paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Husqvarna SM 510R vs SMS 630.
26.10.2011 v 22:27
Zdravím. Příští rok chci jít do motarda. Chci ho mít na obyčejný ježděni na silnicích. Za rok najezdit cca do 3000km. Občasný blbnutí po městě a okreskách. Žádný okruh. Ale ted nevím zda ostrýho motarda tipu Husqvarna sm 510r a nebo těžší sms 630 nebo sm 610. Na velký ježdění po zadním to taky nechci. Stojí ta zábava, lepší ovladatelnost a o 40 kg mín za ty větší investice do mašiny? Vyplatí se dávat do GO motoru každých 9-10 tis km 25 litrů.? Je ta zábava a ovladatelnost uplně jinde než na těžším motardu? Nebo na obyčejnější ježdění se na ostrýho motarda vysrat? Proč nedělají sakra třeba tu sm 610 a sms 630 s váhou třeba o 15 kg težší než 511 smr ale motor nevyhnanej do výkonu a schopnej najet víc km do GO motoru? Ale 630 o 40 kg těžsí oproti smr 511? To je zas moc váhy navíc. Co je tam na tom tak těžkýho... do pi

Naposledy editováno 26.10.2011 22:29:33

1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna SM 510R vs SMS 630.

27.10.2011 v 00:39 | Nahoru | #1
znackuju, ale ja koukam spis po husarovi FS650

(reakce na) Husqvarna SM 510R vs SMS 630.

27.10.2011 v 08:25 | Nahoru | #2

Poly píše: znackuju, ale ja koukam spis po husarovi FS650



Tak Husar fs 650 je kolo. 112 kg a 65 koní. Velkej obsah a motor by toho měl vydržet hodně. Ale je jich málo

1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna SM 510R vs SMS 630.

27.10.2011 v 09:30 | Nahoru | #3
Ahoj,

jestli budeš jezdit, tak jak píšeš, určitě jdi do něčeho jako je 610tka, 630tka nebo třeba DR-Z či nějaké KTM.

Problém ostrýho motarda je hlavně v tom, že těm motorům hodně vadí konstantní otáčky, pak jdou rychle do kopru a je to fakt extrémně nepohodlný.

Jinak váhového rozdílu bych se nebál, jde hlavně o motardovou geo a pokud umíš trochu jezdit, tak ti ostrý motard o tolik neujede ani na trati.

Co se týče ježdění po zadním, nemá s tím problém žádný MOTARD, tam ta váha navíc je spíš výhoda, aspoň to není tolik nervózní.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husqvarna SM 510R vs SMS 630.

27.10.2011 v 11:10 | Nahoru | #4

PetrS píše: Ahoj,

jestli budeš jezdit, tak jak píšeš, určitě jdi do něčeho jako je 610tka, 630tka nebo třeba DR-Z či nějaké KTM.

Problém ostrýho motarda je hlavně v tom, že těm motorům hodně vadí konstantní otáčky, pak jdou rychle do kopru a je to fakt extrémně nepohodlný.

Jinak váhového rozdílu bych se nebál, jde hlavně o motardovou geo a pokud umíš trochu jezdit, tak ti ostrý motard o tolik neujede ani na trati.

Co se týče ježdění po zadním, nemá s tím problém žádný MOTARD, tam ta váha navíc je spíš výhoda, aspoň to není tolik nervózní.



Díky za nějaký info. Já bych si velice rád koupil motarda novýho abych věděl jak na tom jsem s motorem atd. Ktm 690 smc by bylo nej ale 220 tisíc je pálka. Ted jsem rozbil sporta a nějak se nedaří moc šetřit tak budu rád za cenu okolo 160000 tisíc. Za to je ta nová sms 630. Komplet leo vince ubere 8 kg. Ale jako jednoválce jako takový nemají rády jízdu na konstantní otáčky ne? Nebo jen ostrý motory? Na obyčejný ježdění by se dal dělat olej třeba na sm 510 r cca po 800-900 km?
Štve mě že stará sm 610 karbec má stejný výkon a lepší spodek jak nová sms 630 a ještě je lehčí o 16 kg. Možná koupit sm 610 karbec a udělat pořádný go motoru. Jeden známý ji má od nova a Go dělal v pohodě po 30-40 tisících KM. Tak nevím co je na tom pravdy

Naposledy editováno 27.10.2011 11:12:30

(reakce na) Husqvarna SM 510R vs SMS 630.

27.10.2011 v 11:26 | Nahoru | #5

adosmoto píše: Díky za nějaký info. Já bych si velice rád koupil motarda novýho abych věděl jak na tom jsem s motorem atd. Ktm 690 smc by bylo nej ale 220 tisíc je pálka. Ted jsem rozbil sporta a nějak se nedaří moc šetřit tak budu rád za cenu okolo 160000 tisíc. Za to je ta nová sms 630. Komplet leo vince ubere 8 kg. Ale jako jednoválce jako takový nemají rády jízdu na konstantní otáčky ne? Nebo jen ostrý motory? Na obyčejný ježdění by se dal dělat olej třeba na sm 510 r cca po 800-900 km?
Štve mě že stará sm 610 karbec má stejný výkon a lepší spodek jak nová sms 630 a ještě je lehčí o 16 kg. Možná koupit sm 610 karbec a udělat pořádný go motoru. Jeden známý ji má od nova a Go dělal v pohodě po 30-40 tisících KM. Tak nevím co je na tom pravdy



800-900km na olej mi prijde uz dost, kamos SMR jezdil dlouhy roky, x generaci.. vetsinou dve vikendovy projizdky to je cca 200km + trenink a zavod a menil se olej, vymeneny je to hned a je tam kolem litru oleje, toho bych se vubec nebal. ad nova vs stara plus treba rovnou rozhodit motor.. to uz je otazka. delsi projizdky bych na tom nejezdil ja prave i takhle sednu na moto a udelam si kolecko na hodinku a mam zas na tejden klid, takze ja koukam urcite po ostrym... zatim vybiram mezi 550/650 bergama, 525exc a SMR510 .. berg/ktm i na velkejch kolech (tech FS moc neni) a samodomo predelavka na SM... ale stejne na to nejsou prachy tak leda kdybych narazil na neco fakt peknyho tak bych si pujcil...

(reakce na) Husqvarna SM 510R vs SMS 630.

27.10.2011 v 11:31 | Nahoru | #6
adosmoto> Jako nová je samozřejmě nová, ale motardy mají hodně jednoduché motory a odolné podvozky, takže to není zas až takový problém u ojeté.

Co se týče SMS, tak vývoj určitě pokročil, ale pro mě motard = karbec. Ten zátah jednoválu s karburátorem je prostě nejvíc a i když stříkačka pojede líp na čas, je škoda o ten zážitek přijít.

Ano, konstantní otáčky nedělají žádnému jednoválu úplně nejlíp, ale rozdíl je, že 610tka ti vydrží asi 35 000 km (přesně jak píšeš) a 510tka tak 7 - 9 000km (možná míň) a u těch ostrých motárdů jsou ty konstantní otáčky opravdu nic moc pro motor.

Jako u 510tky by asi šel měnit olej po cca. 1 000 km, znám jednoho z Austrálie, který to mění snad po 1 500km a má najeto už okolo 12 000 a motor furt v poho, ale moc se to nedoporučuje. Já měním olej po 5 mth (asi tak 150 - 200 km?, možná míň) a je to práce na 10 minut, takže to není tak hrozné. Navíc výměna vyjde na cca. 500 Kč, takže nic, co by tě zrujnovalo. Spíš jde o to, že když koupíš 610tku, necháš udělat komplet GO, tak budeš mít na 10 let (při tom tvém nájezdu) klid a nemusíš skoro nic řešit, jsou to docela spolehlivé motorky.

Ale pokud uvažuješ aspoň trochu o okruhu (jediné místo, kde se dá využít aspoň 80% výkonu motorky), tak vezmi 510tku s karbecem, nech udělat GO a měl bys být spokojenej : )

1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna SM 510R vs SMS 630.

27.10.2011 v 12:07 | Nahoru | #7
assassin, PetrS: No i kdyby měnit olej co 300-400 km, tak při nájezdu do 3000 km za rok je to 10 výměn oleje. 10 litrů plné syntetiky motorex, pár oil filtrů. To je 5000kč jen za výměny oleje. A čekám co 1000 km kontrola ventilů. A po cca 10000 km Go motoru. Takže na normální jízdu + občas Vysoké mýto atd to nemá cenu. Myslel jsem že je to lepší. Je to dosti nákladné.
Možná kdybych najel za rok 1000km.. Ale to nedám. Pouvažuji bud novota sms 630 a nebo sm 610 karbec a udělat Go.

Husqvarna SM 510R vs SMS 630.

27.10.2011 v 12:09 | Nahoru | #8
A tak mimochodem. Kolik Go vydrží válec sm 510r? Než se dělá nikasil nebo válec? Když se mění píst, ložiska atd. Nebo se to dělá i pístem hned po 10 tis km kontrola ovality válce?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husqvarna SM 510R vs SMS 630.

27.10.2011 v 12:26 | Nahoru | #9
adosmoto> Ventily se kontrolují při výměně oleje. Opět práce asi na 5 minut. Můj motor má po GO asi 75 MTH a ventily jsou pořád v toleranci.

Co se týče oleje, dalo by se měnit i po více km, ale jak říkám, je to taková sázka do loterie. Kámoš má SXV 550, vozí to jen do Aprilie (olej dělají myslím po 2 000km) a na motor najel necelých 7 000 km, pak se dělala GO. A to s tím byl na okruhu jednou.

