globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 12 V zásuvka
 
27.9.2011 v 20:22
Zdravím, mám menší problém, připojil jsem si na svoje BMW R 1150 GS 12 V zásuvku. Připojil jsem to přímo na baterku. Když nemám nastartováno a připojím GPS, tak všechno jede jak má, ale když je nastartovaný motor a někam jedu, pořád se mi vypíná a zapíná.
Nemáte s tím někdo zkušenosti, nebo nevíte co je špatně?
Díky za všechny rady.


Naposledy editováno 01.10.2011 16:24:04

1 reakcí na tento příspěvek 12 V zásuvka

29.9.2011 v 23:14 | Nahoru | #31
Já zase naopak s pájením souhlasím, jen se musí dodržet určité věci. Tak tady nedělej chytrýho.

1 reakcí na tento příspěvek 12 V zásuvka

29.9.2011 v 23:25 | Nahoru | #32
Nerozumim tomu proc se do toho kluka(Crowley) naavazite. Poradil automotive kvalifikovany konektor na automotive poziti. Co je na tom ve vysledku spatneho?

(reakce na) 12 V zásuvka

29.9.2011 v 23:42 | Nahoru | #33

Dawe02 píše: Nerozumim tomu proc se do toho kluka(Crowley) naavazite. Poradil automotive kvalifikovany konektor na automotive poziti. Co je na tom ve vysledku spatneho?

ale nic , poradil dobře bude to profík do takového sraní abych v práci fotil konektory a strkal mu to sem , ee to nee .. mám na tyhle niteknyy jiné názory, vetšinou to dopadne ustřižením a hozením doprdele a drát na drát

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 06:55 | Nahoru | #34

Crowley píše: souhlasím tak napůl:
- souhlasím, že konektory jsou v takovém případě skoro zbytečné, snad jenom kdyby někdo experimentoval s CL zásuvkami a potřeboval přehazovat více typů
- nesouhlasím s tím pájením
- souhlasím s tvrzením, že čím víc kravinek se tam dá tím více se toho může zmrvit



kazdy to dela po svem a kazdy ma sve odzkousene postupy a figle proverene letitou praxi, jde hlavne o to, aby to bylo udelano poradne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 11:25 | Nahoru | #35

Dingo píše: Já zase naopak s pájením souhlasím, jen se musí dodržet určité věci. Tak tady nedělej chytrýho.


Nedělám "chytrýho".
Spojování slaněných vodičů v aplikacích, kde je častý výskyt vibrací a otřesů, je cestou do pekel.
V místě, kde je proveden pájený spoj potom zatečením pájky mezi vlákna vznikne z části "lanka" pevný vodič a přechod drát/lanko, který tímto vyrobíme, se při správném prohřátí spoje octne většinou až pod pracovní izolací. Vlivem vibrací se přesně v místě přechodu vodič "uklepe" a pak se to moc dobře hledá, protože ve svazku nebo na zabandážovaném přívodu k nějakému prvku vypadá všechno OK a přitom je přerušení schované pod izolací.
Hned po rychlospojkách je to druhá nejčastější příčina závady, kterou jsem měl měl tu čest mnohokráte diagnostikovat.

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 11:28 | Nahoru | #36

Crowley píše: Nedělám "chytrýho".
Spojování slaněných vodičů v aplikacích, kde je častý výskyt vibrací a otřesů, je cestou do pekel.
V místě, kde je proveden pájený spoj potom zatečením pájky mezi vlákna vznikne z části "lanka" pevný vodič a přechod drát/lanko, který tímto vyrobíme, se při správném prohřátí spoje octne většinou až pod pracovní izolací. Vlivem vibrací se přesně v místě přechodu vodič "uklepe" a pak se to moc dobře hledá, protože ve svazku nebo na zabandážovaném přívodu k nějakému prvku vypadá všechno OK a přitom je přerušení schované pod izolací.
Hned po rychlospojkách je to druhá nejčastější příčina závady, kterou jsem měl měl tu čest mnohokráte diagnostikovat.



kdyz je to udelano blbe, tak to dopada presne takhle. je to ale presne o tom, jak to kdo udela. takze ani ne tak o tom cim je to spojeno, ale jak je to udelano. za dvacet let uz mi proslo rukama taky peknych par zajimavosti, ale z me zkusenosti je to prave primarne o tom JAK to kdo udela.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 11:28 | Nahoru | #37
Crowley> no proto se to přetáhne ještě smrštovačkou a tím se místo ohjebání posune až za tu ztvrdlou část a je vyřešíno

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 11:31 | Nahoru | #38

Mirek12 píše: Crowley> no proto se to přetáhne ještě smrštovačkou a tím se místo ohjebání posune až za tu ztvrdlou část a je vyřešíno



asi tak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 11:34 | Nahoru | #39
Ten samy problem sem mel taky a nebylo to rozhodne zadnym klepanim nebo uhnilym kontaktem. Jak uz tu psal nekdo vyse tak je to rusenim. Projevuje se to prevazne na navigacich napajenych pres usb konektor z pulzni nabijecky. V aute je oproti motorce daleko vic elektroniky a kazdy dil je jistym zpusobem osetren proti ruseni (blokovaci kondenzatory, filtracni cleny atd...). Na motorce je oproti autum toho daleko min a chybeji takove veci jako treba radio, cd prehravace dvd atd. Proto se s filtraci na moto vyrobci zrovna nak zvlast neserou. Vyjimkou jsou snad jen silenosti typu Goldwing atd.
Takze ja osobne za sebe bych doporucil vyzkouset pripojit na napajeci draty ty nabijecky resp. na draty u ty zasuvky (co nejbliz k ty zasuvce nebo nejlepe primo na ni)dat keramicky kondenzator 100nF s paralelne pridanym elektrolitem cca 1000uF/63V. Kdyby to nepomohlo tak jeste do cesty na plusovem drate pridat filtracni tlumivku 100-300uH a to cele rozhodne pripojit k baterii pres pojistku a minus dat na opravdovou kostru. Idealni je to zapojit pres spinaci skrinku aby zasuvka nebyla stale pod napetim.
Na nejaky konektory se vyprdnout, nejlepsi spoj je a vzdycky bude jedine pajeny spoj. Kazdy pridany konektor na motorce navic je jenom zalusk na mozne dalsi tezko identifikovatelne problemy. Sice neni rozebiratelny ale je stoprocentni. Nepouzivat na pajeni ruzna agresvni tavidla (ruzne kyseliny atd) protoze by spoj casem zoxidoval a uplne se rozpadl. Pouzit jen pajeci pastu pripadne kalafunu v nouzi postaci i trubickovy cin, ktery kalafunu jiz obsahuje. Na to cele pouzit smrstovaci buzirku a mate po starostech.

2 reakcí na tento příspěvek 12 V zásuvka

30.9.2011 v 11:52 | Nahoru | #40
Pájení nemá na motorce co dělat to jsou úvahy,letováním se profi živím a zásuvku jsem si taky v práci pájel,pokud to někdo dělá doma na koleni trafo pájkou,tak tam nemá co dělat..normoš dráty sletuju nad sebe,důkladně spoj zkontroluju a vyčistím,stáhnu horkovzduchem smršťovačkou a obalim pro jistotu kvalitní izolačkou a nemůže se stát ani prd.To dřív bude mít moje mašina desátýho majitele,než s tímto bude problém..A jestli se nějaký odpůrce se mnou chce hádat,tak prosím,mám opraveno přes 50tisíc originálních přístrojovek,navigací,klimošek a rádií do WV,Škodovek,BMW,Meďáků atd.. sletovat dráty je naprostá prkotina,kdyby jste tušili,co vše musím opravovat,asi by jste si dnes nikdo nové auto nekoupili kdyby jste měli někdo problém s nějakou elektronikou(dělám z 90% smd),tak se ozvěte.Prachy nechci,ale v práci mě nebaví už dělat pořád to samé,rád pomůžu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 11:55 | Nahoru | #41

