Téma: 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm
 
24.9.2011 v 12:56
ahojte, co je lepší 2T nebo 4T, jak je to se spotřebou, s údržbou a celkově jaké jsou jízdní vlastnosti. Děkuji

2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 13:21 | Nahoru | #1
2T
  • větší výkon
  • vyšší spotřeba
  • nutnost směsi benzín+olej(u oilmasteru neplatí)
  • častější údržba


4T
  • dvoutaktu stejné kubatury nejde úplně stačit
  • menší spotřeba
  • jenom benzín
  • údržba- menší opotřebení pístu atd. , ale naprosto jiná funkce motoru(údržba ventilů, výměna oleje převodového i motorového...)


Ale je toho víc, doplňte

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 14:49 | Nahoru | #2
- ještě bych doplnil, že 2T víc smrdí a čoudí

2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 15:20 | Nahoru | #3
tady ty malý žebráky je nesmysl dělat čtyřtakty. pokud je teda budeme vůbec dělat....

(reakce na) 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 15:23 | Nahoru | #4
mike3hylo> já bych doplnil, že dnešní 2T se syntetickým a nekouřivým olejem nekouří a nesmrdí (mnohdy jsou navoněné)
Shlaighter> já bych řekl, že u dvoutaktu ůdržba téměř zcela odpadá, jen liješ benzín, jednou za 1000km doliješ oilmaster a svíčku měníš tak po 3000km.

2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 15:48 | Nahoru | #5
naprosto se stotožnuji z názorem od memphis.unv, 4T u padesátky je nesmysl takže bez debat ber 2T

2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 15:58 | Nahoru | #6
50ccm bych bral 2T

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 16:23 | Nahoru | #7
já bych 50ccm nebral ani jeden. Oboje na hovno...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 17:54 | Nahoru | #8

prackarr píše: já bych 50ccm nebral ani jeden. Oboje na hovno...



jestli jen po městě nebo prostě chce jen na dojíždění tak je skůtr 50ccm 2T ideální hlavne neber 4T, to je děs na kole jedu rychleji

2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 18:52 | Nahoru | #9
jedině 2T , můžeš tam tunit motor až do zblbnutí
V Chorvatsku jsem měl pujčenej něákej čínskej skůtr 4T 50ccm a nikdy bych to nechtěl . Přišlo mi je že to na mě takový malý , jak hračka a hlavně to vůbec nejelo , maximálka 55km/h , do kopce ve dvou lidech 25-30km/h na plnej plyn

(reakce na) 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 19:07 | Nahoru | #10

jetofuk píše: jestli jen po městě nebo prostě chce jen na dojíždění tak je skůtr 50ccm 2T ideální hlavne neber 4T, to je děs na kole jedu rychleji


Ne,ani do města to není ideální. Bud 4T 125ccm,nebo aspon 100ccm 2T. Padesátka je na hovno po všech dstránkách..

2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 19:11 | Nahoru | #11
V 50 ccm se 2T rozjíždí dost ztěžka, natož 4T.

V 50 ccm bych šel určitě do douvaktního motoru.

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 19:28 | Nahoru | #12
urcite 2t a nejlip aprilia sr50r poladit a hned jezdis 90,120

(reakce na) 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 19:39 | Nahoru | #13

kosmicka_raketa píše: urcite 2t a nejlip aprilia sr50r poladit a hned jezdis 90,120


a není lepší koupit rovnou něco,co jede těch 120 BEZ LADĚNÍ? KOLIK VYDRŽÍ POLADĚNÝ MOTOR?
K běžnému užívání je rozhodně lepší 4T 125ka,jak uječená padesátka..

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 21:35 | Nahoru | #14
Pokud to chceš mít legislativně tak jak to je tak je to jedno, pokud ne, tak co se týče nároku na údržbu a spotřebu je lepší 4T, co se týče rychlosti a sportovna, tak 2T. To jak tady píše kosmická raketa 90-120 tak aby to tak jelo, tak musíš vynaložit asi tolik peněz za cos to koupil a pak je životnost dílů jako spojka, klika, řemen, válec a píst na úrovni sezonní záležitosti. Já mám sice 4T čínu, ale je tam pár úprav, které mě všeho všudy přišly na 3 tisíce a průměrná cestovní rychlost jde udržet na 65 km. Když zalehnu a nevozím kraviny, tak mi nestačí speedometr, takže jsem spokojený. Jednou za rok vyměním olej a filtry a mám spotřebu do 2,5 litru (většinou na tom jezdíme 2)

(reakce na) 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 21:47 | Nahoru | #15

Ymps píše: Pokud to chceš mít legislativně tak jak to je tak je to jedno, pokud ne, tak co se týče nároku na údržbu a spotřebu je lepší 4T, co se týče rychlosti a sportovna, tak 2T. To jak tady píše kosmická raketa 90-120 tak aby to tak jelo, tak musíš vynaložit asi tolik peněz za cos to koupil a pak je životnost dílů jako spojka, klika, řemen, válec a píst na úrovni sezonní záležitosti. Já mám sice 4T čínu, ale je tam pár úprav, které mě všeho všudy přišly na 3 tisíce a průměrná cestovní rychlost jde udržet na 65 km. Když zalehnu a nevozím kraviny, tak mi nestačí speedometr, takže jsem spokojený. Jednou za rok vyměním olej a filtry a mám spotřebu do 2,5 litru (většinou na tom jezdíme 2)



Naposledy editováno 24.09.2011 21:48:03

2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 23:25 | Nahoru | #16
všem děkuji moc za radu, a pro některé:D bych si pořídila silnějš třebas 125 ale bohužel mám zatím řidičák skupiny B, a proto silnější řídit nemůžu. A pro ty co b y tu psaly že si mám udělat řidičák na silnější :D, tak si chci nejprve vyzkoušet jestli mi moto bude vyhovovat a jestli mě to tak moc chytne tak si později udělám řidičák na silnější a pokuď mě to nechytne tak budu skutřík použvat "jen do obchodu",prostě na kratší vzdálenosti .