Jako pro tebe je ta 610tka (630tka) podle mě ideální, je na tom super svezení, je to pořád ještě motard (geometrií) a i to něco vydrží.

GO je většinou podle stavu, ale hodně těhle 510tek jezdí hlavně závody a tak se moc neexperimentuje a pokud se dělá GO, tak komplet. Takže nikasil, píst, ojka, ložiska, ventily, rozvoďák a převodovka dle stavu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husqvarna SM 510R vs SMS 630.

27.10.2011 v 12:39 | Nahoru | #10
PetrS> Hmm díky moc za takové info. Takže by bylo ideální se naučit seřizovat i ventily doma kdybych měl něco ostrýho. Koupit měrky. Abych nemusel co olej jezdit na servis. Takže vyberu mezi 610 a 630. Ale tam by taky nebylo od věci koupit měrky na ventily. Jsem vyučenej automechanik. Sice už v oboru nedělám ale olej, brzdy, svíčky, chladičku atd si dělám sám. Momenták tona za 2200 mám doma. Ventily bych taky zvládl. Jak říká můj známej. 1 válec = 1 problém. 4 válce = 4 probémy

A na větší servis bych jezdil k Gotwaldům k Vyškovu. Mám to 30 km.

Naposledy editováno 27.10.2011 12:44:14

(reakce na) Husqvarna SM 510R vs SMS 630.

27.10.2011 v 12:52 | Nahoru | #11
adosmoto> Na seřízení ventilů nic není a v pohodě to zvládneš doma v garáži. Sundáš dekl z hlavy (nejtěžší práce :) ), dáš píst do HÚ v kompresní fázi, vezmeš spárové měrky, změříš a pokud je vše ok, tak zaděláš dekl a jdeš jezdit. Pokud by byly vůle mimo toleranci, je potřeba koupit sadu podložek, ale jak říkám, většinou to je spíš prevence, v praxi to není skoro potřeba. Max ze začátku po GO, než si to sedne.

Výhoda motarda je, že na něm si uděláš fakt 90% věcí sám. Jediný co si doma asi neuděláš (kvůli nářadí) je repas zadního tlumiče a půlení motoru. Zbytek je fakt easy a po pár měsících vlastnictví takového stroje budeš opět zručný mecahnik

A jestli máš Gottiše takhle blízko, tak to máš úplně v poho, kluci jsou šikovní a opraví všechno. Když budeš motorku kupovat, zkus cinknout Kvásovi, Gottišům nebo Kotrbovi. Třeba budou o něčem vědět a většinou ta motorka jezdila i k nim na servis, takže ti přesně řeknou, co je a není potřeba.

Husqvarna SM 510R vs SMS 630.

27.10.2011 v 12:53 | Nahoru | #12
ados: jasny kontrolu ventilu zvladnes jako nic, jak rikas 1 valec, zadna extra veda, myslim ze bys velkou cast veskeryho servisu zvladnul doma sam jako mechanik. jestli si najezdil 3tis na silnicni moto tak na motardu tolik nedas... bude te to nutit blbnout rovnou od baraku, po pul hodce toho mas plny brejle a uklidis to... ja se jednou za cas takhle vozim na brachovo TE410.. teda na drapakach.... po asfaltu ale... a asi 5let sem na ni nesahl krom oleje:)

Husqvarna SM 510R vs SMS 630.

27.10.2011 v 13:03 | Nahoru | #13
PetrS: JJ už jsem u gotišů byl a mluvil jsem s ním o té nové SMS 630, a že bych tam vzal novou 630 jestli se pro ni rozhodnu. Zeptat se na nějakou jetou kterou jeho známý prodává není taky od věci. Jinak je ofic dealer a bere mašiny od hlavního dovozce motoprestige z Prahy. Takže bych měl i aut.servis atd. A silnice k němu je samá zatáčka dobrý cesty.

Husqvarna SM 510R vs SMS 630.

27.10.2011 v 13:05 | Nahoru | #14
assassin: Na R1 jsem měl běžně 4 tisíce za rok. Tento rok 6400 km. Ale to jsem jezdil až moc.
A většinou jezdím okolo baráku, občas třeba max 100 km od domu a s jednou pauzou to dám v klidu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zapalovací svíčka Husqvarna SM 510R Kazan319 1 18.6.2024 v 06:25 krokoš
Trénink supermoto v zimě ??? Husqvarna SM 510R Sliders 8 3.1.2022 v 21:28 assassin
Husqvarna SM 510R rozcipany 6 kvalt Husqvarna SM 510R Edgar666 6 4.7.2021 v 15:56 LMgroup
Husqvarna 510 záměna ventilu Husqvarna SM 510R Folby 6 24.6.2021 v 20:46 Folby
Servis Husqvarna Husqvarna SM 510R Coca 6 8.6.2021 v 03:06 LMgroup

TOPlist