ulort píše: Pájení nemá na motorce co dělat to jsou úvahy,letováním se profi živím a zásuvku jsem si taky v práci pájel,pokud to někdo dělá doma na koleni trafo pájkou,tak tam nemá co dělat..normoš dráty sletuju nad sebe,důkladně spoj zkontroluju a vyčistím,stáhnu horkovzduchem smršťovačkou a obalim pro jistotu kvalitní izolačkou a nemůže se stát ani prd.To dřív bude mít moje mašina desátýho majitele,než s tímto bude problém..A jestli se nějaký odpůrce se mnou chce hádat,tak prosím,mám opraveno přes 50tisíc originálních přístrojovek,navigací,klimošek a rádií do WV,Škodovek,BMW,Meďáků atd.. sletovat dráty je naprostá prkotina,kdyby jste tušili,co vše musím opravovat,asi by jste si dnes nikdo nové auto nekoupili kdyby jste měli někdo problém s nějakou elektronikou(dělám z 90% smd),tak se ozvěte.Prachy nechci,ale v práci mě nebaví už dělat pořád to samé,rád pomůžu.



je k tomuhle co dodat? kdyz se to udela poradne, je to proste pomalu "nesmrtelny", takze nazor, ze pajeni nee vychazi maximalne ze spatnych zkusenosti, ktere jsou ale zpusobeny tim, ze to proste nekdo BLBE udelal a ne proto, ze je to spatny zpusob "opravy".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 12:15 | Nahoru | #42

Bubuss píše: Ten samy problem sem mel taky a nebylo to rozhodne zadnym klepanim nebo uhnilym kontaktem. Jak uz tu psal nekdo vyse tak je to rusenim. Projevuje se to prevazne na navigacich napajenych pres usb konektor z pulzni nabijecky. V aute je oproti motorce daleko vic elektroniky a kazdy dil je jistym zpusobem osetren proti ruseni (blokovaci kondenzatory, filtracni cleny atd...). Na motorce je oproti autum toho daleko min a chybeji takove veci jako treba radio, cd prehravace dvd atd. Proto se s filtraci na moto vyrobci zrovna nak zvlast neserou. Vyjimkou jsou snad jen silenosti typu Goldwing atd.
Takze ja osobne za sebe bych doporucil vyzkouset pripojit na napajeci draty ty nabijecky resp. na draty u ty zasuvky (co nejbliz k ty zasuvce nebo nejlepe primo na ni)dat keramicky kondenzator 100nF s paralelne pridanym elektrolitem cca 1000uF/63V. Kdyby to nepomohlo tak jeste do cesty na plusovem drate pridat filtracni tlumivku 100-300uH a to cele rozhodne pripojit k baterii pres pojistku a minus dat na opravdovou kostru. Idealni je to zapojit pres spinaci skrinku aby zasuvka nebyla stale pod napetim.
Na nejaky konektory se vyprdnout, nejlepsi spoj je a vzdycky bude jedine pajeny spoj. Kazdy pridany konektor na motorce navic je jenom zalusk na mozne dalsi tezko identifikovatelne problemy. Sice neni rozebiratelny ale je stoprocentni. Nepouzivat na pajeni ruzna agresvni tavidla (ruzne kyseliny atd) protoze by spoj casem zoxidoval a uplne se rozpadl. Pouzit jen pajeci pastu pripadne kalafunu v nouzi postaci i trubickovy cin, ktery kalafunu jiz obsahuje. Na to cele pouzit smrstovaci buzirku a mate po starostech.