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

24.9.2011 v 23:40 | Nahoru | #17
Rozhodně 2T. Sice to má zvuk jako pila, ale aspoň to trochu jede. Když sem viděl skůtr co měl kamarád 4T 50ka a červené pole tachometru začínalo na 40kmh musel jsem se smát .

(reakce na) 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

25.9.2011 v 07:52 | Nahoru | #18

S.M-A-RT píše: Rozhodně 2T. Sice to má zvuk jako pila, ale aspoň to trochu jede. Když sem viděl skůtr co měl kamarád 4T 50ka a červené pole tachometru začínalo na 40kmh musel jsem se smát .

musel ses smát? A kolik to má jako jet,podle tebe? 150? Když holt někdo chce mermomocí padesátku,nemůže od toho chtít,aby to jelo kilo. A když,tak za cenu tunění. On taky podle zákona musí mít takový vehikl konstrukční speed 45,jinak na tom s Am nesmíš,víš?
Takže když někdo má pocit,že "padesátka stačí",tak se pak nesmí smát/divit,že nestačí.
Já pořád nechápu,proč se každý té padiny tak drží,já bych na takovým křapáči na silnici nevyjel..
Každý tě předjíždí a je jen otázkou času,kdy takovému něco vyletí do protisměru a on tě,aby zamezil střetu,pošle do škarpy.

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

27.9.2011 v 12:40 | Nahoru | #19
Pokud to máš na přesuny po městě max 60 km denně, doporučuju elektroskútr, třeba Akumoto. Pořizovací cena je nízká, odpadá Ti servis na motoru a 1000 km přijde sotva na 100Kč.

(reakce na) 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

27.9.2011 v 12:41 | Nahoru | #20

Makačice píše: Pokud to máš na přesuny po městě max 60 km denně, doporučuju elektroskútr, třeba Akumoto. Pořizovací cena je nízká, odpadá Ti servis na motoru a 1000 km přijde sotva 100Kč.

přesně tak!

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

27.9.2011 v 15:35 | Nahoru | #21
tak ne každej skůtr je třeba "tunit" aby to jelo víc jak 50km/h , třeba Piaggio NRG nebo Gilera Runner jede v sérii 80-90km/h , stačí to jen otevřít , ale to umí skoro každej servis

(reakce na) 2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

27.9.2011 v 18:17 | Nahoru | #22

čeplin píše: tak ne každej skůtr je třeba "tunit" aby to jelo víc jak 50km/h , třeba Piaggio NRG nebo Gilera Runner jede v sérii 80-90km/h , stačí to jen otevřít , ale to umí skoro každej servis



Pokud tomu dáš jen ten odblok jak ty říkáš, tak potřebuješ hoooooooooodně dlouhou rovinku aby jsi dosáhl téhle rychlosti... stejně se časem člověk nevyhne koupi lepšího variátoru a pokud bude chtít aby mu to jelo, tak bude muset odladit přinejmenším alespoň gramáž válečků.

K tomu elektroskutru.... nevím nevím... z těch levnějších moc baterka nevydrží co se týče dojezdu i životnosti a ty dražší se už zas vyrovnají cenám nových skůtrů prestižních značek, kde u moderního čtyřtaktu jsou servisní náklady na rok cca 700 kč.

2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

27.9.2011 v 19:36 | Nahoru | #23
Já myslím, že kdyby chtěl jakoukoli padesátku rozjet na 90, potřeboval by spíš hooooodně dlouhej kopec. Jakýkoliv tuning variátoru musí být až po zvýšení výkonu motoru a jedinej fungující tuning je OBSAH MOTORU, proto mám 250ccm a žere stejně jak padesátka

A ty elektro... taky se připojuju, že to je trochu mimo mísu

2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

27.9.2011 v 20:35 | Nahoru | #24
Ne ne, variátor je právě to čím se začíná při úpravách padesátek, protože když se mění válec, tak jeho potenciál může sériový variátor úplně zadupat do země (jsou samozřejmě i výjimky, ale moc jich není). Je pravda, že obsah 250 je pro skútr to nejideálnější co může být. Jinak bych možná doporučil autorce vlákna, aby se podívala na stránky scootlandu a tam je ke každé padesátce napsané pár řádků...

2T nebo 4T u skůtru 50 ccm

29.9.2011 v 11:08 | Nahoru | #25
Elektroskútry přestávají být mimo mísu v momentě, kdy chceš jezdit levně, nechceš řešit údržbu motoru a máš vhodné podmínky - tzn.garáž, kde můžeš nasosnout a vesele dobíjet. Například cena jednoho z lepších elektroskútrů je cca 50.000 Kč, dojezd 80 km na jedno nabití, životnost baterie 2000 nabíjecích cyklů při zachování 80% kapacity ( na jednu baterii člověk najede 60 000 km ), a cena 6 Kč za 100 ujetých km. Cena nové baterie je 16.000 Kč.Je to prostě levný a holkám může být i sympatický, že nesmrděj od výfukových spalin, ono takový počouzeníčko při inverzi na semaforech v Praze není nic moc.

Mně se ty skútry prostě líběj, stejně jako elektrokola, není to machrovina, ale je to praktický a svou cílovou skupinu si najdou. Shodou okolností jsem teď elektroskútry řešila v práci a je to opravdu hodně zajímavá alternativa pro ty, kteří dávají přednost prachům před image

Naposledy editováno 29.09.2011 11:18:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist