení motoru. Zbytek je fakt easy a po pár měsících vlastnictví takového stroje budeš opět zručný mecahnik

A jestli máš Gottiše takhle blízko, tak to máš úplně v poho, kluci jsou šikovní a opraví všechno. Když budeš motorku kupovat, zkus cinknout Kvásovi, Gottišům nebo Kotrbovi. Třeba budou o něčem vědět a většinou ta motorka jezdila i k nim na servis, takže ti přesně řeknou, co je a není potřeba.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zapalovací svíčka Husqvarna SM 510R | Kazan319 | 1 | 18.6.2024 v 06:25 krokoš |
Trénink supermoto v zimě ??? Husqvarna SM 510R | Sliders | 8 | 3.1.2022 v 21:28 assassin |
Husqvarna SM 510R rozcipany 6 kvalt Husqvarna SM 510R | Edgar666 | 6 | 4.7.2021 v 15:56 LMgroup |
Husqvarna 510 záměna ventilu Husqvarna SM 510R | Folby | 6 | 24.6.2021 v 20:46 Folby |
Servis Husqvarna Husqvarna SM 510R | Coca | 6 | 8.6.2021 v 03:06 LMgroup |