Sice tomu vůbec nerozumím , ale vzhledem k tomu, že se autorova navigace vypíná a zapíná(předpokládám, že žádná zdravá navigace se nevypne po odpojení od dobíjení(aspoň ne bez dotazu))tak se mi to jeví pravděpodobné......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 12:34 | Nahoru | #43

MARIKK píše: Sice tomu vůbec nerozumím , ale vzhledem k tomu, že se autorova navigace vypíná a zapíná(předpokládám, že žádná zdravá navigace se nevypne po odpojení od dobíjení(aspoň ne bez dotazu))tak se mi to jeví pravděpodobné......



jakmile ji pripojis na xterni napajeni a odpojis ho (nekvalitni spoj, blba kostra, spatny mini USB, cokoliv...), tak v pripade ztraty kontaktu hodi navigace hlasku, ze bylo odpojeno napajeni a ze bude navigace vypnuta. nevim presne, co mu to pise, me to delalo tohle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 12:47 | Nahoru | #44

Eso_Rimmer píše: jakmile ji pripojis na xterni napajeni a odpojis ho (nekvalitni spoj, blba kostra, spatny mini USB, cokoliv...), tak v pripade ztraty kontaktu hodi navigace hlasku, ze bylo odpojeno napajeni a ze bude navigace vypnuta. nevim presne, co mu to pise, me to delalo tohle.

Tohle mi dělal už nevím jaký Garmin, co měl unavený vnitřní akumulátor.
Konektory i kabeláž byly v pořádku, ale běžné kolísání napětí v palubní síti dokázalo zblbnout nabíjecí obvod, ten se na chvilku odpojil a tím došlo k náhlému poklesu napětí uvnitř navigace právě kvůli skoro chcíplému aku. A proto navigace hlásila, že se radši vypne.

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 12:59 | Nahoru | #45
Crowley> me takhle zlobily dve navigace nez jsem prisel na to, ze za to muze spatny mini USB konektor je to ruzne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 13:06 | Nahoru | #46
ulort> tak jsem si tě dal do přátel , se těš až budu něco potřebovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 14:06 | Nahoru | #47

Mirek12 píše: Crowley> no proto se to přetáhne ještě smrštovačkou a tím se místo ohjebání posune až za tu ztvrdlou část a je vyřešíno



A proto mě pájený věci v autě fungovaly víc jak 7let, na motorce takový věcí fungujou už víc jak 5let. (a to se nejedná jen o jednu motoku)

Jó když je někdo lempl, tak posere i jednoduchý věci. A kdo má levý ruce, tak by se do takových věcí holt neměl srát. A tím spíš pak ještě dělat chytrýho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 14:07 | Nahoru | #48

Eso_Rimmer píše: je k tomuhle co dodat? kdyz se to udela poradne, je to proste pomalu "nesmrtelny", takze nazor, ze pajeni nee vychazi maximalne ze spatnych zkusenosti, ktere jsou ale zpusobeny tim, ze to proste nekdo BLBE udelal a ne proto, ze je to spatny zpusob "opravy".



přesně tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 14:58 | Nahoru | #49
Taky delam do snd zrovna ted v jinem vlaknu jsem udelal jednomu GEAR takze s pajenim mam mnohalete zkusenosti, takze taky rad vypomuzu kdyz bude treba. Mam navic k dispozici spickove pristrojove vybaveni tim myslim techniku v radu milionu na CVUT FEL takze i relativne cokoli zmerit neni zas az tak velky problem.
Ten kdo zavrhuje pajeni je naprosty demagog, protoze neni lepsi zpusob spojeni. Spis to vypovida o tom kdo jaky nabyl zkusenosti a jakou ma pajeci techniku.
Kdyz sem videl co lidi dokazou kolikrat spoldit za silenosti a jak to este navic prasecky zapajeji, tak to radsi navrhnu sam novej tistak a osadim to a rozchodim za ne protoze takovy zverstva nema cenu ani opravovat.
Nastesti to nemam jako zamestnani a tak me to porad este bavi :).

A ted k tomu vypinani ty navigace.
tim ze se vypina, tak bych soudil na vadny akumulator s tim ze prave ruseni zpusobi nefunkcnost ty nabijecky a ta pak neni schopna spravne fungovat a napajet tu navigaci. Proto se muze vypinat. At zkusi dotycny dat na napajeni ty navigace nakej velkej elektrolit esli to prestane. Aspon takovych 4700uF.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 15:15 | Nahoru | #50

Bubuss píše: Taky delam do snd zrovna ted v jinem vlaknu jsem udelal jednomu GEAR takze s pajenim mam mnohalete zkusenosti, takze taky rad vypomuzu kdyz bude treba. Mam navic k dispozici spickove pristrojove vybaveni tim myslim techniku v radu milionu na CVUT FEL takze i relativne cokoli zmerit neni zas az tak velky problem.
Ten kdo zavrhuje pajeni je naprosty demagog, protoze neni lepsi zpusob spojeni. Spis to vypovida o tom kdo jaky nabyl zkusenosti a jakou ma pajeci techniku.
Kdyz sem videl co lidi dokazou kolikrat spoldit za silenosti a jak to este navic prasecky zapajeji, tak to radsi navrhnu sam novej tistak a osadim to a rozchodim za ne protoze takovy zverstva nema cenu ani opravovat.
Nastesti to nemam jako zamestnani a tak me to porad este bavi :).

A ted k tomu vypinani ty navigace.
tim ze se vypina, tak bych soudil na vadny akumulator s tim ze prave ruseni zpusobi nefunkcnost ty nabijecky a ta pak neni schopna spravne fungovat a napajet tu navigaci. Proto se muze vypinat. At zkusi dotycny dat na napajeni ty navigace nakej velkej elektrolit esli to prestane. Aspon takovych 4700uF.



S respektem ke vsem zucastnenym. Chapu co rikate a samozrejme pajim.
Ale panove, jako produkcni technologie je pajeni pouzivano v automotive prumyslu uz jen vyhradne pro populaci PCB. Pro vsechna ostatni drive pouzivana uziti jsou dnes pouzivany jine technologie (svarovani/bondovani, krimpovani, pressfity, springy). Totez plati s jistymi vyjimkami i pro predepsane opravarenske technologie. Pajeni na spojovani vodicu je skutecne nevhodne jak bylo (opet spravne) zmineno poplivanym panem nade mnou. Duvodu je krome olova (pokud by nekdo chtel argumentovat leadfree technologii) vice a jejich mira zalezi na konkterni aplikaci (engine compartment/underhood compartment/passenger compartment atd.). Zejmena vibrace, teplota, narocnost provedeni a cena.
Takze by bylo zahodno poznamenat ze 'amaterska dilenska' zkusenost a 'profesionalni' se muze nekdy dost lisit. Z Crowleyho mluvi ta profesionalni, ktere se neda nic vytknout.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 15:28 | Nahoru | #51
Dawe02> myslim, ze by se melo srovnavat srovnatelne. ne seriovou vyrobu s montazi zasuvky. ukaz mi nekoho, komu se pajeny spoj udelany kvalitne "rozsypal". a o tom je tady rec. bavili jsme se o konkretnim pripadu a trvam si na tom, ze jestli je to udelane poradne, tak je to nesmrtelne.

Naposledy editováno 30.09.2011 15:32:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 15:34 | Nahoru | #52
Eso_Rimmer> muzu ti ukazat desitky, mozna stovky pripadu amaterskych oprav pajenim, ktere v dane aplikaci pohorely.
Vetsina diky vibracim.

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 15:35 | Nahoru | #53

Eso_Rimmer píše: Dawe02> myslim, ze by se melo srovnavat srovnatelne. ne seriovou vyrobu s montazi zasuvky. ukaz mi nekoho, komu se pajeny spoj udelany kvalitne "rozsypal". a o tom je tady rec. bavili jsme se o konkretnim pripadu a trvam si na tom, ze jestli je to udelane poradne, tak je to nesmrtelne.



přesně tak a ty Dawe už me taky neser

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 15:37 | Nahoru | #54

Dawe02 píše: Eso_Rimmer> muzu ti ukazat desitky, mozna stovky pripadu amaterskych oprav pajenim, ktere v dane aplikaci pohorely.
Vetsina diky vibracim.



ja ti verim, ale jak rikam jde o to, JAK je to udelane. nejhorsi diagnoza je "kutil domaci" je uplne fuk v jakem oboru...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 15:43 | Nahoru | #55
Eso_Rimmer> Ja tvrdim, ze to neni kvalitou provedeni, ale nevhodnosti do aplikace. Bohuzel jezdici vehikly vibruji a hreji, takze opravdu se hodi respektovat 'fit for application'.

Aby me nekdo nenarkl z ignorance...chapu ze treba zapajet drat ke svetlu je mozne (a za urcitych okolnosti i spolehlive) reseni poruchy. Jen tvrdim ze to co psal vas oponent ma sve racionalni koreny ktere by mohly vetsine z vas pripadat v rozporu s vasimi zkusenostmi. Ne kazdy kvalifikuje elektronicke komponenty do automotivu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 15:46 | Nahoru | #56
Dawe02> to je porad dokola... pro me za me, at si to kazdy dela po svem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 16:00 | Nahoru | #57

Eso_Rimmer píše: Dawe02> to je porad dokola... pro me za me, at si to kazdy dela po svem.



Nevim co presne myslis ze je porad dokola. K te druhe casti, nejspis te ale nikdo nepovazoval za personu jez ma urcovat jak si to maji ostatni delat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 16:09 | Nahoru | #58

Dawe02 píše: Nevim co presne myslis ze je porad dokola. K te druhe casti, nejspis te ale nikdo nepovazoval za personu jez ma urcovat jak si to maji ostatni delat.



co je porad dokola? no to tvoje opakovani, to je jednoduche a k bodu cislo dve: nesmirne dekuji za tve zhodnoceni, myslim, ze se mi bude spat mnohem klidneji, kdyz uz jsem to konecne pochopil... koukam, ze rozumis skvele i lidske psychologii

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 16:20 | Nahoru | #59
Eso_Rimmer> lidske (ani jine) psychologii nerozumim.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:08 | Nahoru | #60

Dawe02 píše: S respektem ke vsem zucastnenym. Chapu co rikate a samozrejme pajim.
Ale panove, jako produkcni technologie je pajeni pouzivano v automotive prumyslu uz jen vyhradne pro populaci PCB. Pro vsechna ostatni drive pouzivana uziti jsou dnes pouzivany jine technologie (svarovani/bondovani, krimpovani, pressfity, springy). Totez plati s jistymi vyjimkami i pro predepsane opravarenske technologie. Pajeni na spojovani vodicu je skutecne nevhodne jak bylo (opet spravne) zmineno poplivanym panem nade mnou. Duvodu je krome olova (pokud by nekdo chtel argumentovat leadfree technologii) vice a jejich mira zalezi na konkterni aplikaci (engine compartment/underhood compartment/passenger compartment atd.). Zejmena vibrace, teplota, narocnost provedeni a cena.
Takze by bylo zahodno poznamenat ze 'amaterska dilenska' zkusenost a 'profesionalni' se muze nekdy dost lisit. Z Crowleyho mluvi ta profesionalni, ktere se neda nic vytknout.



Olovo jako důvod neberu, naopak bezolovnaté pájky stojí zahovno, bohužel a spoj pájený bezolovem bude mnohonásobně poruchovější než pájený olovnatou pájkou. Osobně byť můžu mít kvalitní bezolovnatou pájku(taková výjimka v pájkách) tak používám olovnatou z důvodů spolehlivosti.

Dělám ve firmě která se zabývá výrobou kabelových svazků pro automotive a nejen tam. Důvod používání krimpovaných spojů oproti pájení je nejen proto protože licna "ztvrdne" zalitím cínem, jak tu bylo zmíněno, ale především pro reprodukovatelnost, nastaví se krimpovací mašina a už se to na kabel bouchá jeden za druhým..... tedy hlavní důvod je především ona rychlost a láce výroby (velké množství krimpů za málo času) a druhý důvod je spolehlivost.
Každopádně ne vše se kripuje, některé věci se stále pájí, jiné se bodově přivaří anebo svaří ultrazvukem či laserem......

V domácích podmínkách těžko proveditelné.

Naopak v domácích podmínkách se dá provést pájený spoj jako oprava kvalitně a především spolehlivě, ovšem za dodržení několika málo důležitých podmínek.

Kdo je nezná a přesto pájí, tak holt tuhle metodu bude pomlouvat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist